A MOB GDe 4/4 6004 Montbovon és Les Sciernes között
Montbovonban kereszt volt, pár perccel később már érkezett is az ellenvonat, egy GoldenPass Panoramic vonat képében, aminek a harmadik kocsija alacsonypadlós panorámakocsi volt, a vonógépe pedig a poggyásztérrel is rendelkező hat GDe 4/4-es mozdony egyike, amiket 1983-ban vásároltak. Kezdetben nehéz tehervonatokat és távolsági személyvonatokat vontattak, ám hamar átvették a SuperPanoramic vonatok vontatását, mivel azok először egy Be 4/4-es motorkocsiból, mindkét végén egy vezérlőkocsiból, illetve egy közbülső panorámakocsiból állt, a motorkocsi az utasok elől lezárva közlekedett (ellenben az RhB Bernina-Expresszel, ahol a motorkocsi felármentes). Később bekerült még egy panorámakocsi és ehhez egy második motorkocsi szintén a vonat közepére. Ezt váltották le nem sokkal később a poggyászteres mozdonyra. A 6003 pályaszámú gép műtanrendőri próbáján Zweisimmen és Lenk között 110 km/h sebességet ért el, ami akkor ezer milliméteres sebességrekord volt - csak az RhB Allegrája döntötte meg 147 km/h-val a Vereina-alagútban. A kocsik járműszerkezete a FO Deh 4/4II motorkocsijain alapul (igencsak megerősítve), a forgóvázak pedig a szintén FO Ge 4/4III-asból származnak .
Két azonos felépítésű mozdonyt a GFM is beszerzett kocsivivős tehervonatokhoz, ám azok megszűntekor a gépeket motorkocsikért cserébe átadták a MOB-nak. Az utolsó tehervonatos feladatuk a GFM vonalán található kőbánya és a MOB melletti betonüzem közötti sódervonatok továbbítása volt, de már ez is évekkel ezelőtt megszűnt. Kocsivivőzés a MOB-on is volt, de jellemző, hogy a Zweisimmen közelében fekvő Moosbach-Tunnelt azzal az indokkal építették teljesen újjá, hogy abban a normál nyomtávú kocsik is elférjenek, de egy próbából átvitt BLS személykocsin kívül semmi nem járt arra végül Rollbockon.A képen jól látszik a 68 ezrelékes emelkedő is illetve a háttérben a Dent du Jaman csúcsa.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.