sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Autum Colours

Néhány tavaly őszi képpel szeretnék kedvet csinálni a hétvégére azoknak, akik idén még nem fotóztak a legszínesebb évszakban. Irány Nógrád!

V43 2254 a Nyugati pályaudv fotó

V43 2254 a Nyugati pályaudvaron

(könyvjelző)

A nógrádi túrákhoz legideálisabb, reggel 5:41-es személyvonattal mentem föl Vácra, de előtte készítettem egy éjszakai felvételt egy Papagáj-Sziliről - nem tűnik túl érdekesnek, mégis, mivel ez a pályaszámformátum és fölfestés is hamarosan teljesen a múlté lesz, érdemesnek találtam az indulásig hátralevő időt erre fölhasználni. Persze, ez még tavaly készült kép, azóta fölgyorsultak a fekete keretek leszedésével és a 432 sorozat bevezetésével kapcsolatos események.

Reggel Vácon a V43 2299-cel fotó

Reggel Vácon a V43 2299-cel és a BDt 430-cal

Pont a kék órában értem az egyik legforgalmasabb, de legelmaradottabb fölszereltségű elővárosi állomásra. Sajnos azóta ráadásul Nagymaros felé egyvágányúvá is vált a pálya Verőcéig, de a túrám napján is volt fönnakadás, ami miatt vagy húsz perces késéssel indult a Bzmot Nógrád felé.

Reggel Vácon a V43 2299-cel fotó

Reggel Vácon a V43 2299-cel és a BDt 430-cal egy panorámában

(könyvjelző)

Felsővezetéket még mindig nem tud ez a program hajtogatni, pedig nagyon különböző látószögeknél kipróbáltam már. A többi meg egyáltalán nem tud ilyen bonyolult panorámákat hajtogatni, úgyhogy egyelőre marad az Autopano Giga.

Kicsit késve, de megérkez&# fotó

Kicsit késve, de megérkező utasok Vácott

Szigetperon és aluljáró híján a vonatok be- és kijárásának adott sorrendje kell, hogy legyen, a köztes időkben pedig a vasutasok lezárják a peronokra vezető kapukat, így biztosítva az utasok védelmét. Ezen kívül talán még Celldömölkön divat ez az áthaladó tehervonatok idején.

A szép állapotnak örvend fotó

A szép állapotnak örvendő Bmxt 200-as Kissamu vezérlőkocsi

Külsőre BDVmot-nak tűnik, de belsőre inkább az IC-motorvonatokra hasonlít - mármint nem az üléseket, hanem az elektromos rendszereket tekintve.

A szép állapotnak örvend fotó

A szép állapotnak örvendő Bmxt 200-as Kissamu vezérlőkocsi

V43 2160 Vácott fotó

V43 2160 Vácott

Szép színei lettek a hajnal tiszteletére a Papagájnak.

V43 2160 és Bmxt 200 Vácott fotó

V43 2160 és Bmxt 200 Vácott

(könyvjelző)

Szép színei lettek a hajnal tiszteletére a Papagájnak.

Eaos kocsik Vácott fotó

Eaos kocsik Vácott

Akkor még frissnek számító RailCargoHungaria logókkal.

Eaos kocsik Vácott fotó

Eaos kocsik Vácott

Eaos kocsik Vácott fotó

Eaos kocsik Vácott

(könyvjelző)

Egy magát nagyon okosnak képzelő vasutas azt állította, hogy a színes logó vontatott járműre semmi esetre sem kerül majd rá, és komoly ideológiát is mutatott hozzá. Ez a kép pedig biztos Photoshop...

Eaos kocsik Vácott fotó

Eaos kocsik Vácott

A ZSSK 350 003-0 és a MÁV-S fotó

A ZSSK 350 003-0 és a MÁV-START BDVmot 020 Vác állomáson találkoznak

(könyvjelző)

Miközben a Hernyókat azért próbálom viszonylag gyakran fotózni, mert a suttogó propaganda szerint a MÁV rövidebb ideig számít már csak rájuk, mint a Bhv kocsikra, addig a Gorillák kipusztulása még a cseh vasút railjet-projektjének mozdonyigénye mellett is egyértelműen nagyon közel van. A leváltásukra nem csak a ČD 380-as sorozata, hanem a ZSSK most készülő, egyenáramú gépekből átalakított 361-es kétáramnemű Ászai is alkalmasak lehetnek. Az első példány mostanában kezdi próbameneteit.

A ZSSK 350 003-0  Vác állom fotó

A ZSSK 350 003-0 Vác állomáson

A 2011/2012-es menetrendi évben a Deutsche Bahn már nem ad kocsikat a Jeszenszky János (és nem Géza) EuroCitybe, így kétes minőségű magyar kocsikkal fog járni. Valamikor azért majd kiugrom még vele Berlinbe egy körre!

Bzmot 340 Szokolyán fotó

Bzmot 340 Szokolyán

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A késések ellenére a szokolyai keresztet nem lehetett bolygatni, mivel túl messze van mindkét szomszédos állomástól, Váctól és Diósjenőtől is.

Bzmot 342 Nógrádban fotó

Bzmot 342 Nógrádban

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A szépen fölújított felvételi épülettel pózol. A kitérővágány ne tévesszen meg senkit: bár zavarkezelés szempontjából is előnyös lenne, itt nem lehet keresztezni, a vasutas csak jegyet ad és sorompót teker.

A Bzmot 297 Nógrádban fotó

A Bzmot 297 Nógrádban

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A háttérben szép, őszi, ködös idő takarja részben a Magas-Börzsönyt, a mellékvonali hangulatot a pár össze-vissza álló oszlop és a felvételi épület előtt álló fenyők egészítik ki.

A Bzmot 297 Nógrádban a vár fotó

A Bzmot 297 Nógrádban a vár előtt

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Tökéletes fények és sejtelmes légköri viszonyok között készült a nap első rendes fotója.

1946. évi, valószínűle fotó

1946. évi, valószínűleg jóvátételre gyártott ózdi sínek Nógrádnál

Berkenye felől érkezik fotó

Berkenye felől érkezik Nógrádba a Bzmot 340-es

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Berkenye felől érkezik fotó

Berkenye felől érkezik Nógrádba a Bzmot 340-es

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ezek között az oszlopok és vágánysüppedések között nem tudtam igazságot tenni, érzésre állítottam be a horizontot.

Berkenye felől érkezik fotó

Berkenye felől érkezik Nógrádba a Bzmot 340-es

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A vasút elmegy egészen a szemközti hegyek lábáig, majd jobbra fordul, és a domb mögött kerüli meg őket, Szokolya felé.

Meglepően hosszú vonat fotó

Meglepően hosszú vonat érkezik a nógrádi vár alá

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Sajnos az utasigények ellenére a forda ritkán enged meg két Bzx-et a motorvonaton.

Bzmot 297 a berkenyei tónál fotó

Bzmot 297 a berkenyei tónál

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 fotó

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 összeállítású motorvonat Berkenyénél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Hát még amikor ez a járat hat kocsis volt! Igaz, akkor nem fért volna be a tiszta részre.

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 fotó

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 összeállítású motorvonat Berkenyénél

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Hátulról nézve egyáltalán nem fért be.

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 fotó

A Bzmot 334+2*Bzx+Bzmot 350 összeállítású motorvonat Berkenyénél

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A viadukt előtti bevágáshoz azért befért.

A Bzmot 350 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 350 Szokolya és Berkenye között az őszi erdőben

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Vácott a vonat kettévált, és így jönnek külön vissza a motorkocsik. Hiába a napfény, ez az őszi, erdőmélyi kép szerintem remekül sikerült, de sűrűbb erdőben okvetlenül felhős időben szeretek fotózni.

A Bzmot 350 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 350 Szokolya és Berkenye között az őszi erdőben

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 350 Berkenye és Szo fotó

A Bzmot 350 Berkenye és Szokolya között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Máris visszafordult Diósjenőről a váci betéttel. Nagyon szeretem az őszi tájat, amikor a barna és a zöld színek harmonizálnak!

A Bzmot 350 Berkenye és Szo fotó

A Bzmot 350 Berkenye és Szokolya között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 350 Berkenye és Szo fotó

A Bzmot 350 Berkenye és Szokolya között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Máris visszafordult Diósjenőről a váci betéttel.

A Bzmot 334 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 334 Szokolya és Berkenye között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A kis viadukton halad át a vonat. Így néz ki a híd oldalról.

A Bzmot 334 Szokolya és Ber fotó

A Bzmot 334 Szokolya és Berkenye között

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Majd beér a bevágásba. Itt többnyire remek őszi színek vannak, azok voltak pár éve is.

A Bzmot 340-es Berkenye és  fotó

A Bzmot 340-es Berkenye és Szokolya között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Eddig délután nem fotóztam itt, pedig a magaslatot adó domboldalak és a legjobb hátterek is ilyenkor vannak.

A Bzmot 340-es Berkenye és  fotó

A Bzmot 340-es Berkenye és Szokolya között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Eddig délután nem fotóztam itt, pedig a magaslatot adó domboldalak és a legjobb hátterek is ilyenkor vannak.

Elment a nap, de a burzsuly fotó

Elment a nap, de a burzsuly berkenyeiek százéves motívumokkal díszített szoláriumot látogathatnak

Berkenyén persze lehet kere fotó

Berkenyén persze lehet kereslet ízléstelenségre.

A Bzmot 350 Berkenyén fotó

A Bzmot 350 Berkenyén

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az M44 440 Vácott tartalék fotó

Az M44 440 Vácott tartalék

(könyvjelző)

Ez a kép is archívnak számít már, hiszen ma már M62 3xx-as a váci tartalék (állítólag az kell).

A BDVmot 020 Vácott fotó

A BDVmot 020 Vácott

A legmagyarabb motorkocsival zárom az albumot - legközelebb ismét az RhB cikkekk bővülnek, ezúttal a Chur - Disentis/Mustér vonal bemutatásával. Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek