A ŽFBH 441-908 az esti Čaplinja-Szarajevo vonattal Ovčari és Grad között
A fölső viadukttól már nem kell sokat emelkedni az Ivan-alagút bejáratánál fekvő Grad állomásig, de körbe kell járni mégegyszer a következő oldalvölgyet, így ott még van egy pár viadukt (l. ezt a térképet !) A hágó alatti alagutat még a kisvasútnak építették, hogy lerövidítsék az eredetileg 30 kilométeres, Abt-rendszerű fogasléces szakaszt az Ivan planinán át. Űrszelvényét a várható normálnyomtávú átépítésnek megfelelően alakították ki 1935-ben. A többi műtárgy a normál vasút 1963-1966 közötti építésekor épült. Hasonlóan a Belgrád-Bar vasútvonalhoz ezt a vonalat is eleve villamosítottnak építették, de a felsővezeték csak 1969 májusában készült el, addig 661-es Kennedy dízelmozdonyok és Sinóbuszok jártak, az ASEA 441-es villanymozdonyok pedig lezsírozva várták a fűtőházakban, hogy rájuk kerüljön a sor.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.