*Az RhB ABe 8/12 3507 pályaszámú Allegra motorvonat Bernina Lagalb és Ospizio Bernina között
Ott vannak az elmaradhatatlan rönkszállító kocsik is. A kétáramrendszerű Allegrák itt két áramszedővel dolgoznak, mivel egyenáram alatt leadható 2400 kW teljesítményük 1000 V-on hatalmas áramerősséggel jár. A mi FLIRT-jeinkkel ellentétben ez nem Jacobs-fotgóvázas jármű, mindegyik szekció két forgóvázon nyugszik, és a két vezetőállásos rész mind az összesen nyolc tengelye hajtott. A churi S-Bahn négyrészes szerelvényeinek ugyanez az alapfölépítése, ám az egyik vezetőállásos szekció hajtás nélküli, és minden ajtaja dupla. Így is elég erős a reggeli legterheltebb Arosa-Chur vonatért fölmenni a nem túl lapos Arosabahnon. Az egyes kocsirészek valamivel hosszabbak is, persze az egyáramnemű motorkocsi egyébként sem jöhetne a Berninabahnra.
Fotó: Lászlófi Károly
Copyright 2005-2020. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.