Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Székesfehérvártól Komáromig
A kisforgalmú fővonal tehervonatai és a csatlakozó állomások zsibongó élete is megjelenik ebben a kellemes, őszi albumban, sok ritka, néhány külföldi mozdonnyal egyetemben.
![]() | |
A régi olajkút KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:47:22 Komárom 1 4 5 Teherkocsi nemmozdony |
Kezdjük az albumot a legrégebbi képsorral, amit Budapesten kívül a Fuji fényképezőgépemmel készítettem, mégpedig Komáromban. Nem sokkal korábban, 2004. október 9-én szenvedett itt balesetet a V43 322 által vontatott GySEV gyorstehervonat.
![]() | |
V43 1277 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:48:07 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili felhos |
Ez itt persze egy MÁV mozdony egy személyvonat élén. Akkor még nem voltak Nagy, Piros Villamosok, de a déli kocsiszolgálat takarítási színvonala akkor még az országban az egyik legrosszabb volt, talán csak Miskolc múlta alul. Térjünk viszont vissza a balesethez!
![]() | |
A GySEV V43 322 romjai KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:49:24 Komárom 1 4 5 GySEV V43 villanymozdony Szili roncs futoház GYSEV |
A baleset legkevesebb három ember hibájából következett be. A tehervonat Komárom bejárati jelzője mellett egy zölddel jött el, föltételezhette tehát, hogy menetrend szerint áthaladó vonatként nem csak a személypályaudvaron, de a rendezőn át is szabad útja lesz. Ezt azonban a személypályaudvar kijárati jelzője nem erősítette meg, azon egy sárga fény volt. A GySEV mozdonyvezetője azonban, mivel éppen az áramszedő leengedésével volt elfoglalva, ezt elmulasztotta megfigyelni.
![]() | |
A GySEV V43 322 szomorú romjai KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:49:31 Komárom 1 4 5 GySEV V43 villanymozdony Szili roncs futoház GYSEV |
A rendelkező egyszerre rendelte el a vonat bejárati és kijárati vágányútjának előkészítését, ám a rendezőből jelezték, hogy előtte még a fővágányokon át a raktári vágányra tolnának néhány kocsit a kihúzóként használt bábolnai vonalról. Ezt a rendelkező nyugtázta, mint tervet, de a tolatásra engedélyt nem adott. Igaz, a kijárati vágányutat kikörözni is elmulasztotta, így a vonaté és a tolatásé is csak kósza elmélkedésként létezett. Ennek ellenére a vonat is jött és a tolatást is elkezdték.
![]() | |
1047 002-9 a régi Avalával KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 Komárom 1 4 5 1047 (MÁV) elmúlt JŽ wedgie ÖBB-IC villanymozdony Taurus ÖBB régi ÖBB borult felhos |
Itt hibázott a váltókezelő a VIII. számú őrhelyen: ő ugyanis beállította a tolatóvágányutat, és zászlójával utasította a tolatásvezetőt a keresztbejárásra. Mikor a képen láthatóhoz hasonló módon a közúti felüljáró miatt leeresztett szedővel áthaladt a tehervonat, a rendelkező úgy vélte, a tolatás gyorsan befejeződik (az a tolatás, amire konkrétan nem adott engedélyt!), tehát a kijárati vágányút időben beáll. A vágányút szabad voltát tehát a hite alapján állapította meg.
![]() | |
A komáromi mozdonyszínFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:55:46 Komárom 1 4 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony |
A gyakorlatilag fékezés nélkül a rendezőn átvágódó tehervonat ezután belerohant a vonali vágányokon keresztben álló tolatócsoportba. A tolatásvezető utasítására szerencsére a kocsik már álltak és az első fellépőkön álló kocsirendezők már messzire futottak. Ennek ellenére nem volt szép látvány. Az eset utáni munkák leírását és további fényképeket találtok Hajtó Bálint honlapján.
![]() | |
A régi olajkút KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:56:22 Komárom 1 4 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony |
Vasútmodellezői szempontból nagyon érdekesek az össze-vissza álló vágányok, valószínűleg a lakóépületek közé szorult be az állomás ezen része, ami miatt nem lehetett szabályosabban elhelyezni a fűtőház bővítésekor a vágányokat.
![]() | |
M47 1203 és V43 322 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 12:58:09 Komárom 1 4 5 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
Ennek a Remot-Dácsiának a kistestvére, az M47 1204 volt a tolatómozdony. Ő sérülés nélkül megúszta, az előtte álló, ócskavassal rakott kocsik teljesen elemésztették az ütközés erejét.
![]() | |
V43 332 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2004:11:07 13:24:39 Komárom 1 4 5 GySEV V43 villanymozdony Szili GYSEV gyorsvonati kocsik |
A budapesti gyors óriási tömegnyomorral a fedélezetén begördült. Hiába az ütemes menetrendi miatti sűrítés, utas a mai napig rengeteg van majdnem minden vonaton.
![]() | |
1047 002-9 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 06:55:50 Komárom 1 4 5 1047 (MÁV) magaslatról villanymozdony Taurus ÖBB borult |
Nem feltétlenül időrendben fogok előrehaladni a képek között, ezeket például 2009-ben készítettem egy rövid kiruccanás során Székely Viktor oldalán. A cél csak részben kapcsolódott az ötös vonalhoz: magában foglalt némi szlovák sört és pár Laminátkát is.
![]() | |
V63 156 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) álló formátum magaslatról villanymozdony borult |
A kivételesen pontosan érkező Dacia-Expressz után rögtön érkezik Sopronból ez a gyorsvonat. Mielőtt még elindulhatnánk az ötös vonalra, érkezik néhány dolog az egyesen, amit a viszonylag sötét felhőkkel borított ég miatt nem lehet olyan előnyösen fényképezni sajnos.
![]() | |
1047 502-8 és V43 324 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 07:01:18 Komárom 1 4 5 GySEV 1047 magaslatról gépmenet villanymozdony Taurus GYSEV borult |
Szép volt ez a dupla gépmenet. Utána letettem a szamurájkardomat (katanámat) a forgalmi irodában, és megkérdeztük, hogy a Rendezőben álló csinos dízelmozdonyos vonat mikor indul. Arra jutottunk, hogy a legjobb, ha a helyijáratú busszal kimegyünk az újszőnyi sorompóhoz, ott még a személyvonatot is lefényképezhetjük.
![]() | |
1047 502-8 és V43 324 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 07:01:23 Komárom 1 4 5 GySEV V43 villanymozdony Szili magaslatról álló formátum jelzö fényjelzö GYSEV |
A képen látható, hogy időközben megépült az új biztosítóberendezés, az Alcatel Elektra, annak ráadásul egy jobban sikerült példánya (például a győri Elektra II.-höz képest). Végre van jelfeladás is, tehát az EVM hibáival együtt is a sárga jelzőre legalább fölfigyelhetett volna a tehervonat mozdonyvezetője. Sajnos az ütközés előtt az EVM a vonatot nem állította volna meg. A sokak szerint korszerűtlenebb német Indusi/PZB, amit a keleti vasutak közül például a volt jugoszláv vasutak és a román vasút is használ azonban igen.
![]() | |
Bzmot 330 Szőny-Déli megállóhelyre érkezik a Komárom-Székesfehérvár személyvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Szõny-Déli Komárom 5 Bzmot 300 jelzõ elõjelzõ nyílt vonal motorkocsi Bézé borult |
Azóta a személyvonatok megrövidültek szóló motorkocsivá, nyílván csak az utasok elriasztása végett. Nyílván azért nem járnak túl sűrűn sem a vonatok a vonalon.
![]() | |
M62 232 Szőny-Déli és Csémpuszta között(Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Csémpuszta Szõny-Déli 5 M62 (MÁV) tehervonat dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej borult |
A vasútvonalat a Déli Vasút (k. k. priv. Südbahn-Gesellschaft / cs. kir. szab. Déli Vaspályatársaság) építette, akiknek minden vonalára jellemző a sajátos habsburg gőg bevitele a tervezésbe. Szinte kizárólag a teherszállítás feltételeit igyekeztek megteremteni, számos rémtörténet szól a balatoni fürdőforgalom ellehetetlenítéséről. Nem csoda, hogy sokan a hosszabb úton, Adony-Szabolcs és Börgönd érintésével az északi partra utaztak inkább a M.Á.V. tapolcai vonalán. A mai 5-ös vonal is már 1968 óta be lenne szántva, ha nem lenne fontos tranzitútvonal.
![]() | |
M62 232 Szőny-Déli és Csémpuszta között(Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Székely Viktor Készítés ideje: 2009:05:15 09:09:41 Csémpuszta Szõny-Déli 5 M62 (MÁV) tehervonat füst dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej borult |
![]() | |
M62 232 Szőny-Déli és Csémpuszta között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 Csémpuszta Szõny-Déli 5 M62 (MÁV) nyílt vonal nyár füst tehervonat magaslatról táj virág dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej borult |
A vasútvonalat a Déli Vasút (k. k. priv. Südbahn-Gesellschaft / cs. kir. szab. Déli Vaspályatársaság) építette, akiknek minden vonalára jellemző a sajátos habsburg gőg bevitele a tervezésbe. Szinte kizárólag a teherszállítás feltételeit igyekeztek megteremteni, számos rémtörténet szól a balatoni fürdőforgalom ellehetetlenítéséről. Nem csoda, hogy sokan a hosszabb úton, Adony-Szabolcs és Börgönd érintésével az északi partra utaztak inkább a M.Á.V. tapolcai vonalán. A mai 5-ös vonal is már 1968 óta be lenne szántva, ha nem lenne fontos tranzitútvonal.
![]() | |
Magánvasúti gépek sorakozója Komáromban (és nyugodtan vegyük ide a MÁV-Cargo nevében tolató Szöcskét is)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 10:02:15 Komárom 1 4 5 742 dízelmozdony tolatómozdony együttállás magánvasúti mozdony Rolling Stock magánvasút Kocur |
Rolling Stock ASEA és Sulzer van szép számmal az országban, mégis csak ilyen körülmények között szoktam elkapni őket. Igaz, nem is sokat legelek a villamosított fővonalak töltésoldalain.
![]() | |
Belszolgálati járművek Komárom-RendezőbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 Komárom 1 4 5 BCmot motorkocsi nosztalgia vonat Frigyláda homlokátjáró |
![]() | |
Bzmot 309 Komárom személypályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 10:03:31 Komárom 1 4 5 Bzmot 300 magaslatról motorkocsi Bézé napos |
A szép sorban álló épületek között ott a gyönyörű felvételi épület, számos melléképület és az új biztosítóberendezéshez épített rendelkezői épület. A közúti felüljáró túloldalára még a rendezőpályaudvarnak is jutott egy felvételi épület. Elmondhatjuk, hogy sok a jóból.
![]() | |
A ZSSK 240 100-8 pályaszámú Laminátkája Észak-KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 12:12:28 Komárom-Északi Komarno 1 5 240 (ZSSK) ŽSSK villanymozdony ZSSK személyvonati kocsik Szlovákia Laminátka állomás napos |
Nem sok laminátkás fotót töltöttem föl eddig, voltaképp csak egyet, ami Párkányban mutatja az egyik ilyen vén, váltóáramú igáslovat eredeti színében. Mostanra viszont egyre több gép ölti magára a piros-fehér, ún. Blonski-fényezést, amit a személyszállító vasút az új, egyezményes színtervnek választott.
![]() | |
A komáromi vasútállomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 12:14:28 Komárom-Északi Komarno 1 5 Szlovák vasút Szlovákia |
Érdekes módon pont annak a MÁV-nak a színterve alapján dolgozták ki a személykocsik és mozdonyok egységes, vízszintesen tagolt színezését, aki most teszi tönkre az évtizedek alatt kialakult és minden járműre alkalmazható márkaszínezést. Akarom mondani, a NoHAB kivételével minden mozdonyra alkalmazható...
![]() | |
Személyvonat a komáromi Vág-Duna-hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown 240 (ZSSK) híd ŽSSK villanymozdony oldalról ZSSK személyvonati kocsik Szlovákia Laminátka felhos |
A Búvár, szép, hagyományos színezésben gépmenetspórolás miatt van a Laminátka mögé befogva. Sajnos nem ismertük a helyet, nem tudtuk, hogy melyik napszakban a legjobb a rálátás a hídra. Hát nem abban, amelyikben kitaxiztunk.
![]() | |
Személyvonat a komáromi Vág-Duna-hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown 240 (ZSSK) híd ŽSSK villanymozdony oldalról ZSSK személyvonati kocsik ZSSK gyorsvonati kocsik Szlovákia Laminátka felhos |
Alig több, mint ezer forintért kihoztak minket a vendéglőtől, ahol pacalpörköltet ettem az eddigi legfinomabb knédlivel, amihez szerencsém volt, majd a vonat távozása után menetrend szerint ki is jött a taxi értünk a kis úton az árvédelmi töltés tetején. Jól járt velünk, mert miután elvitt minket a magyar vasúthoz, rögtön kapott egy fuvart a Tescótól az Észak-Komáromi belvárosba.
![]() | |
Személyvonat a komáromi Vág-Duna-hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown 240 (ZSSK) híd ŽSSK villanymozdony Szlovákia Laminátka |
Ilyen sarlós vasúti hídszerkezetből ezen kívül csak egy van már: Sztrecsnónál az egyik vágány hídja a Vágon ugyanilyen, ám zöld színű.
![]() | |
Darus pályafenntartási kiskocsi a komáromi Vág-hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 14:58:16 Szlovák vasút Szlovákia |
Ez lenne még egy jó szög, de előnyös magaslathoz nem lehet jutni. Délelőtt valamivel kedvezőbb a napállás, egyszer még ki kell jönnünk ide.
![]() | |
Darus pályafenntartási kiskocsi a komáromi Vág-hídnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 Szlovák vasút PFT Szlovákia |
Ez a kép szerintem egészen korrektre sikeredett, ahhoz képest, hogy békaperspektívából készült.
![]() | |
240 054-7 a komáromi Vág-hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:15 15:04:19 240 (ZSSK) ŽSSK Szlovákia villanymozdony híd ZSSK régi festésű mozdony Laminátka napos |
Jobb híján olyat tettem, amit régen, különösen nem az általam nagyon kedvelt Szlovákiában: közvetlenül a pálya mellől fényképeztem. Legalább ilyen kép is akad a szlovák vonatok galériájában.
![]() | |
240 054-7 a komáromi Vád-Duna-hídonFotó: Székely Viktor Készítés ideje: 2009:05:15 15:04:41 240 (ZSSK) híd Szlovákia ŽSSK nyílt vonal szembol villanymozdony ZSSK régi festésű mozdony Laminátka napos |
Én elfelejtettem ellenőrizni a fényképezőgépem beállításait (öreg hiba, Te ne mulaszd el!), így Viktor expozíciója sokkal szebbre sikeredett. Összehasonlítani az eredményeket persze csak azért lehet, mert közel azonos Olympus gépekkel dolgozunk.
![]() | |
Fa Gánt közelébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 08:24:31 Természet |
Bár a vasút csak enyhén dombvidékinek nevezhető a rövid móri kaptatókat leszámítva jókat lehet kirándulni a déli részén.
![]() | |
Virágok Gánt közelébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 08:39:15 Természet |
Csókakőnél metszi a vasutat az Országos Kéktúra. Annak ellenére, hogy a Szárliget - Várgesztes - Gánt - Csókakő szakasz a hegyi szakaszokhoz képest is kiemelkedő szépségű, sajnos a személyforgalom várható megszűnése kevés kirándulót érintene rosszul.
![]() | |
Nagy tűzlepkeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 08:41:38 Természet |
Azt a keveset viszont igen rosszul, hiszen Csókakőtől nyugatra kezdődik a Kéktúra bakonyi szakasza, rögtön egy olyan etappal, amit átlagos túrázók így is csak két nap alatt tudnak megcsinálni egyik tömegközlekedési eszköztől a másikig. A kiránduló pedig nem szereti a buszt, az osztályok pedig mégkevésbé.
![]() | |
Vadvirágok Gánt közelébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 08:43:33 Természet |
![]() | |
A kéktúrán Gánt és Csókakő közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 08:58:27 Tájkép |
![]() | |
Valami rovar, de nem lepkeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 09:20:24 Természet |
![]() | |
Valami rovarok, de nem lepkékFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 09:56:23 Természet |
![]() | |
SzamócaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:14 09:57:53 Természet |
A kirándulások fénypontja, egy jobb lelőhely komolyan tudja befolyásolni a kinézett vonat vagy busz elérését.
![]() | |
Benbe reggeli teájávalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:17 04:28:33 Vasút és Ember nemmozdony |
Barátaim jórésze még rápihent az egyhetes balatoni bulit megelőző éjszakán a várható eseményekre, én már Székesfehérváron várakoztam a reggeli vonatra, ami az 5-ös vonal felé röpítene. A várakozás 10 óra előtt feltétlenül teázást jelent.
![]() | |
Székesfehérvár lebontásra ítélt, itthon egyedülálló híd állítóközpontjaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:17 04:40:12 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony |
![]() | |
A veszprémi személyvonat ingaszerelvényét kényelmesen lehetne helyettesíteni egy Bzmot-talFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony |
![]() | |
V43 1015 SzékesfehérváronFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 V43 (MÁV) villanymozdony sziluett ellenfény napkelte Klasszik-Szili Szili napos |
Én egy kis Bzmot-ra fogok szállni, ami fölvisz Mohára, a célpontom azonban egy komolyabb vonat lesz.
![]() | |
Bzmot 322 MohánFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Moha 5 Bzmot 300 motorkocsi Bézé felhos napos |
Fehérváron még csak az ég alja volt éppen világos, pár megállóval északabbra is alig emelkedik még a nap a fák fölé. Ez a Székesfehérvárra tartó motorvonat még nem lett volna fotózható, de az ezután érkező, M40-es vontatta fürdős ilyen lent délen már jó lesz.
![]() | |
M40 201 Moha és Szárazrét között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:17 07:05:55 Szárazrét Moha 5 M40 200 (MÁV) szántóföld táj magaslatról napraforgó bevágás fák fürdõvonat nyílt vonal dízelmozdony tolatómozdony elmúlt megszunt vasútvonal Bhv napos |
A balatonboglári táborozáshoz szükséges táskámat a nagyon kedves forgalmista hölgynél hagyhattam - akkor még Moha nem volt rajta a vasútbarátok térképén, csodaszámba mentem. Ezután kigyalogoltam a bejáraton túl még egy kilométert (pedig több, mint 750 méteres vágányok vannak), mire találtam egy jó fotóhelyet ennek a kis bevágásnak a képében.
![]() | |
M40 201 Moha és Szárazrét között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:08:17 07:05:56 Szárazrét Moha 5 M40 200 (MÁV) bevágás fák táj magaslatról nyílt vonal dízelmozdony tolatómozdony elmúlt megszunt vasútvonal Bhv napos |
A kis útátjáró nem működött, itt viszont minden egyben van: szépen besütött a Nap, alig pár kilométerre van Székesfehérvártól, így nyár végén is működött a hely, és a léptéke megfelelt ennek a pici vonatnak: pont kitöltötte a teret, de egy keveset megmutatott a dombvidék erdős-bokros hangulatából és az itt működő mezőgazdaságból is.
![]() | |
Kilátás a csókakői várbólFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Panoráma felvételek panoráma |
Székesfehérvár az Alföld és a Dunántúli-középhegység határán fekszik (bár több tanárom vitatkozott ezzel az állítással, attól még a nagytájakat tekintve ez így van), innen északra haladva a vasút befut egy völgybe, ami még mindig elég széles ahhoz, hogy lágy lankák között gabonát termesszenek.
![]() | |
5341 003-1 a Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Budapest - Déli 30 40 1 FLIRT (MÁV) alulról éjszakai motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás |
![]() | |
5341 003-1 SzékesfehérváronFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 FLIRT (MÁV) legjobb ellenfény sziluett különleges fények drámai fények napkelte motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás napos |
Székesfehérvár az Alföld és a Dunántúli-középhegység határán fekszik (bár több tanárom vitatkozott ezzel az állítással, attól még a nagytájakat tekintve ez így van), innen északra haladva a vasút befut egy völgybe, ami még mindig elég széles ahhoz, hogy lágy lankák között gabonát termesszenek.
![]() | |
V43 1005 SzékesfehérváronFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 V43 (MÁV) villanymozdony ellenfény Klasszik-Szili Szili felhos |
Bár a legtöbb vágány és váltó hússzal, vagy még kisebb sebességgel járható, Veszprém és Komárom felé a vonal folytatásában fekvő vágányokon negyvennel haladhatunk, így az egy mellékkel futó Bzmot indulása lendületesebb a megszokottnál.
![]() | |
M62 165 tehervonattal Székesfehérvár és Szárazrét között(Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár Szárazrét 5 M62 (MÁV) bárányfelhok ellenfény nyílt vonal tehervonat dízelmozdony Szergej napos felhos |
Éles jobbkanyar után máris a városon kívül hasítunk, egy tágas mezőn, de jobbra még egy ideig a lakótelep uralja a látképet. A legszélső panelokból legalább szép a kilátás. Van itt egy évszaktól függően igen büdös vagy rettenetesen büdös halastó is, éppen lehetne romantikus hely is.
![]() | |
M62 165 tehervonattal Székesfehérvár és Szárazrét között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár Szárazrét 5 M62 (MÁV) tehervonat nyílt vonal távírópózna tél dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej felhos |
Ezen a későőszi sétán a móri tolatóst sikerült ezen a helyen elkapnom. Ezt az akkori majdnem állandó iparos tartalék M62 165 csinálta. Lovasberény és az iparvágányok kiszolgálásán kívül néha Budapest-Ferencvárost is megjárta egy gyorstehervonattal , ha éppen nem volt Szili a feladatra. Azóta Szili már bőven akad a fehérvári soron...
![]() | |
M62 165 tehervonattal Székesfehérvár és Szárazrét között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár Szárazrét 5 M62 (MÁV) nyílt vonal tehervonat dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej felhos |
Látható a lakótelep és a tó is. Egy útátjáróban álltam, innen a nagy halastavaktól induló csatorna hídjáig teljesen benőtt a pálya.
![]() | |
M41 2149 Székesfehérvár és Szárazrét között(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Székesfehérvár Szárazrét 5 M41 (MÁV) híd Bzx nyílt vonal dízelmozdony Csörgõ napos felhos |
Íme a lefestett, majd átfestegetett
híd, mögötte az elkerülőút felüljárójával. A Csörgő gépmenetet spróol a személyvonat elején, a pénteki Székesfehérvár-Komárom sebesvonatot vitte föl korábban. A párja majd vasárnap jön le egy hasonló mozdonyföljuttatás után.
![]() | |
Bzmot a fehérvári szavannánFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Vasút és Táj |
Esőre állt, de szerencsére nem érkezett meg.
![]() | |
Takarítási technológia a BézébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 06:25:17 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé |
Rendben, hogy fölmostak, de miért indulás előtt öt perccel?
![]() | |
Moha állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 06:44:50 Moha 5 Felveteli épületek állomás felvételi épület nemmozdony |
Szárazrét megállónál van egy iparvágány, oda viszonylag gyakori a kiszolgálás, a vonal további részén már a móri tolatós, a ritkább Komárom-Kisbér tolatós és a gyorstehervonatok a nagyok
.
![]() | |
Bontásra váró teherkocsik Moha-rakodónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 06:48:48 Teherkocsi nemmozdony |
A jelenleg futó projekt keretében a hátsó sorban álló Interfrigo banánszállítókból építenek a Touax számára kéttengelyes konténerszállító kocsikat a Székesfehérvári Járműjavítóban (l. ebben a fórumban ).
![]() | |
Bontásra váró teherkocsik Moha-rakodónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 06:49:03 Teherkocsi nemmozdony |
Innen indult a Kincsesbányára vezető iparvágány, amin bauxitot rakodtak. Az állomáson kőrakodó üzemel, néha van is vasúti szállítás, ilyenkor a vágánytengelyben működő kocsivonszoló is üzemel. Az autópályaépítéshez a kővonatokat ma inkább Mohán rakják, mivel a Moha-rakodói töltő másik bányához tartozik.
![]() | |
Raktár BodajkonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 06:56:32 Bodajk 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony raktár |
Már MÁV szabványtervek alapján, de dísztégla burkolattal épült új darabáru-raktár Bodajkon, miután a balinkabányai vonal megépítése után az állomást bővíteni kellett.
![]() | |
Raktár BodajkonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 Bodajk 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony raktár |
Balinkára másfél éve még vittek kirándulókat egy UDJ+Bzx összeállítású vonattal
, mára állítólag már vannak sínhiányok arrafelé is. Az 5-ös vonalat érintő fotósvonati tervekbe kb. ez ütötte az utolsó szöget, hiszen nehezen fotózható vonal, de legalább pár éve még szárnyvonalazni lehetett rajta istenesen.
![]() | |
Bejárat Mór állomásraFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:04:43 Pusztavám Mór 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony jelzö alakjelzö |
Egy másik remek (és fotogén) szárnyvonal a Mór városát megkerülve hegyet mászó pusztavámi vonal. Ez Árkipusztáig járhatónak tűnik, de szerintem 2002. óta nem járt senki rajta. A gánti bauxitnak messze volt ez a vonal, úgyhogy főleg szenet hoztak le az oroszlányi medence fölötti hegyekből a drótkötélpályák.
![]() | |
Gyár MóronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:05:37 Mór 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony |
A közkeletű vélekedés szerint a pusztavámi vonalon egy vágánykivetődés után hagytak föl a forgalommal, de valójában az még nem konspirációs vonalbezárás volt, hanem a bányászat maga intézte el az iparvasútját. A Vértest keresztül-kasul átfúró vágatok fokozatosan töltődnek föl, emiatt a föld megsüllyed, és ez okozza a vágánykivetődéseket. Évente vagy tíz métert kellett kivágni a pályából, de egy idő után föladták.
![]() | |
Kiágazás Tatabánya felé KisbérenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 Kisbér 13 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony |
Elvileg a móri tolatós mindennap jár, de erre azért nem vennék mérget, próbálkozni mindenesetre szabad. Sőt: kell, hiszen valószínűleg a tolatós tehervonat a vonalon meg fog szűnni decembertől, bár nem pont ez lesz a legnagyobb veszteség...
![]() | |
Víztorony KisbérenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:23:43 Kisbér 13 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony vízház |
Bakonysárkánynál néhány kanyar és egy-két méteresnél mélyebb bevágás után a vonat eléri a csúcspontot, ezért, és az elágazások miatt régen komoly vízigény volt itt. A komoly bevágások persze relatívak, a benőttség Bakonysárkány környékét leszámítva abszolút...
![]() | |
Kisbér szépen fölújított állomásaFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Kisbér 13 5 Felveteli épületek állomás felvételi épület nemmozdony |
Kedvem lenne lamentálni azon, hogy ez a szép épület lassan már sehová nem lesz kapu, nemhogy az ország végtelen vasútjai felé. Sajnos a vonalon személyvonatozni nem érdemes, hiszen Nagyigmány faluszéle, Kisbér faluszéle és Mór gyártelepe kivételével mindenhol a legtávolabb megy a lakott területektől.
![]() | |
Kisbér szépen fölújított állomásaFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Kisbér 13 5 Felveteli épületek állomás felvételi épület nemmozdony |
Utasok vannak, csak nem sok. Viszont a pálya gyors, így a Győr-Baja tengely InterPici forgalomnak lenne értelme kétóránként. A pálya elvégre marad...
![]() | |
A kisbéri raktárFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:25:42 Kisbér 13 5 Vasútállomások kiegészítöi állomás nemmozdony raktár |
Ez a raktár még eredeti Déli Vasút-építmény, ez a helyzetéből is látszik, hiszen a felvételi épülettel ellentétes oldalon áll. Ez a tolatás szempontjából előnyös, a tehervonatok sem zárják el a peronok megközelítését, ellenben az állomást nehéz vágánylírával bővíteni, csak a raktár túloldalára lehet egy második vágánycsoportot elhelyezni (ilyen bővítést kapott például Nagytétény ).
![]() | |
Kisbér állomás hajnalbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:26:21 Kisbér 13 5 Vasutallomasok állomás nemmozdony |
Rendszeres rakodó itt a kisbéri Wienerberger téglagyár.
![]() | |
A veszprémvarsányi folytatásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:26:36 Palya nemmozdony |
![]() | |
Nagyigmánd-BábolnaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 07:43:38 Nagyigmánd-Bábolna 5 Vasutallomasok állomás nemmozdony |
Úticélom ezen a túrán a harmadik, legalább némi utasforgalommal bíró településen volt. Reménykedtem, hátha elkapok valamit a zöld Zetorból és Mazsolából, akik a biodízelgyárban tolatnának (ha működne). 2007. közepe óta persze működik, de még nem mentem el földeríteni a helyzetet.
![]() | |
Bzmot 346 Nagyigmánd-Bábolna előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 08:30:01 Nagyigmánd-Bábolna Csémpuszta 5 Bzmot 300 nyílt vonal motorkocsi Bézé felhos |
A nyíltvonali fotót egy, a dzsumbulyban jól eldugott póznatalpról lőttem. Ászár után gyorsan kezdődik a Kisalföld, itt igen kis lankákon és vékonyka bevágásokon kívül nincs magaslat. Azért a hegyek közelsége annyit épp nyom a latban, hogy a Szergejek kihasználhassák erejüket.
![]() | |
Nagyigmánd-Bábolna előjelzőjeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 08:34:51 Jelzők nemmozdony alakjelzö |
A vonal valamennyi megmaradt állomásán Siemens-Halske többközpontos berendezés üzemel alakjelzőkkel. Térköz vagy vonatjelentőőr sehol nincs, tekerős sorompó csak állomásokon, például Moha északi végén vagy Móron található.
![]() | |
Nagyigmánd-Bábolna bejárati jelzőjeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 09:45:57 Jelzők nemmozdony alakjelzö |
A vonal valamennyi megmaradt állomásán Siemens-Halske többközpontos berendezés üzemel alakjelzőkkel. érköz vagy vonatjelentőőr sehol nincs, tekerős sorompó csak állomásokon, például Moha északi végén vagy Móron található.
![]() | |
M62 317 Nagyigmánd-Bábolna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 09:51:46 Nagyigmánd-Bábolna 5 M62 300 (MÁV) tehervonat dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej borult felhos |
Ekkoriban napi két gyorsteher is előfordult, még a szombati dátum ellenére is akadt egy Szlovákiába tartó, combosabb szerelvény. Kellemes fotóhelyemről láttam érkezését, de aztán alaposan megállt itt - Komárom ugyanis helyhiány miadt nem fogadta, és a határon átlökni sem volt esély. Más idők voltak még...
![]() | |
M62 317 Nagyigmánd-Bábolna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 09:50:43 Nagyigmánd-Bábolna 5 M62 300 (MÁV) tehervonat dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej felhos borult |
![]() | |
M62 317 Nagyigmánd-Bábolna után(könyvjelző) (Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Nagyigmánd-Bábolna Csémpuszta 5 M62 300 (MÁV) osz tehervonat teleobjektív ipar gyár jelzõ elõjelzõ nyílt vonal dízelmozdony megszunt vasútvonal Szergej elöjelzö jelzö felhos borult |
Aztán, mire visszaértem a kinézett, ipari hátterű helyre, a vonat már indult is. Talán már kezdte szúrni a menetirányító szemét a vörös jel a KÖFÉ-n? Nagyigmánd ugyanis az 1-es vonali szomszédság miatt korlátozottan rajta van a rendszeren, de kissé fapadosan, hiszen a Siemenshez nem kapcsolták hozzá az elektronikát.
![]() | |
M62 317 Nagyigmánd-Bábolna utánFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Nagyigmánd-Bábolna Csémpuszta 5 M62 300 (MÁV) nyílt vonal tehervonat osz dízelmozdony Szergej felhos borult |
![]() | |
M62 317 Nagyigmánd-Bábolna utánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 10:37:41 Nagyigmánd-Bábolna Csémpuszta 5 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej |
Ezután erdős szakasz kezdődik, ahogy végül eljut a vasút Komárom külső területeire.
![]() | |
Bzmot 311 Nagyigmánd-BábolnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 11:56:04 Nagyigmánd-Bábolna 5 Bzmot 300 utas motorkocsi Bézé napos |
Kereszt készül, utasok is lesznek. Látszik a potenciál a vonalban, de a közvetlen hétvégi pécsi gyors nélkül semmi értelme. Amikor a Székesfehérvár-Sárbogárd vonalra megyek fotózni, reggel szinte mindig meg kell várnunk a komáromi vonatot, mivel vannak róla átszálló utasok.
![]() | |
Bzmot 311 Nagyigmánd-BábolnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 11:56:43 Vasút és Ember nemmozdony |
Azért nem mindenki utas, a fekete kabátos leány és anyukája csak kikísértek valakit. Ez a vonattal utazás egy szép hagyománya.
![]() | |
Bzmot 311 Nagyigmánd-BábolnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 11:57:09 Nagyigmánd-Bábolna 5 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
A biodízelgyárnak két telephelye van: Bábolnán működik az észterezőüzem (gyakorlatilag ez az előtechnológia), Nagyigmándon (bár már Bábolna közigazgatási területén) működik a háttérben álló présüzem, ami magában foglalja a logisztikai központot is. Gyönyörű, frissen fővizsgázott tartálykocsi-flotta várta a gyár beindulását.
![]() | |
Bzmot 311 Nagyigmánd-BábolnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 11:59:16 Vasút és Ember nemmozdony |
Megérkezik Fehérvárról a vonat. Oda közvetlen busz nem megy, igaz, Győrbe sem. De oda közvetlen vonat sem. Tatára csak egy busz van, Tatabányára összesen négy, de ebből egy csak munkanap, egy csak szombaton, kettő csak hétvégén él, de akkor is átszállással.
![]() | |
Bzmot 346 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:19:19 Komárom 1 4 5 Bzmot 300 magaslatról motorkocsi Bézé |
Íme visszatértünk a vonal északi végállomásához, a fővonalra. Sajnos nem lehet annyit fotózni ezen a vonalon, hogy az kitöltsön egy albumot, különösen nem késő ősszel. Viszont az őszi időszak még a legegyszerűbb nyíltvonalat is izgalmassá teszi.
![]() | |
Bzmot 346 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:19:30 Komárom 1 4 5 Bzmot 300 magaslatról motorkocsi Bézé felhos |
Az egyes vonal ma már egyértelműen a magánvasutak és a Szilitől többet nyújtó mozdonyok szerelmeseinek leshelye. Ugyan én egy teljes fotónapot ma sem szánnék erre a villamosított, és főleg nehéz vonalra, viszont egy jó kis mellékvonali fotózás után remek levezetés a kellemes fényviszonyok között a villanygépeket kergetni.
![]() | |
Trafóvonat KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:20:05 Komárom 1 4 5 Teherkocsi nemmozdony |
Érdekességek mindig beesnek: itt van például a Bécsből Bécsbe tartó trafóvonat, ami hetente-kéthetente megjelenik itt.
![]() | |
5342 002-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:23:44 Komárom 1 4 5 Talent (MÁV) motorvonat álló formátum magaslatról Talent MÁV piros motorvonat |
Igen, Bécsből Bécsbe, mivel a budai
oldalon van a gyár és a pestin
a kikötő, de egyik bécsi Duna-hídon sem fér át.
![]() | |
KomáromFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:24:35 Komárom 1 4 5 Vasutallomasok állomás nemmozdony |
Ezért szépen leballag az Aspangbahnon, Szentgotthárdnál belép Magyarországra, a GySEV fölhozza Szergejjel Komáromba, és innen a Duna-hídon át már kevés kurflival eljut a bécsi kikötőbe, ahonnan már könnyű dolga van.
![]() | |
1047 002-9 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:44:36 Komárom 1 4 5 1047 (MÁV) elmúlt bárányfelhok ÖBB CityShuttle villanymozdony Taurus ÖBB napos |
A trafóvonat témáját most pihentessük egy kicsit, addig jöjjön néhány dolog, ami ma már nincs: például CityShuttle-ös EURegio vonat, ami Tatabányáig közlekedne.
![]() | |
240 018-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 Ács Komárom-Északi Komarno 1 5 240 (ZSSK) ŽSSK villanymozdony külföldi vonat Magyarországon elmúlt vezérlökocsi nyílt vonal vár ellenfény különleges téma tehervonat Szlovákia Laminátka ÖBB |
A Monostori-erőd falán tör át a fővonal és a Barátság-hídról leereszkedő határátlépő vasútvonal. A villamosítás előtt a fal még nem volt elbontva, hanem hasonlóan ehhez a luxemburgi várkapuhoz , csak alagutakat vágtak bele. Ha az Erőd egyszer komoly műemléki támogatást kapna, én nagyon örülnék, ha visszaépítenék a régihez hasonlatossá!
![]() | |
240 018-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:48:46 Ács Komárom-Északi Komarno 1 5 240 (ZSSK) ŽSSK villanymozdony ellenfény nyílt vonal vár tehervonat Szlovákia Laminátka napos |
![]() | |
V43 1289 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 12:52:14 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) villanymozdony tehervonat útátjáró eltolható oldalfalú kocsi Klasszik-Szili Szili napos |
![]() | |
V63 151 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:05:37 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) ZSSK CD villanymozdony ZSSK gyorsvonati kocsik CD régi festésű kocsi felhos |
Kellemes, cseh-szlovák kooperációs gyorsvonat Sopronba. Csak véletlenül százas Giganttal.
![]() | |
V63 033 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:14:34 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) tehervonat konténervonat villanymozdony felhos |
Az előbbi szilis után egy-két perccel itt egy gigantos tehervonat is. Volt bőség.
![]() | |
M41 2105 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:17:04 Komárom 1 4 5 M41 (MÁV) ellenfény gépmenet dízelmozdony Csörgõ napos felhos |
Tankolni érkezik ez a Csörgő Győrből.
![]() | |
M41 2105 Komáromban(könyvjelző) (Budapest-Hegyeshalom-Bécs vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:17:23 Komárom 1 4 5 M41 (MÁV) gépmenet dízelmozdony Csörgõ felhos |
Tankolni érkezik ez a Csörgő Győrből.
![]() | |
240 099-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:18:24 Komárom 1 4 5 240 (ZSSK) ŽSSK villanymozdony trafóvonat tehervonat Szlovákia Laminátka |
A vonat negyvennel haladhat, de kitérőkön ennél is lassabban. Így bőven volt időm az Erzsébet-híddal a háttérben különböző kompozíciókat kipróbálnom.
![]() | |
240 099-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:19:26 Komárom 1 4 5 240 (ZSSK) ŽSCS osz tehervonat külföldi vonat Magyarországon trafóvonat különleges téma villanymozdony Szlovákia ŽSSK Laminátka borult |
Egy másik alkalommal is fotóztuk a trafószállítmányt, akkor a szlovák oldalon. Észak-Komáromot megkerülve egy garázssor előtt halad el a vonal, annak tetejéről szerettük volna fényképezni. Ennek megvalósításához csak egy létra kellett, és egy garázs vizsgálóaknájából meg is szereztük.
![]() | |
Trafószállító kocsiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:20:16 Komárom 1 4 5 Teherkocsi nemmozdony |
A létra a garázs magasságának feléig sem ért, így a létrát mereven fognom kellett és Viktort föl kellett segítenem a tetőre. Úgy gondoltuk, lesz még ideje fölhúzni engem, mivel a dunaszerdahelyi vonal és a hídra vezető pálya elágazásakor az elleníven a rakományt igazítani kellhet az elméleti forgáspontok megváltoztatásával. Hát nem kellett.
![]() | |
240 083-6, a komáromi állandó átkelőgép Észak-Komáromban a hídról levezető vágányon egy trafószállítmánnyalFotó: Székely Viktor Készítés ideje: 2009:05:15 11:43:57 Ács Komárom-Északi Komarno 1 5 240 (ZSSK) Szlovákia ŽSSK tehervonat trafóvonat nyílt vonal magaslatról különleges téma villanymozdony Laminátka napos |
Szegény gép főkerete nincs tökéletes állapotban, így engedélyezett legnagyobb sebessége csak 40 km/h. Mivel a két Komárom közötti vasútvonal is csak ennyivel járható, ő a tökéletes jármű a tehervonatok ide-oda cipelésére, Komárom-Rendezőig ugyanis a ZSCS szolgálja ki a határátlépő forgalmat. Néha azért elvetődik Érsekújvárig és a napivizsgálatok alkalmával is előfordul másik gép a Duna jobb partján, a mai magyar állomáson.
![]() | |
1047 005-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:20:41 Komárom 1 4 5 1047 (MÁV) ellenfény transzformátor-szállító különleges téma elmúlt ÖBB Schlieren villanymozdony Taurus ÖBB napos |
Ó, azok a Schlieren-kocsik!
![]() | |
V43 1288 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:37:18 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili Bhv felhos |
A szilis ingavonat csak látványra hiányzik, utazáshoz nem. Ekkor kb. minden második vonat volt EURegio, a többi pedig Tatabánya-Rajka személyvonat sittes kocsikkal.
![]() | |
V43 1288 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:37:20 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) szembol villanymozdony Klasszik-Szili Szili Bhv napos |
A szilis ingavonat csak látványra hiányzik, utazáshoz nem. Ekkor kb. minden második vonat volt EURegio, a többi pedig Tatabánya-Rajka személyvonat sittes kocsikkal.
![]() | |
M41 2105 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 13:48:51 Komárom 1 4 5 M41 (MÁV) gépmenet dízelmozdony Csörgõ napos |
![]() | |
V43 1274 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:21:35 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili Bhv napos |
![]() | |
240 018-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:25:44 Komárom 1 4 5 240 (ZSSK) ŽSSK villanymozdony osz külföldi vonat Magyarországon Szlovákia Laminátka napos |
Körbejár az előbb bejárt tehervonat gépe. Ez is ritka, hogy egyszerre két ZSCS Laminátka legyen a magyar oldalon - ma már magyar géppel azért könnyen összejön az együttállás.
![]() | |
1047 005-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:34:25 Komárom Szõny 1 4 1047 (MÁV) nyílt vonal osz fák levelek magaslatról hangulat legjobb ÖBB Schlieren villanymozdony Taurus ÖBB napos |
Ez gyönyörű így.
![]() | |
ES64 U2 065 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:39:15 Komárom Szõny 1 4 ES64U2 osz magaslatról nyílt vonal tehervonat legjobb konténervonat fák levelek wedgie magánvasút Taurus villanymozdony napos |
Egy újabb kép a remek BoxXPress Taurusról .
![]() | |
ES64 U2 065 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:39:24 Komárom 1 4 5 ES64U2 teleobjektív tehervonat wedgie osz levelek fák nyílt vonal magánvasút Taurus villanymozdony napos |
![]() | |
M47 1205 Komáromba érkezik(Déli Vasút, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:43:40 Szõny-Déli Komárom 5 M47 1200 (MÁV) gépmenet nyílt vonal osz dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
Vonali munkáját befejezte, jön pihenni.
![]() | |
V63 143 egy újabb tehervonattal KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:47:47 Komárom Szõny 1 4 V63 (MÁV) magaslatról nyílt vonal tehervonat wedgie osz levelek villanymozdony napos |
![]() | |
Jön a tatabányai tartalék is visszaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:57:18 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) villanymozdony dízelmozdony tolatómozdony CD régi festésű kocsi |
![]() | |
M47 1204 Komáromban(könyvjelző) (Budapest-Hegyeshalom-Bécs vasútvonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 14:58:11 Komárom Szõny 1 4 M47 1200 (MÁV) gépmenet osz fák magaslatról levelek dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
![]() | |
V43 327 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:02:05 Komárom Szõny 1 4 GySEV V43 villanymozdony Szili osz hangulat levelek GYSEV gyorsvonati kocsik |
![]() | |
V43 327 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:02:08 Komárom Szõny 1 4 GySEV V43 nyílt vonal osz szembol magaslatról legjobb levelek villanymozdony Szili hangulat gyorsvonati kocsik GYSEV napos |
Gyönyörűen kavarognak a frissen lehullott őszi levelek.
![]() | |
V63 037 egy másik irányú tehervonattal KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) tehervonat ellenfény eltolható oldalfalú kocsi osz árnyékos villanymozdony |
Gyönyörűen kavarognak a frissen lehullot őszi levelek.
![]() | |
Bzmot 326 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:12:06 Komárom Szõny 1 4 Bzmot 300 osz motorkocsi Bézé borult napos |
Ekkoriban néhány esztergomi Bézé még eljött Komáromba, ma már nincs meg ez a gyorsvonati átszállási lehetőség.
![]() | |
Bzmot 326 és V43 1312 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:12:14 Komárom 1 4 5 V43 (MÁV) villanymozdony motorkocsi együttállás Klasszik-Szili Szili borult |
![]() | |
5342 001-4 és V43 1312 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:38:15 Komárom 1 4 5 Talent (MÁV) motorvonat Talent MÁV piros motorvonat |
![]() | |
Komáromi életképFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:38:37 Komárom 1 4 5 Vasutallomasok állomás nemmozdony Talent Bézé |
![]() | |
Bzmot 346 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:40:16 Komárom 1 4 5 Bzmot 300 motorkocsi Bézé borult |
![]() | |
240 018-2 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:52:11 Komárom 1 4 5 240 (ZSSK) ŽSSK külföldi vonat Magyarországon villanymozdony tehervonat magaslatról Szlovákia Laminátka borult |
Nem magában megy vissza sem a kis Laminát.
![]() | |
1047 501-0 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:52:33 Komárom 1 4 5 GySEV 1047 magaslatról tehervonat villanymozdony Taurus GYSEV borult |
Sőt, kísérője is akad egy fővonali GySEV tehervonat képében.
![]() | |
V63 046 KomárombanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:02 15:53:59 Komárom 1 4 5 V63 (MÁV) villanymozdony gyorsvonati kocsik borult |
Én ezzel a gyorsvonattal hazatérek, de egy korábbi út néhány székesfehérvári képét megmutatom még.
![]() | |
M62 317 KelenföldönFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 09:41:50 Kelenföld Szpotterdomb 1 30 40 M62 300 (MÁV) dízelmozdony villanymozdony Szergej napos |
A háttérben V63 017.
![]() | |
BVmot 001 KelenföldönFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 09:44:31 Kelenföld Szpotterdomb 1 30 40 BVmot (MÁV) motorvonat napos |
Szerelésből érkezik a Somogy IC. Eztán egy évig más, országjáró fordákat csinált ez a csodás motorvonat. Tényleg, kinek lenne kedve egy fotókülönvonathoz Samuval?
![]() | |
BVmot 001 KelenföldönFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 09:45:45 Kelenföld Szpotterdomb 1 30 40 BVmot (MÁV) motorvonat napos |
![]() | |
5342 009-7 a DélibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:03:09 Budapest - Déli 30 40 1 Talent (MÁV) motorvonat Talent MÁV piros motorvonat napos |
![]() | |
V43 1148 és 5342 009-7 a DélibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:03:30 Budapest - Déli 30 40 1 V43 (MÁV) villanymozdony motorvonat együttállás Klasszik-Szili Szili piros halberstadti napos |
Régen így indult egy utazás a Déli Vasúton. Ma már csak FLIRT-eket látni.
![]() | |
V43 1148 a DélibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:03:59 Budapest - Déli 30 40 1 V43 (MÁV) oldalról részlet villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
A piros halberstadti kocsik is igencsak fogynak.
![]() | |
5342 005-5 a DélibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:11:55 Budapest - Déli 30 40 1 Talent (MÁV) motorvonat Talent MÁV piros motorvonat |
![]() | |
5342 009-7 és V43 1148 a DélibenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:20:21 Budapest - Déli 30 40 1 V43 (MÁV) szembol villanymozdony motorvonat együttállás Klasszik-Szili Szili napos |
![]() | |
5341 006-4 a Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 10:23:33 Budapest - Déli 30 40 1 FLIRT (MÁV) bárányfelhok motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás napos |
![]() | |
5341 006-4 SzékesfehérváronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 11:55:46 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás felhos |
![]() | |
M41 2105 egy dozátorszerelvénnyel és Bzmot 337 SzékesfehérváronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 14:18:40 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 M41 (MÁV) állomás dízelmozdony motorkocsi együttállás Csörgõ |
![]() | |
M41 2105 egy dozátorszerelvénnyel és Bzmot 337 Székesfehérváron(könyvjelző) (Déli Vasút, Budapest-Nagykanizsa vonal) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 14:19:31 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 M41 (MÁV) állomás tehervonat vasútépítés dízelmozdony motorkocsi megszunt vasútvonal együttállás felvételi épület Csörgõ napos |
![]() | |
M41 2308 hozta a tapolcai gyorsotFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 14:38:55 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony jelzö fényjelzö napos |
![]() | |
V43 1195 viszi továbbFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:11:12 14:42:18 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili napos |
A ti megpróbáltatásaitok eddig tartottak, az enyémek még tovább, hiszen a jól megerősített vonaton még állóhely is alig akadt. Köszönöm a figyelmeteket, remélem, ismét kellemes perceket szereztem az albummal!
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!