Allegra Brusio és Miralago között - a vízesés jól látszik a háttérben?
Cavaglia után ismét meredek szakasz következik, a vasút kéz Z-alakú vonalkifejtést is tesz, mialatt végig látszik az alattunk hosszan elterülő Valposchiavo völgy. Eredetileg a poschiavói fűtőházat néztük volna meg, de a vonaton találtunk egy prospektust a brusiói körviadukt felújításáról, így inkább oda szándékoztunk menni. Vagy azért, hogy a még ódon, sötét kövekből épült viaduktot (fotó: alpenbahnen.net ) lefotózhassuk, vagy a felújítás miatt emelt állványzat piros borítását megörökíthessük, mivel az például a Landwasser-viadukton jól nézett ki - szemben a felújítás utáni steril, világos színével . Karcsi volt a soros, hogy kommunikációt folytasson, így fölhívtuk a fűtőházfőnököt, hogy elmondjuk, nem megyünk. Eközben a vonat eszeveszett, húsz kilométer per órás száguldással közeledett Poschiavóhoz, és persze ha mindent szétpakoltak a kedvünkért, akkor nem akartuk lemondani a dolgot. Karcsi azonban falfehérré vált, majd a kezembe nyomta a készüléket - a főnök ugyanis nem tudtt angolul. Szerencsére franciául viszont igen, így végülis kiderült, hogy nem nagy baj, ha nem megyünk be (2013 telén végülis bementünk). Az ajándékba vitt pálinkát és naptárat pedig egy franciául sem beszélő fickó kezébe nyomtuk az állomáson - beszámolókból tudjuk, hogy végülis elérték a célszemélyt és a naptár egy évig a fűtőház irodájának falán lógott, egy hónapig az én fotómmal.
Poschiavo után nagyon lapossá válik a völgy, mintha a glaccservíz kissé megpihent volna, mikor ezt a rész vájta, és így egy tó is kialakulhatott. A Lago di Poschiavót nyugat felől kerüli a vasút, Miralagónál remek képeket lehet készíteni a távolinak tűnő, pár kilométerrel távolabb (és 1300 méterrel magasabban fekvő) hegyekkel és a piros vonattal. Miralago után viszont mintha be akarná hozni a víz a lemaradását, a völgy meredeken lejteni kezd, és a vasút csak úgy tud lépést tartani vele, ha a völgyben nem hosszában, hanem keresztben halad, a két oldali hegyfalnál mindig visszafordulva (tulajdonképpen ez a síelés alaplépése). Így fut be a terepasztalszerű brusiói állomásra, ami a völgyben keresztbe fekszik, van itt templom, söröző, miegymás, majd újabb meredek rész következik. Itt azonban a völgy összeszűkül (ezzel nem számoltunk, mikor a fényeket elemeztük a körviaduktnál), a falai pedig nagyon lazává válnak, időről időre el is viszik a vasutat. Nemrég épült át itt egy szakasz egyféle kőfogó gáttá . Ezért épült maga a körviadukt - máshogy nem tudtak volnakevesebb, mint száz méteres szakaszon a völgy mentén 14 métert ereszteni a vasúton. A viadukt után azonban ismét jön a 70 ezrelék.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.