A ŽFBH 441-908 az esti Čaplinja-Szarajevo vonattal Ovčari és Grad között
Fényképezte: Takács Bence 933 megtekintés
|
A fölső viadukttól már nem kell sokat emelkedni az Ivan-alagút bejáratánál fekvő Grad állomásig, de körbe kell járni mégegyszer a következő oldalvölgyet, Ãgy ott még van egy pár viadukt (l. ezt a térképet !) A hágó alatti alagutat még a kisvasútnak épÃtették, hogy lerövidÃtsék az eredetileg 30 kilométeres, Abt-rendszerű fogasléces szakaszt az Ivan planinán át. Űrszelvényét a várható normálnyomtávú átépÃtésnek megfelelően alakÃtották ki 1935-ben. A többi műtárgy a normál vasút 1963-1966 közötti épÃtésekor épült. Hasonlóan a Belgrád-Bar vasútvonalhoz
ezt a vonalat is eleve villamosÃtottnak épÃtették, de a felsővezeték csak 1969 májusában készült el, addig 661-es Kennedy dÃzelmozdonyok és Sinóbuszok jártak, az ASEA 441-es villanymozdonyok pedig lezsÃrozva várták a fűtőházakban, hogy rájuk kerüljön a sor.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.