387. számú vasútvonal
Gleichenbergerbahn: Feldbach - Bad Gleichenberg
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Megnyitás: | 1931. június 20. | |||
---|---|---|---|---|
Hossz: | 21,2 km | |||
Építtető: | Landesbahn Feldbach–Bad Gleichenberg | |||
Villamosítás: | 1800 V= | |||
Személyszállító vasút: | Steiermarkische Landesbahnen | |||
A Stájerország keleti szélén Feldbachból Gleichenberg fürdővárosba vezet? vasútvonal villamosított szigetüzem az Ungarische Westbahn és a Thermenbahn vonzáskörzetében. Sajnos bezárása a 2020-as menetrendváltással valószínűsíthető. A környék kirándulásra, kerékpározásra, wellnessezésre és városlátogatásokra is kiváló, ám a közúthoz képest túl hosszú útvonalon vezető vasutat az StLB nem akarja fönntartani, és egyedi felsővezeték-rendszere, valamint 90 éves járművei sem teszik olcsóbbá az üzemeltetését. Nosztalgiának viszont kiváló, és nem hiszem el, hogy megfelelő csomagajánlatokkal ne lehetne életben tartani. | ||||
|
21 | ||||
| ||||
Desiro Feldbach, 1800 V egyenárammal villamosított állomásán a Szombathely-Graz vonalon (a Z-betű a felhatalmazás) | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 5022 059-7 pályaszámú Desiro motorvonata Feldbach állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ÖBB 5022 035-7 Feldbach állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A StLB ET 1 Feldbach állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
A StLB ET 1 Feldbach és Feldbach Landesbahn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A vasútvonalat Landesbahn Feldbach–Bad Gleichenberg vagy Gleichenberger Bahn néven ismerik. Első szakasza 1916-ban épült meg egy feldbachi hadiüzem iparvágányaként, a Bad Gleichenbergig vezető pályát pedig 1931. június 20-án adták át 1500 V egyenárammal villamosítva. A legkisebb ívsugár 140 m, a legnagyobb emelkedő 42 ezrelék volt, a pályasebesség 40 km/h. A vonalat tervezték Bad Radkersburgig meghosszabbítani, de az StLB 1947-ben beindított autópályás autóbuszaival a terv lekerült a napirendről. A '60-as években Bécsből közvetlen kocsi közlekedett Grácon át Bad Gleichenbergbe. 1975-ben a gnasi széntüzelésű erőművet leállították és szilícium egyenirányítós alállomást építettek. Ekkor emelték meg a felsővezeték feszültségét 1800 V-ra. A vonallal egyidős vontatójárművek közül az ET1 motorkocsit 1980-ban, az ET2-t 1991-ben acélvázasították. 2002-ben átépült az E41 pályaszámú villanymozdony is amit fölszereltek rádiótávirányíthatósággal (föltehetőleg a világ legöregebb, rádiótávirányítható tolatómozdonya, bőven előzve a GYSEV Bobóját). A vasútvonal fő bevételi forrása a feldbachi kisállomásról induló iparvágányon kiszolgált bazaltványa teherforgalma. Forrás: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Feldbach%E2%80%93Bad_Gleichenberg. | ||||
Feldbach Landesbahn a Feldbach - Bad Gleichenberg vasútvonal telepállomása - a képen az E41 pályaszámú mozdony egy személykocsival tolat | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Feldbach Landesbahn a Feldbach - Bad Gleichenberg vasútvonal telepállomása - a képen az E41 pályaszámú mozdony egy személykocsival tolat | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn 2048 024-1 Feldbach Landesbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermärkische Landesbahn darus PFT-járműve Feldbach Landesbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn 2048 024-1 Feldbach Landesbahn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
Az StLB ET1 motorkocsija Oedt Siedlung és Feldbach Landesbahn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az StLB ET1 motorkocsija Feldbach Landesbahn és Oedt Siedlung között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az StLB ET1 motorkocsija Feldbach Landesbahn és Oedt Siedlung között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A StLB ET 1 Oedt és Prädiberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A StLB ET 1 Prädiberg és Oedt között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A StLB ET 1 Prädiberg és Oedt között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn ET 1 Oedt és Prädiberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Prädiberg és Oedt között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
A StLB ET 1 Katzendorf és Gnas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Katzendorf és Maierdorf között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Maierdorf állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Maierdorf állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Hofstätten és Maierdorf között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Steiermarkbahn (Gleichenbergerbahn) ET 1 Hofstätten és Maierdorf között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
1800 V= | ||||
A StLB ET 1 Bad Gleichenberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A StLB ET 1 Bad Gleichenberg állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||