Az ÖBB 1144 279-5 St. Pölten Hauptbahnhof állomáson jaffa Schlieren-kocsikkal
(Westbahn)
Bécsből vonattal érkezve ma már a kellemesen fölújított, gránittal burkolt falú aluljárókon át elérhető peronokra léphetünk le a railjetünkről. Nem látni már építkezés nyomait, ICE1 motorvonatokat és régi Schlierenwageneket sem. Nem sokkal ezelőttig egy dolog viszont még a régi időkből köszönt vissza: a Mariazellerbahn százkét éves villanymozdonyai, mint a legidősebb, még közforgalomban közlekedő mozdonyok szinte mindig megtalálhatóak voltak a 12-13-as vágányok környékén. Azóta viszont a NÖVOG modernizációs programjának leglátványosabb változtatására is sor került: forgalomba álltak az új, Stadler gyártmányú, alacsonypadlós, ízléstelen arany színű Himmelstreppe
, vagyis Mennyei Lépcső motorvonatok. Nem ennyi az összes változás: eltűntek a biztosítóberendezések valamint a jelzők és rugós váltók kerültek minden állomásra, fölépült egy hatalmas motorszín és látogatóközpont Laubenbachmühlénél (stílusában a berlini Főpályaudvart idéző csarnokkal, hatalmas tájsebként), leeresztették a híres Wienerbruck melletti víztározót, és két hét múlva még a prémium szolgáltatásokat nyújtó RegioExpress vonat, az Ötscherbär is megszűnik. Aki tehát még a régi Mariazellerbahnból szeretne egy szeletet megfogni, az most vagy a következő hétvégén tegye, vagy a jövőben messzire kerülje el ezt az uniformizált műanyagvasutat! Vagy menjen nagy hóban, akkor ugyanis az arany bigyók elviselhetően néznek ki.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.