231. számú vasútvonal
RhB Landquart-Davoser Bahn (Prättigaulinie)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
Az RhB tulajdonképpeni erdeti vonala, Holsboer még Landquart-Davos-Bahn néven építette, később jött létre az egységes Rhätische Bahn, aminek a mai napig ez egy fontos vonala. Ezen közlekednek a Landquart-Davos és Disentis-Scuol gyorsok, valamint a churi és davosi S-Bahn vonatai egyes szakaszokon és a Landquart - Vereina - St. Moritz közötti Engadin Star vonatok. Ma már a leggyakoribb vontatójármű az Allegra, de a vonatok hosszúak, sok kocsival kiegészítettek.
215 230 | |||
A vonallal kapcsolatban lásd az RhB S-Bahn vonalát bemutató cikket! | |||
Az RhB Ge 4/4II 630 100 Jahre Chur-DisentisLandquartban | |||
Fotó: RhB Sajtó | |||
Az RhB Ge 4/4II 615 Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn (RhB) Gm 3/3 233 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az RhB új, ABe 4/16 3101 pályaszámú S-Bahn motorvonata tesztelés alatt Landquartban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az SBB Am 841 036-7 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4II 616 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 703 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn Gm 4/4 241 Landquart állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
Egy RhB Be 4/4 S-Bahn motorvonat Malans és Landquart között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Egy RhB Be 4/4 S-Bahn motorvonat Malans és Landquart között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Ismeretlen Allegra Landquart és Malans között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 615 Klosters Dorf és Klosters között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 614 Klosters Dorf és Klosters között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 622 és 628 Klosters Dorf és Klosters között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az RhB BDt 1721-es Klosters és Klosters Dorf között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 614 Klosters Dorf és Klosters között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn egy ismeretlen ABe 8/12-es Allegrája Engadin Star vonattal Klosters Dorf és Klosters között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
A Ge 6/6I 412 pályaszámú RhB-Krokodil 1985. szeptember 11-én egy személyszállítást is végző tehervonattal Davos mellett | |||
Fotó: Werner Brutzer | |||
Egy ismeretlen RhB Allegra Davos Wolfgang és Davos Laret között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn BDt 1722/Ge 4/4II 615 Davos Wolfgang és Davos Laret között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn BDt 1722/Ge 4/4II 615 Davos Wolfgang és Davos Laret között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn BDt 1722/Ge 4/4II 615 Davos Wolfgang és Davos Laret között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rhätische Bahn ABe 8/12 3515 Davos Laret és Davos Wolfgang között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
A Rhätische Bahn BDt 1721/Ge 4/4II 614 Davos Dorf és Davos Wolfgang között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
Eistöbeli: 241 m | |||
| |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
Az ABe 8/12 3504-es Allegra Wiesenben | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A 3504-es Allegra Davos Wiesen állomáson | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
Ingavonat Davos Wiesen állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Davos Wiesen állomás | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
A Landwasser | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Allegra a Wiesener-Viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Allegra a Wiesener-Viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Allegra a Wiesener-Viadukton | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
A Wiesen Viadukt | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
Allegra érkezik Davosból Filisurba | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
Cavia-I.: 24 m | |||
| |||
230 | |||
A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
A Ge 4/4III 644 Filisurban | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | |||
Fotó: Takács Bence | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
11 kV 16,7 Hz ~ | |||
A Vereina-Basistunnel 19042 m hosszú, egy népszavazás után épült meg, amikoris a graubündeni polgárok az autópálya-alagút és a vasúti alagút közül utóbbit választották. Ezért cserébe félóránkénti (télen mentesítőkkel sűrített) autószállító vonat szolgáltatást kapnak, így biztonságosabb és kevésbé fárasztó az átautózás a Vereina-masszívum alatt, valamint órás ütemben Scuol-Taraspból az alagúton át Klostersbe, Landquartba, Churba és egészen Disentis/Mustér állomásig közlekedő RE vonatokat kapnak. A vonatok Churban csatlakoznak az Albula-vonalhoz, Landquartban a Zürichbe tartó IC, valamint a Németországba tartó ICE vonatokhoz, Klostersben Davos felé, valamint a kizárólag átszállást és keresztezést biztosító, kijárat nélküli Sagliains állomáson pedig az Oberengadin felé/felől. Az alagútba tartó RE mindig Sagliainsban keresztez a Pontresina - Zernez felől érkező személlyel, így egy, közvetlen peronos, azonnali átszállással úton lehet az Oberengadinból a Prättigauba, visszafelé fordítva. Az alagútnak van egy deltavágánya a Sasslatch Nord/Sasslatch II elágazások között, ezen át egyes tehervonatok mellett két óránként St. Moritz - Zernez - Vereina - Klosters - Landquart gyorsvonatok közlekednek. Az első, kísérleti évben napi egy pár ilyen vonat volt, annak a neve Engadin Star volt, de gyakran használjuk a nevet a mai, ütemes utódokra is. Így tulajdonképpen az Oberengadinból elérhető közvetlenül St. Moritz is, illetve Klosters is, ahol az Engadin Starokról kényelmesen át lehet szállni a davosi S-Bahn Be 4/4-es motorvonataira (ezek a churi S-Bahn levetett járművei, tulajdonképpen a Sportzugok kerültek egész évben be a menetrendbe, jó újra munkában látni őket!). | |||
| |||
233 | |||
Az RhB Ge 4/4II 622 Hakone-Tozan Railwayreklámmozdony (ami tényleg narancssárga!) Sagliains állomáson a Scuol-Tarasp - Chur - Disentis/Mustér RegioExpress vonattal | |||
Fotó: Lászlófi Károly | |||
Az RhB Ge 4/4III 643 autószállító vonattal a Vereina-bázisalagút közelében Sagliainsban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az RhB ABt 1702 pályaszámú kis vezérlőkocsi autószállító vonattal a Vereina-bázisalagút közelében Sagliainsban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Kereszt a Ge 4/4II 616-tal Sagliainsban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Ge 4/4II 620 Sagliainsban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Ge 4/4II 616 és az autószállítós Ge 4/4III 648 Sagliainsban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Vereina-bázisalagutas autószállító vonat Sagliains állomáson az Engadinban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
233 | |||
A BDt 1752 pályaszámú Stadler NEVA-vezérlőkocsival előre közlekedő Scuol-Tarasp - Pontresina ingavonat Sagliains és Susch között a Vereina-bázisalagút deltavágányának régies stílusúra épített kiágazásánál az Unterengadinban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Sasslatsch II elágazás, jobbra Sagliains az Engadinban, balra Klosters a Prättigauban a Vereina-bázisalagúton keresztül | |||
Fotó: Takács Bence | |||