248. számú vasútvonal
Zentralbahn: SBB Brünigbahn Interlaken Ost - Brienz - Meiringen - Brünig-Hasliberg - Alpnachstad - Luzern; Luzern-Stans-Engelbergbahn Luzern - Stans - Engelberg
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
Megnyitás: |
| |||
---|---|---|---|---|
Hossz: |
| |||
Építtető: |
| |||
Villamosítás: |
| |||
Személyszállító vasút: | Die Zentralbahn (LSE-SBB) | |||
A GoldenPassLine harmadik szakasza (a Montreux-Oberland bernois és a BLS Zweisimmen - Spiez - Interlaken mellékvonalai mellett) az SBB-CFF-FFS Svájci Államvasutak egyetlen kisvasútja, a Brünigbahn. Valamennyi másik kisvasút és fogaskerekű kantoni vagy magántulajdonban üzemel, többnyire persze közszolgáltatásként, ma már jelentős dotációval. A Zentralbahn 2005-ben alakult át az LSE-ből, miután az SBB átadta nekik a Brünig vonalat, az LSE pedig cserébe részvényeket bocsájott ki, ami által az SBB lett 2/3-ad részben a tulajdonosa, és azóta stansstadi székhellyel egy kézből irányítják a két vonalat. 2021. óta a Meiringen - Innertkirchen vasútvonal is a Zentralbahnhoz tartozik, előkészülve a hamarosan megépülő Innertkirchen - Oberwald (Grimseltunnel) bázisalagút üzemeltetésére. Az új 1000 mm-es vasúti kapcsolatnak köszönhetően az RhB, az MGB, a MOB, a TPF, az MVR, a Blonay-Chamby múzeumvasút, a DFB, a GGB, a zb, a MIB és a BOB vonalai egyetlen nagy keskennyomtávú vasúthálózattá alakulnak. Az eltérő fogaslécek és felsővezeték-feszültségek miatt a hálózat csak korlátozottan lesz átjárható, de elméletileg egy Montreux - Interlaken Ost - Oberwald - St. Moritz új panorámavonat (Zweisimmen és Interlaken Ost között normál nyomtávúra széttolt kerekekkel) 2 gépcserével végigközlekedhet, amennyiben Andermatt és Disentis/Mustér között megfelelő számú fogaskerékfékes kocsit kapcsolnak a szerelvény végéhez. | ||||
|
247 290 | |||||
A Berner Oberlandbahn ABt 425 pályaszámú, alacsonypadlós, csuklós vezérlőkocsija Interlaken Ost állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
A Zentralbahn ABe 130 010-2 pályaszámú Spatzadhéziós, regionális motorvonata Oberried és Niederried között a Brienzersee partján | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABReh 150 103-6 pályaszámú Adler távolsági motorvonata Niederried és Oberried között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
255 | |||||
Egy ismeretlen Zentralbahn ABeh 160 Meiringen és Unterbach között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen Zentralbahn ABeh 160 Meiringen és Unterbach között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn HGe 4/4II (101) 962-9 Meiringen állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 160 001-1 pályaszámú FINKmotorvonata Meiringen állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Meiringen-Innertkirchen-Bahn Be 4/4 8 Meiringen állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn HGe 4/4II (101) 962-9 és a Te 171 203-3 pályaszámú kis villamos tolatómozdony Meiringen állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 160 001-1 Meiringen állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zentralbahn pályaépítő gépek | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
| |||||
| |||||
Aareschlucht Ost = Tunnelstation | |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
Egy ismeretlen Zentralbahn ABeh 160 Brunnenfluh forgalmi kitérő és Meiringen között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Felvonó Meiringenből Haslibergbe | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 160 003-6 Brünig-Hasliberg és Chäppeli között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 150 104-4 Kaiserstuhl OW és Lungern között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 150 203-4 Kaiserstuhl OW és Lungern között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 150 104-4 Kaiserstuhl OW és Lungern között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABeh 150 203-4 Kaiserstuhl OW és Lungern között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen Zentralbahn ABReh 150 Ewil Maxon és Giswil között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn 130 003-7 SpatzGiswil és Ewil Maxon között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
256 | |||||
Alpnachstad állomás, a háttérben a Vierwaldstätterseevel | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Pilatusbahn - a világ legmeredekebb fogaskerekűje; fotózódíszlet | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Pilatusbahn logója és a kiinduló állomása Alpnachstadban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy megerősített Zentralbahn Luzern-Interlaken-Express érkezik Alpnachstadba (FINK+ADLER) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn SPATZ ABe 130 007-8 Alpnachstad állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn SPATZ ABe 130 009-4 & 007-8 Alpnachstad állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Alpnachstad állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
243 | |||||
Az SBB Re 430 369-9 Luzern állomáson egy tehervonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az SBB 520 000-5 pályaszámú GTW Luzern állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A BLS Lötschbergbahn RABe 525 36 NINALuzern állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A BLS RABe 535 103 Luzern állomáson egy kis mellékvonalakon Bernbe készülő RegioExpress vonattal | |||||
Fotó: | |||||
Egy ismeretlen SBB IC2000 emeletes InterCity vezérlőkocsi Luzern állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Zentralbahn ABt 927-4 pályaszámú, régi, eredetileg a Luzern-Stans-Engelbergbahnnak szállított, alumínium szerkezetű, FFA EW I típusú vezérlőkocsija Luzern állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||