325. számú vasútvonal
Uzsoki-hágó: Csap - Ungvár - Szjanki - Szambir
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.
Csap = Чол100 190 301 302 | |||||
Fontos csomópont és átrakóállomás az ukrán-szlovák-magyar hármashatárnál. Magyarország felé nem villamosított normál- és szélesnyomtávú vágányok biztosítják a kapcsolatot egy közös, egyvágányú vasúti Tisza-hídon át. A normál nyomtávú vágány Csap Személy pu.-ról ágazik ki, innen fonódott és csak normál nyomközű peronos vágányokra, valamint a normál fogadóvágányokra is be lehet járni. A széles vágányok a nagyobb hasznos hossz miatt jobban elnyúlnak Ágcsernyő felé, így őbelőlük egy nagy ívvel, valamivel távolabb ágazik ki a záhonyi széles vágány. Ez a vágány keresztezi a normál vágányokat a 3. km kitérő őrhelynél, ahol két normál és egy széles vágány áll rendelkezésre a hídon való áthaladásra várakozó, illetve a határőrök által átvizsgált vonatok várakoztatására. Ezután a normál és a széles vágányok fonódnak és együtt mennek föl a Tisza-hídra. A széles vágányt sokáig nem használták, helyette minden széles vonat Bátyú felé kelt át a Tiszán. 2011-ben azonban a Záhonyi Átrakó Körzet fejlesztése keretében ez is megújult és a felújítások ideje alatt az Ukrajnába visszatérő széles nyomköű tehervonatok is Záhonynál keltek át a Tiszán. Jelenleg a széles vágányok ismét használaton kívül állnak. A normál nyomközű tehervonatokat a MÁV M62-esei, a személyszállító vonatokat, köztük a Tisza gyorsvonatot is, a szintén trakciós 478 023, vagyis a volt M47 2023 továbbítja. Korábban ez záhonyi M41-esek feladata volt. A tényleges főirány a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely-Ágcsernyő útvonal volt, ez ma a szlovák kapcsolat. Erre két egyenárammal villamosított vágány halad, amelyek közül az egyik széles, a másik normál nyomtávú. A személyvonatokat 163-as Pershingek, a tehervonatokat 131-es és 183-as villanymozdonyok továbbítják. A széles vágányon személyforgalom persze nincs, a tehervonatokat M62-esek, néha Vl11-esek viszik át.
| |||||
Nagyfelbontású kép | MÁV-TR M41 2162 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | A MÁV-Trakció 478 023 Csap állomáson a Záhonyból érkezett kishatárforgalmi személyvonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | M61 001 érkezik a Kárpátalja-expresszel Csap (Чол) állomásra | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | M61 001 és egy csapat iskolás Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | M61 001 Csapon | ||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ VL10 1480 Csap állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 330 Csap állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | A MÁV-Nosztalgia M61 001 és az Ukrán Vasutak ЧМЭ3 3375 Csap (Чол) állomáson | ||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson, Ukrajnában, a nyomtávváltó telep tengelyátszerelő vágányán | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson, Ukrajnában, a nyomtávváltó telep tengelyátszerelő vágányán | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Tengelyátszerelés | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Tengelyátszerelés | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | 183 044-7 Csapon | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2130 Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M41 2162 Csapon | |||||
Fotó: Székely Viktor | |||||
M61 001 és a ZSSK Cargo 183 044-7 Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VЛ10-1486 Csap (Чол) állomáson a Kárpátalja-expressz mellett | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
M61 001 és VL10-1486 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
VL10-1085(?) Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1308 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1308 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 869 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Kárpátalja-expressz Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
CsME3-2797 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ЧМЭ3 4177 (CsME3 4177) Csap állomáson, Ukrajnában, a nyomtávváltó telep tengelyátszerelő vágányán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A normálnyomközű UZ CsME3 5152 Csap állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Csap (Чол) állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Csap (Чол) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
A Csap (Чол) állomás előtti tér | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
RŽD és UZ személykocsik a tengelyátszerelő csoportemelőin Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
183 044-7 Csapon | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 510 Kincseshomok és Ungvár között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ungvár = Ужгород | |||||
A lembergi gyors Ungváron, élén a VL10 1485-tel | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ER2 138 Ungváron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ungvár pályaudvara (Ужгород) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ungvár állomás váróterme | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ungvár-Vadaskert = Парк327 | |||||
Ungvár-Vadaskert megállót a fővonal ma nyomvonalkorrekcióval elkerüli, a hajdani vasúti Ung-híd helyén közúti híd áll. Innen a Vadaskert helyén lévő Kultúrparkból lehet az Ungvári Gyermekvasút Ifjúság állomására utazni. A kisvasút itteni állomását egyszerűen Parknak nevezik. | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ungvár-Vadaskert (Park) állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ TU2 098 körbejár Ungvár-Vadaskert (Park) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ER2 305 halad el a pár kilométerrel Perecsény fölött álló parasztház mellett | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ulicska | |||||
ER2 315 Nagyberezna (Великий Березний) fölött az Ung egyik mellékfolyójának hídján | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 4687 az Uzsoki-hágó felé menet | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ CsME3 4687 Porogi és Sóslak között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ER2 315 Ставне után Ungvár felé menet | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
ER2 315 Ставне után Ungvár felé menet | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ung-viadukt I. | |||||
Nagyfelbontású kép | ER2 315 a Волосянка belterületén fekvő viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ung-viadukt II. | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 315 Hajasd és Ligetes között a második Ung-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Hajasd = Волосянка-Закарпаття | |||||
Az UZ ER2 315 Hajasd állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ung-viadukt III. | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 349 Hajasd és Tűzhegy között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Ma az Ukrán Vasút Uzsok néven üzemelteti. | |||||
A régi és az új nyomvonal Csorbadomb alatt | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Megszűnt hadirakodóhely közvetlenül a hágó tetőpontján. Az Ukrán Vasút Tűzhegy megállóhelyet működteti Uzsok néven (ami légvonalban messzebb van a falutól, de lent a völgyben). | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 1124 Yavora és Turka között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 1124 Strilki és Yasenytsya között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER2 1124 Strilki és Yasenytsya között | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 1124 Tereshiv Spas és Verkhny Luzhok között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER2 1124 Tereshiv Spas és Verkhny Luzhok között | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
326 Az Uzsoki-hágón átvezető vonal keleti végpontja. | |||||
Lemberg = Lviv/Львів302 | |||||
Nagyfelbontású kép | Egy CsSz4-essel búcsúzom az album első felében, de van még néhány kép a sorban | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Az UZ ER9p 554 Lemberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Nagyfelbontású kép | Lemberg állomás | ||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL10 1474 Lemberg állomáson (Lviv, Ukrajna) | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsSz8-013 (ЧС8-013) Lviv (Lvov) főpályaudvarán | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ VL40U-1395-1 (ВЛ40У-1395-1) Lviv főpályaudvaron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ EPL2T-030 városközi motorvonat Lviv főpályaudvaron - a vonat Lviv és Munkács (Mukachevo, Ukrajna) között közlekedik | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ ER9P-218 Lviv főpályaudvaron | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Az UZ CsME3 5862 Lemberg állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||
Lvivben még mindig a Marsrutka, vagyis az iránytaxi az ász, de az előző évi villamosfelújítás után ismét följárnak a Tátra kocsik a birodalmi léptékű főpályaudvarhoz | |||||
Fotó: Takács Bence | |||||