A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között a Lesendro-erődnél
A montenegrói vasúti menetrend teljes egészében megtalálható a honlapjukon , de még Android applikációjuk is van. A Play-ből nem lehet letölteni, egyenesen .apk formátumban érhető el a weboldalukon. Tán csak nem lopott szoftverrel készült? Mindenesetre a program rendkívül egyszerű, viszont működik, és a Virpazarhoz hasonló kis állomásokat is ismeri.
Ami viszont nem lényegtelen, hogy rengeteg vonat jár az országban, mégha nemzetközi vonat csak kettő is (egy Szabadka-Bar és egy Belgrád-Bar járat van, legutóbbi ottjártunk óta megszűnt a Podgorica IC, a Lovčen és az Autovoz is, csak a Tara időfekvésében közlekedő nappali és a Pannoniját helyettesítő éjszakai vonat maradt meg, de már mindkettő név nélkül. A Belgrád-Bar vonal Morača-kanyoni szakaszán (itt található a híres Mala Rijeka Most is), illetve át a hegyeken Kolasínon át Bijelo Poljéig jár még két helyi személyvonat, de az igazi forgalom most a podgoricai elővárosban van: összesen 11 pár vonat jár Bar és Podgorica között, illetve hét pár vonat Podgorica és Nikšič között. Ezek közül dél felé kettő, észak felé egy ráadásul átmérős Nikšič-Bar járat.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.