370. számú vasútvonal
Szob - Párkány-Nána (=túrovo) - Pozsony (=Bratislava hlavná stanica) - Brünn (Brno hlavní nádraí) - Pardubice hl. n. - Prága (=Praha hlavní nádraí)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
70 339 | |||||||||
Határállomás, innen indul a Szobi Kisvasút vonata Márianosztrára 2009. óta. A kisvasút egy magasperonos csonkavágánnyal és előtte egy különálló körüljáróvágánnyal rendelkezik, a forgalmi telepet a régi GV-állomáson alakították ki. A vasútállomáson kellemes Resti söröző üzemel. | |||||||||
BDVmot 020 Szobon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-START 415 096 Szob állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 242-es körbejár Szobon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 242-es körbejár Szobon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A 242-es körbejár Szobon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A magántulajdonban lévő 3737 pályaszámú C50-es segít ki a Szobi Kisvasúton | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A D04-601 Szobon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
70 | |||||||||
70 | |||||||||
70 | |||||||||
Garamkövesd = Kamenica nad Hronom 70 | |||||||||
A TrainHungary 040 0167-9 Garamkövesd állomás helyén A Szlovák Vasút az állomási vágányokat, kitérőket, biztosító berendezést fölszámolta költségcsökkentés címén. | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSR MVTV 02-10 pályaszámú felsővezeték-vizsgáló motorkocsija a volt Garamkövesd állomáson (Kamenica nad Hrnom, Szlovákia) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 350 012-1 pályaszámú Gorillája a kicsit késett Avala IC-vel a volt Garamkövesd állomáson (Kamenica nad Hrnom, Szlovákia) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSR MVTV 02-10 pályaszámú felsővezeték-vizsgáló motorkocsija a volt Garamkövesd állomáson (Kamenica nad Hrnom, Szlovákia) | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
70 | |||||||||
A MÁV-TR 431 025 a Jaroslav Hašek EC-vel a garamkövesdi Garam-hídon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSR MVTV 02-10 pályaszámú felsővezeték-vizsgáló motorkocsija a volt Garamkövesd állomás (Kamenica nad Hrnom, Szlovákia) és Párkány-Nána között a Garam hídjánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSR MVTV 02-10 pályaszámú felsővezeték-vizsgáló motorkocsija a volt Garamkövesd állomás (Kamenica nad Hrnom, Szlovákia) és Párkány-Nána között a Garam hídjánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
70 352 | |||||||||
A MÁV-TR 431 153 egy Párkány-Érsekújvár viszonylatú személyvonattal Párkány-Nána állomáson a rendezőpályaudvarhoz vezető vágányok kiágazásánál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 431 015 Párkány-Nána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Két 810-es hiánya Párkányban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 812 049-5 Párkány-Nána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 240 022-4 retró-festésű Laminátka Párkánynána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 263 012-7 emeletes ingájával Párkány-Nána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ConstantinGrup és a CRW.AS. négytengelyes ASEA-mozdonyai Párkány-Nána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD Cargo 230 082-0 pályaszámú Laminátkája tolatgat előre-hátra értelem nélkül Párkányban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD Cargo 230 085-5 Párkány-Nána állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
15 perc hírnév, khm, késés... Meg a határőség rusnya épülete a párkányi állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 240 027-3 pályaszámú Laminátka egy személyvonattal Köbölkút (Gbelce) és Muzsla (Mužla) között a megszűnt sárkányfalvi megállónál | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
340 | |||||||||
A ŽSSKC 721 128-7 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 240 051-3 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 263 011-9 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 951 002-5 és a MÁV-TR 431 176 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 736 102-5 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 736 101-7 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSKC 742 122-5 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 240 022-4 Érsekújvár állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A MÁV-TR 431 014 Lajoshalma és Érsekújvár között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
350 | |||||||||
Kilátás a gyorsvonatból valahol Tótmegyer környékén | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 240 Vágsellye és Tornóc között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 263 Vágsellye és Tornóc között a Vág folyó hídján | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 380 MesserschmittVágsellye és Tornóc között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Pozsonyivánka = Ivanka pri Dunaji | |||||||||
Pozsonyszőlős = Bratislava-Vajnory | |||||||||
Pozsony rendező = Bratislava-Východ | |||||||||
320 | |||||||||
320 | |||||||||
Pozsony = Bratislava Hlavná Stanica 1 320 | |||||||||
Magyarország első és egyben egyetlen lóvasúti vonala 1837-1846 között épült meg Pozsony és Nagyszombat városok között, mintegy 50 km hosszú pályával. Előképe a csehországi Budweisből az ausztriai Linzen át Gmundenbe vezető lóvasút volt. Kezdeményezői, G. W. Walterskirchen osztrák báró és Dezasse Ferenc francia származású magyar gróf voltak, akik az építésre szóló koncesszióért a Helytartó Tanácshoz fordultak. Az építés céljából létrejött részvénytársaság 1838-ban alakult meg. A nyomvonal a pozsonyi Duna-parti Koronázási dombtól (ma L. túr tér) a Kis-Kárpátok alatti városokon, Szentgyörgyön, Bazinon és Modoron keresztül vezetett Nagyszombatig. A pályán számos megálló és pihenő helyet terveztek. Az első szakaszán viszonylag sík, vége felé nagyobb szintkülönbségeket is áthidaló, így töltéseket, útbevágásokat és hidakat is igénylő építkezésen több százan dolgoztak évekig. Az 1846-ban átadott pályán személy és teherszállítás is folyt. A sínpár építésekor ugyan már számoltak egy későbbi gőzgép meghajtással, de mégis a lóvontatás mellet döntöttek, hisz a takarmány ellentétben a drága szénnel és gőzgépekkel bőven rendelkezésre állt Magyarországon. A lóvasút 1872-ben fejezte be működését, ezután a pályán már gőzmozdonyok vontatta szerelvények jártak. A vasút legjelentősebb épülete az 1839-40-ben, empir stílusban, ismeretlen építész tervei alapján felépült pozsonyi állomás, ami a világon fennmaradt kevés, ilyen célú épület egyike. A tengelyszimmetrikus, 2 szintes épület leghangsúlyosabb része a főbejárat, melyet timpanon és a sarok fölé emelkedő óratorony jelez. A két utcára néző, egymással tompa szöget bezáró épületszárnyak végein is enyhe, timpanonos rizalitok épültek. A mai udvari szárny boltíves kialakítású részén voltak az utasok helyiségei és itt is szállhattak fel fedett helyen a szerelvényekre. Az udvaron egykor raktárak, kocsiszínek, istállók álltak. Forrás: A Visegrádi Országok technikai műemlékei II. (Szerk.: Holló Csaba et alii, Budapest, 2004.) Táblázat a szlovákiai vasútvillamosításokról.
| |||||||||
Az ÖBB 2016 009 Pozsony állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 263 007-7 Pozsony állomáson Škoda emeletes ingavonattal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1116 217 Pozsony állomáson railjet-szerelvénnyel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSKC 721 073-5 pályaszámú Nagyhektorja tolat Pozsonyban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 350 012-1 Pozsony állomáson a Hamburgba közlekedő Hungária EuroCityvel | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Dévényújfalu = Devínská Nová Ves | |||||||||
A CER 740 739-8 Malacka (Malacky) állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 381 001-7 pályaszámú Messerschmittmozdonya emeletes ingavonattal Malacka (Malacky) állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A CER 740 739-8 Malacka (Malacky) állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 263 012-7 Malacka (Malacky) állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŽSSK 381 001-7 pályaszámú Messerschmittmozdonya emeletes ingavonattal Malacka (Malacky) állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
351 | |||||||||
Břeclav = Lundenburg/Leventevár 210 452 | |||||||||
Határállomás a cseh-osztrák-szlovák határ közelében. Közvetlenül a cseh-osztrák határon áll. Pozsony felé a vonatok még áthaladnak Landshut állomáson. Közös peronos átszállás van a Budapest-Prága és a Bécs-Ostrava tengely vonatai között. | |||||||||
| |||||||||
208 | |||||||||
208 | |||||||||
451 208 | |||||||||
451 | |||||||||
A ŽSSK 350 012-1 Brnóban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 242 285-5 Brnóban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 362 042-4 Brnóban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 714 028-8 Brnóban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 750 719-7 Brnóban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 650 006-0 RegioPantermotorvonat Brnoban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD Cargo 240 106-5 Brnóban a tehervonati elkerülő vonalon | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
451 | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 380 013-3 Bilovice nad Svitavou és Brno Maloměřice között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 380 002-6 Brno Maloměřice és Bilovice nad Svitavou között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 560 007-7 Bilovice nad Svitavou és Brno Maloměřice között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 560 027-5 Bilovice nad Svitavou és Brno Maloměřice között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 814 237-4 Brno Maloměřice és Bilovice nad Svitavou között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 560 002-8 Dolní Lhota és Blansko mesto között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 362 175-2 Dolní Lhota és Blansko mesto között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ŠZDC pft ágyazatrendezője Dolní Lhota és Blansko mesto között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD railjet Dolní Lhota és Blansko mesto között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen ČD 362 Brezová nad Svitavou és Brezová nad Svitavou-Dlouhá között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 810 325-1 Svitavy Lány és Hradec nad Svitavou között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ČD /ÖBB 1216 234 railjetSemanín és Opatov között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD Cargo 363 036-5 Opatov és Semanín között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 380 019-0 a Hungária EuroCityvel Opatov és Semanín között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
453 | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ŽSSK 361 101-9 Česka Třebová és Dlouhá Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 203-8 Česka Třebová és Dlouhá Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
elezniční viadukt mezi Dlouhou Třebovou | |||||||||
A ČD 162 040-7 Dlouhá Třebová és Česka Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 681 003-0 Pendolino Dlouhá Třebová és Česka Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 380 010-9 Dlouhá Třebová és Česka Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A RegioJet 162 112-7 Dlouhá Třebová és Česka Třebová között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ŽSSK 350 019-6 Ústi nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ČD 163 066-4 Ústi nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1216 230 Ústi nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ČD 150 019-7 Ústi nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 162 061-5 Ústi nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ústi nad Orlici állomás | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ÖBB 1216 210-5 "Kapsch" Werbelok Bezprávi és Ústi nad Orlici között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 380 003-4 Bezprávi és Ústi nad Orlici között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 380 010-9 Bezprávi és Ústi nad Orlici között ex-ÖBB kocsikkal | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 681 002-2 "Pendolino" Bezprávi és Ústi nad Orlici között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 122 036-7 Ústi nad Orlici és Bezprávi között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 210-3 Ústi nad Orlici és Bezprávi között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 016-3 Bezprávi és Ústi nad Orlici között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 213-7 Bezprávi és Ústi nad Orlici között | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ČD 130 040-9 Brandys nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 362 116-6 Brandys nad Orlici állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Brandys nad Orlici állomás | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
471 | |||||||||
A ČD 163 252-0 Pardubice állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Csehszlovákai nevezetességei festett mozaikkal a pardubicei vasútállomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 163 063-1 Pardubice állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
474 | |||||||||
A ČD 363 169-4 Kolín állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A PKP IC EP09-028 a Praha EC-vel Kolínban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 151 004-9 pályaszámú BanánKolínban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 205-3 Kolín állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 363 114-0 Kolín állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 471 006-7 pályaszámú, emeletes CityElefant motorvonata Kolínban | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 471 044-8 Kolín állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD T435 0099 Kolín állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
474 | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
3 kV= | |||||||||
473 | |||||||||
473 3 kV= | |||||||||
473 | |||||||||
473 3 kV= | |||||||||
473 | |||||||||
A ČD 111 010-5 Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ČD 150-es Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 150 225-1 Praha hlavní nádražín, a háttérben, egy szinttel lejjebb a 471 028-1 "Milenka" indul Česky Brod-ba | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ČD 363-as Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 362 109-1 és a 111 010-5 Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 371 015-9 "Václav" Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A LEO Express cseh személyszállító magánvasút 480 005-8 pályaszámú, távolsági fölszereltségű FLIRT motorvonata Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 682 002-1 pályaszámú Integralbillenőszekrényes motorvonata Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1216 239 Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
473 3 kV= | |||||||||
473 | |||||||||
Az ÖBB 1216 229 railjetPraha hlavní nádraží állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A két ÖBB railjet-Taurus-3, a prágai railjet beindulásának bejelentésére elkészült ÖBB 1216 229 (bordó) és a České Dráhy railjet-vásárlásához bematricázott ČD railjetes Najbrt-kék ÖBB 1216 234 Prága hlavní nádražin (a ČD logós Taurus 3 is az ÖBB-é, a szerelvények viszont a ČD-é lesznek, és többnyire harmonizáló 1216-osok fogják húzni őket, új színt hozva a Semmering forgalmába is, hiszen Graz lesz a végállomásuk. Döglés esetén viszont bármilyen gép előfordulhat majd rajtuk). | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 111 010-5 Praha hlavní nádraží állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 151 023-9 pályaszámú Retró-Banán Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 380 011-7 Praha hlavní nádraží állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 971 007-0 és a 971 049-2 Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 471 007-5 Praha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Az ÖBB 1216 229 railjetPraha hlavní nádražín | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
3 kV= | |||||||||
A ČD 971 072-4 Praha Masarykovo nádraží-ra érkezik | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Ismeretlen CityElefant indul Praha Masarykovo nádražíról Kolín felé | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 714 214-4 NagylegóPrága Masarykovo állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Egy ismeretlen pályaszámú ČD Pershing Prága Masarykovo állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
Búváros ingavonat érkezik Praha Masarykovo nádražíra | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 971 028-6 / 471 028-1 MilenkaPrága Masarykovo állomáson | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||
A ČD 971 051-8 Praha Masarykovo nádražin | |||||||||
Fotó: Takács Bence | |||||||||