205. számú vasútvonal
Westbahn: Wien Westbahnhof - St. Pölten - Salzburg (Gisellabahn: Salzburg - Saalfelden - Wörgl; Brennerbahn/Unterinntalbahn: Kufstein - Wörgl - Innsbruck (- Brennerbahn Bergstrecke); Arlbergbahn: Innsbruck - Landeck-Zams - St. Anton - Bludenz)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A ma Westbahn néven a menetrendkönyvben szereplő vasútvonal több szakaszban, több társaság munkájaként épült. A Bécsi Erdőn átvezető Bécs - Linz - Salzburg vonalat a Kaiserin Elizabethbahn építette. Salzburgban irányváltással tudnak a vonatok kijárni a Gisellabahnra, amely az egyetlen kelet-nyugati kapcsolat ma Ausztria két fele között. A Salzburg - Schwarzach-St. Veit - Zell am See - Saalfelden - Wörgl vonalon ma lassabb IC-vonatok, helyi személyvonatok, a Zürichsee éjszakai vonat Zürich és Zágráb között, illetve sívonatok (Turnuszug) közlekednek csak, a távolsági vonatok (EC és railjet) a Németországon átvezető Korridor-vonalon közlekednek. A Kufstein - Wörgl - Jenbach - Innsbruck - Brenner - Bozen közötti Brennerbahnt a Südbahn kezdte építeni, az Inn-völgyi szakaszt már az állam fejezte be. A Südbahn Tirolon át így egy második kelet-nyugati kapcsolatot épített ki Villach és Innsbruck között. Ezen a vonalon szintén korridor-vonatok közlekednek a Kelet-Tirol-i Lienz, a Dél-Tirol-i Franzensfeste (Fortezza) és a tiroli Innsbruck között. Az utolsó szakaszt, az Arlbergbahnt szintén az állam építette, ez volt az első hegyi vasút, ahol 10 km-nél hosszabb hágóalagutat építettek. Bár az alagút kétvágányú volt, a vonal nagyrésze ma is csak egyvágányú, így a hegyi szakaszon Landeck-Zams és Bludenz között személyvonatok nem közlekednek. Az állomások többnyire egyébként is magasan a falvak fölött épültek, kemény túra a buszmegállóból fölmászni odáig. Innsbruck és Landeck-Zams, valamint Bludenz - Feldkirch - Bregenz között S-Bahn vonatok közlekednek, köztük Vorarlbergben a Montafonerbahn magánvonatai is.
Hossz-szelvény:
202 210 | |||||
Az ÖBB 1216 210 pályaszámú, Kapsch-reklámos, három áramrendszerű Taurus villanymozdonya Wien Meidling állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 6020 236-3 pályaszámú motorvonati vezrélőkocsi Wien Meidling / Philadelphiabrücke állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Életkép Wien Meidlingben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 262 Wien Meidlingen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
4124 010-2 Wien Meidlingen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
701 | |||||
| |||||
A Westbahn 104 pályaszámú Stadler KISS (KISS200) emeletes motorvonata Wien Penzing állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 140-8 Wien Penzing állomáson egy érdekes matricázású ajtóval | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
701 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
701 | |||||
1016 044-8 IC-vel indul Wien Hütteldorfból | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1142 632-7 Wien Hütteldorfban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Railion 182 013-3 Taurus Wien Hütteldorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az LTE 185 528-7 tartályvonattal Wien Hütteldorfon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 015-8 pályaszámú Taurusa egy Salzburgon át Villachba vagy Bregenzbe közlekedő ÖBB-InterCity vonattal Wien Hütteldorfban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 102-8 BrigittenauTalent motorvonata Wien Hütteldorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Railion 182 013-3 Taurus Wien Hütteldorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az LTE 185 528-7 tartályvonattal Wien Hütteldorfon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1144 213 Wien Weidlingauban a Bécs folyó partján | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 80-73 029-5 pályaszámú CityShuttle vezérlőkocsija távolodik Wien Weidlingau megállóhelytől. | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 127-5 Wien Weidlingau megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Talent Wien Weidlingaunál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Teljesen sárga Dispolok Taurus halad Wien Weidlingau közelében | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB Produktion 1116 071-0 pályaszámú Taurus villanymozdonya egy IC-vonattal halad át Unter Purkersdorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 049-7 átvágott a Bécsi Erdőn és mindjárt a Westbahnhofra ér | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 80-90 701 Spirit of Salzburgrailjet-vezérlőkocsi Unterpurkersdorfban, a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 272 egy St. Valentinbe tartó REX-vonat emeletes szerelvényével Unter Purkersdorf állomás mellett halad el | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 272 egy RegioExpress-szel előz egy Talenttel kiadott S-Bahn-t a Bécsi Erdőben Unterpurkersdorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 129-1 várakozik egy gyorsvonat elhaladására Unter Purkersdorfban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 126-7 Unterpurkersdorf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 282-3 Purkersdorf Sanatorium és Wien Weidlingau között a távolsági vonatok alagútjába halad be éppen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB Osztrák Szövetségi Vasutak 1142 615-2 pályaszámú villanymozdonya egy emeletes Wiesel-ingavonattal Pressbaum és Dürrwien között a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Rekawinkelbe közlekedő S-Bahn Talent Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 086-8 egy tehervonattal Dürrwien megállóhelyen a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A dürrwieni templom | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ICE-T szerelvény Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A DB 411 1161 Andernach ICE-T nagysebességű motorvonata Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
ÖBB Talent Dürrwiennél a Wienerwaldban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az SBB-Cargo 482 045-2 pályaszámú TRAXX mozdonya egy konténervonattal Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A DB 411 1118 Plauen Vogtland ICE-T nagysebességű motorvonata Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Railpool TRAXX2 185 584-8 pályaszámú mozdonya és egy Wiener Lokalbahnen Taurus a Bécsi Erdőben Rekawinkel és Dürrwien között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az osztrák Cargoserv magánvasút (a VoestAlpine kohászati cég logisztikai cége) ES 64 U2 - 081 pályaszámú Taurus-mozdonya a Giselabahnon Werfennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 018-2 Dürrwiennél a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 86-33 025-6 pályaszámú emeletes CityShuttle vezérlőkocsija Dürrwiennél | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 002-5 pályaszámú Taurusa egy Bécs felé közlekedő tehervonattal Rekawinkelben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 284 pályaszámú mozdonya egy vegyes tehervonattal a Bécsi Erdő híres kirándulóhelyén, Rekawinkelben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 284 pályaszámú villanymozdonya egy tehervonattal porol át Rekawinkel állomáson a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 86-33 029-8 Wiesel/CityShuttle emeletes vezérlőkocsi halad át St. Valentinból érkező RegioExpress vonatával Rekawinkel állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 125-7 Rekawinkel állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 030-7 Rekawinkelben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az utolsó előtti egyáramrendszerű Taurus, a 1016 049-7 Rekawinkel állomáson a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 002-5 pályaszámú Taurusa egy Bécs felé közlekedő tehervonattal Rekawinkelben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1142 619-4 Eichgraben-Altlengbach megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1142 586-5 érkezik St. Pöltenig közlekedő személyvonattal Eichgraben-Altlengbach megállóhelyre | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-TR 1047 010-2 Eichgraben-Altlengbach megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1116 086-8 Eichgraben-Altlengbach megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1142 619-4 Eichgraben-Altlengbach megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1142 685-5 Unter Oberndorfnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
80-73 062-6 Unter Oberndorfnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB railjet-próbafestésű 1016 035-6 Maria Anzbach és Unter Oberndorf között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 153-6 pályaszámú Taurusa egy tehervonattal Unter Oberndorf és Maria Anzbach között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 80-90 703 Spirit of Linzrailjet-vezérlőkocsi Maria Anzbach és Unter Oberndorf között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Fotóhely Unter Oberndorfnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bregenzbe közlekedő ICE-T motorvonat a Bécsi Erdőben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1116 148-6 mindjárt Bécsbe ér IC-jével | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 80 73-002-2 pályaszámú CityShuttle vezérlőkocsi Maria Anzbachban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
A MÁV-TR 1047 002-9 egy Ro-La vonattal Maria Anzbachnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
St. Pölten Hauptbahnhof = 273 m 207 | |||||
| |||||
Az ÖBB 1016 016-6 gépmenetben St. Pöltenben egy új irodaház és a modern Stellwerk (váltóállító torony) előtt | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 047-1 Wiener StädtischeSt. Pöltenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 279-5 St. Pölten Hauptbahnhof állomáson jaffa Schlieren-kocsikkal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Mariazellerbahn ET7-es Himmelstreppe-motorkocsija St. Pölten Hauptbahnhof állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 2095 008-5 pályaszámú dieselmozdony vonatatta személyvonat indulásra várakozik az állomás keskeny nyomközű részén | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Betolás St. Pölten Hbf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 5090 014-1 és az 5090 015-8 St. Pölten Hbf állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 007-5 St. Pöltenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1047 010-2 Melkben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1116 240-1 Melkben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1142 613-7 Melkben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1144 277 egy kicsit hullmázó magasságú ingavonattal a Melki apátságnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1144 272-0 egy ingavonattal a Melki apátságnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Megérkeztünk Melkbe | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ÖBB 4020/6020 294-2 a darabárúraktár előtt Melk állómáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 025-7 (a portugál Werbelok) tehervonattal Melkben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1116 047-0 Melk után | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
703 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
702 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Linz/Donau Hbf = Linz an der Donau Hauptbahnhof 225 | |||||
| |||||
1116 084-3 Linz/Donau főpályaudvarán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
225 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Abzw Umfahrung Lambach = (Anschlussbahn Gratz-Schrott) | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
260 261 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Abzw Lambach 1 = > Haager Lies | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
262 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1201 | |||||
A MÁV-TR 470 010 Aranycsapat-Taurus Salzburg Hauptbahhof állomáson egy Wörgl-ből érkezett ingavonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 2068 036-9 pályaszámú dízel-hidraulikus tolatómozdonya Salzburg Hauptbahnhof állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Meridian ET307-es motorvonata Salzburg Hauptbahnhof állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1163 001-9 pályaszámú, gyönyörű tolatómozdonya Salzburg Gnigl rendezőpályaudvaron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
| |||||
| |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1144 212 pályaszámú mozdonya egy távolsági vonattal Bischofshofenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 80-73 043-6 pályaszámú vezérlőkocsi Bischofshofenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1144 113 Bischofshofenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A DB 101 021-4 Bischofshofenben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
206 | |||||
Az ÖBB 1116 132-0 Schwarzach-St. Veit állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 93.1379 Schwarzach-St. Veit állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 110-1 Schwarzach-St. Veit állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Balra a Tauernbahn, jobbra a Gisellabahn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
| |||||
| |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
217 | |||||
Az ÖBB 1016 032-3 Zell am See állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn mozdonyai Zell am See állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Zell am Seebe érkező motorvonat | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1144 215 érkezik az előbb is említett német bérkocsikkal Zell am See állomásra | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn 5090 002-2 pályaszámú motorkocsija Zell am See állomás fűtőházánál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A 14-es számú motorvonat már a Salzburger Lokalbahn színeiben, közös peronról indul a Zell am See-i állomásról a normálnyomtávú vonatokkal | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1245.04 pályaszámú mozdona Saalfeldenben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1245.04 a saalfeldeni honállomásán | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Külsőleg nincs is olyan szomorú állapotba a 2066 001-5 | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1245.04 pályaszámú mozdona Saalfeldenben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1245.04 pályaszámú mozdona Saalfeldenben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az 533-as pályaszámú 1245-ös a saalfeldeni fűtőház mellett leállított alkatrészdonor | |||||
Fotó: Végh József | |||||
83 tonna ócskavas, pedig évtizedekig nagy szükség volt 1840KW teljesítményére és 200Kn vonóerejére, 80km/ó sebessége is elegendő volt a tehervonatok vonatásához | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1245.04 Saalfeldenben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Üst. Fieberbrunn = 2012 decemberétől | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Fieberbrunn = A szolgálati hely 2012 decemberétől csak megállóhely | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lok Kirchberg in Tirol állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1116 280-7 pályaszámú A1-Lok Kirchber in Tirol állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1116 036-3 Deutschland-Lok Kirchberg in Tirol állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Végül még egy ingavonat a Hanenkammrennen-ről, a 1116 007-4 vontatta „Görög” mozdonnyal | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1144 256 Kirchberg in Tirolban | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 4024 032-7 pályaszámú Talent Kirchber in Tirol állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Egy képen az X 534, a 1116 036-3 „német” és egy másik német nevezetesség a 103 245-7. | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A két német: 103 245-7 és 1116 036-3 | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A 1016 044-8 által tolt ingavonat megindul a Giselabahn salzburgi végpontja felé, Kirchberg in Tirol állomásról | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 225-2 Kirchberg in Tirolnál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1116 057-9 pályaszámú Taurus egy CityShuttle ingavonattal Kirchberg in Tirolnál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1116 195-7 pályaszámú Taurus egy igen vegyes képű vonattal Kirchberg in Tirolnál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Egy Taurus ereszkedik Kirchbergnél tehervonatával | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1063 046-5 Kirchberg in Tirol állomás közelében két tartálykocsival | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A tehervonat végén egy 1144-es szolgált tolóként, a lejtős részeken pedig fékező mozdonyként | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1063 046-5 Kirchberg in Tirol állomás közelében két tartálykocsival | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 276-5 Windau közelében a Giselabahnon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1116-ossal vont, 1044-essel tolt tehervonat Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
De nem kell sokat várni, már jön is a Salzburg-Innsbruck Rex egy Taurussal az élen | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Taurus egy szép, egységes tehervonattal Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A 1245.04 Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Egy Talent Windau közelében a Giselabahnon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Egy ÖBB Talent Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1116-ossal vont, 1044-essel tolt tehervonat Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Egy ÖBB Talent Windaunál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Egy tehervonat Taurusszal Windau közelében a Giselabahnon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten állomáson | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
A 1144 243-3 Hopfgarten és Wörgl között, tehervonatával | |||||
Fotó: Végh József | |||||
IC 515 érkezik Hopfgartenbe a szakadó esőben a 1144 258-as mozdonnyal az élen | |||||
Fotó: Végh József | |||||
ÖBB Talent-pár Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között. | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A 1144 243-3 Hopfgarten és Wörgl között, tehervonatával | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Itt pedig már a Gisela-express élén láthatjuk a 1245.04-et 2008. június 24-én, amint elhagyja Wörglt és megkezdi a kapaszkodást a Giselabahnon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 4024 088-9 pályaszámú Talent Wörglnél a Salzburg-Tiroler-Bahnon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Röviddel Wörgl-Bruckhäusel megálló után a regionális vonat, azon ritka helyek egyikén ahol 110 a pályasebesség. | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1063 041-6 egy kis tolatós tehervonat élén Wörgl és Hopfgarten között | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1063 041-6 egy kis tolatós tehervonat élén Wörgl és Hopfgarten között | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1201 | |||||
Gőzös is volt vendégségben a 638.1301 személyében | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1110.505 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1110.505 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1110.505 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1110.505 Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1020.44 Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A 1040.01 is itt járt Wörglben, ami egy négytengelyes univerzális villanymozdony, amit a 1245-ös sorozatból fejlesztettek ki, és a II. világháború korszakának első komoly fejlesztésének számít | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1045.09 Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Az ÖBB 1670.104 pályaszámú nosztalgia-villanymozdonya Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
4061.13 Wörgl Hauptbahnhofon | |||||
Fotó: Végh József | |||||
2067 065-9 a Wörgli Fűtőháznál, ahol főleg kitológépként dolgozik, a Rola alacsonypadlós kocsijait tolja be és huzza ki a szerelőcsarnokból | |||||
Fotó: Végh József | |||||
2068 010-4 2008. augusztus 23-án a Wörgli főpályaudvar 150 éves fennállásának tiszteletére rendezett ünnepségen | |||||
Fotó: Végh József | |||||
2008.08.23-án a Wörgl Hbf.-on járt Balla Krisztián | |||||
Fotó: Balla Krisztián | |||||
Blauer Blitz (5145) a wörgli pályaudvaron | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Blauer Blitz (5145) a wörgli pályaudvaron | |||||
Fotó: Végh József | |||||
103 245-7 Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A DB 111 027-9 pályaszámú reklámmozdonya Wörglben | |||||
Fotó: Végh József | |||||
Vasúttörténeti érdekesség a wörgli pályaudvaron látható, különvonatban érkezett francia eredetű, rozsdamentes acél fölhasználásával készült INOX-DEV kocsi | |||||
Fotó: Végh József | |||||
1063 049-9 a Wörgli Rola terminálnál | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
1063 049-9 a Brixlegg-i állomáson várakozik, hogy kapjon egy menetvonalat a nagy forgalmu innvölgyi vasutvonalon Wörglig | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
257 258 | |||||
Az AchenseebahnA Jenbachból induló, 1000 mm nyomközű fogaskerekű vasútról itt olvashatsz: Achenseebahn. A ZillertalbahnA szintén Jenbachból induló, 760 mm nyomtávolságú kisvasútról itt olvashatsz: Zillertalbahn. | |||||
2068 056-7 a jenbachi tartalék 2008. február 2-án | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
2068 007-0 a Hall in Tirol-i gurítódombról jár le éppen a vágányféken keresztül | |||||
Fotó: Végh József | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
| |||||
2067 099-8 az Innsbrucki körfűtőház elött egy nemes vendéggel. a hatodikai Mikulásvonat gőzősével | |||||
Fotó: Végh József | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
| |||||
2067 099-8 Innsbruck West állomáson tolat, ahol igazából ő a Fűtőházi tartalék, a teherkocsikat huzza ki-be a szervizcsarnokba | |||||
Fotó: Végh József | |||||
A frissen felújított 2068 009-6 az Innsbruck West pályaudvaron lévő vagonműhelybe tolja be a forgalomból kisorozott, hibás kocsikat | |||||
Fotó: Végh József | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Kieswerk Starkenbach = AB Streng Bau 218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Az ÖBB 1063 050-7 Landeck-Zams állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 113-0 Landeck-Zams állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 2067 108-7 Landeck-Zams állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az Inn-viadukt Landeckben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Railjet Pians és Strengen között a Burgfriedbrücke és a Wolfsgruberbachbrücke viaduktokon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Az Arlbergbahn-Ostrampe ékköve, a Trisannabrücke és a Wiesberg kastély | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az Arlbergbahn-Ostrampe ékköve, a Trisannabrücke | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Taurusok a Trisannabrückén | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Taurus a Trisannabrückén | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ÖBB Railjet Pians és Strengen között a Trisannabrückén | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 257-3 Strengen és Pians között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ICE-T Pians és Strengen között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Egy ismeretlen ÖBB railjet St. Anton am Arlberg és Flirsch között a Rosannabrücke II műtárgyon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Arlbergschnellstrasse-felüljáró 218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Innere Maienbachgaleria = 354 m 218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 | |||||
Az ÖBB 1016 004-2 St. Anton am Arlberg állomáson egy tehervonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 010-9 St. Anton am Arlberg állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Biadonna-Tunnel = Abzw Langen 1 az alagútban 218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Lawinenschutzdach = 91+144+35+22 m 218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Az ÖBB 1116 113-0 Dalaas állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Az ÖBB railjet vezérlőkocsija Hintergasse és Dalaas között a Radonatobelbrückén | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy DB ICE-T Dalaas és Hintergasse között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 170-0 Hintergasse és Dalaas között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Pfaffentobel-Tunnel = 97+162 m 218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
218 | |||||
Az ÖBB 1116 097-5 Braz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Egy ÖBB 1116 railjet-szerelvénnyel Braz és Bludenz között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 133 Bludenz és Braz között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
218 | |||||
A Montafonerbahn ET 10.110 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1016 013-3 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 191-6 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1116 130-4 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A ÖBB 4024 023-6 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 4024 028-5 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Montafonerbahn ES 10.221 Bludenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
215 | |||||
Az ausztriai railjet-járatok fontos elágazóállomása: észak felé a Westbahn vonalán Vorarlberg fővárosába, Bregenzbe, illetve azon keresztül Lindauba mennek a vonatok. Itt ágazik ki a Lichtensteinen keresztül Svájcba vezető mellékvonal, ami kanyargósságával, 80 km/h engedélyezett sebességével csakugyan nem tűnik a Budapest-Zürich nemzetközi vasúti közlekedés fő tengelyének. A kiépítés gyengeségére magyarázat, hogy az ingázók forgalmát inkább a Bregenz és St. Margarethen közötti vonal biztosítja, ami közvetlen kapcsolatot jelent St. Gallenbe, illetve, hogy a teherforgalom egyáltalán nem jelentős, az Arlbergbahnon csak napi néhány tehervonat közlekedik. | |||||
Az ÖBB 1063 049-9 Feldkirch állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1063 049-9 Feldkirch állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az ÖBB 1063 049-9 Feldkirch állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
241 | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
A Bodensee (Bodeni-tó) partján épült hangulatos állomás nem messze áll a kikötőtől és a világhírű víziszínpadtól. | |||||
Az ÖBB 1116 126-2 Bregenz állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Az ÖBB 1116 113-0 Bregenz Hafen és Bregenz között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Egy ÖBB 4024 Talent Bregenz Hafen és Bregenz között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
15 kV 16,7 Hz ~ | |||||
Lindau Hbf. Németország felé csak dízelvontatású vasútvonalakkal csatlakozik, Ausztriából viszont a vorarlbergi S-Bahn Talent-motorvonatai és Bécs-Bregenz-Lindau viszonylatú railjet-vonatok is bejárnak. | |||||
|