202. számú vasútvonal
Südbahn: Wien Südbahnhof - Bécsújhely (=Wiener Neustadt Hauptbahnhof) - Semmering - Mürzzuschlag - Bruck a. d. Mur - Graz - Spielfeld-Strass - Marburg (=Maribor) - Steinbrück (=Zidani Most) (Pottendorferbahn: Wiener Neustadt - Ebenfurth - Gramatneusiedl/Wien Meidling; Wien-Raaberbahn: Wien Südbahnhof - Wiener Neustadt - Gloggnitz/Sopron)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
Megnyitás: |
| |||
---|---|---|---|---|
Hossz: | 369 km | |||
Építtető: | Wien-Raaber-Bahn / Wien-Gloggnitzer-Bahn / k.k. südliche Staatsbahn / k.k. priv. Südbahn-Gesellschaft | |||
Villamosítás: | 15 kV 16,7 Hz ~ / 3 kV = | |||
Személyszállító vasút: | ÖBB / SŽ | |||
Ausztria második legfontosabb fővonala pompás hegyvidéki környezetben. A világ első hegyi vasútjaként épült Semmering abszolút kultikus, de a Südbahn Graz-környéki vagy szlovéniai szakaszait is érdemes megismerni! | ||||
|
Wien Hauptbahnhof = ehem. Südbahnhof 201 208 | ||||
railjet vonat halad át a bécsi főpályaudvaron a svájci áramszedővel is fölszerelt 1116 216-3 által tolva | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB railjet a Bécs Főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 250 "Polizei" Wien Hauptbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs Főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1144 203 egy vezérlőkocsival Bécs Főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 212-4 vezérlőkocsi száguld be a bécsi S-Bahn alagút új Hauptbahnhof állomására | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4124 017-7 Wien Südbahnhof (Ostseite) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
WLB tehervonat halad át a bécsi főpályaudvaron | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
205 210 | ||||
Az ÖBB 1216 210 pályaszámú, Kapsch-reklámos, három áramrendszerű Taurus villanymozdonya Wien Meidling állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 236-3 pályaszámú motorvonati vezrélőkocsi Wien Meidling / Philadelphiabrücke állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Életkép Wien Meidlingben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 262 Wien Meidlingen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
4124 010-2 Wien Meidlingen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
213 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
214 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
220 213 214 | ||||
Az ÖBB 1216 210 Wiener Neustadt állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
2068 029-4 Wiener Neustadt-ban Raaberbahn (Gyesev) kocsikat rendez a szakadó hóesésben | ||||
Fotó: Németh Ferenc | ||||
5047 502-9 Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 170-0 Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 137-9 és 5022 052-2 Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 136-1 Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 088-4 Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
RegionalExpress vonat Bécsújhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Pottschach környékén már érdemes kinézni a vonatablakon: a távolban fölbukkannak a Wechsel-hegység magasabb csúcsai a Gloggnitz fölé magasodó Wartenstein kastéllyal. Jobbra egészen a pályához közel emelkednek a dombok, tövükben a Schwarza folyóból elterelt víz egy része egy ipari csatornába vezet. | ||||
| ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Gloggnitz a Bécs-Győri Vasút által épített szakasz utolsó állomása, az innen a meglévő Bruck an der Mur - Mürzzuschlag vonalig vezető hegyi vasutat már a Déli Vasút építette 1848 és 1854 között. A Schwarza völgye itt kezd összeszűkülni, de bár a tehervonatok megkapják az előfogati- és tolómozdonyukat, Payerbach-Reichenau állomásig a vonal még nem túlságosan meredek. Gloggnitz állomáson sok fotóznivaló nincsen, mivel az állomás hosszú, és a tehervonatok a peronoktól messze állnak meg, így az előfogatok fölakasztását csak messziről lehet megfigyelni. Szeretném fölhívni minden vasútbarát figyelmét, hogy a benbe.hu-n található képek készítése óta a Südbahn vonalán a forgalmi rend megváltozott: a vonatok a menetirány szerinti jobb oldali vágányon közlekednek. Ez befolyásolhatja a fényképek elkészítését és a rutinból közlekedők számára komoly balesetveszélyt jelenthet! Kérek mindenkit, hogy a Semmeringen és a többi iránycserés vonalon fokozott óvatossággal legyen kiránduláskor! A térképet kiegészítettem néhány praktikus tanáccsal a Semmeringre készülő vasútfotósok számára, azonban a munka még közel sncs kész. A legtöbb fénykép, amit beszúrtam a szövegbe, még nincs rendesen földolgozva, és az alapján válogattam be őket, hogy mennyire látszódik rajtuk a bemutatandó fotóhely és környezete, nem a vonatfotó értéke alapján. Jó fotózást kívánok! | ||||
Az ÖBB 1116 116 Gloggnitz állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1142 sorozatú villanymozdony várakozik tológépi szerepére Gloggnitz állomáson | ||||
Fotó: | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Gloggnitz és Schlöglmühl között található egy gát a Schwarza folyón, ez elég szépen fotózható délután a vonatokkal. | ||||
ÖBB 1144-es Gloggnitz és Schlöglmühl között a Schwarza egy gátjánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1116 Gloggnitz és Schlöglmühl között a Schwarza egy gátjánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1144-es Gloggnitz és Schlöglmühl között a Schwarza egy gátjánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Schlöglmühl megállóhelyen nem sok minden található, hacsak nem a villamos alállomások érdekelnek valakit. A vasút a Raxalpe meredek lábaihoz tapadva, sziklák mentén, meredek támfalon vezet, a sebesség érezhetően lecsökken, éppen csak 60 km/h. | ||||
Az ÖBB 1116 251 Schlöglmühl megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 156 Schlöglmühl megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1044 009 Schlöglmühl megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 80-90 724-es railjet-vezérlőkocsi Schlöglmühl és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 704-4 Payerbach-Reichenau és Schlöglmühl között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 704-4 Payerbach-Reichenau és Schlöglmühl között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1142-es és 1144-es Gloggnitz és Schlöglmühl között a Schwarza egy gátjánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen ÖBB 1144 Schlöglmühl és Payerbach-Reichenau között emeletes ingavonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az előbb látott Taurus Schlöglmühlnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 033-0 Telekom AustriaBécsújhely (Wiener Neustadt) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 075-1 (Switzerlandlok) egy 1142-vel előfogatolva Payerbach-Reichenau és Küb között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
219 | ||||
A vasútvonal Payerbach-Reichenau állomáson ér el a Schwarza völgyében elég messze ahhoz, hogy egy visszaforduló után komolyan elkezdhesse a hegymászást. Idáig közlekednek a Znojmóból vagy más északi állomásokról induló, emeletes, RegioExpress (REX) vonatok, innen Semmeringre I-vel vagy a két óránként közlekedő, Payerbach-Reichenau és Semmering között közlekedő személyvonattal lehet eljutni (ez többnyire 4020-as sorozatú motorvonat). A vonat jelenleg 7:08, 8:34, 10:34, 12:32, 15:34, 17:34, 19:34 perckor indul (azért az oebb.at-n érdemes ellenőrizni) és Semmeringig mindenütt megáll. Semmeringből a déli rámpán fekvő Mürzzuschlagba csak a 19:34-es vonat megy tovább, egyébként Semmering és Mürzzuschlag között az IC és railjet-vonatokkal lehet utazni. Az állomás mögül indul Reichenau városon át Hirschwangig a Höllentalbahn villamosított kisvasút, ez azonban csak vasár- és ünnepnapokon közlekedik. Az állomáson van kiállítva egy régen előfogatolásra használt szertartályos gőzmozdony, a kisvasút egy régi villanymozdonya és a régi kabinos fölvonó egy kabinja is. | ||||
1116 059-5 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az osztrák színeket viselő Foci-EB Taurus, a 1116 005-8 egy InterCity vonattal halad át Bécs felé menet Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 117 Payerbach-Reichenau állomásra érkezik a RegioExpresszel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Höllentalbahn TW 1 Payerbach-Reichenau állomáson, a képen egy Bécs felé tartó railjet vonat a keskeny nyomközű vasúti motorkocsi vezetőállásából nézve | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB / ČD 1216 249 Payerbach-Reichenau és Küb között egy cseh Railjet vonattal Graz felé menet | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen ÖBB 1142 sorozatú villanymozdony egy nehéz tehervonat Taurusát előfogatolja amint keresztülhalad Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 626-9 pályaszámú villanymozdonya tol föl egy nehéz tehervonatot a Semmeringre Payerbach-Reichenauban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1044 122 egy Südbahn-gyorsvonattal vágtat át a behavazott Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 286 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 092 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 095 és a 1144 245 InnoFreight tehervonattal a Semmering lábánál fekvő Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 255 InnoFreight tehervonattal a Semmering lábánál fekvő Payerbach-Reichenau állomáson, mint a vonat tológépe | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 305 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Höllentalbahn TW 1 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Höllentalbahn EI Payerbach Lokalbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
A Höllentalbahn EI Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Horváth Norbert | ||||
1116 058-7 Payerbach-Reichenau állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A GYSEV 1116 058-7 Payerbach-Reichenau és Küb között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Semmeringbahn leghosszabb viaduktja és egyben észak felől az első viadukt a Schwarza folyó fölött vezet át. Délután szépen fotózható a kisvasút pályájáról. Öt perc sétával elérhető Payerbach-Reichenauról. | ||||
A ÖBB 1116 117-1 Küb és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 140-3 Payerbach-Reichenau és Küb között a Scwarzatal-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 231-2 A1-WerbelokPayerbach-Reichenau és Küb között a Schwarzatal-viaduktnál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
Az ÖBB/RailCargoAustria 1116 016-7 Bicske és Szár között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Höllentalbahn 1116 231-2 A1-WerbelokPayerbach-Reichenau és Küb között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Két géppel vont tehervonat a Schwarza-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 020 Küb és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 220, a 1016 021 és a 1144 208 Küb és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 305 Küb és Payerbach-Reichenau között a kivilágított Schwarza-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Két géppel tolt tehervonat a Schwarza-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1144 031 Küb és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Payerbachgraben-Viadukt = 61 m | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 4024 043-3 Küb és Payerbach-Reichenau között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Küb megállóhely talán nem a legismertebb fotóhely a Semmeringen, mégis változatos lehet itt a fotózás, amíg a nap még magasan jár (délután a nyugatra fekvő hegyek elég gyorsan árnyékot vethetnek a pályára). A megállótól délre telálható alagutak és viaduktok nem a legnagyobbak, de gyalog gyorsan elérhetőek. | ||||
| ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Höllgraben-Viadukt és a Pettenbach-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1044 009 a Steinbauer tunnel-nél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 108-0, vagy a horvát színekben pompázó Croatien-lok a Steinbauer-tunnelnél, Eichberg alatt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Ismeretlen 1116-os Taurus ereszkedik tehervonatával a Semmeringről | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1216 237 ČD railjet TaurusKüb és Eichberg között a híres fotóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Ismeretlen 1142-es előfogatol egy szintén ismeretlen Taurust Eichbergnél a Semmeringbahnon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi lámpás 1142 704-4 Eichbergnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1042.23 Küb és Eichberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1044 204-4 Küb és Eichberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Új ÖBB-logós 1044-es Eichberg és Küb között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 305-1 Eichberg és Küb között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 310-1 Küb és Eichberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4746 026 próbavonattal Küb és Eichberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 074-4 tehervonattal a Steinbauer tunnel-nél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Abfaltersbachgraben-Viadukt = 93 m | ||||
1044 289-4 Küb és Eichberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Eichberg talán a magyar vasútfotósok által legjobban ismert osztrák fotóhely, mivel késő délelőtt és kora délután elég könnyen lehet itt fényképezni. Az Abfaltersbachgraben-viadukton visszasétálva (van járda) egy mezőre érhetünk, aminek előterében a vasút egy S-kanyarja hátterében a Rax és a Schneeberg áll. A Semmering a viadukton kívül általában eléggé benőtt, kevés az olyan szakasz, ahol a hosszú InterCity vonatok, vagy a több géppel vontatott tehervonatok érvényesülhetnek, de Eichberg környéke ilyen. Észak felé a Steinbauer-alagút kapuja fotóhelyül és témául is szolgálhat, de a Bahnwanderwegen egészen Kübig le lehet sétálni. Klamm-Schottwien felé kevésbé izgalmas a pálya. | ||||
1116 276-5 Eichberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1116 088-4 Klamm-Schottwien állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1144 289 Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 066-0 Klamm-Schottwien és Breitenstein között a Wagnergraben-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 109 Klamm-Schottwien és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1144 119 Klamm-Schottwien és Breitenstein között a Gamperlgraben-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Gamperlgraben-Viadukt alulnézetben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Taurus a Gamperl-Tunnelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Egy ÖBB Taurus tehervonattal Klamm-Schottwien és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ÖBB Taurus tehervonattal Klamm-Schottwien és Breitenstein között - a 1142 639-2 tolja a vonatot | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1142 639-2 tér vissza tológépes feladatából | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144-es Alpesi Porszívója Klamm-Schottwien és Breitenstein között egy gyorsvonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 305 Klamm-Schottwien és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB railjet Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 601 Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 601 Breitenstein és Klamm-Schottwien között a Rumplergraben-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 639-2 Klamm-Schottwien és Breitenstein között segít egy taurusos tehervonatnak fölfelé kapaszkodni a Semmeringen. A kép a Rumplergraben-viaduktnál készült a Nordrampén. | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 593 Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 100-9 Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 634-3 és egy Taurus mozdonyvonat Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 593 Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A híres galériás alagutat az építő Carl Ghega nem tervezte a pályába, ehelyett a fantasztikus, függőleges Weinzettelwand sziklafal tövében vezette volna egy párkányon, hogy az utasok zavartalanul gyönyörködhessenek az Adlitzgraben látványában. Az élmény teljessé tételéhez még egy mesterséges vízesést is tervezett a vasút fölé, azonban a sziklafal életveszélyesnek bizonylt, ezért inkább alagútba vezették a pályát. Hogy a látványból valami maradjon, egy stabilabb szakaszon galériaszerűen meglyuggatták a falat. A nyugati végén kapuzat sincs, csak a kopasz sziklából vágódnak ki a vonatok, majd egy rövid híd után be a Weinzettelfeld-tunnelbe. Szemből erős teleobjektívvel a galériás rész is fényképezhető. | ||||
A ČD 80-91 007-5 Breitenstein és Klamm-Schottwien között a Weinzettelfeldtunnel és a Weinzettelwandtunnel közötti napos részen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1216 017 pályaszámú, olaszországi forgalomra is alkalmas, három áramrendszerű, ES64U3 típusú villanymozdonya Klamm-Schottwien és Breitenstein között a Weinzettlewand-Tunnelben egy Villachon át Udinébe vagy Velencébe tartó railjettel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1216 231 Breitenstein és Klamm-Schottwien között a Weinzettelwandtunnelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Őszi hegyoldalban kanyarog az InterCity, élén egy ÖBB 1144-es sorozatú villanymozdonnyal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 314-gyel az élén CityShuttle festésű 4020 sorozatú motorvonat ballag Breitenstein és Klamm-Schottwien között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az előbb látott ÖBB 1144-es IC a Breitenstein állomás után a Weinzettelwandtunnel előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Wiener Lokalbahnen ES 64 U2 021 Klamm-Schottwien és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 80-90 733 pályaszámú railjet-vezérlőkocsi Klamm-Schottwien és Breitenstein között a Weinzettlwand-Tunnelnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 80-90 758 pályaszámú railjet vezérlőkocsi Klamm-Schottwien és Breitenstein között a Weinzettlefeldtunnel bejáratánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Breitenstein a Semmeringre látogató vasútbarátok legkedveltebb megállója, sétatávolságon belül található több emblematikus műtárgy is. Az állomás keleti végén a vágányok közvetlenül a Weinzettelfeld-tunnelben folytatódnak, fölötte átsétálva egy őrház kertjén át (a bácsi meg szokta engedni) elérhető a híres galériás Weinzettelwand-tunnel. Nyugat felé sétálva sajnos sokszor kell az űrszelvényben közlekedni, de viszonylag biztonságosan megközelíthető a mindössze 14 méteres Kleine Krausel-tunnel. | ||||
Az ÖBB 1141 024-8 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Breitenstein állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1142-es IC-nek csúfolt vonatával Breitensteinben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 029 és párja tol fölfelé egy fűrészporvonatot a Semmering északi rámpáján Breitensteinnél | ||||
Fotó: | ||||
Az előbb látott ÖBB 1144-es IC a Breitenstein állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Taurus Breitenstein állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Breitenstein am Semmering látképe | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1141 024-8 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Breitenstein állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata Breitenstein állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1044 052 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB railjet 1216 231 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 683-0 Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 632-7 Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 601 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1044 122 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 310-1 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 14 méteres alagút még így sem Ausztria legrövidebbje, de igen érdekes fotótéma. Néha Kleine Krausel-tunnel néven is emlegetik. Eddig főleg délelőtt lehetett fényképezni, a jobbra tartás bevezetés óta viszont dél utáni fotóhely lett belőle. Akár a Krausel Klause-viadukt mellől, akár a Polleroswand-tunnel kapujáról remekül fényképezhető. | ||||
Az ÖBB 1016 018 Wolfsbergkogel és Breitenstein között a Kleines Krausel-Tunnelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1016 007 Wolfsbergkogel és Breitenstein között a Kleines Krausel Tunnel előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 80-90 758 pályaszámú, olasz közlekedési engedéllyel rendelkező railjet vezérlőkocsi Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1016 007 Wolfsbergkogel és Breitenstein között a Kleines Krausel Tunnel után | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 310-6 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A négy, kétszintes viadukt közül egy 2011-es erdőírtásnak köszönhetően talán a legjobban fotózható lett. A Gamperlgraben és a Wagnergraben csak néhány szögből lőhető, az egyedüli egyenes, kétszintes viadukt viszont nagyon sok irányból. Mindkét oldaán kiépített járda könnyíti meg a vasútbarátok biztonságos átkelését. | ||||
A GYSEV 1116 060-3 pályaszámú villanymozdonya Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Krausel Klause-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 150 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A másik kilátóból: dupla Wiener Lokalbahnen Taurus által vont tehervonat a Krausel Klause-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ČD 80-91 006-7 Wolfsbergkogel és Breitenstein között a Krausel Klause-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 250 Polizei-LokWerbelok Breitenstein és Wolfsbergkogel között egy railjettel a Krausel Klause viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 109 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az előbb látott ÖBB 1144-es IC a Krausel Klause-Viadukton Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata a Krausel Klause-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
[VIDEO] Az ÖBB 4020 205-3 pályaszámú villamos motorvonata a Krausel Klause-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 305 Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen ÖBB 4020 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A GYSEV 1116 060-3 pályaszámú villanymozdonya Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Krausel Klause-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A talán leghíresebb sziklafal alatt fúrt alagút közvetlenül a Krausel Klause-Viadukt és a híres Kalte Rinne-Viadukt közé esik. Az alagúton nem kell átkelni, a biztberépület mellett egy kis ösvény vezet, ami kikerüli a veszélyes helyet. Kapuzatára könnyen föl lehet mászni, de egy jó cipőben oldalra is ki lehet mászni a hegyoldalba, bár ott már illik kapaszkodni a fákba. | ||||
| ||||
A Semmeringbahn leghíresebb műtárgya, egyben a második leghosszabb viaduktja és legnagyobb kétszintes viaduktja is. Az avben fekvő műtárgy sajnos elég romos állapotú, és még járdát sem építettek ki rajta, de az alsó szinten biztonságosan végig lehet sétálni. A Polleroswand-Tunnel tetejéről, illetve délután a szemközti őrház teraszáról lehet a legjobban fényképezni, ott még Carl Ghegával, a vasútvonal építőjével is találkozhat a kiránduló. Aki szeret túrázni, Breitenstein állomásról föl lehet mászni a Polleros-szikla tetejére is, illetve a Kalte Rinne szurdokban továbbsétálva napnyugta előtt oldalról is fényképezhető. | ||||
Az ÖBB 1116 261-5 pályaszámú Taurus egy Villach-Bécs ÖBB-EuroCityvel a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1016 044 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A másik kilátóból: dupla Wiener Lokalbahnen Taurus által vont tehervonat a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Dupla Taurusszal vont és 1144-essel tolt tehervonat a Kalte Rinne viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Railjet a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ČD railjet a Kalte Rinne viadukton, piros ÖBB mozdonnyal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1216 025 WeltrekordlokBreitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 680-6 a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Jellegzetes semmeringi panoráma - gráci IC ÖBB 1142-essel a Kalte Rinne-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 700-2 Wolfsbergkogel és Breitenstein között tológépes szolgálaton a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 229 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4746 026 pályaszámú Desiro ML/Cityjet villamos motorvonata Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Kalte Rinne viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1016 018 Wolfsbergkogel és Breitenstein között a Kalte Rinne-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A RailCargoHungaria 1116 013 Breitenstein és Wolfsbergkogel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ČD railjet a Semmeringen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 80-90 751 Ski Austria RailjetWolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Tehervonat a Kalte Rinne viaduktnál Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 262 és a 1144 213 Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 310-1 Breitenstein és Wolfsbergkogel között a Kalte Rinne viaduktnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A ÖBB 1116 087 Wolfsbergkogel és Breitenstein között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Wolfsbergkogel már a Semmering magashegyi üdülővároshoz tartozik, többek között itt áll a vasút által építtetett Südbahnhotel is. A közelben van a rövid Kartnerkogel-Viadukt és egy hosszabb sétával a szintén nem túl egyszerűen fotózható Adlitzgraben-Viadukthoz is el lehet jutni, de amiért itt a vasútfotósok le szoktak szállni, az a hegyen található két, szépen megépített kilátó: az egyikből Breitenstein falura, a másikból a 20 Schilling Blick-re, vagyis a Kalte Rinne-Viadukt és a Krausel-Tunnel közötti részre lehet rálátni. | ||||
A ÖBB 1142 705-1 Wolfsbergkogel megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Két RTS-gép, a 2143 032-7 és a 2143 004-7 (utóbbi a MÁVÉPCELL-é) Wolfsbergkogelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 1044 011-3 Wolfsbergkogel megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 4020 292-1 Wolfsbergkogel megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Két RTS-gép, a 2143 032-7 és a 2143 004-7 (utóbbi a MÁVÉPCELL-é) Wolfsbergkogelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1144-es a Kartnerkogel-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 1142 613-7 Wolfsbergkogel megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 1144 020 Wolfsbergkogel és Semmering között a Kartnerkogel-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A GYSEV 1116 058-7 Wolfsbergkogel megállóhelyen a Kartnerkogel-Tunnel és a Kartnerkogel-Viadukt között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Semmeringről több magashegyi túraútvonal is indul, a látképet pedig a sípályák uralják. Vasúti érdekesség csak a két csúcsalagút van. A 2011-es átépítés után immár megállnak a railjetek is, cserébe (rossz csere volt) a 4020-as motorvonatok már csak kora reggel és késő este mennek le Mürzzuschlagba, egyébként csak Pyerbach-Reichenau és Semmering között közlekednek. Így a spitali sípályákat is nehezebb elérni, és az amúgy is kevésbé izgalmas, pár sok nyílt fotóhellyel rendelkező déli rámpa sok vasútfotós térképéről lekerült ezzel. | ||||
Semmering a magasból | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
5144 001-4 Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Ghega-emlékmű Semmeringen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Semmering a magasból | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Alter Semmering-Tunnel = 1434 m | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Neuer Semmering-Tunnel = 1512 m | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
4020 305 Spital am Semmeringen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen ÖBB 1216 Spital am Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 704-4 Spital am Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 006-6 a Mariborba tartó IC-vel Spital am Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 041 Spital am Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ÖBB 1216 halad át Spital am Semmering állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1044-es IC-vel Spital am Semmeringben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1044-es IC-vel Spital am Semmeringben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
4020 305 Spital am Semmeringen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1142 698 Spital am Semmering és Mürzzuschlag között egy tehervonat tológépeként | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 250-2 Polizei-Werbelok Mürzzuschlag és Spital am Semmering között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 195-9 Nightjet-Taurus és egy 1142-es előfogati mozdony Spital am Semmering és Mürzzuschlag között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ÖBB 1044-es IC-vel Spital am Semmeringben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen ÖBB 1144 tehervonatot előfogatolva Spital am Semmering és Mürzzuschlag között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4020 310-1 Spital am Semmering és Mürzzuschlag között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 6020 310-6 Mürzzuschlag és Spital am Semmering között a ködben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1116 246-8 50 Jahre Bundesheer-Taurus egy cementszállító tehervonattal Mürzzuschlag állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1014 018-4 pályaszámú Sisi egy Pozsony-Spital am Semmering-Mürzzuschlag sívonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1141 024-8 az Erlebniszug Zauberberge élményvonattal érkezik Mürzzuschlagba | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 614-5 és a 1142 608-7 Mürzzuschlagban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1142 639-2 Mürzzuschlag állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1044.40 Blutorange (vérnarancs) festésű mozdony egy különvonattal Mürzzuschlagban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 078-5 Mürzzuschlagban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1116 212-0 egy tehervonattal Mürzzuschlag állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1142 535-2 Mürzzuschlag állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Allerheiligen-Mürzhofen = 548 m | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Bruck an der Mur Frachtenbahnhof | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
203 | ||||
Az ÖBB 4024 037 Bruck an der Mur állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4024 040 Bruck an der Mur állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A ÖBB 1116 138-7 Mixnitz-Bärenschützklamm és Pernegg között húz egy Ro-La vonatot | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 80-90.729 pályaszámú Railjet vezérlőkocsija Mixnitz-Bärenschützklamm és Pernegg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 4744 566 pályaszámú CityJet/Desiro ML és az 5022 052-2 pályaszámú dízel Desiro motorvonata Pernegg és Mixnitz-Bärenschützklamm között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
390 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
389 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1215 234 Peggau-Deutschfeistritz és Stübing között a ČD Najbrt színeibe öltöztetve, de ÖBB railjet szerelvényt húzva | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1016 015-0 Stübing megállóhelyen a Transalpin EuroCity vonattal, amely Graz és Zürich között panorámakocsival közlekedik | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 249 tehervonattal Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1144 214 Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az StB - Steiermarkbahn 4062 003-0 pályaszámú Stadler GTW Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az MRCE X4E-866 pályaszámú Vectron Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB railjet a 1116 247-tel Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ÖBB 80-90.741 Railjet-vezérlőkocsi Stübing megállóhelyen | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1216 250 Stübing megállóhelyen egy cseh railjettel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 4024 005-3 Stübing és Peggau-Deutschfeistritz között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 2068 056-7 Gratwein-Gratkorn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
21 15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az ÖBB 1216 226 Graz Hauptbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1116 168 Graz Hauptbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 4024 044-2 Graz Hauptbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
2068 013-8 pályaszámu mozdony Graz Hbf.-on pózol Tasnádi Tamás kamerája elött 2007. október 7-én | ||||
Fotó: Tasnádi Tamás | ||||
A DB 185 285-4 Graz Hauptbahnhof állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
21 15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
21 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
Egy ismeretlen Slovenske železnice 312 Cirknica és Pesnica között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy ismeretlen Slovenske železnice 312 Cirknica és Pesnica között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
264 | ||||
Az ŠZ 342 001 a Zágráb-Bécs EuroCityvel Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Pendolino Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 312-112-ös Desiro Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 664-109 Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ŠZ 315-203-as Gomulka Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 312-125-ös Desiro Mariborban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
264 3 kV= | ||||
264 | ||||
A 814-124 Mariborban a Dráva-hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 664-109 Mariborban a Dráva-hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
264 | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
25 | ||||
A Metrans 761 006-6 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 034 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 715 102 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 342 023 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 108 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 005 Pragersko állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
3 kV= | ||||
434 435 | ||||
434 435 3 kV= | ||||
434 435 | ||||
434 435 3 kV= | ||||
A SŽ 363 037 Celje és Štore között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az LTE 2016 904 Štore és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
434 435 | ||||
A SŽ 363 036 Celje állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 025 Celje állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 33 037 Celje állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A SŽ 312 002 Celje és Laško között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 342 025 Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 tehervonattal Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy SŽ 310 Pendolino Laško és Celje között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | ||||
A SŽ 312 Desiro motorvonatok csatolva Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 342 025 Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy SŽ 310 Pendolino Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A SŽ 342 014 Celje és Laško között az EC 151 élén | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 027 pályaszámú, Brigittebecenevű Alstom villanymozdony Laško és Celje között egy önürítős kocsikból álló vonattal a Savinja völgyében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 024 pályaszámú, Brigittebecenevű Alstom villanymozdony Celje és Laško között egy Maersk konténervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 Desiro motorvonat Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312-131 pályaszámú Desiro villamos motorvonata Laško és Celje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Szlovén PFT-jármű Laškónál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Laško sörgyár kerítése | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Templom Laško mellett | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A SŽ 342 014 Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 133 Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Raffai Tamás | ||||
Egy ismeretlen SŽ 312 sorozatú Desiro Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A SŽ 312 120 Laško és Rimske Toplice között, a háttérben a sörgyár látszik | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 021 Rimske Toplice és Laško között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 363 004 Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 113-as Desiro Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 110 Rimske Toplice és Laško között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 133 Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A SŽ 312 132 Laško és Rimske Toplice között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
433 | ||||
433 3 kV= | ||||
433 3 kV= |