A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Talhaus és Lampenberg-Ramlinsburg között
Szerintem a motorvonatok elég jól fogják érezni magukat az Alacsony-Tátrában és a Vepor-hegységben, ott némelyik új vonalon még sokkal komolyabb hegyek között dülöngélhetnek majd, mint Waldenburg felé tették, feltéve persze, hogy ez meg tud valósulni, lesz hozzá finanszírozás. A Feketegarami Erdei Vasút vonalai közül a fővonali csatlakozási pont Chvatimech és Dobrocs közötti vonala lesz villamosítva és fölújítva, ez magában foglalja a híres dobrocsi stadionon átvezető szakaszt is. Szerintem ott új nyomvonalra kellene kerülnie a pályának, de a dokumentációban a vonalvezetés változatlan. A Vidra-völgyi vonal megmarad gőzmozdonyos múzeumvasútnak, a környékbeli kirándulóhelyek, étkezdék, a skanzen és más látványosságok felé viszont csökken az autóforgalom a villamosnak hála, ráadásul az új területek bevonásával jobban el is fognak a látogatók oszlani. Néhány kép a Feketebalog-környéki kisvasúti vonalakról:
A TEŽ mintájára az új hálózatot ČHEŽ-nek fogják hívni (Čiernohronská elektrická železnica), amiben a mäkčeňek áramszedőket formázó logót tudnak kiadni. Részletek szlovák nyelven a honlapjukon .
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.