302. számú vasútvonal
Csap (=Chop) - Munkács (=Mukacheve) - Kisszolyvai-hágó - Striy - Lemberg (Lviv) - Kiev (Kiiv)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
100 190 301 325 | |||||
Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány. Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak. A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt. A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.
| |||||
MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-Trakció 478 023 Csap állomáson a Záhonyból érkezett kishatárforgalmi személyvonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 Csapon | |||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
Az UZ VL10 1480 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 330 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson, Ukrajnában, a nyomtávváltó telep tengelyátszerelő vágányán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson, Ukrajnában, a nyomtávváltó telep tengelyátszerelő vágányán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Tengelyátszerelés | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Tengelyátszerelés | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
183 044-7 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2130 Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
301 3 kV= | |||||
190 100 301 321 | |||||
301 321 | |||||
Gyorsvonat Bátyúban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
301 321 | |||||
Mezőterebes-Gorond = Страбічево | |||||
Az UZ ЧМЭ3/CsME3-1031 Munkács-Átrakó és Mezőterebes-Gorond között, Kljucsárki megállónál húz egy tolatós tehervonatot | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Munkács-Átrakó = Мукачеве-Перевалочна База | |||||
Bátyú és Munkács-Átrakó állomások között az egyik vágány fonódott, normál nyomközön dízelvontatású vonatokkal igénybe vehető. Munkács-Átrakó és Munkács személypályaudvar között a normál nyomközű vágány kiépítése folyamatban, ezután megindulhat a Budapest és Munkács közötti, tengelyátszerelés nélküli InterCity forgalom. | |||||
| |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
A szanatóriumáról híres megálló díszes felvételi épülettel rendelkezik. | |||||
| |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
Szolyva és Volóc között a vasút a Vicsa patak völgyében kanyarog, itt a vasúttal párhuzamosan közút nincs, csak földutak. A szakaszon 12 híd épült a Vicsa és jópár áteresz a mellékvizei fölött. | |||||
| |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
Volóc állomás a Kisszolyvai-hágón átvezető hegyi szakasz kezdete, itt kapnak tológépet a kelet felé tartó tehervonatok (illetve a legnehezebb vonatok itt kapnak második előfogatot szükség esetén, ha már Munkácstól előfogattal jöttek). | |||||
Volóc - VL11-es és hóeke az enyhe márciusi télben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1480 Volóc állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 638 Volóc állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Sorompóőrhely Volócon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 009 Volóc állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Volóc állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között, a háttérben Szkotárszka állomással és a Szkrinyicza-viadukttal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között, a háttérben Szkotárszka állomással és a Szkrinyicza-viadukttal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 Volóc és Zúgó között egy tehervonat tológépeként | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL10-esek Volócnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL10-es Volócnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL11-es által vontatott tehervonat Volócnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL11-es által vontatott tehervonat Volócnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Jellegzetes kárpátaljai szénatároló a Kisszolyvai-hágón Volócnál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 060 Szkotárszka és Volóc között ereszkedik egy tehervonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 145 Volóc és Szkotárszka között tol hegymenetben egy tehervonatot | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 638 Volóc és Zúgó között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T 030 Volóc és Zúgó között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1482 (ВЛ10-1482) Volóc és Zúgó között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 1066 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ VL10 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ M62 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
PFT szertár Zúgónál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 és CsME3 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 Zúgó megállóhelyen a Hukliva-viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
VL11-esek által vontatott tehervonat Szkotárszka és Zúgó között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T 030 Zúgó és Szkotárszka között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Tológép Zúgónál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T 030 Zúgó és Szkotárszka között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ M62 Zúgó megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ (Укрзалізниця, Ukrzaliznyitszja) VL11 vontatta tehervonat Zúgó és Volóc között a Szkrinyicza-viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL10-es által vontatott Kiiv-Ungvár gyorsvonat Szkotárszka és Zúgó között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 tehervonattal Szkotárszka állomáson a Szkrinicza-viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T 030 Szkotárszka állomáson a Szkrinicza-viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
Felsővezeték karbantartó jármű Szkotárszkánál | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Szkotárszka tulajdonképpen egy megállóhely, A megállóhelytől nyugatra egy kettős vágánykapcsolat található, de ezt nem a helyes-helytelen vágány közötti átmenetre használják, hanem itt szokták lekapcsolni a nehéz tehervonatok egyik előfogati gépét, amit aztán visszairányíthatnak Lavocsnére. | |||||
Egy ismeretlen UZ VL11 tehervonattal Szkotárszka állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
Egy ismeretlen UZ VL10 Szkotárszka felső és Szkotárszka között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Két VL11-es a Kisszolyvai-viadukton Szkotárszka és Szkotárszka felső között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 Szkotárszka felső és Szkotárszka között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Kisszolyvai-viaduktok | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
UZ VL11-esek által vontatott és tolt tehervonat a Kisszolyvai vonalkifejtésen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 Szkotárszka felső és Szkotárszka között a Kisszolyvai-viadukton | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Két VL11-es Szkotárszka és Szkotárszka felső között az új, kétvágányú alagútnál (mellette a már nem használt egyvágányú) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
UZ VL11-esek által vontatott és tolt tehervonat a Kisszolyvai vonalkifejtésen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
UZ VL11-esek által vontatott és tolt tehervonat a Kisszolyvai vonalkifejtésen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
UZ VL11-esek által vontatott és tolt tehervonat a Kisszolyvai vonalkifejtésen | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
Szkotárszka felső = З.п.1641 КМ | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
Kosári-viadukt (155 m) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
A régi beszkidi alagút egy vágányú, rendkívül rossz állapotú, gyakorlatilag a Monarchia ideje óta nem nyúltak hozzá. Közepén található a történelmi magyar-osztrák határ, ám teljes egészében a MÁV építette. Mellette EU-pénzből 2018-ra elkészült az új, kétvágányú, korszerű alagút, 2019-ben várható a forgalom átterelése, addig több napos vágányzárak és a távolsági vonatok Uzsoki-hágó felé terelése lehetséges. | |||||
| |||||
Az UZ EPL2T 038 és egy ER2-es Beszkid állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Beszkid, az első település a Kisszolyvai-hágó Kárpátokon túli oldalán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 Beszkid állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 Beszkid állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T-038 Beszkid állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
A galíciai Lavocsne szolgált az osztrák-magyar határállomásként a Monarchia idején. Ma is fontos állomás, a hágó felé, nyugatra tartó vonatok itt kapnak tológépet. Innen keletre az Opir folyó völgyében az esés csekély, a pálya folyóvölgyi jellegű, sok híddal.
| |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 és a VL11 046 Lavocsne állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL11 046 Lavocsne állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Egy ismeretlen UZ ER2 Lavocsne állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
Verkhnje Syn'ovydne = Верхньосинєвидне | |||||
Az Opir-folyó itt torkollik a Stryi folyóba. | |||||
| |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
326 | |||||
A Kisszolyvai-hágón átvezető vonal keleti végpontja. | |||||
Az UZ VL10 1491, VL11 071A és az ER2 1005 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 305 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME2 519 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 3373 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 4207 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 4207 és 3373 Stryi állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
3 kV= | |||||
325 | |||||
Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER9p 554 Lemberg állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Lemberg állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1474 Lemberg állomáson (Lviv, Ukrajna) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
325 | |||||
Az ER9-195-ös, váltóáramú elektricska Ternopilban - a forma persze a szokásos rigai torpedóé | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A CsME3-3357 (?) (ЧМЭ3-3357) Ternopil fűtőházában, mögötte egy 2M62 szekció és két DR1A pótkocsi. A fordítókorong rácstartós szerkezete sem semmi. | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A CsME3-4687 (ЧМЭ3-4687) és a DR1-esből átépített förmedvény Ternopil fűtőházában | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Tűzoltóvonat szerelvénye Ternopilban | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ternopil állomás, Ukrajna | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Hmelnyickíj = Khmelnytskyi/Хмельни́цький | |||||
Хмельни́цький | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Zsmerinka = Zhmerynka/Жмеринка | |||||
Az UZ ЧС4-107 Vinnicában | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ВЛ80K-106 Vinnicában | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER8M 516 Vinnica állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
1011 | |||||
Két UZ ЧС4-es fog szendvicsbe két ЧС8-ast Kiivben, elöl a ЧС4-125 | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A DSz3-018 Kiivben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A ЧМЭ3-6752 Kiivben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A ЧМЭ3-6752 Kiivben | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||