212. számú vasútvonal
POHÉV: Wien Mitte/Landstrasse - Schwechat - Hainburg - Pozsony
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.
Wien Mitte - Landstrasse210 | |||
A CAT (City Airport Train) városi végállomása. Itt lehet a reptéri gyorsvonatokra fölszállni és a csomagokat becsekkolni. | |||
RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon | |||
Fotó: Takács Bence | |||
210 | |||
City Airport Train Rennwegnél | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Wien Rennweg210 | |||
Nagyfelbontású kép | Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Rennweg és Simmering Aspangbahn között a vasútvonalat új nyomvonalon alagútba vezették, ezzel a POHÉV-et bekapcsolták a Stammstreckébe, Wien Aspangbahnhof elérhetősége viszont megszűnt. | |||
701 | |||
Schwechat | |||
Schwechat után a POHÉV vonala ismét városi szakaszon vezetett, itt a vonatok ismét gépcseréztek (a városközi szakaszt a BBÖ 15 kV 16 2/3-ad Hz-cel villamosította). Bécsben normál nyomközű villamos volt, a POHÉV saját vonalán saját villamosokat közlekedtetett (hasonlóan a badeni HÉV-hez, vagyis a Wiener Lokalbahn-hoz). | |||
Nagyfelbontású kép | Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Földalatti állomás, a City Airport Train másik végállomása. A vonal nagyjából ettől kezdve vezet a POHÉV nyomvonalán. Rögtön utána egy másik, egyvágányú alagút a repülőtér kifutópályája alatt vezet át. | |||
Wolsthal kicsiny állomás jelenleg a POHÉV vége. Innen a pályát fölszedték, nyomvonala nehezen követhető. | |||
Kittseeben volt hajdan a gépcsere, innen a vonatok normál nyomközű, egyenáramú villanymozdonyokkal, felsővezetékes üzemben haladtak át Pozsonyligetfalun, majd a mai Új Híd közelében keltek át a Dunán. Pozsony belvárosában az 1000 mm-es villamosokkal fonódott vágányokon haladtak, kezdetben alsóvezetékkel. A vonal Ligetfalu állomáson csatlakozott a Szombathely-Pozsonyi HÉV-hez, amivel közösen keltek át a Dunán az Öreg-hídon (bár a Duna-hidat eltérő nyomvonalon érték el). Erről lásd Halász István írását:A hajdani Ferencz József híd helyén létesült hadihíd mellett az egykori vasúti hídon ott eszi a rozsda ma is a sineket, az egyik bal part felé eső pillérnél bontották meg a vasúti pályát, mert a hadihíd tartószerkezetét egy segédkonzollal egészítették ki. A vasúti pálya a bal parton jobbra fordult, távolodott az óvárostól, és a Trznica (Vásárcsarnok) mellett érte el - a hajdani nagyszombati lóvasút végállomása mellett, annak nyomvanalán fekvő - Filiálka pályaudvart. Ezt a városon átvezető, kedvezőtlen fekvésű vonalat kormányították ki a kikötő felé az új, kétszintű hídra. Ezzel Rajka felől egy qrva nagy S alakban lehet a főpályaudvarra bezötyögni. A Duna jobb partja az 1947-es békeszerződéssel lett ilyen nagy darabon (cseh)szlovák, és indultak meg a lakótelep építések. Villamos a jobb parton a 930-as években volt néhány évig, a POHÉV 4' 8 1/2" nyomtávú vonalának 1000 mm-esre átépítése után. De akkor a jobb parton még nem volt Pozsony, meg igény sem tartósan rá. Amikor az Új Híd épült, akkor tömeg(közösségi) közlekedésileg mindenki autóbuszban gondolkodott. Ma meg pénz nincs, az autóbusz meg ott is olcsóbb. A POHÉV pozsonyi végállomása a Ludovika téren volt. Mindkét városi szakaszon volt villamosközlekedés is. | |||
Pozsonyligetfalu = Bratislava-Petrzalka 1 |