Az M47 2041 Nógrádkövesd és Galgaguta között
Szóval elmentünk a gyomírtóvonatot fotózni a 78-as vonalra (a 75-ösönek akkor még nem járt gyomírtás, szerencsére azóta ez megváltozott). Reggel kilencre ígérték, dehát nem jött. Némi telefonálás után kiderült, hogy Rákoson áll még, mert remot M47-es van rajta, a rávezényelt gyarmati vezérnek pedig nincs típusa rá (sőt, jóeséllyel fotón kívül még csak nem is látott olyat). Ezért segélygépet kért, amiért taxival föl is utazott Gyarmatra, majd lehozta az M44 501-est. Reménység támadt, hátha fotózunk gyomírtóvonatot aznap, de az ígért időben az sem jött. Kiderült, hogy az M44 501 Aszód kijáratán lerobbant, ezért a vezér taxival segélygépért indult... Gyorsan föl is ért, majd egy órát várt VPE-számra (a lényeg, ugye), majd le is jött az M47 2041 személyében, ami akkor egy megbízható balassagyarmati gép volt. Hogy mi lett belőle Zalaegerszegen? Inkább ne részletezzük, pedig fővizsgát is kapott . Az örök vesztes M47 2023 viszont föltámadott Záhonyban, a szintén elfogadható M47 2032 pedig azóta sem került jobb helyzetbe, pedig voltak Gyarmaton szép napjai, sőt, hatvaniként még fotóvonatozni is elvittük már 478 032 pályaszámon.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.