Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
A Marostól a
Dunáig
Kalandozások a Zsil völgyén át vezető vasútvonal mentén, személy- és tehervonatokkal az erdélyi részen, éjszakai fotókkal és a petrilai kisvasúttal a Petrozsényi-medencében és néhány további képpel a Szurdok-szorosban és a Vaskapuban.
Devatrans minibusz Déva vasútállomásnálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:07:39 Címkék: Románia busz Románia Hasonló fényképek |
Nehéz eldönteni, hogy a jármű, vagy a felvételi épület-e a borzasztóbb.
A CFR 41 0121-8 Déva állomáson(Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:11:28 Címkék: Deva 530 ASEA (CFR 40) Románia ASEA CFR villanymozdony borult perontetö Hasonló fényképek |
A CFR 41 0121-8 Déva állomáson(Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:13:32 Címkék: Deva 530 ASEA (CFR 40) 41 0121 Románia ASEA CFR villanymozdony borult Hasonló fényképek |
A mai Románia területén fekvő vasutak eddig ritkán bukkantak föl a benbe.hu-n, leginkább azért, mert vonattal nagyon nehéz arrafelé fotózni, hiszen a menetrend, finoman szólva is, hiányos. Ugyanakkor jártunk már arra autóval is párszor, ezért ideje, hogy néhány, Erdélyből és Olténiából származó fotóval növeljem a fotók számát! Aki esetleg nem túl régóta követi az oldalt, érdekesnek találhatja a korábban Csefere-földről föltöltött fotóimat:
A CFR 477 895-3 Déva állomáson(Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:18:18 Címkék: Deva 530 ASEA (CFR 40) 477 895 Románia ASEA CFR villanymozdony Hasonló fényképek |
A CFR 477 895-3 a Dacia gyorsvonat élén Déva állomáson, a háttérben a tipikus felvételi épülettel(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:18:59 Címkék: Deva 530 ASEA (CFR 40) 477 895 Románia ASEA CFR villanymozdony borult állomás felvételi épület határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Déván valahogy mindig furcsán épülnek a dolgok. Nyílván mindenki ismeri a vár kivitelezési nehézségeiben megözvegyült Kőmíves Kelemen életrajzát, de nem kevésbé meglepő a vasútállomás sorsa sem! A román iparosítás által négyszeresére duzzasztott város is túl kicsi volt ahhoz, hogy a párt engedélyezze egy új állomás építését (a megalomán projekteket a Temesvár-méretű nagyvárosoknak tartották fönn), a dörzsölt megyei párttitkár viszont elérte, hogy felújíthassa a régi állomást; annak falainak rejtekében pedig a pénzből inkább új, kevésbé szép, de a helyiek szerint sokkal praktikusabb elrendezésű állomást emelt.
A korábbi állomás a Tiszavidéki Vasút típustervének megfelelő volt, mivel az Aradról a Maros völgyén át Tövisig (ma: Teius, Románia), és onnan Brassóig vezető vonalat ez a magánvasút kezdte építeni. Meglepő módon Erdélyben a Kiegyezésig nem is épültek vaspályák, elsősorban az osztrák kormány és a magyarok igényei közti ellentét miatt. A magyarok először egy Kolozsváron át a Székelyföldet északon elérő vasutat preferáltak volna, az osztrákok (és a Dél-Erdélyt benépesítő szászok) számára a déli, Romániával közös határt jelentő Vöröstorony-szoroshoz Nagyszebenen át vezető vonal volt a fontosabb. Végül 1865-ben indult meg az első menetben Gyulafehérvárig (ma: Alba Iulia, Románia) vezető vaspálya kivitelezése, de az olyan lassan haladt, hogy a TVV helyett új fővállalkozóként a Zsil-völgyi bányákban érdekelt Brassói Bánya és Huta Egyletnek, akik Első Erdélyi Vasút néven alapítottak, mai szóval, projekttársaságot, aminek köszönhetően 1868. decemberében végiggurulhatott az első vonat az Arad és Gyulafehérvár közötti 211 km hosszú vonalon.
A CFR 40 0080-8 Déva állomáson(Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 06:28:29 Címkék: Deva 530 ASEA (CFR 40) 40 0080 Románia ASEA CFR villanymozdony perontetö Hasonló fényképek |
A CFR 80 0603-3 Piski állomáson (Simeria, Románia)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 07:26:35 Címkék: Piski Simeria 530 534 540 CFR 80 80 0603 Románia borult állomás Dácsia CFR Hasonló fényképek |
A CFR 461 066-9 Piski állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 07:26:51 Címkék: Piski Simeria 530 534 540 Koncar 461 066 Románia ASEA borult villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
A Cargo Trans Vagon 189 701-6 pályaszámú ES64F4 típusú EuroSprinter villanymozdonya Piski állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 07:29:14 Címkék: Piski Simeria 530 534 540 Private magánvasút Románia villanymozdony Hasonló fényképek |
A gyönyörű négyáramrendszerű tehervonati mozdonyok a Taurusok rokonai.
A CFR 461 002-9 Russ és Kalán-Zeykfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 08:37:42 Címkék: Russ Rusi Kalán-Zeykfalva Calan 530 Koncar 461 002 Románia ASEA felhos nyílt vonal magaslatról villanymozdony CFR határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A Déván át Brassóba vezető vonal ma is a Erdély fő közlekedési útvonala, a Brassóba és Bukarestbe közlekedő vonatok is arra közlekednek, még ha az EU-támogatásból zajló, 160 km/h sebességű átépítés miatt némely vonatok Nagyszeben felé kell is kerüljenek. Mi viszont a kora reggeli dévai és piski fotózás után dél felé indultunk, hogy az Erdélyi-medencét határoló hegyeken átkelő vonatokat fényképezhessük. Az erdélyi vasútépítések célja kezdetben egyáltalán nem a városok, sokkal inkább a nyersanyag-lelőhelyek elérése volt, így nem meglepő, hogy már 1870-ben elkészült az Arad-Gyulafehérvár vonal szárnyvonala, a jóval nehezebb terepnek számító Sztrigy folyó völgyében a Déli-Kárpátok vízválasztójáig, majd onnan tovább a Zsil-völgyi szénmedence központját jelentő Petrozsényig. Bár nyolc évvel hamarabb érte el itt a vasút román határt, mivel a túloldalon a Zsil által mélyített Szurdok-szoros az akkori technikai színvonalon leküzdhetetlen akadályt jelentett a Román Királyságnak, így az első vasúti határátmenet nem itt, hanem a Duna mentén, Orsova és Szörényvár között, Vercsorova határállomásnál létesült. A Bánság déli részén fekvő, a Kárpátok utolsó vonulatát jelentő részen átkelni a Porta Orientalis hágón sokkal egyszerűbb feladat volt, a vasútépítés előtt pedig a báziási dunai kikötőig vezető vasút jelentette a kapcsolatot az Al-Duna és Románia felé.
A CFR 47 0412-4 Kalán-Zeykfalva és Russ között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 08:40:47 Címkék: Russ Rusi Kalán-Zeykfalva Calan 530 ASEA (CFR 40) 47 0412 Románia ASEA CFR villanymozdony tehervonat magaslatról gabonaszállító kocsi nyílt vonal határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Bár Déva a nagyobb város, az Első Erdélyi Vasút legfontosabb állomása, egyben a MÁV egyik főműhelyének helyszíne a mellette fekvő Piski lett, elsősorban Déva lakosságának a levegő minősége miatti tiltakozása okán. Ceaucescu idejében már nem úszták meg a kormot, füstöt, de addig Piskitelep is szépen fölfutott, és bár maga az állomás kicsi, mellette a rendező és a fűtőház Dél-Erdély legfontosabb csomópontjává tette. Miközben a Felvidéken nem sok rendezőpályaudvar van (Pozsony és Zsolna a legfontosabbak), Ausztriában pedig néhány nagyobb csomóponthoz vannak fókuszálva (Bécs, Salzburg, Villach, Innsbruck, Selzthal), itt a széttagolt, és eredetileg más irányok kiszolgálására épült vasutak miatt számos rendezőpályaudvar épült, ide nem messze például Tövis mellett, Coslariuban is akad egy. Ez a gabonaszállító tehervonat még Piskihez egészen közel dübörög, itt a tipikus, a széles folyóvölgyekre jellemző, dombvidéki táj uralkodik, és a zsilvásárhelyi fővonal pályasebessége sem rossz. Hamarosan azonban autónk beér a hegyek közé, és attól kezdve a pályaállapotok csak 20-40 km/h sebességet tesznek lehetővé, azt is néha csak helytelen vágányon közlekedéssel lehet optimálisan kihasználni.
A CFR 461 066-9 Maceu és Magyarbrettye közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 10:15:45 Címkék: Magyarbrettye Bretea Streiului Maceu 530 Koncar 461 066 Románia ASEA felhos nyílt vonal villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
A CFR 461 066-9 Maceu és Magyarbrettye közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 10:15:49 Címkék: Magyarbrettye Bretea Streiului Maceu 530 Koncar 461 066 Románia ASEA borult nyílt vonal örház villanymozdony CFR határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A képen az Első Erdélyi Vasút által a petrozsényi szárnyvonalon épített 46 őrház egyike is látható.
A Piskiből Vajdahunyadba vezető szárnyvonalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 11:12:20 Címkék: Vajdahunyad Hunedoara Piski Simeria 534 Románia Románia nemmozdony Hasonló fényképek |
Itt az ipari tájban próbáltunk egy nem feltétlenül szép képet készíteni a rövid szárnyvonalon közlekedő személyvonatról - legalábbis az online menetrend szerint közlekedett. Némi várakozás után befaroltunk a túlméretes vasútállomásra, ahol persze már ki volt írva a menetrendi táblára, hogy az összes vonat anulat
. Azóta rövid ideig jártak a vonatok, de nem jutottunk el lefényképezni őket, most pedig a CFR ismét megszűntette őket. Így nem is igen lehet várni, hogy utas legyen rajtuk.
A CFR PFT felsővezeték-szerelő kocsija Ciopeia és Ohaba de sub Piatra közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 14:18:40 Címkék: Ohaba de sub Piatra Ciopeia 530 Románia PFT Románia napos nyílt vonal magaslatról Hasonló fényképek |
A CFR 47 4011-0 Ciopeia és Ohaba de sub Piatra között(Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 14:32:03 Címkék: Ohaba de sub Piatra Ciopeia 530 ASEA (CFR 40) 47 4011 Románia ASEA CFR villanymozdony tehervonat magaslatról nyílt vonal nyár hegyek falu gabonaszállító kocsi Hasonló fényképek |
A CFR MARFA 47 4011-0 Ciopeia és Ohaba de sub Piatra között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 14:32:15 Címkék: Ohaba de sub Piatra Ciopeia 530 ASEA (CFR 40) 47 4011 Románia ASEA CFR villanymozdony napos nyílt vonal magaslatról folyó víz gabonaszállító kocsi tehervonat hegyek táj határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Őrváralját (ma: Subcetate, Románia) elhagyva már szűkebb a völgy, a közút föl-le mászik a dombokra, a vasút kanyargósabbá és főleg meredekebbé válik. Nem messze ide található Hátszeg (ma: Hateg, Románia), az Őrváraljáról Hátszegen és Baucáron át Karánsebesre vezető helyi érdekű vonal a Magyar Királyság másik közforgalmú fogaskerekű vasútja volt, Hátszeg romos állomásán még az eredeti HÉV-szabványú fa melléképületek is láthatóak:
A baucári fogasról került a Felvidékre a két TIVc. osztályú fogaskerekű gőzmozdony , amelyek közül az egyik ma a tiszolci vonalon nosztalgiavonati szolgálatot lát el Magyar Királyi Államvasutak cégjellel és a Magyar Királyság nagycímerével (rajta az Árpád-sávokkal), mégpedig a román vasúthistórikusok utasítására. A baucári fogasvonal pályája többnyire járhatatlan:
, ahol fogasléces volt a pálya, ott már többnyire föl is szedték a sínt. Néhány kép a fogasról:
A Vest Trans Rail 40 0261-0 Ohaba de sub Piatra és Ciopeia között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 14:36:34 Címkék: Ohaba de sub Piatra Ciopeia 530 Private 40 0261 Románia ASEA villanymozdony Vest Trans Rail magánvasút tehervonat magaslatról hegyek folyó víz Hasonló fényképek |
A szemközt látható Retyezát-hegységen nem látszik a hágó, nagyon rövid úton kell majd közel 700 méteres magasságig fölmásznia a vonatnak, hogy elérje a Petrozsényi-medencét. Az emelkedő mértékadó értéke 17 ezrelék a magyar oldal felől, a román oldal felől több.
A CFR MARFA 47 4025-0 Ciopeia és Ohaba de sub Piatra között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 14:41:45 Címkék: Ohaba de sub Piatra Ciopeia 530 ASEA (CFR 40) 47 4025 Románia ASEA CFR villanymozdony felhos tehervonat gabonaszállító kocsi magaslatról táj folyó víz hegyek Hasonló fényképek |
A nagy terhelésű irányvonatokat tológépezés helyett inkább megosztva továbbítják.
A Constantin Grup 40 0389-9 Puj és Rusor között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:21:05 Címkék: Puj Pui Rusor 530 ASEA (CFR 40) 40 0389 Románia ASEA CFR villanymozdony borult osz hegyek tehervonat nyílt vonal magaslatról táj teleobjektív barna és zöld Constantin Grup magánvasút határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Ez a szép tartályvonat épp a hágóról ereszkedik le az őszi tájban: ez a fotóm már 2018-ban készült, és az új, Nikon D5600-as fényképezőgépemmel. Kicsit más a dinamika-átfogása, mint a nyolc éves Olympusnak volt!
A CFR Calatori 40 0789-0 Puj és Rusor között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:31:30 Címkék: Puj Pui Rusor 530 ASEA (CFR 40) 40 0789 Románia ASEA CFR villanymozdony borult nyílt vonal táj magaslatról osz hegyek határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Az előbb látott magán tehervonati gépnél pont 400-zal magasabb pályaszámú masina mögött csak kicsit gurul több tengely, mint amennyi tengelyes a mozdony. Ezzel a vonattal még ez a nehéz terep sem tudja zavarba hozni!
Puj állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:42:40 Címkék: Puj Pui 530 Románia nemmozdony Románia Hasonló fényképek |
Puj állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:42:53 Címkék: Puj Pui 530 Románia nemmozdony Románia Hasonló fényképek |
A DB 65 1010-6 pályaszámú Ludmilla Puj állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:45:07 Címkék: Puj Pui 530 Magándízel 651 010 Románia magánvasút állomás jelzö osz DB dízelmozdony Sulzer Hasonló fényképek |
A CFR PFT kiskocsi Puj állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 16:45:33 Címkék: Puj Pui 530 Románia PFT felhos Románia CFR Hasonló fényképek |
Az EM Lonea ipari kisvasút fűtőházaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:31:30 Címkék: CFF egyéb Románia kisvasút dízelmozdony nemmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea ipari kisvasút fűtőházaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:34:04 Címkék: Depoul 535 CFF diesel Románia kisvasút L45H dízelmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
A képen az L45H-090 és az L45H-085.
Az EM Lonea (Petrila) L45H-085 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:40:27 Címkék: Depoul 535 CFF diesel Románia kisvasút L45H dízelmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen EM Lonea (Petrila) L45H a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:42:51 Címkék: Depoul 535 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony futoház L45H Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
A műhely PetrillábanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:42:59 Címkék: Depoul 535 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen EM Lonea (Petrila) L45H a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:43:15 Címkék: Depoul 535 CFF diesel Románia kisvasút dízelmozdony futoház L45H Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea (Petrila) L45H 090 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 17:43:34 Címkék: Depoul 535 CFF diesel L45H 090 Románia kisvasút dízelmozdony futoház Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
A CFR MARFA 43 098-4 Petrozsény állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 19:55:47 Címkék: Petrozsény Petrosani 530 Koncar 43 098 Románia ASEA éjszakai villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
A RO-CEHP 69 0070-3 Petrozsény állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 20:03:13 Címkék: Petrozsény Petrosani 530 Magándízel 69 0070 Románia magánvasút éjszakai magaslatról tehervonat Dácsia dízelmozdony Sulzer CEHP Hasonló fényképek |
Ezek a képek egy nagyobb túra részeként készültek, egészen pontosan a bulgáriai Rodope-kisvasútra vezetett az utunk (beszámoló a link mögött), amikor Petrozsényben szálltunk meg egy éjszakára. Itt sem csak a helyi állomáson fényképeztünk, hanem bekéretőztünk a helyi ipari kisvasút fűtőházába és információkat is gyűjtöttünk, mivel másnap azt a vonatot terveztük először fényképezni. Nem, csak hogy jár a kisvonat, derült ki, de elég sűrűn is jár, ráadásul igen változatos környezetben! Úgyhogy nagy várakozással tekintettünk a második nap felé.
A CFR MARFA 43 0098-4 Petrozsény állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 20:27:02 Címkék: Petrozsény Petrosani 530 Koncar 43 0098 Románia ASEA éjszakai tehervonat villanymozdony CFR határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A Petrozsényi-medence területén a Magyar Királyság idejében négy bányát nyitottak, ezek egyike, a Petrilla területén található Deák Ferenc-akna nyílt meg elsőként 1869-ben. Az oda vezető normál nyomközű iparvágányról érkeztek ezek a kocsik, a szén azonban már nem onnan, mivel azt a bányaüzemet már régen bezárták, ott most csak az átrakás folyik, a keletebbre, Lonea területén fekvő bányából Petrilláig kisvasút szállítja a szenet. Ez a bánya egyébként mind közül a legkisebb termelésű, ennyit hanyatlott időközben a román ipar, illetve egyre nagyobb szerepet kaptak a Zsil alsó folyása mentén található külszíni fejtések (például Rovinárinál), ahol a szenet kitermelés után rögtön egy helyi erőműben el is tüzelik. A szénvonat élére elegendő a kis, négytengelyes, a zágrábi Rade Končarnál épült mozdony is, hiszen a síknak látszó környék ellenére a hegység tetején, egy fennsíkon vagyunk, és innen a rakott vonatok csak lefelé mehetnek, az üres kocsikat pedig ez a kisebb gép is vissza tudja húzni.
Az EPRail 48 0035-1 |
A CFR Calatori 461 043-8 Petrozsény állomáson egy Filiasiból érkezett, alaposan megkésett személyvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 20:38:55 Címkék: Petrozsény Petrosani 530 Koncar 461 043 Románia ASEA éjszakai villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
A CFR Calatori 461 043-8 Petrozsény állomáson egy Filiasiból érkezett, alaposan megkésett személyvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:30 20:39:39 Címkék: Petrozsény Petrosani 530 Koncar 461 043 Románia ASEA éjszakai perontetö állomás villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
Az EPRail 48 0035-1 |
A CFR Calatori 44 0123-4 Lunca Jiului és Petrozsény közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 07:41:22 Címkék: Lunca Jiului Petrozsény Petrosani 530 Koncar 44 0123 Románia ASEA napos nyílt vonal táj magaslatról repülőgép város napkelte légköroptika Tyndall-jelenség köd legjobb hangulat különleges fények villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
Reggel a kisvasút indulása előtt még kimentünk vásárolni, és persze lefotózni a kora reggeli, Zsilvásárhelyről érkező személyvonatot és párját. Itt technikailag már a déli rámpán vagyunk, de még alig esik a pálya. A kétvágányú szakasz Livezeniig tart, innen a MÁV még a medence nyugati részére, Lupény felé folytatta vasútját (arra forgalom ma már nincs, bár villamosított), a főirány csak később lett a Szurdok-szoroson át Olténiába vezető, Erdélyt Craiován át Bukaresttel összekötő útvonal.
A CFR Calatori 44 0123-4 Petrozsény és Lunca Jiului közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 08:12:12 Címkék: Lunca Jiului Petrozsény Petrosani 530 Koncar 44 0123 Románia ASEA napos nyílt vonal város hegyek magaslatról árnyékos villanymozdony CFR határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 08:43:17 Címkék: Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos tehervonat napkelte ellenfény Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 08:43:41 Címkék: Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony tehervonat Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 08:49:32 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony tehervonat napos hegyek nyílt vonal táj híd barna és zöld víz folyó Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 08:56:41 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal magaslatról táj hegyek város legjobb Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:03:55 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony tehervonat állomás ipar napos magaslatról Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:04:33 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony gyár ipar szembol Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:04:43 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos állomás ipar osz Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:06:13 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos tehervonat állomás ipar Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:08:44 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos ipar tehervonat Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
A szokatlan módon 790 mm nyomközzel működő kisvasúton a szabványos, Augusztus 23 művek által gyártott L45H sorozatú mozdonyok szolgálnak, amelyek a budapesti Gyermekvasút, több román erdei vasút mellett a legtöbb lengyel kisvasúton is megtalálhatók (ezekről még nem készült el az albumom, de folyamatban van). Ezen a képen a petrilai bányavasút egyetlen üzemképes mozdonya az ürítőbe tolja be a kocsikat, onnan kerül át a szén futószalaggal a már várakozó normál nyomközű kocsikba.
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:34:08 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal osz város tehervonat Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:36:07 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal tehervonat hegyek város táj magaslatról Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Szerintem mindenképp érdemes legörgetni az album aljáig/ellépegetni az album végéig, ahol egy sok jelenetet tartalmazó videót is meg lehet nézni az album témáival kapcsolatban!
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:48:37 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal tehervonat hegyek híd folyó víz osz Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:59:24 Címkék: Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos tehervonat nyílt vonal magaslatról Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 09:59:42 Címkék: Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos nyílt vonal magaslatról osz Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 10:33:48 Címkék: EM Lonea Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal tehervonat bánya Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 10:53:23 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal magaslatról tehervonat hegyek Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 11:00:08 Címkék: Petrilla Petrila 530 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút dízelmozdony napos oldalról ipar Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 11:47:27 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal tehervonat hegyek magaslatról Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 12:25:33 Címkék: EM Lonea Depoul 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal magaslatról táj hegyek tehervonat város Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Akinek bejönnek a kisvasúti tehervonatok, itt láthat néhány korábbi, témába vágó felvételt, még ha nem is ennyire autentikus környezetből:
Az EM Lonea L45H 086 a petrillai CFI EM Lonea keskeny nyomközű iparvasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 12:35:55 Címkék: Zsiec Jiet Depoul Petrilla Petrila 535 CFF diesel L45H 086 Románia kisvasút L45H dízelmozdony napos nyílt vonal magaslatról táj tehervonat hegyek város barna és zöld legjobb Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek |
Ennyi fotóval tulajdonképpen az összes lehetséges helyet megcsináltuk, így búcsúztunk Petrilától (és a szenet lopó bácsitól). Utunkat délre, a Szurdok-szoroson át folytattuk.
Egy ismeretlen CFR Calatori 43 Lainici és Pietrele Albe közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 16:59:07 Címkék: Lainici Pietrele Albe 530 Koncar 43 Románia ASEA emeletes vonat nyílt vonal álló formátum oldalról folyó víz hegyek viadukt hegyi vasút villanymozdony CFR Hasonló fényképek |
A déli rámpán mindenhol nagyon magasan vezet a vasút, egyelőre nem találtunk megfelelő nézőpontú fotóhelyet.
Egy ismeretlen UFO és Transmontana a Zsil völgyébenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:19 17:16:58 Címkék: Lainici Pietrele Albe 530 Private magánvasút ASEA Románia villanymozdony oldalról viadukt nyílt vonal hegyi vasút Hasonló fényképek |
A CFR Calatori 41 0009-1 Lainici és Meri között(könyvjelző) (Első Erdélyi Vasút) Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:10:31 14:33:28 Címkék: Meri Lainici 530 ASEA (CFR 40) 41 0009 Románia ASEA CFR villanymozdony napos nyílt vonal osz folyó víz alulról hegyek Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen CFR Calatori 41 Simian és Szörényvár (Drobeta Turnu Severin, Románia) közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:11:04 06:33:30 Címkék: Strehaia Szörényvár Drobeta Turnu Severin 510 ASEA (CFR 40) 41 Románia ASEA CFR villanymozdony éjszakai város napkelte folyó víz Hasonló fényképek |
A kép a szállodai szobánkból készült a hazaúton, kora reggel (mi voltunk az első reggelizők). vonatot a tűzoltóságtól jobbra, közel a Duna-parthoz érdemes keresni!
A CFR Calatori 40 0754-4 Ilovita és Varciorova között, a történelmi határonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:11:04 08:50:35 Címkék: Varciorova Ilovita 510 ASEA (CFR 40) 40 0754 Románia ASEA CFR villanymozdony osz napos nyílt vonal víz folyó tó híd hegyek teleobjektív Hasonló fényképek |
A CFR Calatori 40 0754-4 Ilovita és Varciorova között, a történelmi határonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:11:04 08:52:20 Címkék: Varciorova Ilovita 510 ASEA (CFR 40) 40 0754 Románia ASEA CFR villanymozdony napos nyílt vonal magaslatról táj víz folyó híd hegyek legjobb Hasonló fényképek |
Az elárasztott Vaskapuval zárom ezt az albumot, de aki szereti Erdélyt, nem kell sokat várnia, hogy újabb album érkezzen innen!
[VIDEÓ] Mozgóképek Dél-Erdélyből, a Piski-Petrozsény-Filiasi vasútvonalról és a Petrillai BányavasútrólFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Címkék: Petrozsény Petrosani 530 ASEA (CFR 40) Románia ASEA villanymozdony videó nyár osz magaslatról hegyek kisvasút tehervonat magánvasút CFR táj Erdély Hasonló fényképek |
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
L45H 40 461 47 41 43 477 48 44 80 651 69
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!