Piros és zöld
Mozdonyok: 2143, 1142, 2016, 1116, 1141, 5047
|
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen Triglav - Gőzmozdony COVID-vegyes Gőzmozdonnyal a Garam völgyében |
Mozdonyok: 2143, 1142, 2016, 1116, 1141, 5047
Címkék: ÖBB, Ausztria, 213, felhos, mellékvonal, dízelmozdony, Puchberg am Schneeberg, Rigips, motorkocsi, motorvonat, Jenbacher, hegyek, 202, tehervonat, tolatós tehervonat...
2006.08.24-28.
Ausztriában a családdal nyaraltam, hiszen a hosszú nyári vakáció végén nekik is kijár egy kis idő velem, de szerencsére ismernek, így olyan helyre mentünk, ahol bőven volt lehetőség vonatfotósi vérem pezsgését csillapítani. Puchberg am Schneeberg mellékvonala, híres fogaskerekű vasútja (Schneebergbahn, újabban Salamander Zahnradbahn) és a Semmering rámpáinak közelsége ideális vasútbarát célponttá teszi, míg a festői környezetnek hála kiváló kirándulóhely is - de erről majd később, hiszen a fogaskerekűnél készült képeket majd egy külön albumban töltöm fel, nyári emlékeimet a hozzájuk tartozó szövegek emelkedő nehézségi sorrendjében fogom feldolgozni.
Szóval Ausztria. Sokszor jártam már ott, de arra nem emlékeztem, hogy ennyire nem lehet az ottani emberekkel kommunikálni. Finnország államisága alig ötven évre tekint vissza, egyszerre csatlakozott az Európai Unióhoz Ausztriával, előtte ráadásul a hidegháború miatt sokkal távolabb sodródott a nyugati áramlatoktól, mint a semlegességét csak látszatra őrző Ausztria, mégis, Finnországban mindenki harmadik anyanyelvként beszéli az angolt (mivel a legtöbben svédül is tudnak), itt, Kelet-Ausztriában viszont a mindössze a vasúti magazinok olvasását lehetővé tevő némettudásomra kellett hagyatkoznunk. Lehet, hogy én járok túl drága helyekre, de már fél évtizede nem ettem olyan étteremben, ahol ne lett volna többféle idegennyelvű étlap, angolul makogó pincér. Itt étlap sehol, angolul beszélő pincér alig. Nem tudom, hogy a tévesen megsaccolt tartalmú ételek miatti megrökönyödés, vagy a pincér suta de hangos étlap-tolmácsolása volt-e megalázóbb, mindkét kimenetnél a közönség tekinteteinek kereszttüzébe kerültünk.
Nem tudom, hogy ez normális-e egy alapvetően vendéglátásra berendezkedett területen (vagy egy forgalmas vasútállomás Reisecenterében). Persze, a helyiek ötelete hogy sípáláykat építsenek szintén hasonló, hiszen hegyük csak egy van, az meg túl meredek ehhez (függőleges sziklafal), fene tudja, milyen balekokat fognak tudni idecsábítani. Lehet, hogy már sose fogok kigyógyulni abból, hogy mindent az isteni és csodálatos Finnországhoz mérjek, de mégis: még itthon sem ezt látom. Valahogy még a pincérek is jó magyar kocsmafíling szerint savanyúak voltak. Vendégszeretet, nemzetköziség? Inkább a Balaton, most komolyan!
Oda egy illúzió, de nem az első, nyílván nem is az utolsó. A vasútjuk viszont példaértékű és szép. A pótdíjmentes ÖBB-EC külön telitalálat, még én is meglepődtem (azt tudtam, hogy az IC-kre nincs semmi külön díj, hasonlóan a mi gyorsvonatainkhoz, de hogy a legmagasabb vonatkategóriára se legyen?). Jó, a RailJet már emeltdíjas lesz.
Ja, és a kedvencem: az ÖBB honlapján csak kilistáztam a Puchberg am Schneeberg állomásra érkező és onnan induló vonatokat, és kinyomtattam - soha többé nem kéne papírra firkálnom a fotóprogramot! Ráadásul a listában szerepelt a vonat teljes útja is. Egy ilyet szeretnék!
Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!