453. számú vasútvonal
Česká Třebová - Olomouc - Ostrava - Bohumín - Mosty u Jablunkova - Csáca (=Čadca) - Zsolna (=ilina)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Megnyitás: |
| |
---|---|---|
Építtető: | Kassa-Oderbergi Vasút (KsOD) / Košicko-bohumínskej železnice | |
Villamosítás: | 3 kV = | |
Személyszállító vasút: | ČD/ŽSSK | |
A jókúti után a második legfontosabb szlovák-cseh határátmenet a Csáca és Mosty u Jablunkova között húzódó, ahol Kassa és Zólyom felől Ostrava, Přerov és Olomouc érintésével Prágába közlekednek a személyszállító vonatok és igen jelentős teherforgalom is bonyolódik. Az osztrák Kaiser Ferdinands Nordbahn és a magyar Kassa-Oderbergi Vasút együttműködésével kiépült vonalhálózat a dualizmus idején elsősorban Galícia elérését szolgálta a Felvidék és Bécs felől is, ennek köszönhető a ma, szlovák-cseh viszonylatban kicsit előnytelen vonalvezetése, viszont a Kassáról erre közlekedő nemzetközi vonatok Észak-Morvaország minden nagyvárosát és számos kisvárosát érinthetik, szemben a Puhó és Horní Lideč közötti átmenettel, ahol például Ostrava kimarad. Fővonalként igyekeztek az ívekre és a hossz-szelvényre ügyelni, mégis akár 16 ezrelékes emelkedő is található a vonalon, több hegyvidéket is átszel, ahol pályája elég kanyargóssá válik (ám hágóátkelésről nem beszélhetünk) és a vonalat számos műtárgy (alagút, viadukt, tám- és bélésfalak) építése teszi izgalmassá. | ||
|
370 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
Egy ismeretlen ČD 150 Hoštejn és Tatenice között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Leo Express 480 001-7 pályaszámú, ötrészes, távolsági kivitelű Stadler FLIRT 160-asa Hoštejn és Tatenice között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ČD 151 019-7 Hoštejn és Tatenice között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A RegioJet 162 115-0 Hoštejn és Tatenice között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
460 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
Olomouc = Olomouc hlavní nádrazi 462 | |||
3 kV= | |||
452 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A ČD 380 011-7 Lipnik nad Desnou és Drahotuse között a Jezernickí Viadukt völgyhídon | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Egy ismeretlen ČD 150 BanánLipnik nad Desnou és Drahotuse között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ČD 362 188-5 Lipnik nad Desnou és Drahotuse között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Egy ismeretlen RegioJet 163 Lipnik nad Desnou és Drahotuse között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ČD 460 076-3 Lipnik nad Desnou és Drahotuse között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
456 | |||
3 kV= | |||
459 | |||
3 kV= | |||
458 | |||
3 kV= | |||
462 | |||
462 3 kV= | |||
Ostrava = Ostrava hlavní nádrazi 457 462 1001 | |||
1001 3 kV= | |||
1001 | |||
1001 3 kV= | |||
1001 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A ŽSSK Cargo 183 013-2 Trinec állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ŽSSK Cargo 183 013-2 Trinec állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A ŽSSK Cargo 131 150-4 Hrádek ve Slezsku és Návsí között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ČD Cargo 181 150-4 Návsí állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
467 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
Egy ismeretlen ŽSSK 163 Ösvényes és Kiszucaújhely között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Egy ismeretlen ŽSSK 671 sorozatú, kétáramrendszerű, emeletes motorvonat Kiszucaújhely és Ösvényes között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Kiszucaújhely = Kisucké Nové Mesto | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
Zsolna = ilina osobna stanica 380 320 272 | |||
A szlovákiai vasútvillamosításokkal kapcsolatban lásd ezt a táblázatot. | |||
A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | |||
Fotó: Takács Bence | |||
721 140-2 Zsolnán | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | |||
Fotó: Takács Bence | |||
162 004-6 és 813 018-9 Zsolnán | |||
Fotó: Takács Bence | |||
363 098-5 Zsolnán | |||
Fotó: Takács Bence | |||