sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Áprilisi körkép

Majdnem egy éves lemaradásomat pótolva folytatódnak a fővonali villanyvonatokról készült sorozatok, ezúttal Herceghalomból, kiegészítve néhány nem-vasúti fotográfiával.

V43 1374 Rákosrendezőn fotó

V43 1374 Rákosrendezőn

Biztosan vannak az olvasóim között olyanok, akik kevésbé vannak oda a külföldi vasutakért, inkább a MÁV csodáiról szeretnének képeket nézegetni.

Ingavonat Rákosrendezőn fotó

Ingavonat Rákosrendezőn

Ezért, bár az ősszel sokat jártam fotózni Magyarországon kívül, az albumok föltöltésénél - a változatosság jegyében - magyar albumokat is fogok válogatni.

Horrorisztikus pilótasapkás fotó

Horrorisztikus pilótasapkás próbababa - avagy nyak nélkül nem is baba

Azoknak pedig, akik végképp csak a hardcore magyar témákat szeretik és a dízelvonatokat, nekik is szép számú album van betárazva otthon, amik hamarosan kirepülnek a palackból.

Műanyag szakács a Váci utcá fotó

Műanyag szakács a Váci utcában

Hallgatóimat a Váci utcába vittem fotózási gyakorlatra. Én nem voltam különösebben ihletett, időm jórészében úgyis a hallgatóknak segítettem megvalósítani azt, amit kigondoltak, így csak néhány nagyon undorító Váci utcai jellegzetességet fotóztam le.

Food day fotó

Food day

Melyik napon nem adnak kaját az étteremben?

Éttermi reklám fotó

Éttermi reklám

Az ételfotózás alapszabálya, hogy az elemózsia nem szabad, hogy csillogjon. Erre ezek lapos, térbeliség nélküli, de csillogó rajzolt reklámot fosnak föl a falra...

Tipikus magyar bugylibicská fotó

Tipikus magyar bugylibicskák (a knives szóban a részleges hasonulásról ne beszéljünk)

A tipikus magyar ma svájci bicskát használ, ne állítsuk már be vadembereknek magunkat!

Olaszok a magyar utcán fotó

Olaszok a magyar utcán

Ezen a komisz napon csak olaszok járták a Váci utcát rajtunk kívül. Lentről nézve, ha nem a teleobjektívhez folyamodok, a szép házak nem látszódnak, csak az esőtetők alatti szemét.

V46 006 a Déli Vasúti híd b fotó

V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján

(könyvjelző)

A V46-osok méltatlanul keveset fényképezett jószágok, annak ellenére, hogy az én szememben például ők állnak az áramszedősek közül a legközelebb a mozdony fogalmához: elvégre olyanok, mint a Dácsia vagy a Púpos, csak kékek.

V46 006 a Déli Vasúti híd b fotó

V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján

(könyvjelző)

Ez a fekete-fehér kép remekül megmutatja formai gazdagságát a gépnek. Rengeteg rajta a nyílás, borda, rúd, ki- és beugró felület.

V46 006 a Déli Vasúti híd b fotó

V46 006 a Déli Vasúti híd budai partján

(könyvjelző)

Ehhez ráadásul itt egy aranyos kis tehervonat volt kapcsolva. Eredeti feladatkörük szerint az állomási tolatószolgálat mellett tehervonatokat is továbbítaniuk kellene. Azonban a villamosított fővonalakon ma már ritka a tolatós tehervonat, emiatt a Szöcskéket nyílt vonalon viszonylag ritkán látni. Szerintem emiatt nem foglalkoznak a hozzám hasonló beállítottságú fotósok a típussal.

V43 3316 a Déli Vasúti híd  fotó

V43 3316 a Déli Vasúti híd budai partján

Így közvetlenül a töltés koronáján állva a szürke éggel nem volt valami izgalmas a színes fotó, így (színek hiányában) egyértelmű volt, hogy egy fekete-fehér variáció lesz a helyes megoldás.

Volánbusz fotó

Volánbusz

V63 152 tehervonattal a Dél fotó

V63 152 tehervonattal a Déli vasúti hídnál

A villamosított vonalakon persze sok a tehervonat, de azok majdnem mind tranzit- vagy irányvonatok, súlyuknak megfelelően Giganttal vagy Szilivel továbbítva.

1047 009-4 a Déli vasúti hí fotó

1047 009-4 a Déli vasúti hídnál

(könyvjelző)

A városnak ez a része modern, és építészetileg is valamennyire összhangot mutat. Jól illik a zürichi vonathoz.

Tehervágánygépkocsi a Déli  fotó

Tehervágánygépkocsi a Déli vasúti hídnál

A TVG érkezésének pillanatára lett a legborzasztóbb az idő, úgyhogy itt döntöttem el, hogy visszamegyek az egyetemre.

Tehervágánygépkocsi a Déli  fotó

Tehervágánygépkocsi a Déli vasúti hídnál

V46 005 a Déli vasúti hídná fotó

V46 005 a Déli vasúti hídnál

Éppen érkezik vissza gépmenetben az előbb látott Szöcske is. Valószínűleg a kocsijait Kelenföldön fogják berendezni egy gyorstehervonatba.

V46 005 a Déli vasúti hídná fotó

V46 005 a Déli vasúti hídnál

5342 003-0 Herceghalomban fotó

5342 003-0 Herceghalomban

Ennek az albumnak a leghosszabb jelenete a csajágihoz hasonlóan a nyílt vonalról már jó előre látható állomás, a hegyeshalmi vonalon fekvő Herceghalom.

5342 002-1 Herceghalomban fotó

5342 002-1 Herceghalomban

Az állomás nem különösebben érdekes, közönséges fővonali állomás egy-egy megelőzővágánnyal és egy rakodóval, amit szerintem jó ideje nem használtak.

V63 046 Herceghalom után fotó

V63 046 Herceghalom után

Ez a kép például a kijárati váltókörzetből készült. Ennek előnye, hogy a mellettem elmenő vonat élén le tudom fotózni a gépet, így ennél a távoli fotónál is le tudom olvasni a pályaszámot. A sorozatjel azért nekem is megy ránézésre is.

5341 012-2 Herceghalomban fotó

5341 012-2 Herceghalomban

Ez a szóló FLIRT szerelvényvonatként közlekedett. Azt nem tudom, hogy minden nap-e, de ha igen, akkor megint nem értem, miért nincs utasok számára meghirdetve?

5341 012-2 Herceghalomban fotó

5341 012-2 Herceghalomban

(könyvjelző)

Ha viszont csak ma közlekedett, akkor miért nem egy menetrend szerinti FLIRT-höz kapcsolták hozzá? Nem kellene PHD-t fizetni ugyanis és a vezetője is kevesebbet fogyaszt önköltségben.

V43 1177 Herceghalomban fotó

V43 1177 Herceghalomban

(könyvjelző)

Az ilyen távlati fotóknak nagy haszna, hogy képes (szinte) teljes nagyságában bemutatni egy tehervonatot - és azt, hogy az emelkedőkön egy milyen piciny kék gépezet ráncigálja azt át.

V43 1177 Herceghalomban fotó

V43 1177 Herceghalomban

Ennek fényében a leharcolt V43-asok azért tiszteletet érdemelnek. Minden bajuk és korszerűtlenségük ellenére használható járművek, és egyáltalán nem kell azon búslakodni, hogy ötven-harminc év után már nem érdemes még egy feltámasztó projektbe fektetni.

V63 156 Herceghalomban fotó

V63 156 Herceghalomban

Inkább érdemes búslakodni a hetedakkora példányszámú, korszerűbb elektronikával fölvértezett nagy testvéren: a fiatalabb Gigant még kevésbé alkalmas a teljes átépítésre, mint a Szili, így őket is inkább új gyártású, moduláris, és négy tengelyük révén az íveket kevésbé bántó erőgépekkel fogják leváltani.

V63 156 Herceghalomban fotó

V63 156 Herceghalomban

1047 005-2 Herceghalomban fotó

1047 005-2 Herceghalomban

(könyvjelző)

Tavaly még az Avala IC az egyes vonalon Bécsbe közlekedett és a Szerb Vasút legszebb kocsijai voltak benne. Idén az Avala a Dunakanyar felé, Prágába jár, és sima gyorsvonati kocsikat ad bele a Szerb Vasút. Prága presztízse kisebb, mint Bécsé, így az értékes szürke kocsik most a horvát főváros, Zágráb irányába közlekednek.

1047 005-2 Herceghalomban fotó

1047 005-2 Herceghalomban

(könyvjelző)

Maguk az osztrák EC-kocsik is el fognak tűnni, hiszen a bécsi és a Németország felé tartó nappali vonatok mind railjetek lesznek. Az éjszakai és az ütemen felüli vonatok azért valószínűleg maradnak Eurofima-Wagen-esek.

5341 006-4 és 5341 023-9 He fotó

5341 006-4 és 5341 023-9 Herceghalomban

Hiába a széles rálátás, a fotóhely nem tökéletes, sok a zavaró tényező, és ebből csak egy az általam utált felsővezeték. Mégis az egyik legnormálisabb hely az egyes vonal dombos szakaszán.

5341 023-9 Herceghalomban fotó

5341 023-9 Herceghalomban

(könyvjelző)

Hiába a széles rálátás, a fotóhely nem tökéletes, sok a zavaró tényező, és ebből csak egy az általam utált felsővezeték. Mégis az egyik legnormálisabb hely az egyes vonal dombos szakaszán.

V63 049 Herceghalomban fotó

V63 049 Herceghalomban

Ezeket az ausztriába tartó cementszállító félpótkocsikat cement már korábban is lefotóztam, de most a zöld háttér ellenében sokkal-sokkal jobban kijönnek.

V43 328 Herceghalomban fotó

V43 328 Herceghalomban

(könyvjelző)

Ismét egy combos tehervonat. Pár éve előfordult, hogy két, szinkronban üzemelő GySEV V43-as vitt egy tehervonatot - többnyire Taurus helyett.

V43 328 Herceghalomban fotó

V43 328 Herceghalomban

V63 153 és V63 041 találkoz fotó

V63 153 és V63 041 találkoznak Herceghalom és Biatorbágy között

(könyvjelző)

Két vonat egy képben ritka fogás, még egy ilyen nagy forgalmú vonalon is. Ismét szerencsém volt (lekopogom), hogy pont egy ritkás résznél találkoztak, és nem takarja ki egyik gépet sem a bozót.

Ki ez a jövevény? fotó

Ki ez a jövevény?

(könyvjelző)

Ez ES 64U2 074 fotó

Ez ES 64U2 074

És valójában Budapestre tart balkánosításra.

1047 502-8 gépmenetben Herc fotó

1047 502-8 gépmenetben Herceghalomban

Ezt se tudom, miért nem tették rá az előbb látott tehervonatra. Hiába, a GySEV sem mintavasút.

1116 011-6 Herceghalomban fotó

1116 011-6 Herceghalomban

Új fotóhelyemen már a hegyeshalmi Arrabona IC-t vivő Samura vártam, de előtte még becsúszott ez-az.

Páros Delfin Herceghalomban fotó

Páros Delfin Herceghalomban

(könyvjelző)

Ez a zöld kiemeli a piros vonatokat, mint az előbbi ÖBB és ez az identitástévesztett (magát dízelesnek álcázó) FLIRT.

Az MMV 0400 628 pályaszámú  fotó

Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Herceghalomban

(könyvjelző)

Érdekes, hogy vannak, akik nem ismerik a becenév eredetét, ezért leírom: hajdanában egy Softrans-festésű softrans Electroputere 40-es a Floydnál szolgált, akik bérbe adták az erős masinát a GySEV-nek, mivel a 1047 502-es Ausztriában összetört, aminek a hiányát egy kieső Szili is súlyosbította. Így a Caucescu országából érkezett és a mozdonyvezetők által kedvelt jármű egy Tauruszt pótolt, hipp-hopp, így lett a Csaurusz.

Az MMV 0400 628 pályaszámú  fotó

Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Herceghalomban

BVmot 001 Herceghalomnál fotó

BVmot 001 Herceghalomnál

(könyvjelző)

Romániába tartó dízel ikerm fotó

Romániába tartó dízel ikermotorkocsik Herceghalomban

Sokáig gondolkodtam, hogy a Katalógus melyik részébe tegyem ezt a képet, de úgy döntöttem, nem most van itt az ideje Franciaország megalapításának.

Romániába tartó dízel ikerm fotó

Romániába tartó dízel ikermotorkocsik Herceghalomban

Fotózni jó fotó

Fotózni jó

(könyvjelző)

És hárman háromféleképp mutatják ezt meg neked!

Erős koncentráció és állván fotó

Erős koncentráció és állványpótlás

Tavaly tavaszi fotós csoportom az eddigi legjobb volt, nagyon büszke vagyok rájuk.

Judit fotó

Judit

(könyvjelző)

Ilyen egy cég, aki a névjeg fotó

Ilyen egy cég, aki a névjegyére sem vigyáz

Vannak jó lányok... fotó

Vannak jó lányok...

Ő nem tanítvány, hanem téma. A Feneketlen-tónál sok van belőlük.

Portré fotó

Portré

Meg rossz fiúk is fotó

Meg rossz fiúk is

(könyvjelző)

Ennél a képnél végképp semmit nem értek.

M62 313 a nagyrákosi Zsuzsi fotó

M62 313 a nagyrákosi Zsuzsi-alagútnál

Kimaradt képek mindig vannak.

M62 313 a nagyrákosi Zsuzsi fotó

M62 313 a nagyrákosi Zsuzsi-alagútnál

MDmot 3025 nem Sátán fotó

MDmot 3025 nem Sátán

(könyvjelző)

Illetve hogyne lenne ott, de nem az.
Sőt, nagyon is szeretjük.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek