sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Albánia

Eddigi leghosszabb külföldi fotós túrámra illusztris társaságban indultam - négyünk képeiböl válogattam. Albánia legszebb vidékeit járja be a vasút, és mi többször végig követtük. Az album végén ráadás képek Szerbiából!

T669 1044 Nartë megállóhely fotó

T669 1044 Nartë megállóhely után

Előre megbeszélt négyórai kávénkat és péksütinket fölvettük a szálloda utcájában működő éjjelnappali boltban, majd nekiláttunk kikeveredni Vlorëból, ami a lassan hömpölygő de könnyen követhető forgalom nélkül nem is volt olyan könnyű feladat.

Félcsapórudas sorompó Mifol fotó

Félcsapórudas sorompó Mifol és Novoselë faluk között

Valamiért a közút számára nem volt jó az a lapos tengerpart, ahol a vasút elhagyja Vlorët észak felé, ehelyett a várost körbevevő hegyoromra föl kell mászni egy szerpentinen, csak, hogy a Nartëi sólepárló-öbölnél ismét a tenger szintjére ereszkedjünk.

T669 1044 a Novoselë szünet fotó

T669 1044 a Novoselë szünetelő megálló előtti útátjáróhoz közelít

A sólepárlóknál még igen erős érzékenységgel tudtunk csak fényképezni, ez a teleobjektíves kép pedig ISO 640-en készült (de nem látszik rajta). Az öböl megörökítéséhez ráadásul hiányzott a megfelelő nézőpont, itt az átjárónál is csak az életveszélyessé vált, és így lezárt felüljáró kínált magaslatot. Szintbeni keresztezés egyébként szinte csak a településeken van, a főutak és a fővonalak között nemigen.

T669 1044 a Novoselë szünet fotó

T669 1044 a Novoselë szünetelő megálló előtti útátjáróhoz közelít

A Ballsh-i mellékvonal és a vlorëi főút, vagy a pogradeci vonal és a Linbe vezető bekötőút azonban szintben keresztezik egymást, előbbinél jelzőőr, utóbbinál sorompóőr van.

T669 1044 a Novoselë szünet fotó

T669 1044 a Novoselë szünetelő megálló előtti útátjáróhoz közelít

Itt Novoselëból biciklizik ki a sorompó/jelzőőr a napi egy fölfelé és egy lefelé tartó vonathoz. Igencsak részmunkaidős állás.

T669 1044 a Novoselë szünet fotó

T669 1044 a Novoselë szünetelő megálló előtti útátjáróhoz közelít

Sajnos a vonal nélkülözi a természeti szépséget, végig viszonylag távol megy a tengerparttól, érdekes domborzati viszonyok közé csak kétszer ér: Fier előtt az alagúthoz egy közepesen szűk, de erősen benőtt völgyben jut el, Fier és Lushnjë között pedig egy tanúhegy lábánál halad el, de pont itt a vasút és a gyorsforgalmi út eltávolodik egymástól, földútra és bekötőútra letérni pedig nem mertünk.

T669 1044 a Novoselë közelé fotó

T669 1044 a Novoselë közelében

Előző nap, mielőtt föladtuk volna az üldözést, megpróbáltunk Këmishtajnál egy kis úton bejutni a vasút mellé, de azon kívül hogy meghorzsoltuk a kipufogó egyik műanyag tartóbilincsét semmi eredményt nem értünk el.

T669 1044 a Novoselë közelé fotó

T669 1044 a Novoselë közelében

A vlorëi vonal a félelmetesen ronda betonstruktúrák hazája, efölött a töltéshelyettesítő mocsárhídon nem tudok napirendre térni...

T669 1044 a Novoselë közelé fotó

T669 1044 a Novoselë közelében

Nem mondom, hogy olyan ronda, hogy az már szép, mert egyszerűen ronda.

T669 1044 a Novoselë közelé fotó

T669 1044 a Novoselë közelében

T669 1044 Fierbe érkezik Vl fotó

T669 1044 Fierbe érkezik Vlorë felől

(könyvjelző)

Ez itt tehát a vlorëi vonal alagútjának északi szája, minden csodájával együtt.

MÁV-Cargo Eams kocsi Albáni fotó

MÁV-Cargo Eams kocsi Albániában, Lushnjëban

Orosházán adták föl, üveget szállítottak benne. Állítólag a magyar vasút sokáig nem engedte a kocsijait Albániába, úgy tűnik, az orosháziak jobban féltették az üvegüket a szerb utaktól mint az albán vasúttól.

MÁV-Cargo Eams kocsi Albáni fotó

MÁV-Cargo Eams kocsi Albániában, Lushnjëban

T669 1044 Lushnjëba érkezik fotó

T669 1044 Lushnjëba érkezik

A két kocsis, tömött vonatot itt még egy vonatnyi utas várja (köztük szemrevaló fiatal leányok is), érthetetlen, hogy miért nem sűrítésen törik a fejüket a minisztériumban, különösen, hogy Albániában szemmel láthatólag kezd pénz lenni, kezd rendbe kerülni az ország.

T669 1044 Lushnjëba érkezik fotó

T669 1044 Lushnjëba érkezik

Az állomások infrastruktúrája eredetileg mindenhol elég komoly volt, az ilyen nagyobb városokban széles, betonozott peron és több bakdaru is épült, itt is tizenöt méteren férnek el az utasok és batyuik.

Utasok Lushnjëban fotó

Utasok Lushnjëban

A mozdonyvezető fotó

A mozdonyvezető

(könyvjelző)

Még zajlik a fölszállás a f fotó

Még zajlik a fölszállás a fülkés kocsikba

T669 1047 a reggeli Tiranë  fotó

T669 1047 a reggeli Tiranë - Pogradec személyvonattal Lekaj felől Rrogozhinë állomásra érkezik

Ez a vonat is már egy ideje úton van, és bár a lekaji állomásköz viszonylag szép, nem tudunk közel jutni hozzá, Kavajë és Golem felé viszont már lakó- és üdülőövezetn halad végig a vonat, nem olyan izgalmas. Akik az első albán albumunkat ismerik 2008. októberéből ujablak, azok tudják, hogy ezután jön majd csak a java!

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

(könyvjelző)

Ahogy a negyed óra késést összegyűjtő tengerparti személyvonat is most érkezik, szerencsére mi megvárhatjuk, hiszen a pogradeci vonat is vár a csatlakozásra négy halberstadti kocsijával.

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

Ez a csodaszép beton szerkezet ismerős lehet az előző napot bemutató albumból, akkor a másik irányból fotóztuk. Érdemes meyfigyelni a helyi Eagle nevű cég óriásplakátját a mozdony fölött, egy igen feltűnően Google Chrome logóval kiegészítve... Nem mennek a szomszédba, akár a neo.fm Magyarországon...

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

A híd sem alacsony, de Rrogzohinët is magasvasútként veszi be a vasút, kis P-alakban körbetáncolva, előbb keletre fordul, majd északnak, végül befut nyugat felé az állomásra, ahonnan mehet tovább Dürresbe. Az előbb látott pogradeci vonat nyugat felől érkezik és egyenesen jár ki keletre, Pëqin felé.

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

(könyvjelző)

Egy rossz helyre lezuhant repülő csészealj (vagy laikusok szerint bunker, bár abból nincs túl sok Albániában, így valószínűbb az első megoldás).

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

(könyvjelző)

A Csehszlovák Vasútnál csatolt üzemben vonali tológépként, egyébként nehéz tolatómozdonyként használt T669-es tökéletes szériamozdonyként került Albániába is, itt is megtalálható az átjáró a gépek között.

T669 1044 érkezik Vlorëból  fotó

T669 1044 érkezik Vlorëból Rrogozhinëba

Minden gép rövid orrával Dürres, hosszú orrával Tiranë felé néz, ami ennyi év után azért is bravúros, mert a tehervonatok és a fürdősök gyakran használják az egyetlen mozdonyfordításra alkalmas eszközt, a shkozeti deltavágányt a közlekedésükhöz.

T669 1047 a pogradeci szemé fotó

T669 1047 a pogradeci személlyel Elbasan után

Pëqinnél az elkerülőt választottuk, így a vonat elé kerültünk, de nem tudtunk ott fotózni, igaz, helyeket sem ismertünk. Ott délről feltöltött terület, északról kisebb hegyek határolják a vasutat, majd Elbasannál már egészen nagyra nőnek, sőt, elkezd egy völgy kialakulni. Igaz, a Paperr-Cërrik mellékvonalnál még elfér pár kilométer vaspályakeresztben is.

T669 1047 a pogradeci szemé fotó

T669 1047 a pogradeci személlyel Elbasan után

Elbasan házai közül kikeveredve már a sziklák alatt fut a vasút. Tavaly itt az első, remek fotó nem sikerült, mert az autók pont belementek a mozdonyba, ezért idén a folyó széles szakaszának kanyarjába, a támfalas részhez mentünk. A siker nem is maradt el.

T669 1047 a pogradeci szemé fotó

T669 1047 a pogradeci személlyel Elbasan után

A sziklarepedésben egy bővízű patak ömlik le, de eléggé mélyre ásta már magát, nem lehet rendes szögből együtt fotózni a vonattal.

T669 1047 a pogradeci szemé fotó

T669 1047 a pogradeci személlyel Elbasan után

(könyvjelző)

Teléről nagylátóra váltottam, odébb léptem egy tucatot, és közben a bürekemet is beraktam a hátizsákomba, hogy menetkész legyek. Hiába, a vasútfotós alkalmas párhuzamos feladatvégrehajtásra...

Librazhd állomás Albániában fotó

Librazhd állomás Albániában

Nem túl bizalomgerjesztő, de sokan jönnek ide, a város egyik főutcáján található, amit a rengeteg gyalogos miatt autóforgalom számára is megnyitott, de akadozó haladást lehetővé tevő sétálóutcának nevezhetnék. Nem kis rémületet okozott a gyalogosok körében a helyi vadász, aki a sörétessel odapörkölt kettőt a kóbor kutyáknak. Aztán rendreutasították.

T669 1047 érkezik Librazhdb fotó

T669 1047 érkezik Librazhdba

A völgy itt kiszélesedik, ideális helyet nyújtva egy kicsit dombos városnak. Az állomás előtt torkollik bele a folyóba a Cermenikë-hegységből lefolyó patakok sora.

T669 1047 a Qukës előtti na fotó

T669 1047 a Qukës előtti nagy viadukton

(könyvjelző)

Épp ekkor ment el a Nap, így kénytelenek voltunk az eredetileg tervezett hagyományos, fölülről lőtt kép helyett (amit ráadásul a tavalyinál jobb helyről szerettünk volna lőni) kénytelenek voltunk alternatív megoldásokat keresni. Nem is lettek rosszak.

T669 1047 a Qukës előtti na fotó

T669 1047 a Qukës előtti nagy viadukton

(könyvjelző)

Épp ekkor ment el a Nap, így kénytelenek voltunk az eredetileg tervezett hagyományos, fölülről lőtt kép helyett (amit ráadásul a tavalyinál jobb helyről szerettünk volna lőni) kénytelenek voltunk alternatív megoldásokat keresni. Nem is lettek rosszak.

T669 1047 a Qukës előtti na fotó

T669 1047 a Qukës előtti nagy viadukton

Librazhdban mindig leraknak egy kocsit. Egy ideig a háromból raktak le egyet, de szerencsére nem olyankor, amikor mi is Albániában lettünk volna.

Hektorok Prrenjasban fotó

Hektorok Prrenjasban

Miután már tudtuk, hogy a lini hágó gyorsabban járható bármelyik másiknál, ezúttal már az odaúton megálltunk a roncstemetőnél néhány célzott, előre kitalált céllal, így tíz perc elég is volt belőle. Nekem a T435-ösökről ne volt valami jó képem eddig...

A prrenjasi roncstemetőben fotó

A prrenjasi roncstemetőben

(könyvjelző)

Attila itt is megtalálta a tökéletes főszereplőt.

V200 2003 Prrenjasban fotó

V200 2003 Prrenjasban

Jó kis pseudo-HDR képet lőttem a V200-asról is.

Vasútfotósok a Dongók tetej fotó

Vasútfotósok a Dongók tetején

Ezért itt nem szólnak, a képek viszont magukért beszélnek...

T669-esek sora Prrenjasban  fotó

T669-esek sora Prrenjasban - egyszer majd szétvágják őket, vagy újra forgalomba állnak

(könyvjelző)

T669 1004 Prrenjasban fotó

T669 1004 Prrenjasban

T435-ösök Prrenjasban fotó

T435-ösök Prrenjasban

A kiürült gyárépületek komoly sebek a tájon.

T669 1047 Linbe érkezik fotó

T669 1047 Linbe érkezik

Igazán az Ohridi-tóval fényképezni a vonatot ősszel lehetett, amikor 2008-ban itt jártunk. Most viszont találtunk kiváló bunkereket (amiket ugye Albániában külön kihívás föllelni).

A lini bekötőút sorompójáná fotó

A lini bekötőút sorompójánál

Kicsit nehézkes volt megfordulni a kocsival, mivel éppen felújították a bekötőutat, a hágónak a tó felőli oldalán is éppen a szélesítéssel és a kanyarok levágásával voltak elfoglalva.

A sorompóőr Linben fotó

A sorompóőr Linben

(könyvjelző)

T669 1047 Linbe érkezik fotó

T669 1047 Linbe érkezik

Az átmenő fővágány tavaly még csak simán járhatatlan volt egy kidőlt daru miatt, idén már hiányoztak is darabok belőle.

Elment a vonat, a sorompóőr fotó

Elment a vonat, a sorompóőrre másfél óra pihenő vár

Ez idő alatt visszamentünk Prrenjasba ebédelni. Remek bárányos kebabot ettünk egy frissen felújított büfében nem messze az állomástól (a tavalyi sörözőnk viszont már zárva volt).

T669 1047 ereszkedik le a l fotó

T669 1047 ereszkedik le a lini alagút felől Prrenjasba

A folyó elérte a forrását, de a vonat még mindig nem járna elég magasan, hogy átkeljen az Ohridi-tóhoz, ezért egy oldalvölgyben hosszú és magas töltésen, S-kanyarokat téve kúszik föl az alagúthoz, majd ott is ereszkedik le a visszaúton.

T669 1047 ereszkedik le a l fotó

T669 1047 ereszkedik le a lini alagút felől Prrenjasba

Fölfelé a három kocsival is szenved a gép, itt van a legmeredekebb emelkedő, ráadásul mindezt ellenívekben kellett kialakítani.

T669 1047 Prrenjashoz közel fotó

T669 1047 Prrenjashoz közeledik

Hátul látható az alagúthoz vezető töltés és egy viadukt (jó meredek), az előtérben pedig az S-kanyar jobbos fele.

T669 1047 Prrenjashoz közel fotó

T669 1047 Prrenjashoz közeledik

(könyvjelző)

Itt pedig már látszik a balos is.

T669 1047 Prrenjashoz közel fotó

T669 1047 Prrenjashoz közeledik

T669 1047 Prrenjashoz közel fotó

T669 1047 Prrenjashoz közeledik

A mozdonyon utazás elég általános eset.

T669 1047 Xhyre és Librazhd fotó

T669 1047 Xhyre és Librazhd között

Prrenjas után gyors szakasz következik, sehogyan nem tudtuk utolérni a vonatot csak közvetlenül Librazhd előtt. Itt amolyan mindegy, csak legyen fotót készítettünk.

T669 1047 Xhyre és Librazhd fotó

T669 1047 Xhyre és Librazhd között

T669 1047 Librazhd és Mirak fotó

T669 1047 Librazhd és Mirakë között

(könyvjelző)

T669 1047 Librazhd és Mirak fotó

T669 1047 Librazhd és Mirakë között

T669 1047 Librazhd és Mirak fotó

T669 1047 Librazhd és Mirakë között

(könyvjelző)

T669 1047 Elbasan és Bishqe fotó

T669 1047 Elbasan és Bishqem között

(könyvjelző)

Ugyanonnan fotóztunk, ahonnan tavaly, Viktor virágágyás-letaposásának lehetőségét szerettük volna megköszönni a háziaknak, de nem volt otthon senki, csak néhány albán szamár. Ők is megfeleltek..

T669 1047 Elbasan és Bishqe fotó

T669 1047 Elbasan és Bishqem között

(könyvjelző)

Ugyanonnan fotóztunk, ahonnan tavaly, Viktor virágágyás-letaposásának lehetőségét szerettük volna megköszönni a háziaknak, de nem volt otthon senki, csak néhány albán szamár. Ők is megfeleltek..

T669 1047 Elbasan és Bishqe fotó

T669 1047 Elbasan és Bishqem között

(könyvjelző)

Ugyanonnan fotóztunk, ahonnan tavaly, Viktor virágágyás-letaposásának lehetőségét szerettük volna megköszönni a háziaknak, de nem volt otthon senki, csak néhány albán szamár. Ők is megfeleltek..

Sajátos McDonald´s Elb fotó

Sajátos McDonald´s Elbasanban, Albániában

Sárga-fekete pepita busz El fotó

Sárga-fekete pepita busz Elbasanban

Utca Elbasanban fotó

Utca Elbasanban

Karosa busz Elbasanban fotó

Karosa busz Elbasanban

Pizzéria fotó

Pizzéria

Kértünk töményet, ezt kaptuk, de lehetett kóstolni. A kóstoló bejött, erre hoztak poharakat és otthagyták az üveget. Elég öntevékenyek voltunk, nekünk nagyon olcsó volt a pia, de nekik is megérte...

Kilátás a szállodából fotó

Kilátás a szállodából

A másik irányba, ellenfényben remek kilátás nylít régi, olasz stílusú, cseréptetős házikókra is.

Elbasan XV. századi erődje fotó

Elbasan XV. századi erődje

Attila jegyet vesz Elbasanb fotó

Attila jegyet vesz Elbasanban

Elbasan állomás fotó

Elbasan állomás

Zárják a peronokat fotó

Zárják a peronokat

Elbasan egyetlen világító j fotó

Elbasan egyetlen világító jelzője

(de csak egyféleképp tud)

Semmi változatosság: másnap fotó

Semmi változatosság: másnap reggel is T669 1047 érkezik a pogradeci vonattal

Attilával vonatra szálltunk, hogy ott is fényképezzünk, illetve, hogy kipróbáljuk, milyen itt utazni. Eközben Józsi és Viktor kívülről dolgoztak.

Mercedes kerüli ki az egyik fotó

Mercedes kerüli ki az egyik elbasani sorompót

Egy méterre van a vonat az átjárótól (és negyvennel megy), de a kocsi már félig bent van. A vasutasra sem lehet mondani, hogy késlekedett volna.

T669 1047 Kraste rakodóhely fotó

T669 1047 Kraste rakodóhelyen

(könyvjelző)

T669 1047 Kraste rakodóhely fotó

T669 1047 Kraste rakodóhelyen

Fagylaltárus az albán vonat fotó

Fagylaltárus az albán vonaton

(könyvjelző)

Tulajdonképpen egy nagy termoszból árul fagyasztott tejszínnek tűnő masszát, de ott helyben (a halbi kocsi fölszerelt függönyei és jól nyíló ablakai ellenére) jól esett. Egy albán leke kb. 2 forint. Én egy 50 lekést adtam kétszer két gombóc fagyiért, de még kaptam vissza...

Előző nap pont eze a hídon  fotó

Előző nap pont eze a hídon fotóztuk a vonatot Elbasan előtt

Magánaljas vasúti pálya Alb fotó

Magánaljas vasúti pálya Albániában

Magánaljas vasúti pálya Alb fotó

Magánaljas vasúti pálya Albániában

(könyvjelző)

A vasutasok és a rendőrök n fotó

A vasutasok és a rendőrök nézik a vonatfotóinkat

(könyvjelző)

Két nappal korábban sajnos minden albán vonatos képünket odaadtuk az igazgatóságon, így csak számukra idegen vasutakat mutathattunk nekik, de az ukrán CsME3-as sorozatnak nagyon örültek ujablak. Nem meglepő!

Szereplési vágyas utasok az fotó

Szereplési vágyas utasok az albán halbiban

Ami még a 50 80 21-43 277-0 német, és a 21-43 024-3 albán pályaszámot is viseli.

Kilátás a nyitott hátsó ajt fotó

Kilátás a nyitott hátsó ajtón

Alagút-viadukt-alagút kombi fotó

Alagút-viadukt-alagút kombináció

Állványon álló videóval haladtunk ezeken a szakaszokon, semmi remegés, ütés, vibráció nem látszik a képen, nem hallatszik a hangon. Sokkal szebben fut a vonat a pályán, mint otthon.

Alagút-viadukt-alagút kombi fotó

Alagút-viadukt-alagút kombináció

(könyvjelző)

Állványon álló videóval haladtunk ezeken a szakaszokon, semmi remegés, ütés, vibráció nem látszik a képen, nem hallatszik a hangon. Sokkal szebben fut a vonat a pályán, mint otthon.

T669 1047 Librazhd állomásr fotó

T669 1047 Librazhd állomásra érkezik

Librazhd állomás fotó

Librazhd állomás

T669 1047 Qukesnél fotó

T669 1047 Qukesnél

(könyvjelző)

Nekem ez a magasan haladó vonat a túra egyik leginkább tetsző felvétele lett, az albán szakaszon belül mindenképp különleges.

T669 1047 Qukesnél fotó

T669 1047 Qukesnél

(könyvjelző)

Viktor erről a kis hídról lőtt parádés felvételt. A házak mögött, a kőbányával szemben van a nagy viadukt.

T669 1047 Prrenjasban fotó

T669 1047 Prrenjasban

(könyvjelző)

Itt szinte teljes töltéssel fut neki az emelkedőnek a Dongó. Az állomás elején vonatszakadás esetére terelő-csonkavágány is van, de mivel személyzet már nincs, így nem állítják védőállásba a kitérőt.

T669 1047 Prrenjasban fotó

T669 1047 Prrenjasban

T669 1047 Prrenjasban fotó

T669 1047 Prrenjasban

Ahogy a közút alatt átkel egy aluljárón és odaér az S-kanyarokhoz, már húszra lassul, így nem gond átérnünk Linbe. Hát, ha még vizet is kell pótolni a masinában... Ami egyébént, úgy találtuk, a laza menetrendbe akár bele is férhet.

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

(könyvjelző)

Immár visszaútban... Nem tudom, mi szűkíti le így a látószöget Józsi fotóján, bunker mindenesetre nem lehet... Igaz, volt elég ideje Józsinak kifaragni valami díszletet...

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

A háttérben Lin falu. Csodás, Virpazarhoz hasonló kis vizi település lehet, de sajnos, amilyen közelinek látszik, a kényelmetlen fotóhelyünktől olyan távoli volt. Plusz a fotóhelyet elő is kellett készíteni.

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

A háttérben Lin falu.

T669 1047 Linben fotó

T669 1047 Linben

(könyvjelző)

Az Ohridi-tónál a szárazföldi határ Makedóniával gyakorlatilag a vasúti alagút szájától párszáz méterre van. Nem véltelen, hogy igencsak erősen védhetőre képezték ki a hegyoldalt a liniek.

[GIGAPAN] T669 1047 Linben  fotó

[GIGAPAN] T669 1047 Linben (panorámakép)

(könyvjelző)

Az Ohridi-tónál a szárazföldi határ Makedóniával gyakorlatilag a vasúti alagút szájától párszáz méterre van. Nem véltelen, hogy igencsak erősen védhetőre képezték ki a hegyoldalt a liniek.

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

(könyvjelző)

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

Tavaly egészen oldalról fényképeztük ezt a viaduktot ujablak, most a saját oldaláról, kicsit térbelibb megközelítéssel.

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

(könyvjelző)

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

T669 1047 Prrenjas és Qukes fotó

T669 1047 Prrenjas és Qukes között

Ezt a helyet mind a négyen sikresen belőttük, és teljesen máshogy...

Ókori kőhíd Librazhd közelé fotó

Ókori kőhíd Librazhd közelében

Ókori kőhíd Librazhd közelé fotó

Ókori kőhíd Librazhd közelében

(könyvjelző)

Ókori kőhíd Librazhd közelé fotó

Ókori kőhíd Librazhd közelében

461-112 és 461-155 Prijepol fotó

461-112 és 461-155 Prijepolje Teretnán

A hazaúton belehúztunk, csa ott álltunk meg fotózni, ahol jött valami szembe, mint például ez a kétgépes tehervonat a jól ismert Prijepoljénél.

Víztározó fotó

Víztározó

461-105 Uzicében fotó

461-105 Uzicében

(könyvjelző)

461-105 Uzicében fotó

461-105 Uzicében

461-152 tehervonattal Uzicé fotó

461-152 tehervonattal Uzicében

461-152 tehervonattal Uzicé fotó

461-152 tehervonattal Uzicében

(könyvjelző)

Ismeretlen pályaszámú 441-e fotó

Ismeretlen pályaszámú 441-es indul Belgrádból

A 23 087-es gőzmozdony Belg fotó

A 23 087-es gőzmozdony Belgrádban

A 23 087-es gőzmozdony Belg fotó

A 23 087-es gőzmozdony Belgrádban

441-001 a kis fűtőház fordí fotó

441-001 a kis fűtőház fordítókorongján

(könyvjelző)

A fő fűtőházba baleset miatt nem lehetett bejárni, ezért hátul elég nagy volt a nyüzsgés, a romos melléképületben kellett a napivizsgákat is csinálni.

441-001 a kis fűtőház fordí fotó

441-001 a kis fűtőház fordítókorongján

441-001 a kis fűtőházban Be fotó

441-001 a kis fűtőházban Belgrádban

441-707 a kis fűtőházban Be fotó

441-707 a kis fűtőházban Belgrádban

Mozdonyparádé a belgrádi fű fotó

Mozdonyparádé a belgrádi fűtőházban

(könyvjelző)

Erős HDR kép, nem csak pszeudo-HDR, de még nem tökéletes...

A 641-324-es Bobo a belgrád fotó

A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban

(könyvjelző)

Ez viszont egy szépen sikerült HDR, kellemes, lágy átmenetekkel.

A 641-324-es Bobo a belgrád fotó

A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban

461-105 és 441-604 Belgrádb fotó

461-105 és 441-604 Belgrádban

Mire fölértünk Belgrádba (igaz, mi ebédeltünk Uzicében egy nagyobb adag Pljeskavicát), addigra a személyvonat gépe is kényelmesen elhelyezkedett a napivizsgájához.

Panoráma Elbasan alig működ fotó

Panoráma Elbasan alig működő acélművéről és a környező hegyekről

(könyvjelző)

A bal szélen látható völgybe halad be a vasút.

Panoráma a prrenjasi roncst fotó

Panoráma a prrenjasi roncstemetőből

(könyvjelző)

Végezetül két további panorámafotó Bedenek Józsitól.

350 017 Budapest-Keleti pál fotó

350 017 Budapest-Keleti pályaudvaron

A nagy utazás itt ér véget, ilyen hirtelen, hajnalban, a soproni IC indulását várjuk. Viktort megtanítottam kézzel fehéregyensúlyt beállítani, ettünk egy, a magyar valóságba visszarántó gyroszt, végignéztük a képeket, és gondolatban már a következő kalandra készültünk. Az pedig sosem várat magára.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek