A NÖVOG 1099 004 és a 2095 015 St. Pölten Alpenbahnhofon
Vonatunk átgördül a kis és nagy Eisbergtunnelen, a kettő között áthalad a Traisentalbahn felüljárója alatt is, majd megérkezik az Alpenbahnhofra, ami a gőzöskortól kezdve a Mariazellerbahn üzemi központja volt. Ez a szerepe 2013. október 28-án változik meg, amikortól kezdve már egyáltalán nem fognak a régi járművek menetrend szerinti forgalomban közlekedni, és az üzemi központ végérvényesen Laubenbachmühle lesz. Az állomás közvetlenül az ÖBB St. Pölteni főműhelye mellett áll, a Traisentalbahn normál nyomközű vágányairól lehet oda bejutni. Vannak itt kis és nagyvasút közötti átrakóvágányok és a kocsivivős üzemhez szükséges zsámolyozó vágányok is. Itt működött az a dízel aggregátor-telep, amivel az E1-es villanymozdony próbaüzeme alatt a felsővezetéket táplálták, ez később is megmaradt üzemben a vízerőművek kisegítésére, és 50 Hz-es kimenettel is rendelkezett. 1953-ban szerelték csak le őket, akkor az áramszolgáltató terheléselosztó központja költözött ide, és maradt itt a mödlingi központ 1963-as megnyitásáig.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.