225. számú vasútvonal
Pyhrnbahn: Linz/Donau - Kremsmünster - Klaus - Steyrling - Spital/Pyhrn - Bosrucktunnel - Selzthal (- Schoberpass - St. Michael am Obersteiermark)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Linz/Donau Hbf = Linz an der Donau Hauptbahnhof 205 | ||||
| ||||
1116 084-3 Linz/Donau főpályaudvarán | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116 084-3 Linz/Donau Hauptbahnhofon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A DB 928 572 Linz/Donau Hauptbahnhofon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
205 | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
| ||||
| ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Neuhofen a. d. Krems állomása | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Felsővezetékszerelő jármű Kematen an der Krems állomás raktára előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Álló sorompóval fogad a korábbi keresztezőállomás Rohr-Bad Hall | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Apátság Kremsmünsterben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Templom Wartberg a. d. Kremsben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Schlierbach/Krems (1883-2009.) | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1144 281 előfogatolja a 1016 023-2-est Klaus an der Pyhrnbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
706 | ||||
| ||||
1142 663-2 előfogatol egy taurusos tehert Klaus an der Pyhrnbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 615-2 Klausból indul személyvonatával Linzbe | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
80-73 116-0 érkezik Klausba | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
8073 016-2 Klaus an der Pyhrnbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Klaus an der Pyhrnbahn állomás | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Fiedlerbrunn-Tunnel = 225,66 m | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A 2015-ös átépítés során a korábbi acél rácstartós, négytámaszú híd helyett grandiózus, új, vasbeton fölsőpályás ívhíd épült egyvágányú kivitelben. | ||||
| ||||
A 2015-ös átépítés során a korábbi acélhíd helyett új, korszerű, hegesztett hídfelszerkezet épült egyvágányú kivitelben. A Pyhrnbahn szakaszos kétvágányúsítása során a rendkívül nehéz, támfalakon támaszkodó, a Steyr/Teichl víztározója mentén vezető szakaszát továbbra is egyvágányúként tervezik üzemeltetni. Mivel ez a vonalnak nem szűk keresztmetszete, és előreláthatólag még sokáig nem is lesz az, az egyvágányú kivitelezés, figyelembe véve a nehéz terep miatti magas kivitelezési költségeket, indokolt. | ||||
1142-es szerelvényvonattal az untere Teichlbrückén | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az untere Teichlbrücke és a kétéltű kotrógép | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 615-2 Hinterstoderben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 625-1, 4024 065-7 és a kétéltű kotrógép teljesen el is foglalják Hinterstoder vágányait | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
4024 065-7 Hinterstoderben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A napfényben kővé vált a kerti medencében fürdőző troll | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Hinterstoder 507,703 méter magasan található | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1142 625-1 a bezárt St. Pankraz megálló és Hinterstoder állomás között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1116-os tehervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1142 615-2 a bezárt St. Pankraz megálló és Hinterstoder állomás között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1144-es ingavonattal St. Pankraz és Hinterstoder között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
1016 006-7 tehervonattal áll félre Windischgarstenben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A nagylámpás 1142 672-3 Windischgarstenben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Windischgarsten környékének részletes térképe | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1016 006-7 Windischgarstenben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Vasútmodellek Windischgarstenben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy érdekes 1044-es modell | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Jól megérdemelt esti söröm | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A régi festésű 1142 564-2 Windischgarsten és Spital am Pyhrn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi festésű 1142 564-2 Windischgarsten és Spital am Pyhrn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi festésű 1142 564-2 Spital am Pyhrn és Windischgarsten között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi festésű 1142 564-2 Spital am Pyhrn és Windischgarsten között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 1063 020-0 pályaszmú villanymozdony a tolatós tehervonattal Windischgarstenből Spital am Pyhrnbe érkezik, miután néhány rönkszállító kocsit ott is fölvett | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
4024 051-7 Windischgarsten és Spital am Pyhrn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Ismeretlen Talent-motorkocsi Spital am Pyhrnnél, a Kalkalpe kulisszája előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ruhrtalbahn magánvasút tartályvonata Spital am Pyhrn előjelzője közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi festésű 1142 564-2 Windischgarsten és Spital am Pyhrn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Ingavonat érkezik Spital am Pyhrnbe | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Schacherbauer-Tunnel = 453,88 m | ||||
1142 627-7 Windischgarsten és Spital am Pyhrn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Kleiner Bosrucktunnel = 18,20 m | ||||
Az alagutat a 2012-es átépítés során a heggyel együtt elbontották. | ||||
| ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
2015-ben a korábbi Linzerhaus megállóhely közelében egy valamivel több, mint 760 m hosszú forgalmi kitérőt helyeznek üzembe, amely lehetővé teszi a Spital am Pyhrn - Ardning állomásköz tízperces menetideje miatti óránkénti hat vonatos szűk keresztmetszet föloldását. A forgalmi kitérő a személyvonatok repülőkeresztjeit is lehetővé teheti, a szolgálati helyet személyforgalomra nem nyitják újra. Az állomás központból távvezérelt; fokozatosan lecserélik a Pyhrnbahn jellegzetes teljes csapórudas sorompóit és VES rendszerű, elektrodinamikus biztosítóberendezéseit, és a vasútvonalat végre a legtöbb osztrák vasúthoz méltó színvonalú, központi irányítás (Zentralstellwerk) alá helyezik. | ||||
| ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A 1116 228 pályaszámú railjet-Taurus Ardningban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1116 228 pályaszámú railjet-Taurus Ardningban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
702 15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
226 702 | ||||
1116 228 és 1063 020-0 behúzták a tolatós tehervonatot a Pyhrnbahnról Selzthal állomás teherpályaudvarára | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 1044 054 a két DB/Railion 185-ös által vontatott tehervonatra áll rá tológépnek Selzthalban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1044 054 és 1040 013-3 a selzthali fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
2067 017-0 pályaszámú, a Swietelsky tulajdonában álló, kivállón felujított állapotu mozdony a 2143 005 társaságában Selzthal állomáson éppen áthaladóban | ||||
Fotó: Végh József | ||||
Jól megfigyelhető a ritkának mondható vaktengelyes hajtórudas erőátvitel és a jellegzetes, öntöttvas küllős kerekek. | ||||
Fotó: Végh József | ||||
Talpfaszegek tömege Selzthalban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||