380. számú vasútvonal
Zsolna (=Zilina) - Liptószentmiklós (=Liptovski Mikulas) - Poprád-Felka (=Poprad-Tatry) - Kassa (=Kosice)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Zsolna = ilina osobna stanica 320 272 453 | ||||||
A szlovákiai vasútvillamosításokkal kapcsolatban lásd ezt a táblázatot. | ||||||
A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
721 140-2 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162 004-6 és 813 018-9 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
363 098-5 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ZSSK 754 003-2 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSKC 131 009-3 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSKC 131 049-9 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 350 006-3 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 754 003-2 pályaszámú Retró-Búvár Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 813 024-1 Vágtapolcza és Zsolna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 361 003-7 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vágtapolcza = Teplicka nad Vahom | ||||||
Zsolnatapolca rendezö = zriaďovacej stanica ilina - Teplička | ||||||
A Zsolnateplice Rendezőpályaudvar felépítése több évtizedes projekt volt Szlovákiában. A csaknem teljesen kész vágányzatú állomást 1992-ben fölhagyták, pedig az autóipar fejlesztései miatt a Zsolna-környéki vasútvonalak terheltsége csak növekedett. 2004-ben EU-támogatással folytatódott a kivitelezés, az eredetihez képest megváltozott tartalommal (kevesebb irányvágánnyal és iparvágányok nélkül épült meg, mivel az új üzemek jelentősen nagyobb területen épültek meg az eredeti ipari parknál, és rendelkeznek már iparvágányokkal). Az állomásra Kassa felől külön szintben lehet bejárni, a Sztrecsény utáni ívben fekvő Odbočka Potok kiágazás után acélhídon metszi a kijáróvágány a fővonalat. A vágány Várna falut megkerülve ér a fogadóvágánycsoportra. Ezt követik az irányvágányok, majd egy pár vágányos indítócsoport, ahol a vonat fölírása, fékpróbázása történhet. Innen szintén külön szintben lehet kijárni Zsolna hátsó vágányai felé, a teherpályadvarra, így a személyforgalom zavarása nélkül kijárhatnak a vonatok Puhó-Horní Lidec és Csadca felé is. Vágtapolca megállóhelynél Vág elágazás (Odbočka Vah) biztosítja, hogy a fogadó- és indítócsoportok amásik irányból is elérhetőek legyenek, itt is van egy külön szintű kapcsolat is, amit a tranzitvonatok használhatnak - nekik ugyanis van egy negyedik vágánycsoportjuk, ahol kivárhatják, amíg a továbbhaladásukhoz rendelkezésre áll a menetrendben egy kis hely. Mindezt gyorsan, akár pár perccel egy InterCity vonat haladása előtt is tehetik, hála a nagyon hatékony vágánykapcsolatoknak. Az állomáson többnyire 110-es sorozatú Vasalók és 770-es sorozatú Dongók dolgoznak. A 170-es vonal felé is rendszeresen indulnak innen tehervonatok 736-os vagy 751-es gépekkel Zólyom és Privigye felé. | ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
Sztrecsény = Nezbudska Lucka-Strecno | ||||||
A ŽSSK 350 004-8 HugoSztrecsény megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sztrecsény (Strecno, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 109-2 Sztrecsény (Strecno) megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Sztrecsény (Strecno) megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Személyvonat 163-assal Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Sztrecsény megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
PFT-gönc Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sztrecsnó aprócska megállójában is működik büfé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
Éjféli expressz | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gorilla egy gyorsvonattal Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 008-9 pályaszámú Gorilla az IC 504 Rysy vonattal Sztrecsénynél | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gorilla az IC 500 Tatranvonattal Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen Blonski ŽSSK 350-es Ruttka és Sztrecsény között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kétáramrendszerű emeletes motorvonat Kassa-Zsolna (Žilina, Szlovákia) személyvonattal Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 754 034-7 Ruttka és Sztrecsény között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Remot-Búvár vontatta gyorsvonat halad Ruttka és Sztrecsény között - a vonat Zólyomból érkezett | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
270 271 | ||||||
A ŽSSKC 751 046-4 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 006-0 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
Ruttka teher = Vrútky nákladná stanica | ||||||
Igen pici dízelmozdony és M131-es motorkocsi Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽOS Vrútky 702 609-9 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
Nagyturány állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyturány állomás régi épülete | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
131 096-0 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
131 054-9 önürítős kocsikból álló tehervonatával Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 022-0 tehervonattal Sutó és Kerpelény között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 122-5 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
Gyorsvonat a 162 122-5-össel Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 111-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 162 007-9 Kerpelény és Ratkó-Suttó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ZSCS 183 010-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ZSCS 183 010-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
362 005-1 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gorilla próbafutáson Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD E499 047 Sutó és Kerpelény között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD T478 2011 Kerpelény és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
131 074-7 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSKC 131 037-4 pályaszámú egyenáramú, kétszekciós tehervonati villanymozdony Kralován és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy 362-es kétáramrendszerű villanymozdony az R 604-es Dargov gyorsvonattal Kralován és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 361 003-7 pályaszámú, frissen felújított, kissé emelt sebességű, kétáramrendszerű villanymozdony egy gyorsvonattal Sutó és Kralován között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 131 003-6 Sutó és Kralován (régen Vágkirályháza) között tológépként | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162 007-9 zsolnai személyvonattal Sutóba érkezik | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 104-3 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162-es egyenáramú villanymozdonnyal vontatott személyvonat Kralován (Kral'ovany, Szlovákia) és Sutó (Sútovo, Szlovákia) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 121-7 Kralován és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kralován (régen Vágkirályháza) = Kral’ovany 381 | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 119-1 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 052-4 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 109-2 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Iskoláslány Kralovánban | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 751 112-4 Kralován állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
3 kV= | ||||||
A ZSSK Cargo 131 081-2 Sztankován és Kralován (régen Vágkirályháza) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az ŽSSK 361 102-7 Sztankován és Kralován (régen Vágkirályháza) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
150 224-4 Kralovánban, az Árva hídján | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
150 224-4 Kralovánban, az Árva hídján | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sztankován | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
Fenyőháza állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Fenyőháza állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSK 350 006-3 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 098-6 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 363 101-7 Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 383 101-3 pályaszámú szlovák Vectron Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegyi fonógyár = Ruzomberok-Rybárpole | ||||||
Rózsahegy-fonógyár | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegy-fonógyár | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSKC 131 050-7 Rózsahegyi fonógyár és Rózsahegy között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 006-9 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegy (RUZomberok) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
Liszkófalu-teher = Vyh. Lisková | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegyi papírgyár = Ruomberok papierenská fabrika | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSKC 131 024-2 Liptótepla állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt nyomvonalkorrekciót hajtottak végre. A Liptótepla és Liptószentmiklós állomások közötti körülbelül 90 m-es szintkülönbséget most légvonalban sokkal rövidebb szakaszon kellett leküzdeni, ezért a vasútvonalat egy nagy S-ívvel vezették föl a Vág völgyének déli lejtőjére. A vonalkifejtés és Liptószentmiklós között a pálya csaknem vízszintes. | ||||||
Tehervonat ŽSCS 131-es villanymozdonnyal Liptótepla és Liptóolaszi között a Liptovská Mara víztározó miatti vonalkifejtésen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonat ŽSCS 131-es villanymozdonnyal Liptótepla és Liptóolaszi között a Liptovská Mara víztározó miatti vonalkifejtésen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyolaszi | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Megszűnt megállóhely. A Liptovská Mara víztározó építése miatt a település egy részét elárasztották, a vasútvonal távol került a településtől, így megállóhelye megszűnt. | ||||||
| ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
| ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt elárasztott területre eső 12 falu egyike, emiatt vasútállomása is megszűnt. | ||||||
| ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
| ||||||
Liptótarnóc = Liptovský Trnovec | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt elárasztott területre eső 12 falu egyike, emiatt vasútállomása is megszűnt. | ||||||
| ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
Liptószentmiklós = Liptovsky Mikulás | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt Liptótepla és Liptószentmiklós között a pályát új nyomvonalra helyezték, a korábbi nyomvonalat elárasztották. Emiatt megszűnt a vonal három megállóhelye, Nagyolaszi viszont új megállóhelyet kapott. A Liptószentmiklós - Királylehota (Krážová Lehota - Liptovský Mikulá) vonalszakaszt 1955. április 15.-e óta használják villamos üzemben (3 kV=). A település tengerszint fölötti magassága 517 méter.
| ||||||
A ŽSSKC 131 039-0 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 028-0 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 055-8 Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 039-0 és 040-8 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 119-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSK 131 014-3 Okolics és Liptószentmiklós között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 033-4 Okolics és Liptószentmiklós között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 007-7 Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR MVTV 02-34 Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 058-0 Okolics és Liptószentmiklós között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonat ŽSSKC 131-essel Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ŽSSK 131-es Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
Királylehota = Král’ova Lehota | ||||||
A Liptószentmiklós - Királylehota (Krážová Lehota - Liptovský Mikulá) vonalszakaszt 1955. április 15.-e óta használják villamos üzemben (3 kV=). Poprád-Felka (Poprad-Tatry) állomásig 1955. április 28-án adták át a felsővezetéket. | ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
Vychodna állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vychodna állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSKC 131 030-9 Vágfalva és Vichodna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 073-9 Vágfalva és Vichodna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 052-4 Vágfalva és Vichodna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy érdekes Werbelok, a ŽSSK 363 133-0 Vágfalva és Vichodna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 006-9 Vichodna és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vágfalva raktára lebontva | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vágfalva (VaŽec) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSKC 131 031-7 Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ŽSSK 671-es emeletes motorvonat Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČD 150 213-7 Csorba és Vágfalva között a hamarosan megszűnő Kassa-Prága Rohače EC-vel | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy RegioJet Vectron Vágfalva és Csorba között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ČD 680 sorozatú SuperCity Pendolino Csorba és Vágfalva között, a háttérben a Magas-Tátra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A PKP Cargo ET41-102 Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ŽSSK 163-as Vágfalva (Važec) és Csorba (Štrba) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
382 | ||||||
| ||||||
A ZSSK 405 952-3 pályaszámú fogaskerekű motorkocsi Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 405 952-3 Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR MVTV 02-32 felsővezeték-karbantartó motorkocsi Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 019-2 tol föl egy tehervonatot Csorba állomásra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az MVTV 02-32 és a ŽSCS 131 011-9 Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 083-8 gépmenetben húz át Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 163 124-1 pályaszámú Pershing egy személyvonattal Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptov tológépe, az egyenáramú 162 007-9, Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSCS 131 077-0 tehervonattal Csorba és Csorba megálló között a Magas-Tátrában | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 110-0 személyvonattal Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 183 038-9 tehervonattal Csorba és Csorba megálló között a Magas-Tátrában | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 013-9 Csorba és Csorba megálló között, a háttérben a Magas-Tátrával | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČD 682 007-0 Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 022-6 pályaszámú kétszekciós, egyenáramú, tehervonati villanymozdony egy tehervonattal halad ki Csorbáról Poprád felé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 022-6 pályaszámú kétszekciós, egyenáramú, tehervonati villanymozdony egy tehervonattal halad ki Csorbáról Poprád felé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptov gyorsvonat kanyarog Csorba megálló környékén (Štrba zastávka, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Csorba megálló = Strba zastávka | ||||||
A 363 093-6 egy Pozsony-Kassa gyorsvonattal Csorba megállóhelyen (Štrba zastávka, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Csorba megállóban | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
383 378 379 | ||||||
A Poprád-Felka - Királylehota (Poprad-Tatry - Krážová Lehota) vonalszakasz villamosítását 1955. április 28-án, a Poprád-Felka - Igló (Poprad-Tatry - Spiská Nová Ves) szakaszét 1955 december 9-én adták át (3 kV=). | ||||||
A ŽSCS 731 034-5 és a 731 051-9 várakozik feladatára a poprádi fűtőháznál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Stadlerek találkozója Poprádon: az előtérben a normálnyomközű 840 006-1 | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSKC 131 DvojickaPoprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 183 004-1 pályaszámú Šestikolak Poprád-Felka állomáson (Poprad-Tatry, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Villamos egyik Tetrapack szerelvénye ereszkedik le a poprádi végállomás viaduktja felől a fűtőházba | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 640 Stadler GTWPoprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 111-8 Poprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 163 051-6 pályaszámú Pershing egy személyvonattal Poprad-Tatry állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSK 131 056-4 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 019-9 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 361 003-7 Poprád-Felka és Filefalva-Gánócfürdő között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Poprád-Felka és Filefalva-Gánócfürdő között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 163-as Pershing Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 006-6 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 011-6 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 012-7 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Filefalva-Gánócfürdő = Ganovce | ||||||
3 kV= | ||||||
Savnik-Lándzsásötfalu = Spissky Stiavnik | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
Szepestamásfalva = Spisské Tomásovce | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
A Poprád-Felka - Igló (Poprad-Tatry - Spiská Nová Ves) szakasz villamosítását 1955 december 9-én, az Igló - Márkusfalva (Spiská Nová Ves - Markuovce) szakaszét 1960. április 2-án adták át (3 kV=). | ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
Hernádtapolca = Teplicka nad Hornádom | ||||||
3 kV= | ||||||
Az Igló - Márkusfalva (Spiská Nová Ves - Markuovce) szakasz villamosítását 1960. április 2-án, a Márkusfalva - Margitfalva (Markuovce - Margecany) szakaszét 1961. január 26-án adták át (3 kV=). | ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
Mátéfalva = Matejovce nad Hornádom | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
372 | ||||||
A Márkusfalva - Margitfalva (Markuovce - Margecany) szakasz villamosítását 1961. január 26-án, a Margitfalva - Kassa (Koice - Margecany) szakaszét 1961. június 1-jén adták át (3 kV=). | ||||||
A ŽSSK 750 300-6 Margitfalva állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 398-1 kitolózik Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 812 025-5 Margitfalva állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 047-3 Margitfalva állomáson SBB-Post postavonattal | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A PKP Cargo ET41 182-8 Margitfalva állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 812 014-9 pályaszámú motorkocsija Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSR MVTV 02-13 Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 015-8 kanyarodik ki Kassára tartó gyorsvonatával Margitfalváról | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ČD 162-es egyenáramú gyorsvonati mozdony húzza a Kassából Prágába, végig 3 kV egyenáram alatt közlekedő Košiűan gyorsvonatot Margitfalva kassai bejáratánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Főnikszhuta = Margecany zastávka | ||||||
A Hernád völgyének ezt a kanyargós szakaszát a 3410,7 méter hosszú Bujanovský-alagúttal átvágták, így gyorsítva a vonatokat, és helyet teremtve a Ruzsini-víztározónak. Ruzsinnál a vonatból nézve nem tűnik olyan magasnak a vízállás, ám a vasúti hídtól nem látható, de van egy második gát is, ami jelentősen földuzzasztja a vizet, ami így elöntötte a régi pályát. A vasút minimális szintemelkedéssel ér Margitfalvára, ahol viszont a víz szinte a pályát nyaldossa. A Bujanovský-alagút Szlovákia leghosszabb kétvágányú alagútja, és második leghosszabb alagútja. 1955-ben adták át a forgalomnak, hagyományos, falazott műtárgy.
| ||||||
| ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
A ŽSSK 362 015-0 Nagyladna és Abos-Sároskőszeg között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 112-6 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 114-2 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 051-5 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSKC 131 áthaladó tehervonattal Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 050-7 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 131 054-1 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 093-7 és a 361 135-5 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 101-9 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
Hernádszentistván = Kostolany nad Hornádom | ||||||
3 kV= | ||||||
3 kV= | ||||||
90 253 190 | ||||||
A kassai vasútállomás gyönyörű, régi épületét sajnos elbontották (nem a háborúban semmisült meg), és helyette a csehszlovák építészet remekművét, egy többszörösen tört tetejű, lapos betonépületre helyezett kockát sikerült megalkotni. Az állomás vonatforgalma azonban izgalmas, a zöld, egyenáramú Pantográf motorvonatok, a kétáramrendszerű, emeletes CityElefántok, különböző villanymozdonyok mellett még régi, 721-es tolatómozdony is jár az ideérkezőknek. Az állomás előtti térről indul több villamos és busz is, de olcsón könnyen eltévedő taxisokat is fogni. A villamosok Tatra T3*, T6 és KT8D5 típusúak, vagy a hagyományos, piros-elefántcsontszín fényezésben, türkizkék-fehérben, vagy vidám, kék-fehér-sárga hullámos színekben pompáznak. Kassa belvárosában pedig, a sétálóutcában, a felsővezeték nélküli vágányokon néha lóvasút jár. Korábban persze villamos is volt, de Miskolccal ellentétben itt azt 1986-ban fölszámolták. A Margitfalva - Kassa (Koice - Margecany) szakasz villamosítását 1961. június 1-jén adták át (3 kV=). A további villamosítások időpontjai: Csörgő (Čerhov) - Alsómislye (Niná Myža): 1961. december 12., Kassa - Bárca és Kassa - Alsómislye (Niná Myža): 1962. január 18., Csörgő - Ágcsernyő (Čierna nad Tisou): 1962. június 1., Csap - Ágcsernyő: 1962. október 20., Bárca - Hernádcsány (Čana): 1984. november 7., Hernádcsány - Hidasnémeti: 1997. június 5. A további vasútvillamosítások megtalálhatóak ebben a táblázatban. | ||||||
A ŽSR 753 109-8 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 037-5 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 971 004-7 pályaszámú emeletes motorvonati vezérlőkocsija Kassa állomáson (Kosice, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 754 055-2 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR 753 109-8 és a ŽSSK 721 030-5 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR 721 602-1 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||