sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Egy elfeledett vasútvonal

Tehervonat a Tamási - Keszőhidegkút-Gyönk vasútvonalon.

TVGnh 1218 (vagy javítsd, h fotó

TVGnh 1218 (vagy javítsd, ha tévedek!) a simontornyai Sió-hídon

(könyvjelző)

Ismét egy album, bár ezúttal egy igen rövid, de szerencsére az újabb balkáni kiruccanás előkészületei olyan jól állnak, hogy behozhatok egy kis lemaradást veletek, kedves látogatók felé. A nyár ugyanis engem nagyon lankaszt, így fotózáshoz és íráshoz sem szokott kedvem lenni. Nagyon remélem azonban, hogy a benbe.hu-t hamarosan ismét olyan kedvvel látogathatjátok majd, mint bármelyik fénykorában!

V43 3280 a simontornyai Sió fotó

V43 3280 a simontornyai Sió-hídon

(könyvjelző)

Az album témája pedig nem más, mint a nagyon rég elfeledett Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonal, amelyik a régi menetrendkönyvekben a 48-as számot viselte (a kevésbé régiekben pedig Pincehely-Tamási vonatpótló buszként szerepelt).

V43 3280 a simontornyai Sió fotó

V43 3280 a simontornyai Sió-hídon

Mielőtt odértünk volna, egy hajnali IC-vonatot is lefényképeztünk, útbaesett ugyanis. Ismerőseim közül senki sem olyan (én sem), hogy külön túrát szervezzen egy villamosított vasútvonal fényképezésére, így csak arra jártunk-alapon lehet például a 40-esről gyűjteni a fényképeket.

V43 3280 Simontornyán fotó

V43 3280 Simontornyán

Valahogy a Cirmost mindig fekete-fehérben álmodom meg, de most visszafogom magam ettől a hatásvadász megoldástól. Térjünk inkább vissza a tamási vonalra!

Harmadik generációs (3G) IC fotó

Harmadik generációs (3G) IC-kocsi (első osztályú)

A 48-as vonalon gyakori volt a tehervonat a továbbiakban is, a lovasberényi vonalhoz hasonlóan felújított, elég jó állapotban levő szárnyvonal. A dombóvári Púpos gyakran ellátogatott Tamásiba elegyért, ám szinte mindig éjszaka, ez pedig kevésbé mozgatta meg a vasútfotósokat.

Nagyon készülünk a fotóra fotó

Nagyon készülünk a fotóra

Elfoglaltuk fotóhelyünket a Pacsmagi-tónál - korábban ugyanitt fotózott Vörös Attila is. A Tamásiba tartó gépmenetet ugyanakkor lekéstük, nem tudtuk, hogy meddig tudunk elautózni a földúton. Ugyanis azért jöttünk ide, hogy egy kivételes, nappali tehervonatot fényképezhessünk, amiről pár nappal korábban szereztünk tudomást.

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(könyvjelző) (Hidegkút-Tamási HÉV)

És micsoda erőgép érkezett! A 175-ös Szergejt is elbírja a pálya, amin akár 40 km/h sebességgel is haladhat (bár a rakott gabonavonattal lassabbra vette a figurát). A vonathoz csak a vonóerőt és a személyzetet adta az állami vasút (akarom mondani, a MÁV-Trakció Zrt.), annak közlekedtetője az MMV volt.

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(Hidegkút-Tamási HÉV)

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(Hidegkút-Tamási HÉV)

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(könyvjelző) (Hidegkút-Tamási HÉV)

A vasút lakott területet itt gyakorlatilag nem érint, de a 49-es vonal, a Dombóvár-Lepsény sem volt igazi főnyeremény a végén. Mivel Dombóvárnál csak Lepsény kisebb város, azon sem utaztak sokat, főleg nem a hússzal, néhol tízzel billegő személyvonattal.

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(Hidegkút-Tamási HÉV)

A legfőbb vontatójárművek a Dácsia dízelek voltak (valójában a bukaresti Augusztus 23 gyár csúcstermékei Mercedes és más nyugati alkatrészek béna másolataiból összerakva), még az utolsó években is vegyesvonatokkal. Utolsó alatt a kilencvenes évek első éveit értem.

M62 175 Alsómajsa és Pacsma fotó

M62 175 Alsómajsa és Pacsmag között a Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási vasútvonalon

(Hidegkút-Tamási HÉV)

Még néhány utolsó képet próbálunk lőni a gabonavonatról...

Garamvölgyi Ádám küzd Tamás fotó

Garamvölgyi Ádám küzd Tamási alatt

M62 175 húzza gabonavonatát fotó

M62 175 húzza gabonavonatát Keszőhidegkút-Gyönk felé

(Hidegkút-Tamási HÉV)

V43 3280 húzza a Dráva IC-t fotó

V43 3280 húzza a Dráva IC-t Simontornya közelében

(könyvjelző)

M62 163 Dunaújvárosban, a k fotó

M62 163 Dunaújvárosban, a kikötőben

Utoljára ide néztünk be, de pont lemaradtunk az érdekes mozgásról. Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek