Az SNCB AM96 503 gumiorrú és a Vectron-előd 1888 és emeletes szerelvényének versenye Brüsszelben
AM96Société nationale des chemins de fer belges (SNCB) / Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) | |||
A Bombardier Bruge-i gyárában készült városközi motorvonatok jellegzetessége a gumiorr, ami a teljes homlokfallal együtt félrefordítható vezetőállással együtt lehetővé teszi, hogy több összekapcsolt szerelvény esetén is az utasok teljes hosszában átjárhassák. Ha egyes vonatrészek eltérő célállomásra közlekednek, akár menet közbeni átszállás is megvalósítható. Mivel a legnagyobb sebességük 160 km/h, így ez a kialakítás hatékonyságbeli problémákat is okoz. Ez a funkció először a dán DSB IC3 motorvonatainál jelent meg, azonban azoktól eltérő a kocsiszekrény kialakítása. Az első példányok 25 kV 50 Hz váltóáramról is működhetnek, de mivel csak belföldön közlekednek, a második sorozat már tisztán 3 kV egyenfeszültségre készült. Összesen 120 darab háromrészes motorvonat épült. | |||
|
Brüxelles-Midi a brüsszeli főpályaudvar, ami kicsit Kelenföld-szerepű, mivel a városközponttól távol esik. Van város alatti alagút, van is Bruxelles Central állomás, de oda csak az elővárosi vonatok férnek be, a Thalys és más távolsági vonatok elvágtatnak mellette, csak röpke pillantást vetve a sötét, nem túl vonzó peronokra.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.