250. számú vasútvonal
Belgrád - Uice - Prijepolje - Kolasín - Podgorica - Bar
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
150 | ||||
A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Mozdonyparádé a belgrádi fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | ||||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
641-324 és 441-031 Belgrádban | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-001 a kis fűtőházban Belgrádban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-707 a kis fűtőházban Belgrádban | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
150 | ||||
Ismeretlen pályaszámú 441-es indul Belgrádból | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
150 | ||||
150 | ||||
150 | ||||
150 | ||||
150 | ||||
444-007 Rasputnica elágazásnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
444-007 Rasputnica elágazásnál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
150 | ||||
641-310 Topcider Teretna alatt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
444-024 Rakovicánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-013 a Tara gyorsvonattal Topcider és Rakovica között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
412-005 Prijepolje Teretnáról érkező személyvonattal Topcidernél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
641-310 Topcider Teretna alatt | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
444-030 Rakovica és Topcider között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
444-024 Rakovicánál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
461-006 Topcider Teretna alatt | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
150 | ||||
150 | ||||
| ||||
| ||||
Gradac-kanyon = 7 alagút, 2 viadukt | ||||
A vonalon jópár kisebb megállóhely található, amik a műholdképen nem egykönnyen fölfedezhetőek. Rögtön itt a kanyonban, a fotóhelyünktől ötven méterre is található egy peron, ahol valahonnan utasok is vannak, de ha nem fotóztam volna itt, nem tudnék róla. A vonal térképén igyekeztem minden állomást föltűntetni, de elnevezésük néha problémás, ilyenkor nevük mellett kérdőjel szerepel (pl. | ||||
441-417 Leskovice és Lastra között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-417 Leskovice és Lastra között | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
441-417 valahol Tubici és Pozega között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-417 valahol Kalenic és Otanj között | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
441-417 valahol Kalenic és Otanj között | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
450 | ||||
Ide tervezik meghosszabbítani a hajdani Bosnische Ostbahn múzeumvasútként üzemelő arganska Osmica, vagyis Sargani Nyolcas kisvasúti pályáját. A fővonali forgalmat ellátó, 760 mm-es (boszniai) nyomtávolságú pályák Tito idejéig meghatározták a Balkán arcát és sok olyan helyre is vasúti eljutást biztosítottak, ahová az ma nem lehetséges. Egy korszerű, a Mariazellerbahnhoz hasonló kisvasúti rendszer újra fejlődést hozhat Szerbia, Bosznia és Horvátország kevéssé ismert térségeinek, de egy Dubrovnik - Kotor összeköttetés is hasznos lenne a turistáknak, hiszen a főutak ma nyáron gyakorlatilag állandóan bedugultak. Uicében egy rövid vágányon néhány kisvasúti jármű van kiállítva, a kisvasút régi hídja ma egyfajta sétálóutcaként működik, különböző üzletek pavilonjai találhatóak rajta, szürreális látványt nyújtva. A Balkán persze önmagában is szürreális. A kisvasút nyomvonala Vrutci és Bioska között egy víztározó alá került, mint olyan sok helyen, így a visszaépítést más útirányon át tervezik, még az is lehet, hogy Suica lesz a végállomás. Uice és Belgrád között a pálya nem a jelenlegi nyomvonalon, hanem Poega után Jelen Do és Čačak felé vezetett tovább, amerre ma a főút is megy. Lajkovacban csatlakozott a meglévő normál nyomtávú vasúthoz. A kisvasúti hálózat 1968-as állapotát meg lehet tekinteni ezen a J vonalhálózati térképen. | ||||
461-105 Uzicében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-152 tehervonattal Uzicében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-105 Uzicében | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
461-152 tehervonattal Uzicében | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
450 | ||||
461-021 Branesciben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-021 Branesciben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-021 Branesciben | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
Biztos, hogy tovább akarsz gurulni? | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
| ||||
461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
444-030 Zlatibor után | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
441-417 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-417 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
444-030 Zlatibor után | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-155 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-155 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
444-030 Zlatibor után | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
444-030 Zlatibor után | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-155 Zlatibor előtt | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
| ||||
Ez Belgrádtól a századik alagút. | ||||
| ||||
A megállóhely Bosznia-Hercegovinában fekszik, a vonatok nem állnak meg. | ||||
| ||||
Strpci állomás Bosznia-Hercegovina területén fekszik, a vonatom korridor-forgalomban közlekednek, Strpciben csak személyzetcsere céljából állnak meg. A szakaszt a S üzemelteti. | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
450 | ||||
| ||||
| ||||
441-417 Priboj és Bistrica között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-105 Bistrica és Priboj között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
441-417 Priboj és Bistrica között | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
461-105 Bistrica és Priboj között | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
441-417 Bistrica és Prijepolje között | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
461 105 Prije Poljéban a teher- és a személypályaudvar között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Tehervonat Prijepoljén | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461 105 Prijepolje Teretnán (a teherpályaudvaron) | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-112 és 461-155 Prijepolje Teretnán | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Szerb 461-es ASEA húz egy harmad tehervonatot Gracanica közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Vrbnica = Határállomás Szerbia és Montenegro között | ||||
A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | ||||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
Slijepac Most | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Podgorica IC Mojkovactól délre | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Szerb Vasút 901-002 pályaszámú Plasser vágánydiagnosztikai mérőkocsija a Tara-viadukton Mojkovácnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
PFT szerelvény a Tara-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Podgorica IC Mojkovactól délre | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
911-es felsővezetékszerelő motorkocsi Kolasinban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Szerb Vasút 461-021 a Tara-viadukton Kolasín előtt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tara-viadukt Kolasínnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Mateevo = 1032 m tengerszint felett, a legmagasabb pont | ||||
Bratonoici = Alagutakban és viaduktokon fekvő állomás | ||||
| ||||
| ||||
A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Mala Rijeka Most (198 méter magas) = A világ legmagasabb építésű vasúti hídja. | ||||
A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Szerb Vasút 461-021 pályaszámú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal Podgoricába érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
251 252 | ||||
642 174 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
642 024 az állomási tartalék Podgoricában | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
643 050 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 643 051 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
644 015 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
661 142 a podgoricai fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Podgorica fűtőház | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kombinat Aluminijuma Podgorica | ||||
412-es Virpazarnál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Nem para, Tara! | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
412 051 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Shkoderi-tó = Skadarske jezero | ||||
A Morača deltájának szigetéről egy kőtöltés vezet át a tavon, a déli végén egy háromnyílású híddal, hogy a víz szabadon áramolhasson a tó két medencéje között. Szerencsés módon a Morača egy-egy ága mindkét medencébe eljut, így friss vizet kap a gáttól függetlenül a teljes tó. A gát mellett áll a Lesendro vízivár. | ||||
461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Nem para, Tara! | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
A MonteCargo 461-042 egy Barból indult konténervonattal a Shkoderi-tavon átvezető töltésen Virpazar és Vranjina között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között a Lesendro-erődnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461 031 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
412 051 Virpazarnál | ||||
Fotó: Székely Viktor | ||||
461 036 Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
412-es elővárosi motorvonat Virpazar közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-es Virpazarnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ŽCG 461-035 Virpazar és Vranjina között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
461-es tehervonattal Virpazarnál | ||||
Fotó: Bedenek József | ||||
Vacsora Virpazarban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A ŽCG 644-007 Barban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az autószállító kocsik rakodója Barban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Bar vasútállomás | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Montenegrói hadihajók Barban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Montenegrói hadihajók Barban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||