sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Áprilisi körkép

Egy délután az M40 sorozattal, kis technológiai bemutató a Kőröshegyi viadukt építéséről és további érdekes képek!

Rügyek fotó

Rügyek

(könyvjelző)

Mint a legtöbb ilyen válogatásban, itt is nagyon sokféle fotóval találkozhatsz. Azt javaslom, sorban haladj végig mindegyiken, nem tudhatod a bélyegkép alapján, hogy milyen érték vár rád valamelyik semmiségnek tűnő fotón! Ezért is kezdem néhány természetfotóval, talán jólesik a vasútbarátnak is néhány ilyen!

Ágas-bogas fotó

Ágas-bogas

Ezek az első képek a Bakonyban készültek, a Kőris-hegyi radarállomásra kirándultunk.

Gyermekláncfű fotó

Gyermekláncfű

Ezt a képet a gyönyörű részletek miatt érdemes megnézni - a szár barázdáinál és a csavarodott porzóknál látszik igazán, hogy milyen kiváló rajza van a Zuiko 40-150 mm objektívnek!

Gyermekláncfű fotó

Gyermekláncfű

(könyvjelző)

Ezt a képet a gyönyörű részletek miatt érdemes megnézni - a szár barázdáinál és a csavarodott porzóknál látszik igazán, hogy milyen kiváló rajza van a Zuiko 40-150 mm objektívnek!

Rügyfakadás fotó

Rügyfakadás

Ez a kép már a Kőris-hegyen álló kilátóból készült, ahol a fák lombjának magasságáig sikerült emelkedni. Így közvetlen közelről figyelhettem meg a hegycsúcson állandó napfénynek kitett rügyek nyílását.

Turquise fotó

Turquise

(könyvjelző)

Mielőtt rátérnénk a vonatokra, álljon még itt egy aprócska busz, az Isuzu Turquise, ami látszólag igen hosszú!

M40 201 és M44 438 Rákospal fotó

M40 201 és M44 438 Rákospalota-Újpest állomáson

Korábban elképzelhetetlen volt, hogy egy egész délután során Budapest belterületén ennyi púposos fotó készülhessen. Most viszont több példány is vendégeskedik a fővárosban ebből a dicső sorozatból!

M40 201 és a Hasek Rákospal fotó

M40 201 és a Hasek Rákospalota-Újpest állomáson

A fehér kabátos kislány se csúnya, de ezen a képen mégis a tükröződő mozdony lenne a téma...

Bmxt 008 és M40 201 Rákospa fotó

Bmxt 008 és M40 201 Rákospalota-Újpesten

Megjött a Hernyó, szabad a kijárat, a feszmentesítésen kitológépként dolgozó 201-es hazatér rákosi ideiglenes otthonába.

M40 201 Rákospalota-Újpeste fotó

M40 201 Rákospalota-Újpesten

(könyvjelző) (Budapest-Szob-Pozsony vasútvonal)

A 201-es Púpostól ezzel a nagylátószögű képpel búcsúzom, mivel ő távozott, én pedig Pestszentlőrinc felé vettem az irányt.

BDt 361 Rákospalota-Újpeste fotó

BDt 361 Rákospalota-Újpesten

Graffitimentes vezérlőkocsi - ritka dolog. Szerintem így frissen festve ez a cucc szép!

BDt 435 Pestszentlőrincen fotó

BDt 435 Pestszentlőrincen

Megérkeztem Pestszentlőrincre, ahol javában tart a vonali rekonstrukció. Mint a képen is látható, az állomás külső ívben fekszik és nagyon keskeny, alacsny peronokról kell az elővárosi utasoknak felkászálódniuk a vonatokra.

Ez csak egy érdekesség fotó

Ez csak egy érdekesség

A Szentesi Vasútépítő aláve fotó

A Szentesi Vasútépítő aláverőgépe Pestszentlőrincen

Az aláverőgép pihen, hiszen a betonozó és a dozátor (kőszóró) szerelvény is a felújítás alatt álló vágányon van kint a nyílt vonalon.

BDt 441 Pestszentlőrincen fotó

BDt 441 Pestszentlőrincen

A felújítás adta lehetőséget megragadva a MÁV azonnal ritkította a vonatokat, pedig meg lehetett volna oldani anélkül is - pl. ha Szemeretelepnél két részbe vágják a beruházást. Lehet, hogy úgy még a munka is hatékonyabb lehetett volna.

Villamos vonalfelügyelőség fotó

Villamos vonalfelügyelőség

A25 016 Pestszentlőrincnél fotó

A25 016 Pestszentlőrincnél

(könyvjelző)

Ez a kép köszöno viszonyban sincs a tiszta kép fogalmával, de mégis a virágokkal együtt valahogy szép az összhatása, ezért megtartottam. Kvízképnek még jó lesz!

A27 003 Pestszentlőrincnél fotó

A27 003 Pestszentlőrincnél

A jobbvágány átépítése a végéhez közeledik, a forgalom egyelőre a régi bal vágányon bonyolódik félóránkénti irányváltással.

BDt 454 érkezik a bal vágán fotó

BDt 454 érkezik a bal vágányon Pestszentlőrincre

A felújítás alatt álló szakasz végén visszatér a helyes vágányra.

Pestszentlőrinci látkép fotó

Pestszentlőrinci látkép

(könyvjelző)

Az omladozó, régi állomásépület, a nagy kanyar és a víztorony határozzák meg a kisállomás hangulatát.

6341 022-9 Pestszentlőrince fotó

6341 022-9 Pestszentlőrincen

(könyvjelző)

A Budapest-Szentes gyorsvonatot a mozdonyos-gépcserés megoldás helyett immár 6341-es motorvonattal oldják meg. Nem biztos, hogy gyorsabb, de biztos kényelmesebb.

BDt 417 Pestszentlőrincen fotó

BDt 417 Pestszentlőrincen

Rögtön utána már egy zónázó vonat vágtat.

A27 003 Pestszentlőrincen fotó

A27 003 Pestszentlőrincen

Térjünk vissza a nap sztárjához, aki most lejár a dozátorszerelvényről!

A27 003 Pestszentlőrincen fotó

A27 003 Pestszentlőrincen

A gép némi szürkés füstöt eregetve körbejár.

A27 003 Pestszentlőrincen fotó

A27 003 Pestszentlőrincen

(könyvjelző)

Nagyon szépen látszik a gép csőre ezen a képen!

BDt 425 Pestszentlőrincen fotó

BDt 425 Pestszentlőrincen

(könyvjelző)

Egyszer valaki kérte, hogy csináljak több vezérlőkocsis képet - azt hiszem, most már több is van belőlük, mint elég!

A27 003 pályát épít fotó

A27 003 pályát épít

(könyvjelző)

Sajnos a képen már látszik, hogy április óta rajta van az a festmény a gépen, amit a mai napig nem sikerült lekaparni róla.

Felsővezetékes Dongó szalad fotó

Felsővezetékes Dongó szalad át Pestszentlőrincen

A27 003 követ vételez fotó

A27 003 követ vételez

A27 003 követ vételez fotó

A27 003 követ vételez

A kőszerelvénnyel kiáll az állomásra, hogy holnap csak ki kelljen szórni, ne kelljen a felvétellel is bajlódni. A szervezés kiváló, a telepen kerítés is van. A háttérben pedig valami zöldlik...

A27 003 követ vételez fotó

A27 003 követ vételez

Nézzük meg ismét közelről - én Púpos-fan vagyok, szóval elnézést, amiért kicsit tényleg sok képet teszek fel ide róla, tudom, hogy három elég lett volna, de nehéz megállnom!

A27 003 követ vételez fotó

A27 003 követ vételez

A csodás bordás alumínium burkolatú irodaház alá állítja be a köveit.

V43 1193 és A25 016 Pestsze fotó

V43 1193 és A25 016 Pestszentlőrincen

(könyvjelző)

Legyen valami más is!

A27 003 még mindig Pestszen fotó

A27 003 még mindig Pestszentlőrincen

Jobb rálátással az építészeti zsenialitás eme gyermekére.

Ide kicsit más van írva, mi fotó

Ide kicsit más van írva, mint az elejére

A-huszonhetes hangulatok fotó

A-huszonhetes hangulatok

(könyvjelző)

Na, még egy vezérlőkocsi: B fotó

Na, még egy vezérlőkocsi: BDt 433

Fák fotó

Fák

Technológiai fejezet követk fotó

Technológiai fejezet következik: a Kőröshegyi völgyhíd építése

Ezen a Z építési nagyságú maketten (ha még hátrébb mentem volna) jól látszódna a technológia teljes sora. Az alapot mélyre fúrt vasbeton cölöpök jelentik, amiket a felszínen egy vastag, de kellőképp rugalmas vasbeton lappal fognak össze. Ebből indulnak ki az üreges oszloppal amit csúszózsaluval betonoznak ki, míg elérik az oszlopfőt. Ide még a pillérépítő brigád önti ki a hídszelvény indító zömét (ez már látszik a képen).

Szabadbetonozásos eljárás fotó

Szabadbetonozásos eljárás

Az indítózömre rááll a csúszózsalu (a szomszédos pillérről egy több, mint száz lépéses tánc keretében helyezi át a "testsúlyát" a következő indítózömre), majd elindul a betonozás 36 órás kötési időkkel, szimmetrikusan.

Előregyártott betonelemekke fotó

Előregyártott betonelemekkel folytatták

Az építkezés felgyorsítása érdekében áttértek az előregyártott elemek beemelésére épülő eljárásra. Mikor az építkezésen jártunk, már bent volt az utolsó elem is, csak a két partról épített híd két felét kellett összebetonozni - de addig még ki kellett számolni, hogypontosan milyen hosszú betonelemmel, mekkora összefeszítő erővel kell befelyezni a hidat. Ez a kritikus probléma a tervezés pontosságától függetlenül csak az utolsó pillanatban oldható meg a tényleges híd tulajdonságainak mérése után.

Úgynebezett "csendes" dilat fotó

Úgynebezett "csendes" dilatációs szerkezetet építettek be

(könyvjelző)

Jártam a Vasúttörténeti Par fotó

Jártam a Vasúttörténeti Parkban is

Jártam a Vasúttörténeti Par fotó

Jártam a Vasúttörténeti Parkban is

(könyvjelző)

Egy érdekes hídelem fotó

Egy érdekes hídelem

A 37-es villamos az EXPÓ-ná fotó

A 37-es villamos az EXPÓ-nál

(könyvjelző)

Alternatív energia kiállítás volt a BNV-n, oda mentünk, de amíg í társaságomra vártm, lőttem pár képet. A kiállítás egyébként (két standot leszámítva) gyenge volt. De az a két stand (az egyik az energiaerdők számára árult technológiát és módosított fákat, a másik pedig az általam eddig látott legjobb hőszivattyút árulta) mindenért kárpótolt minket! D. tervez is egy hőszivattyú beszerzését...

V43 1297 egy záhonyi gyorss fotó

V43 1297 egy záhonyi gyorssal Kőbánya-teher pu.-n

Fotósportré fotó

Fotósportré

Mint talán tudjátok, van egy fotós kurzusom az ELTÉ-n. Az ő egyik kirándulásukon készült képeimet teszem most közzé - de az album végén még akad néhány igazá finom vonatfotó!

Vár fotó

Vár

Nap vége fotó

Nap vége

Masszív egy kapu (ELTE Déli fotó

Masszív egy kapu (ELTE Déli tömb)

Ilyennel járnak az ELTE pro fotó

Ilyennel járnak az ELTE professzorok?

Börtön az ELTE? fotó

Börtön az ELTE?

Ennyien mit fotóznak? fotó

Ennyien mit fotóznak?

A Művészetek Palotája, a Zi fotó

A Művészetek Palotája, a Ziggurat és a csepeli HÉV

(könyvjelző)

A Művészetek Palotája, a Zi fotó

A Művészetek Palotája, a Ziggurat és a csepeli HÉV

A Citadell és az ELTE fotó

A Citadell és az ELTE

A híd nimfája fotó

A híd nimfája

FLR-707 a 103-as busz vonal fotó

FLR-707 a 103-as busz vonalán a Lágymányosi hídon hajt át

(könyvjelző)

Vodafone és HÉV fotó

Vodafone és HÉV

(könyvjelző)

Vodafone és HÉV fotó

Vodafone és HÉV

Lágymányosi híd fotó

Lágymányosi híd

Lágymányosi híd fotó

Lágymányosi híd

Brutálisabb retussal.

HÉV Filatorigátnál fotó

HÉV Filatorigátnál

Amsler FMK-002 Kelenföld ál fotó

Amsler FMK-002 Kelenföld állomáson

Amsler FMK-002 Kelenföld ál fotó

Amsler FMK-002 Kelenföld állomáson

(könyvjelző)

Amsler FMK-002 Kelenföld ál fotó

Amsler FMK-002 Kelenföld állomáson

1116 024 a százhalombattai  fotó

1116 024 a százhalombattai személyvonattal Kelenföldön

1116 024 a százhalombattai  fotó

1116 024 a százhalombattai személyvonattal Kelenföldön

(könyvjelző)

V43 1312 és a négyes metró  fotó

V43 1312 és a négyes metró építkezése

Az Amsler a négyes metró ép fotó

Az Amsler a négyes metró építkezésénél

V43 1127 Kelenföldön fotó

V43 1127 Kelenföldön

A hármas FLIRT (5341 003-1) fotó

A hármas FLIRT (5341 003-1) sikeres próba után Kelenföldön

(könyvjelző)

A hármas FLIRT (5341 003-1) fotó

A hármas FLIRT (5341 003-1) sikeres próba után Kelenföldön

1047 005-2 gépmenetben Kele fotó

1047 005-2 gépmenetben Kelenföldön

Panorámaképe a Kőröshegyi v fotó

Panorámaképe a Kőröshegyi völgyhídról

(könyvjelző)

Panorámaképe a Kőröshegyi v fotó

Panorámaképe a Kőröshegyi viaduktról

(könyvjelző)

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek