1. számú vasútvonal
Budapest - Győr - Hegyeshalom - Rajka
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A másodikként épült Budapest-Bécs kapcsolat még a Monarchián belül is csak másodlagos fontosságú lehetett. A jóval könnyebb terepen vezető pozsonyi irányban egyenesebb, gyorsabb pálya épült, amely a szállítási teljesítmények növekedésével sem tudott jelentőségén növelni. Igazi áttörést csak a Vértesben föltárt szénvagyon jelentett, a megmaradt országrészhez képest durva vontatási feladatok miatt pedig logikus választás volt Kandó villanyvontatási rendszerének első éles kipróbálására.
30 40 | |||||||||
A Bbmot 640 a Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV Bbmot 640 pályaszámú, a szegedi műhelyben gyönyörűen felújított nosztalgia vontatómotorkocsija Budapest Déli pályaudvaron, éjszaka, a kék órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV Bbmot 640 pályaszámú, öttengelyes vontató-motorkocsija a csendes végét mutatja az éjszakában Budapest-Déli pályudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 3242 és V43 329 Budapest Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1037 a Déliben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1189 és 1120 a Déli pályudvar postavágányain várakoznak az Egészségvonat társaságában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR V43 1337 Budapest-Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 3242 Budapest Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
433 210 a Déli pályaudvaron
Az irodaház márványburkolatát lebontották, újjáépíteni nem tervezik, hanem majd elrohad magától az amúgy építészetileg értékes épület. Ezzel az albummal új címkéket vezettem be a V43-asok megkülönböztetésére, mert sajnos a régi V43-asokat mind egy kalap alá veszi a kereső, ha pályaszám szerint keresünk (ez nem a kereső, hanem a régi pályaszámrendszer hibája). Úgyhogy íme, a Cirmos-Szili címkéjű képek gyűjteménye: | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-Trakció 480 001-0 pályaszámú Bombardier TRAXX mozdonya a Citadella gyorsvonattal Budapest-Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 480 007 Rákóczi-TRAXX Budapest Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 002 tolat a Déli pu.-n | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 032 a Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Bmxtz 001 a Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5342 005-5 a Déliben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 003-1 készül elindulni Pusztaszabolcsra | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Indulás egy idegölő vonatozásra a Déli pályaudvarról | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 024 Budapest-Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az első Budapest - Bécs - Prága (Budapest-Déli - Wien Hauptbahnhof - Praha hlavní nádraží), magánvasúti üzemeltetésű, személyszállító RegioJet vonat a Déli pályaudvaron, a vonómozdony a 193 226 pályaszámú Vectron, amit 2016 óta bérel a RegioJet az ELL - European Locomotive Leasing vontatójármű-szolgáltatótól | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 328,054 pályaszámú, általában a Füstiben csak szoborként szolgáló gőzmozdony a Déli pályaudvari járműparádén éjszaka, a kék órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV Nosztalgia kft. 328,054 pályaszámú gőzmozdonya és a MÁV-TR V43 3159-es Cirmosa a Déli pályaudvaron (Panorámafotó) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 328,054 pályaszámú gőzmozdonya Budapest-Déli pályaudvaron. | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BDt 311 a Déliben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 015-7 a Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Regiojet 193 226 pályaszámú Siemens Vectron mozdonya Budapest - Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-Trakció M44 425 pályaszámú Bobo tolatómozdonya a Maestral gyorsvonat másnapi szerelvényét hozta előfűtésre Budapest-Déli pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
30 40 | |||||||||
V43 1189 az alagútnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1078 Kelenföld előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 3347 a Déli pályaudvar után | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5342 002-2 Oroszlányba indul személyvonatával | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 007-2 Kelenföld előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 004-9 Székesfehérvár felé indul | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy látványos irodaház | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Kísérteties irodaház kísérteties vonattal az éjszakában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Vonatverseny Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
218 431-5 bemutatóvonatával a Déli pu. után | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1351 érkezik a Déli pályaudvarra | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
80 120 150 | |||||||||
M43 1124, V43 1357 és V63 010 a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M44 401 és M44 420 Budapest-Keleti pályudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1099 és 1347 hajnalban a Keleti pu.-n | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1032 a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 431 374 (ex V43 1374) pályaszámú villanymozdonya Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1118 Budapest-Keletiben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43-as a napkeltében a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 2292 a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 480 005-2 sátoraljaújhelyi sebesvonattal a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR V46 036 pályaszámú villanymozdonya Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 001 tol be egy GYSEV IC szerelvényt a Keleti csarnokába | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Gyári új állapotában a 1047 001-1 | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 470 010 (ex 1047 010) Aranycsapat-mozdony Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 470 010 (ex 1047 010) Aranycsapat-mozdony Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 1047 010-2 pályaszámú Taurusa Nagykátáról érkezik egy személyvonattal Budapest-Keleti pályaudvarra | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 1047 010-2 (tervezett új száma szerint 91 55 0470 010-2) Taurus Budapest-Keleti pályaudvaron a Nagykáta-Budapest hajnali személyvonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1047 503-6 pályaszámú Liszt-mozdony a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 505 "Páneurópai Piknik" Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 151 és V63 155-ből képzett W63 306 pályaszámú mozdony egy teljesítményéhez képest kicsi vonattal Budapest Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Napkelte Budapest - Keletiben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Keleti éjszaka | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 1047 007-8 és az ÖBB 1116 209 Budapest-Keletiben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Kisvakond szemléli az akkor újdonságnak számító railjetet a Keletiben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB régi logóját viselő 1014 007-7 a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
350 006-3 és 350 002-2 a Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 350 018-8 Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ZSSK 350 016-2 pályaszámú Gorillája Budapest-Keleti pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M44 401 Budapest-Keleti pályudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
150 | |||||||||
1047 006-0 a Keleti és Fradi között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1129 Ferencvárosnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1157 Ferencváros előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 2300Ferencvárosnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 045 Ferencvárosnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
150 | |||||||||
M28 1006, napfény, dízelszín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Nagytotál a ferencvárosi dízelszínről | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M44 039 Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A gyomírtó szerelvény Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az M47 1225-ös Szolnokról hazatérő Bzx-kocsikkal Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 254 Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A dízelek nem a főkereten elöl kapják meg a szépségtapaszaikat, hanem középen, a pályaszámuk alatt. | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 265 Ferencvárosnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 260 és M62 228 szendvicsében a 408-as remot-Bobo | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 334 valószínűleg tehervonatára vár | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1137 tehervonattal Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1350 Ferencvárosba jár be | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Alulról... (V46 025) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 002-9 és 1047 009-4 Ferencváros fűtőházban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 470 009 GYSEV Raabercity kocsis IC-vonatával Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
ES64 U2-048 és M62 104 a ferencvárosi dízelszínben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
ES 64 U2 050 Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 041 Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 152 egy gyorsvonattal megáll szolgálati célból Ferencváros állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR V63 015 Ferencváros állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Flirtök Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ferencváros a naplementében | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 011-6 gépmenetben érkezett Ferencvárosba. | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
AWT búvárok a 753 704-6 vezetésével Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az RCH által bérelt Laminátkák és egy MÁVCargo Taurus Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
TENT E443-08 Budapest-Ferencvárosban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M28 1006 és V43 1205 a ferencvárosi fűtőházban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M41 2312 Kelenföld bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV M47 2041 útban Zalaegerszeg felé a budapesti Bartók Béla út fölötti felüljárónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Haza otthonába (M62 325) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1002 a Déli vasúti hídnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1137 a Déli összekötővasúti hídnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Tehervonat Kelenföld előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Haza otthonába (M62 325) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 009-4 a Déli vasúti hídnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 505-1 A Bartók Béla úti felüljárónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 504-4 Kelenföld előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 012 egy német használt mozdonyokat Romániába továbbító vonattal Kelenföld és Ferencváros között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BVmot 003 a Bartók Béla út közelében | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 090 Stadler FLIRT Ferencváros és Kelenföld között a Bartók Béla úti felüljárón egy G43-as gyorsított személyvonaton (Kőbánya-Kispest - Kelenföld - Martonvásár - Székesfehérvár) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Tartályvonat a töltésen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Bartók Béla út-i felüljáró | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Bartók Béla úti felüljáró | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M41 2312 Kelenföld bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
30 40 | |||||||||
M44 419 Kelenföld bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M44 419 és az egyes Talent Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M47 2041 és a 11-es FLIRT Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 265 főleg cementes silókocsikból álló vonatot állított át Kelenföldre | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 230 és M61 006 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MDmot 3004 egy Remot-Dácsiát fölvezetve kerékesztergára igyekszik a Keleti pályaudvarra | |||||||||
Fotó: Pintér Tamás | |||||||||
Kelenföld | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 3347 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 3312 Budapest-Kelenföldön a Venezia Euronight vonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-Trakció 480 001-0 pályaszámú Bombardier TRAXX mozdonya a Citadella gyorsvonattal Kelenföld állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 002-9 Ro-La vonattal Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 138 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BVmot 001 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5342 001-4 Kelenföld állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Gyorsított személy Martonvásárról, 5342 009-7 személyében | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A hármas FLIRT (5341 003-1) sikeres próba után Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Kelenföld | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A BDt 320 hagyományos ingavonattal érkezett Kelenföldre | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Cementszállító félpótkocsik félkész vázait viszik Ausztriába | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Budapest-Kelenföld | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A25 016 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 024 a százhalombattai személyvonattal Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Stuttgarti villamos úton Iasi felé | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M44 419 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M32 2055 Kelenföldön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1287 Kelenföld és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 049 Kelenföld és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 010-2 kerékpárszállító kocsival kiegészített InterCityvel érkezik Kelenföldre | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az 5341 014-8 a budaörsi repülőtérnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 051-1 Budaörs és Kelenföld között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M43 1023 folytatja a tolatást | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 001 érkezik Budaörsre | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Szilis teher tüskékkel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Budaörsön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M43 1023 segít M44 405-nek Budaörsön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M43 1023 tolat Budaörsön | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az M43 1023 betolja a szerelvényt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Kicsit sötét... | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 628 321 Törökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1047 505-1 Széchenyi-emlékmozdonyBudaörs és Törökbálint között a naplemente selymes fényeiben egy tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 504 Törökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 501 Törökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 471 005 pályaszámú Siemens Vectron mozdonya Budaörs és Törökbálint között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 630 155 Törökbálint és Budaörs között csodásan kiglancolt állapotban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 113 Budaörs és Törökbálint között száguld a naplemente felé | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy FLIRT Törökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 054 és 1116 075 Törökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 072 Gebrüder WeissTörökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 470 007 Eucharisztikus Kongresszus-TaurusTörökbálint és Budaörs között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az 5341 027-0 Törökbálinton az arany órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 015 Törökbálinton | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 027-0 pályaszámú motorkocsija Törökbálint megállóhelyen az arany órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az 5341 017-1 Törökbálinton | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az 5341 012-2 Törökbálinton | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Biatorbágyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Biatorbágyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Biatorbágyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V43 1097 egy tehervonattal a megfogyatkozott Hold alatt Biatorbágyon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1334 egy tartályvonattal Biatorbágyon a holdfogyatkozás alatt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 020 egy tehervonattal a biatorbágyi éjszakában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
FLIRT motorvonat Biatorbágy állomáson a holdfogyatkozás idején | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy FLIRT Biatorbágynál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Törökbálintnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Floyd magánvasút két Dácsiája által éppen csak fölvonszolt tehervonat a biatorbágyi éjszakában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Biatorbágyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
railjet Biatorbágyon (második railjet-fotóm, persze nem számítva a proto-festésű gépeket) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Grup Feroviar Roman (GFR) Train-Hungary által üzmeletetett 0400 682-5 pályaszámú Csaurusza Biatorbágy állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1272 Biatorbágy állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1334 Biatorbágy állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
10472 502-8 Biatorbágyon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Gigant Biatorbágyon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Talent Biatorbágy állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 328 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1177 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 480 011 pályaszámú TRAXX-a egy társával párban Herceghalom állomáson napkeltekor | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 005-2 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 005-2 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 470 001 pályaszámú, Forradalmi EmlékmozdonyTaurus, amely az 1956. október 23-i forradalomra emlékezik, egy GYSEV IC vonattal Herceghalom és Biatorbágy között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ki ez a jövevény? | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 047 Biatorbágy előtt a késett Báthory vonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 153 és V63 041 találkoznak Herceghalom és Biatorbágy között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 152 Biatorbágynál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BVmot 001 Herceghalomnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 012-2 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 023-9 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Páros Delfin Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 043-8 pályaszámú FLIRT elővárosi motorvonata Herceghalom és Biatorbágy között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 114 pályaszámú, kék Stadler FLIRT motorvonata csatolva két piros FLIRT-tel Herceghalom és Biatorbágy között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 044 115-1 pályaszámú Pleachác Herceghalomnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 328 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 480 011 pályaszámú TRAXX-a egy társával párban Herceghalom állomáson napkeltekor | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A FLIRT Biatorbágyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1177 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 480 006 pályaszámú TRAXX-2 villanymozdonya Herceghalom állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 502-8 gépmenetben Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A PSŽ magánvasút 240 128-9 pályaszámú Laminátkája Herceghalom állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ez ES 64U2 074 | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 156 Herceghalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MMV 040 628-as fokozatkapcsolós Csaurusza faforgácsvonattal Herceghalom és Bicske között a tónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az Eurocom 481 001-0 Bicske és Herceghalom között egy tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 1047 005-8 pályaszámú Taurus mozdonya Herceghalom és Bicske között egy nagy belvíznél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
RailCargoHungaria 1116-os egy üres önürítős kocsikból álló vonattal Herceghalom és Bicske között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-Cargo 1116 043-2 tehervonattal Bicske alsónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
FLIRT motorvonatok Herceghalom és Bicske alsó között egy időszakos tónál, amely azonban évről-évre kialakul, már jellegzetes növényvilága és visszajáró madarai is vannak | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
ÖBB 1116-os egy vegyes tehervonattal Herceghalom és Bicske között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Railjet nagy sebességű vonat a bicskei időszakos tónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az Eurocom 481 001-0 Bicske és Herceghalom között egy tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1116 064 tehervonattal Bicske alsón | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
6 | |||||||||
V43 1347 nehéz tehervonatával Szár megállóhely felé kapaszkodik | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1290 Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 1047 006-0 Szár megállóhelynél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1047 504-4 Haydn-Taurus mozdonya Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV matricás 1116-os Taurusa egy autószállító vonattal a szári bevágásban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 503-6 Száron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1047 505-1 Széchenyi-emlékmozdonySzár megállóhelynél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1116 064-5 tehervonattal Szár megállóhelynél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1116 064-3 tér vissza gépmenetben honába Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV Joseph Haydn Taurusa (1047 504-4) Szárnál egy InterCity vonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 503 Wagner-TaurusSzár és Bicske között RaaberCitykocsikat vontatva | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 504 140 éves a GYSEV Bicske és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 471 501 pályaszámú, Siemens Vectron MS típusú, négyáramrendszerű (Szlovénia, Szlovákia és Csehország egyenárammal villamosított vonalain való közlekedésre is alkalmas) villanymozdonya egy intermodális tehervonat élén Bicske és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Budamar Group 240 083-6 pályaszámú Laminátka Bicske és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MRCE-Dispolok ES64 U2 - 069 egy konténervonattal Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MRCE Dispolok ES 64 F4 - 156 pályaszámú EuroSprinter, négyáramnemű mozdonya egy RailCargoHungaria (RCH) tehervonattal Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 008 egy üres szerelvénnyel Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 156 az Amicus gyorsvonattal Szár megállóhelynél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR V63 019 konténervonatot húz át a bevágáson, Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 036 Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A konkurrencia: a Bombardier Talent MÁV-START változatban (5342 003-0) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 023-9 Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5341 045-1 Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 006-6 a szári bevágásban tehervonatozik | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 005-8 a nagyon megkésett Wiener Walzer EuroNight élén Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 002-5 Szár és Bicske között egy tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB/RailCargoAustria 1116 016-7 Bicske és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB/Rail Cargo Hungária 1116 002 Szár és Bicske között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 207 pályaszámú railjet-e Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 044-9 Szár és Bicske között konténerszállító tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 019-1 és a 1116 073-8 Bicske és Szár között tartálykocsikból álló tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A fordított állásban közlekedő 1116 215 húzza az egyik délelőtti railjetet a szári bevágásban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 211-es railjet Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BDt 318 Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 471 002 pályaszámú Siemens Vectron Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A START-logós 5341 039-8 pályaszámú Stadler FLIRT motorvonat Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 005-6 Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 041-2 Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 5341 041-2 Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BDt 318 Szár megállóhelyen | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
100 km/h-val is tud méréseket végezni az FMK 004 Felépítményi mérőkocsi | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
749 550 a Viamont mozdonya | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 480 003 pályaszámú, Szent István-TRAXX villanymozdonya egy RaaberCity IC-vonat élén Szárliget és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 006-6 Szárliget és Szár között egy gyorsvonattal a helytelen vágányon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 470 001 Ötvenhatos Emlékmozdony Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1116 064-5 Szárliget és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 630 030 tehervonattal Szár és Szárliget között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 001 pályaszámú FLIRT motorvonata Szárliget és Szár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Tripla csatolt (piros-piros-kék) FLIRT a 415 014-gyel az élen Szárnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 430 332 Szár és Szárliget között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Floyd kft. angol eredetű, 450 003-3 pályaszámú Phoenix-mozdonya Szárliget vasútállomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR V63 138 és a GYSEV 1047 503-6 Szárliget állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 010-2 Szárligeten | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A régi vasút egy hídja Szárligetnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 015-7 Szárliget állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV V43 328 egy tehervonattal Alsógalla és Szárliget között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV V43 328 egy tehervonattal Alsógalla és Szárliget között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43-as mozdony tehervonattal Szárligetnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Klasszik V43 a hegyeshalmi gyors csíkos ingájával | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV/Raaberbahn 1047 502-8 pályaszámú Taurus mozdonya egy Sopron-Budapest, tiszta zöld-sárga kocsis gyorsvonattal Alsógalla és Szárliget között, a bevágásnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MRCE Dispolok ES 64 U2-069 pályaszámú fekete Taurusa Szárliget és Alsógalla között a bevágásnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 144 Szárliget előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 015 tehervonattal a szárligeti bevágásban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ekkor még triplának kellett volna jönnie... | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
railjet a szárligeti bevágásban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Eso (Ász) és Laminát párosa Alsógalla és Szár között egy szénvonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43-as által továbbított ingavonat Szárligetnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
12 13 | |||||||||
ES64 U2-063 Tatabánya állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
ES64 U2-063 és 1116 007-4 Tatabánya állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 478 310 Tatabányán | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Train Hungary 040 0739-5 pályaszámú ASEA villanymozdonya Tatabánya állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV V43 333 Tatabányán | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1312 Tatabánya állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 004-5 Tatabányára jár be | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 061-1 Tatabánya állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
91 55 0400628-8 szénvonatával Vértesszőlősnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 1047 503-6 Liszt Ferenclokomotív Vértesszőlős és Tatabánya között egy InterCity vonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 005-8 Vértesszőlősnél | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Búzamező, pipacsok és Taurus mozdony EuroCity vonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M47 1305 Tatabánya és Vértesszőlős között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1278 Tatabánya és Vértesszőlős között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1288 Tatabánya és Vértesszőlős között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 007-8 Tatabánya és Vértesszőlős között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Vértesszőlős | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Csereszekrényekkel rakott vonatával Vértesszőlősön vágtat át a 1047 503-6 | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Vértesszőlős | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M47 1201 Tatabánya előtt | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Bhv | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
4 | |||||||||
M61 006 egy pályaépítő szerelvénnyel Almásfüzitő állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
4 | |||||||||
4 | |||||||||
4 | |||||||||
A 415 040 pályaszámú FLIRT Almásfüzitő felső és Szőny között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 042 pályaszámú Taurus egy railjet-vonattal Almásfüzitő felső és Szőny között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
4 | |||||||||
4 | |||||||||
M47 1204 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az M47 1203 tehervonatával Szőny és Komárom között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 327 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 005-2 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
ES64 U2 065 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 143 egy újabb tehervonattal Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 031 Szőny és Komárom között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A V63 152 Szőny és Komárom között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
AV63 154 gyorsvonattal Szőny és Komárom között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az M40 402 a Preymesser tehervonatával Szőny és Komárom között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
4 5 | |||||||||
M41 2105 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Vakus impresszió a 742 sorozatról | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GySEV V43 322 szomorú romjai Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1288 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az MVTV 02-02 pályaszámú szlovák felsővezeték-vizsgáló kocsi a magyarországi Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
240 099-2 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M41 2105 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M41 2105 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5 | |||||||||
A MÁV-START 431 152 pályaszámú Szili Komárom-Északi pályaudvaron | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Metrans a komáromi naplementében Kénytelenek voltunk megvárni az Észak-Komárom állomásra megérkező Metrans tehervonatot , annyira szépek voltak a fények. A konténervonat körüljárás után Magyarországon át Szlovéniába tart majd. | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 240 028-1 Észak-Komárom állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ZSSK 240 100-8 pályaszámú Laminátkája Észak-Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A komáromi vasútállomás | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
5 | |||||||||
Komárom (MÁV) és Észak-Komárom (ŽSR) között a forgalom a híd felújítása miatt szünetel. A határátmenetben csak tehervonatok közlekednek. | |||||||||
240 083-6, a komáromi állandó átkelőgép Észak-Komáromban a hídról levezető vágányon egy trafószállítmánnyal | |||||||||
Fotó: Székely Viktor | |||||||||
240 018-2 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
240 018-2 Komáromban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1116 009-0 régiózik Ácsnál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 333 halad át Ács állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1272 személyvonattal Ácson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1282 tehervonattal Ácson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 502-8 Ácson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 046 Ácson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V63 144 Ács állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
NABI-busz | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ács állomás | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1283 Ács győri bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
BDt 358 Ács győri bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 307 kijár Ácsról | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M62 307 kijár Ácsról | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1316 Ács győri bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V43 1286 Ács győri bejáratánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
V46 033 bejár Ácsra | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
1047 007-8 Ács előtt az Avala IC-vel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Nagyszentjános állomáson, a háttérben egy railjet előz | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 480 022 Weöres Sándor-TRAXXNagyszentjános és Győrszentiván között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 470 008 Nagyszentjános és Győrszentiván között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 470 001 1956-emlékmozdony Győrszentiván és Nagyszentjános között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 471 003 pályaszámú Siemens Vectron Győrszentiván és Nagyszentjános között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MRCE Dispolok Siemens ES64 F4-150 (DB 189) Nagyszentjános és Győrszentiván között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A RTB Cargo 193 810-9 pályaszámú Vectronja Nagyszentjános és Győrszentiván között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 9481 021 PFT-jármű Győrszentiván állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 480 002 Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus-TRAXXGyőrszentiván és Győr-Gyárváros között RaaberCity Intercity vonatával | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 470 503 pályaszámú Wagner-TaurusGyőr-Gyárváros és Győrszentiván között, a háttérben a győri ipari parkkal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A Retrack 193 815 pályaszámú Siemens Vectron Győr-Gyárváros és Győrszentiván között csereszekrényeket szállító Huckepack-tehervonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ÖBB 1116 221 Győrszentiván és Győr-Gyárváros között Railjettel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
10 11 | |||||||||
Francia ingavonatok Győrben, a rendezőben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
10 11 | |||||||||
10 11 8 | |||||||||
418 309 GYSEV Schlieren kocsikkal Győrben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
M43 1023 a győri tartalék | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
GYSEV CARGO ELL-től bérelt 193 235 pályaszámú Vectronja Győrben egy IC-vel, mellette a 425 010-es Talent | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 425 010 Győrben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az M41 2143 Győben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
117 378 Győrben, a háttérben a Deutsche Bahn székháza (na nem a frankfurti) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 460 056 és 460 031 pályaszámú Szöcskéi Győrben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
425 007 Győrben | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 425 008 pályaszámú piros Bombardier Talent Öttevény és Abda között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 425 003 pályaszámú kék Bombardier Talent motorkocsija Öttevény és Abda között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 480 025 pályaszámú TRAXX Hegyeshalom és Levél között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
201 16 | |||||||||
Az M47 1202 tolat Hegyeshalomban a kék órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az Eurocom 481 001-0 Hegyeshalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 242,001 és az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 011-6 Hegyeshalomban a kék órában | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START Bzmot 267 Hegyeshalom állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MRCE Dispolok ES 64 F4 151 Hegyeshalom állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Hegyeshalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV 242,001 és az ÖBB 1116 011-4 Hegyeshalomban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A GYSEV 430 327 Hegyeshalom és Bezenye között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 242 223-6 Oroszvár állomáson, a háttérben a ČD Cargo 230 024-2 | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Pozsonyligetfalu = Bratislava-Petrzalka 212 | |||||||||
Pozsony = Bratislava Hlavná Stanica 320 370 | |||||||||
Magyarország első – és egyben egyetlen – lóvasúti vonala 1837-1846 között épült meg Pozsony és Nagyszombat városok között, mintegy 50 km hosszú pályával. Előképe a csehországi Budweisből az ausztriai Linzen át Gmundenbe vezető lóvasút volt. Kezdeményezői, G. W. Walterskirchen osztrák báró és Dezasse Ferenc francia származású magyar gróf voltak, akik az építésre szóló koncesszióért a Helytartó Tanácshoz fordultak. Az építés céljából létrejött részvénytársaság 1838-ban alakult meg. A nyomvonal a pozsonyi Duna-parti Koronázási dombtól (ma L. Štúr tér) a Kis-Kárpátok alatti városokon, Szentgyörgyön, Bazinon és Modoron keresztül vezetett Nagyszombatig. A pályán számos megálló és pihenő helyet terveztek. Az első szakaszán viszonylag sík, vége felé nagyobb szintkülönbségeket is áthidaló, így töltéseket, útbevágásokat és hidakat is igénylő építkezésen több százan dolgoztak évekig. Az 1846-ban átadott pályán személy és teherszállítás is folyt. A sínpár építésekor ugyan már számoltak egy későbbi gőzgép meghajtással, de mégis a lóvontatás mellet döntöttek, hisz a takarmány – ellentétben a drága szénnel és gőzgépekkel – bőven rendelkezésre állt Magyarországon. A lóvasút 1872-ben fejezte be működését, ezután a pályán már gőzmozdonyok vontatta szerelvények jártak. A vasút legjelentősebb épülete az 1839-40-ben, empir stílusban, ismeretlen építész tervei alapján felépült pozsonyi állomás, ami a világon fennmaradt kevés, ilyen célú épület egyike. A tengelyszimmetrikus, 2 szintes épület leghangsúlyosabb része a főbejárat, melyet timpanon és a sarok fölé emelkedő óratorony jelez. A két utcára néző, egymással tompa szöget bezáró épületszárnyak végein is enyhe, timpanonos rizalitok épültek. A mai udvari szárny boltíves kialakítású részén voltak az utasok helyiségei és itt is szállhattak fel fedett helyen a szerelvényekre. Az udvaron egykor raktárak, kocsiszínek, istállók álltak. Forrás: A Visegrádi Országok technikai műemlékei II. (Szerk.: Holló Csaba et alii, Budapest, 2004.) Táblázat a szlovákiai vasútvillamosításokról.
| |||||||||
Az ÖBB 2016 009 Pozsony állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 263 007-7 Pozsony állomáson Škoda emeletes ingavonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 217 Pozsony állomáson railjet-szerelvénnyel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSKC 721 073-5 pályaszámú Nagyhektorja tolat Pozsonyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 350 012-1 Pozsony állomáson a Hamburgba közlekedő Hungária EuroCityvel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||