A MÁV Mk45 2005 Virágvölgy és Csillebérc között
Mikor én gyermekvasutas voltam, a vonatok összeállításában semmi változatosság nem volt, vagy 1-2 középfeljárós téli, vagy 2-3 kilátókocsiból álló szerelvények közlekedtek. Minden mozdony piros-sárga festésű volt, a nosztalgia motorvonat pedig igen ritkán közlekedett (egyetlen alkalommal szolgáltam csak rajta). Így a rendelkező állomásokon nem sokat kellett gondolkodni a vonat terhelésének kiszámításakor. Ma már sokkal érdekesebb a vasútüzem, és nem csak a mozdonyok igen változatos színezése miatt; ebben a szerelvényben például két Bax-kocsi is közlekedik. Az első behúzott végű Bax Kecskemétről érkezett pár éve és poggyásztere kerékpár- és szánkószállítóként funkcionál. A hátós, hosszú Bax a Hegyközi Kisvasútról érkezett a nyolcvanas években, és összesen nyolc darab került ide. Ebből négyet a LÁEV kapott cserébe az akkor üzemképtelen motorvonatért, egyből pedig gördülő erdei iskolaként használható "laborkocsi" készült. A kétezres években két Bax-kocsi átépült kerékpárszállításra, egyik végükön szélesített ajtókat kaptak és a kocsi egyik felében az ülések helyére kerékpártámok kerültek. Egy-két éven belül visszakerült a legtöbb pad, csak két fiktív fülkényi hely maradt a bringáknak.
Később az egyik kerékpáros és az egyik hagyományos Bax-ból konferencia-, illetve szalonkocsi épült, és a laborkocsival az a három jármű a Gyermekvasút egyetlen átjárható szerelvényeként működik.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.