< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

Egy ismeretlen BLS RABe 535 Lötschberger Frutigen és Blausee-Mitholz között a Kander-Viadukton (a háttérben Tellenburg vára)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:07:20 12:25:20

931 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Kanderviadukt Blausee-Mitholz Not-Haltestelle Ferden 245 Lötschberger RABe 535 BLS Svájc motorvonat felhos borult nyílt vonal hegyek táj viadukt vár hegyi vasút Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

Egy ismeretlen BLS RABe 535  fotó

Bern - Thun - Spiez - Brig

Bern-Lötschberg Simplonbahn

RABe 535

Megnyitás:
  • Bern - Thun: 1859.07.01. (Centralbahn, a Bern - Scherzligen vonal részeként)
  • Thun - Spiez: 1893.06.01. (Thunerseebahn, a Thun - Interlaken - Bönigen vonal részeként)
  • Spiez - Frutigen: 1901.07.25. (Spiez-Frutigen-Bahn)
  • Frutigen - Kandersteg - Goppenstein - Brig: 1913.07.15. (Berner Alpenbahn-Gesellschaft Bern–Lötschberg–Simplon)
  • Brig - Iselle di Trasquera - Domodossola, egyes alagút: 1906.05.19. (SBB Simplonbahn)
  • Kettes alagút: 1922.
Hossz:Lötschberg-Bergstrecke: 74 km
Építtető:l. megnyitás
Villamosítás:15 kV, 16,7 Hz~
Személyszállító vasút:BLS AG
AtlaszFényképek

A Lötschbergbahn egyvágányú vonalként épült ki, igaz, a legtöbb helyen az alépítmény, illetve az alagutak készen álltak a második vágány kiépítésére. Mégis 1976-ig kellett hozzá várni, hogy a szövetségi kormányzat megfelelő összegű hitelt nyújtson a BLS-nek a munkák megkezdésére. Sok helyen, főleg a déli rámpán, jelentős alátámasztó műtárgyakat kellett építeni. Emellett a viaduktok mind egyvágányúak voltak, ezért legtöbbször egy új, sudár vasbeton-konstrukció került melléjük, mint itt is, de volt, ahol az új viaduktot a régihez hozzátapasztva, azzal egyező stílusban építették meg. A kétvágányúsítás 1992-ig tartott, ami után nem sokkal már elkezdődtek az előkészületek a bázisalagút megépítésére.

A Lötschberg-bázisalagút megnyitása óta a távolsági személyforgalmat Bern és a Rhone-völgy között az SBB üzemelteti, a pók is átkerült Brigből Vispbe. Így viszont jelentős hosszon használja a BLS AG pályáját, ezért ezt svájci szokás szerint úgy oldották meg, hogy a Bern-környéki elővárosi közlekedést (ahol eleve számos BLS mellékvonal volt) teljes egészében átadták a BLS AG-nak, így az SBB-s vonalakon is, ahol többnyire a Lötschberger és a KISS BLS-változatának tekinthető MUTZ motorvonatok járnak.

A BLS Bergstrecke rendkívül érdekes és változatos, a déli rámpa párhuzamosan halad a Rhone völgyével és ott a Simplombahnnal és a Matterhorn-Gotthardbahnnal, az északi rámpán pedig izgalmas a völgyet háromszor végigjáró vonalkifejtés. Egy remek vezetőállás-videót szeretnék a figyelmetekbe ajánlani:

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum