A Slovenske železnice 813 020 Vuhred és Vuhred elektarna között
(Südbahn - Drautalbahn)
Mint a különböző állomásközökben készült képeken látszik, a táj egyhangú, de közel sem unalmas! A Dráva folyó Villach után már jelentős vízhozamú, de komoly hegyeket tör át, így kanyargós folyóvölgye még ha nem is szurdokos, de mindenképp egy mély, keskeny völgy. Ezért kellett a Jauntalbahnt közel száz méteres viadukton átvezetni fölötte, hiszen a környező vidék fennsíkjait kellett bejárnia. Az erre a fotóhelyre vezető út is több tanyát, kis falut érint, de magasan vezet, ahogy éppen sikerült a hegyoldalba begyömöszölni, száguldani pedig nem csak az oldalvölgyek szűk visszafordítói miatt, de a kitérési lehetőségek hiánya miatt sem lehet. A folyó vízszintjét gátakkal szabályozzák, amiket energiatermelésre is fölhasználnak, ezért ilyen nyugodt a víz és ezért van a szintje ilyen viszonylag közel a vasútéhoz. A duzzasztómű mindössze kétszáz méterrel van a hátunk mögött és napközben autóval is át lehet kelni fölötte (valószínűleg azonban csak a vuhredi híd karbantartása idejére). Körülbelül tíz métert emel a folyó vízszintjén.
Az alábbi kivágásban StreetView-n van lehetőség bebarangolni a környéket, szerintem megéri:
Vuhredi vízerőmű a Google Street View-n
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.