sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



A leglassabb gyorsvonat

Újra Púpos jár személyszállító vonattal, mégpedig a csak 65-67 napokon közlekedő mentesítővel Nagykanizsa és Zalaszentmihály-Pacsa között. Elmentem meglátogatni...

Dunaújvárosi gyorsvonat Kel fotó

Dunaújvárosi gyorsvonat Kelenföldön

Kétszer késtem le a Kvarner IC-t vasárnap. Először azért, mert a csodálatos BKV komolyan gondolja a húszpercenkénti követést Óbuda egyetlen, a belvárosba vezető járatán.

Az 5341 028-8-as FLIRT érke fotó

Az 5341 028-8-as FLIRT érkezik Kelenföldre

Természetesen átszállás sem jöhet szóba, hiszen a reggeli kiálló 18-as lekési a HÉV-et. Szóval megvolt az első lekésésem, de ez bele volt kalkulálva, így majd csak egy órám lesz Nagykanizsán sulineteskedni...

5341 027 Kelenföldön fotó

5341 027 Kelenföldön

Nem mintha annyira szeretnék fűtőházakban meg állomások bejárati jelzőinél fotózni... Az idő egyébként is kritikán aluli volt, még extrémnek sem lehetett nevezni, hogy igazán hangulatos fotókat lőhessek.

V43 1074 Kelenföldön fotó

V43 1074 Kelenföldön

Ezzel a kellemes halberstadtis gyorssal vágtam neki a leghosszabb vonatútnak, ami a fővárosból megyei jogú városba vezethet Magyarországon.

V43 1074 és 3239 Nagykanizs fotó

V43 1074 és 3239 Nagykanizsán

Megérkeztem Kanizsára. A gépem itt végez. Az út bár hosszú volt, nem kibírhatatlan, igaz, a Barrayar című könyvemet addigra kiolvastam.

V43 1147 Nagykanizsán fotó

V43 1147 Nagykanizsán

A Maestrallal érkezik. Hihetetlen, hogy a Balatonról szokásos hazamenő vonatommal Nagykanizsán akkor találkozom, amikor a hajnalban fölkelős első gyorsvonattal megérkeztem...

V43 1082 Nagykanizsán fotó

V43 1082 Nagykanizsán

Miközben fönt felénk már főleg kékkocsis, vagy az egyes vonalon vegyes összeállítású szerelvények rohangásznak, Nagykanizsa még piroskocsi-nagyhatalom.

Öregecske, de szép hangú ál fotó

Öregecske, de szép hangú állomási tartalék: M43 1143

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Öregecske, de szép hangú ál fotó

Öregecske, de szép hangú állomási tartalék: M43 1143

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Mellette V43 3239.

Öregecske, de szép hangú ál fotó

Öregecske, de szép hangú állomási tartalék: M43 1143

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Piroskocsik fotó

Piroskocsik

Piroskocsik fotó

Piroskocsik

(könyvjelző)

Piroskocsik fotó

Piroskocsik

Piroskocsik fotó

Piroskocsik

M40 105 Nagykanizsán fotó

M40 105 Nagykanizsán

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Ő lenne a mai mentesítővonat mozdonya. Szép, nem túlságosan, de azért eléggé kopott Púposka.

M44 215 Nagykanizsán fotó

M44 215 Nagykanizsán

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Ekkor már kezdtem rosszat sejteni, hiszen a gép az épen maradt körfűtőház utolsó szekciójában, a dízelműhelyben álldogált.

M40 105 Nagykanizsán fotó

M40 105 Nagykanizsán

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Bobo TC vontatómotor fotó

Bobo TC vontatómotor

Csavarok fotó

Csavarok

Bobo főgépcsoport fotó

Bobo főgépcsoport

(könyvjelző)

Előtérben a Jendrassik-rendszerű Ganz XVI Jv 170/240 16 hengeres szívómotor, mögötte hozzákötve az EBSc 41/200 típusú egyenáramú fődinamó látszik. Balra pedig a gépezet tulajdonosa.

M40 105 Nagykanizsán a körf fotó

M40 105 Nagykanizsán a körfűtőházban

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Bobo hűtőrács fotó

Bobo hűtőrács

(könyvjelző)

40 44 002-6 Nagykanizsán fotó

40 44 002-6 Nagykanizsán

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

A REC mozdonya feltámadásra vár.

M43 1143 folyamatosan rakja fotó

M43 1143 folyamatosan rakja össze az újabb vonatokat

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

A nyári szezon beindultával pedig a déli part gépészeti központjának mégtöbb melója lesz. Általában sikerül is nekik csodát tenni, a balatoni gyorsok csillognak-villognak.

V43 3211 és 1074 a nagykani fotó

V43 3211 és 1074 a nagykanizsai fűtőházban

Ezt a fácánt sajnos elkapta fotó

Ezt a fácánt sajnos elkapta a vonat

M28 2005 a lebombázott mozd fotó

M28 2005 a lebombázott mozdonyszín egyik mementója előtt

(Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal)

Bzmot 197 érkezik Gelsére fotó

Bzmot 197 érkezik Gelsére

(könyvjelző)

Eredetileg Pötréte-környékét néztem ki a fotózásra, de a pocsék idő és az ennek ellenére is jól láthatóan markáns táj miatt inkább leszálltam Gelsén.

Bzmot 197 Gelse előtt fotó

Bzmot 197 Gelse előtt

Gelse és Nagykanizsa között leginkább lapos, fás-bokros sztyeppén halad a vasút, nincs egyetlen érdekesebb domb, vagy akár egy nyiladék, ahol pár lépést hátrálhatna a fotós. Gelse közvetlen környéke már kicsit érdekesebb...

M43 1029 érkezik a mentesít fotó

M43 1029 érkezik a mentesítővonattal Gelsére

(könyvjelző) (Déli Vasút, Sopron-Nagykanizsa vasútvonal)

És érkezik a púposos mentesítővonat amire annyit vártam!
Hé, mi történt? Hol a Púposom? Mi ez? Ja, ez egy Dácsia! Sebaj, hiszen a Dácsia mostanság mégritkább személyvonattal, mint a Púpos! Ráadásul olybá tűnik, hogy az eredeti kinézetű (vagy az alig megváltozott hangulatot árasztó) Púposok tovább maradnak velünk, mint a formás, klasszikus mellékvonali kisdízelek, a Dácsiák.

M41 2108 Gelsénél fotó

M41 2108 Gelsénél

(könyvjelző) (Déli Vasút, Sopron-Nagykanizsa vasútvonal)

Az előző vonat után vajon tudok-e még újat mutatni? Hát, ha én nem is, a nagykanizsaiak igen: szóló Bzmot helyett a kerékpár, ember, állat, cigifüst, menedzser és tolószék szállítására is alkalmas M41+Bdnrzfpdyxhgjtyuffdzsrteeeee vezérlőkocsi kombinációt választották. Nyílván így gazdaságos.

Gelse temploma a hűvös váró fotó

Gelse temploma a hűvös váróteremből szemlélve

Először a zuhogó eső, később a forró levegő elől menekültem be a váróterembe.

M41 2108 visszatér Gelsére fotó

M41 2108 visszatér Gelsére

És lám, természetesen a vezérlőkocsiból a gép nem távvezérelhető! Csodálatos a vasutunk, nem?

M41 2108 Gelse állomáson fotó

M41 2108 Gelse állomáson

M41 2211 Gelse állomáson fotó

M41 2211 Gelse állomáson

A képen pedig nem más látható, mint a Bécs-Pécs InterCity. Természetesen a kettévágott vasútvonal bécsi szakaszán járnak az IC-kocsik, a lassabb, déli részen pedig halberstadtikat mernek IC-nek nevezni. Bár, ahogy ezeket ismerem, még a vonatpótlóbuszon is elkérik a pótjegyet (legalábbis semmi nem jelzi, hogy ne tennék).

M43 1029 Gelsén fotó

M43 1029 Gelsén

(Déli Vasút, Sopron-Nagykanizsa vasútvonal)

Csak a mentesítővonat visszatérő párjánál jöttem rá, hogy a Dácsia bizony baj: nem elég, hogy nem tudom nyílt vonalon fotózni, hiszen a következő személyvonat öt perccel lekési az utolsó budapesti gyorsot, ráadásul a Dácsia miatt a vonat nem tud nyolcvannal menni, csak hatvannal, így lekésem a Kvarner IC-t.

V43 1150 Zalaszentjakab áll fotó

V43 1150 Zalaszentjakab állomáson

Itt ülök tehát a legutolsó vonaton, mert a kényelmes IC-met a MÁV hibájából lekéstem. Hogy megérte-e? Abszolút meg, hiszen a fotók közül lett három remek (meg egy rakás szemét, de ha idáig olvastál, akkor ezt magadtól is kitaláltad).

V43 1079 Balatonmáriafürdőn fotó

V43 1079 Balatonmáriafürdőn

Nagykanizsa és Keszthely felé még áramlanak a vonatok, de nekem már csak egy jutott: a mindenütt megállós utolsó vonat. Egészen pontosan 52 állomáson, megállóhelyen, fánál, bokornál, budinál álltunk meg menetrend szerint. Mindent kiolvastam, ami nálam volt, kevés ételem és italom mind elfogyott. Azt játszottam, hogy a maradék egy zacskó kekszemből minden megállóban bekaptam egy, pontosan egy szemet. Öt óra nagyon hossú idő, és ez az út több volt, mint öt óra.

Bzmot 185 Fonyódon fotó

Bzmot 185 Fonyódon

Az út során a vonatkísérőket kétszer váltották le. Az utasoknak miért nincs legalább egy kocsmázásra idejük? Vagy miért nincs büfékocsi egy öt órás útra?
Egyáltalán, ha már mindenütt megáll a vonat, miért kell annak a menetrendjét még a közismerten lassú 30-as vonal pályaállapotainál is alacsonyabb sebességre tervezni? A Siófok-Lepsény 100-as szakaszon sem bírtunk olyan lassan menni, hogy ne kelljen várakoznunk az állomásokon. A végén ráadásul a Déli bejáratán is tíz percett dekkoltunk, mert az utolsó három vonatot a három kijárati vágányon nem tudták úgy elosztani, hogy mind elférjenek. Bravo.
Neked, kedves olvasóm, köszönöm a figyelmed, és nyugodtabb vasútbarátkodásokat kívánok!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek