25. számú vasútvonal
Őrségi Vasút: Ukk - Zalaegerszeg - Őriszentpéter - Bajánsenye - Őrihodos (=Hodos)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
20 | |||||
A MÁV-TR M41 2327 Boba állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 Bobán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
26 | |||||
A MÁV-TR M47 1231 Ukk állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-TR 630 154 Ukk állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2171 Ukkon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2312 Ukkon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2317 és Bzmot 362 Ukk állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-Trakció M41 2327 és a MÁV-START Bzmot 319 a még villamosítatlan Ukk állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START Bzmot 349 Ukk állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ukk | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2312 Ukkon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
24 | |||||
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció. A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg. Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól. Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben. jeffline, vasutallomasok.hu | |||||
| |||||
Kemendollár szépen fölújított épülete | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
17 | |||||
Az M41 2305 Zalaszentivánban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 331, M62 310 és M62 321 Zalaszentivánban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START Bzmot 390 Zalaszentiván állomáson várakozik csatlakozó vonatokra | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A GYSEV 247 504 Zalaszentiván állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az M41 2105 Zalaszentivánban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-Trakció M41 2149 húzza a Zágráb-Corvinus InterCity vonatot a villamosítás alatt álló Zalaszentiván állomáson keresztül | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az M41 2305 Zalaszentivánban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-TR M41 2305 Zalaszentiván állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Citadella Zalaszentiván és Zalaegerszeg között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az M62 308 tehervonatával Zalaegerszeg és Zalaszentiván között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 478 321 Zalaegerszegen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Bzmot 182 Zalaegerszegen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalaegerszeg állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalaegerszeg állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalaegerszeg állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Citadella IC Zalaszentgyörgyön | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2318 Zalaszentgyörgyön | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2318 Zalaszentgyörgyön | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 197 Zalaszentgyörgyön | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 197 Zalaszentgyörgyön | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 309 Zalacséb-Salomvár állomásra érkezik | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 306 Zalaszentgyörgy közelében | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 197 Zalaszentgyörgy közelében | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 197 Zalaszentgyörgy közelében | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 197 Zalacséb-Salomvárnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Bzmot 182 Zalacséb-Salomváron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Bzmot 319 Zalacséb-Salomváron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalacséb-Salomvár | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalacséb-Salomvár | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalacséb-Salomvár | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zalacséb-Salomvár állomás régi és új épülete | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
22 | |||||
M47 1237 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 184 és 183 Zalalövő állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Bzmot 182 Zalelövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2318 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 309 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 183 Zalalövő állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 183 és 390 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 184 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 117 319 Zalalövő és Felsőjánosfa között, a háttérben a Borostyán-tó völgyzáró gátja | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START 431 189 a Citadella gyorsvonattal Zalalövő és Felsőjánosfa között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START (RailCargoHungaria festésű) 630 027 pályaszámú Gigant tehervonattal Zalalövő és Felsőjánosfa között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 117 319 Felsőjánosfa és Zalalövő között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 117 319 Zalalövőn | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A GYSEV 430 327 Felsőjánosfa és Zalalövő között üres autószállító tehervonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A GYSEV 430 326 Szili Felsőjánosfa és Zalalövő között autószállító tehervonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START 431 289 gépmenetben Zalalövő és Felsőjánosfa között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A 630 018 tehervonattal Felsőjánosfa megállóhelyen Ott is ott a kis Opel! | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Felsőjánosfa és a Vakondjárgány | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 302 Nagyrákosnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 331 a nagyrákosi 1-es völgyhídon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az M62 331 konténervonattal dübörög végig a nagyrákosi völgyhídon | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
Az M62 331 konténervonattal dübörög végig a nagyrákosi völgyhídon | |||||
Fotó: | |||||
A Bzmot 319 Nagyrákoson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START 630 020 Pankasz és Nagyrákos között a Nagyrákosi I. (Nagy) völgyhídon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START 630 029 Pankasz és Nagyrákos között, őszi tájban a Nagyrákosi viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Külső ívről egy távolodó tehervonat | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 302 Nagyrákosnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2317 a Citadella gyorsvonattal Nagyrákos megállóhelyen | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M41 2317 a Citadella gyorsvonattal Nagyrákos megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-START 117 319 Nagyrákos megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Drámai naplemente a nagyrákosi viaduktnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 331 a nagyrákosi 1-es völgyhídon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 295 Nagyrákoson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot Nagyrákoson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Drámai naplemente a nagyrákosi viaduktnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2320 Őriszentpétert hagyja el a Citadella IC-vel | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 313 a nagyrákosi kis völgyhídon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M62 331 egy üres autószállító vonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | |||||
Fotó: | |||||
M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | |||||
Fotó: | |||||
M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | |||||
Fotó: | |||||
M62 308 egy tehervonattal halad át a kis völgyhídon Nagyrákos és Őriszentpéter között | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M62 308 konténervonattal Őriszentpéter és Nagyrákos között | |||||
Fotó: | |||||
Bzmot 180 Nagyrákos és Őriszentpéter között a kis völgyhídon | |||||
Fotó: | |||||
Bzmot 180 Őriszentpéter és Nagyrákos között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 295 Nagyrákoson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 390 a nagyrákosi kis völgyhídon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 408 Nagyrákos és Őriszentpéter között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2320 Nagyrákoson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M62 310 egy tehervonattal és Bzmot 408 Őriszentpéter Hauptbahnhofon | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M62 310 egy tehervonattal Őriszentpéteren | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
M62 310 egy tehervonattal Őriszentpéteren | |||||
Fotó: | |||||
Bzmot 273 Őriszentpéteren | |||||
Fotó: | |||||
Bzmot 390 Őriszentpéteren | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Őriszentpéter | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Bzmot 390 Őriszentpéteren | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A GYSEV 430 326 Őriszentpéter és Bajánsenye között autószállító vonattal A Dávidháza melletti szántón eltörpül a vonathoz képest a mozdony, de látszik, hogy a sok modern gép ellenére még találni nagyonis profitábilis munkát a V43-asoknak a GYSEV-nél. | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
| |||||
M62 308 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | |||||
Fotó: | |||||
Reggel Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
Az SŽ 664 119 pályaszámú Reaganje Őrihodoson | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 119 pályaszámú Reaganje Őrihodoson | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
A 431 179 Őrihodoson (Hodos, Szlovénia) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 119 Őrihodoson (Hodoš, Szlovénia) | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | |||||
Fotó: | |||||
Az SŽ 664 114 pályaszámú Reaganje Őrihodoson a Citadellával | |||||
Fotó: | |||||
A HŽ 7121 008 Sveti Ilja és Turčín között | |||||
Fotó: Raffai Tamás | |||||
Egy Reagen a Citadella IC-vel Péterhegy-Tótkeresztúr és Sal között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Péterhegy-Tótkeresztúr = Gornji Petrovci | |||||
A SŽ 814 124 Muraszombat állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 715 102 Ljutomer és Grlava között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 711 002 Ivanjkovci és Pavlovci között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
432 | |||||
A SŽ 664 119 Velika Nedelja és Ormož között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
202 | |||||
A Metrans 761 006-6 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 363 034 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 715 102 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 342 023 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 312 108 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A SŽ 312 005 Pragersko állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||