sĂ­n benbe.hu

CĂ­mlap Albumok

-----------------



Bayern, MĂĽnchen

Kalandozás Bajorországban villanymozdonyos IC-k, tehervonatok, ICE-k, mellékvonalak és villamosok között.

A DB 440 703-7 MĂĽnchen Haup fotĂł

A DB 440 703-7 München Hauptbahnhof állomáson

A DB 111  053-5 MĂĽnchen Hau fotĂł

A DB 111 053-5 München Hauptbahnhof állomáson

Egy ismeretlen DB ICE3(MS)/ fotĂł

Egy ismeretlen DB ICE3(MS)/Neuer ICE3 MĂĽnchen Hauptbahnhofon

Nem nĂ©z ki ICE3-nak, pedig az, csak a 10 Ă©vvel kĂ©sőbb utángyártott, Velaro-rokon szĂ©riábĂłl. A vele könnyen összekverhető ICE4 320 km/h helyett csak 230 km/h sebessĂ©gű. Az ICE3(MS) változat azonban teljesĂ­ti a sebessĂ©gĂ©hez szĂĽksĂ©ges TSI előĂ­rásokat Ă©s megbĂ­zhatĂłbb, minden áramrendszeresn elĂ©rhető ĂĽzemet biztosĂ­t alacsonyabb energiafelhasználás mellett.

Egy ismeretlen DB ICE3  MĂĽn fotĂł

Egy ismeretlen DB ICE3 MĂĽnchen Hauptbahnhofon

Egy hagyományos ICE3 (DB 403) is tiszteletét tette.

A DB AG 424 572/424 072 MĂĽn fotĂł

A DB AG 424 572/424 072 München Hauptbahnhof állomáson, az S-Bahn alagútban

A DB 423 070-2 MĂĽnchen Haup fotĂł

A DB 423 070-2 MĂĽnchen Hauptbahnhofon az S-Bahn alagĂştban

A DB AG 440 516-3 Esting me fotĂł

A DB AG 440 516-3 Esting megállóhelyen

Egy ismeretlen DB AG 403  E fotĂł

Egy ismeretlen DB AG 403 Estingben

A DB AG 403 521-8 Estingben fotĂł

A DB AG 403 521-8 Estingben

(könyvjelző)

MĂĽnchenben nem vonatot fotĂłzni jártam, de akadt egy kevĂ©s szabadidőm, akkor pedig már kihasználtam, Ă©s kimentem az itt hat vágányos MĂĽnchen-Augsburg vasĂştvonal mellĂ©. Bár a nagysebessĂ©gű vonatoknak a kĂ©t zajvĂ©dőfal között kellett volna jönniĂĽk, szerencsĂ©mre sikerĂĽlt elkapnom egy Kölnbe tartĂł InterCityExpress motorvonatot. Mivel Frankfurt am Main Ă©s Köln között a Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main nagysebessĂ©gű vonalat is igĂ©nybe veszi, Ă­gy a vonat egy dupla ICE3-as kellett, hogy legyen.

Ăštja legnagyobb rĂ©szĂ©ben nem tudja kihasználni 330 km/h-s legnagyobb sebessĂ©gĂ©t, csupán csak az utolsĂł 180 km-en, de arra a pályára a 40 ezrelĂ©k legnagyobb emelkedĂ©s miatt más tĂ­pusĂş ICE vagy egyĂ©b vonat nem is mehet. AugsburgtĂłl odáig viszont komoly kanyargás vár az utasokra, Ă©s Augsburgig is csak 200-230 km/h sebessĂ©ggel haladhatnak a vonatok. A többi irányban jellemzően más ICE-generáciĂłk vonatai járnak, amelyeknek ez a sebessĂ©g alkalmasabb. NĂ©metországban kevĂ©s a csak szemĂ©lyforgalom számára Ă©pĂĽlt, nagysebessĂ©gű vonal (a berlini kapcsolattal ez most jelentősen bővĂĽlt), nem vĂ©letlen, hogy az ICE1 Ă©s ICE2 leváltására tervezett ICE4-esek legnagyobb sebessĂ©ge is alváltozattĂłl fĂĽggően 230-250 km/h. Az ICE4-est nem szabad összekeverni az ICE3 tĂ­pus kiegĂ©szĂ­tĂ©sĂ©re beszerzett, Siemens Velaro alapĂş 407 sorozattal! (Az eredeti 403 Ă©s a többáramrendszerű 406 sorozatok a Bombardier-vel kooperáciĂłban kĂ©szĂĽltek.)

Az Ă–BB 1144 093 Estingben fotĂł

Az Ă–BB 1144 093 Estingben

Egy ismeretlen DB AG 403  E fotĂł

Egy ismeretlen DB AG 403 Estingben

A DB AG 423 850 Estingben fotĂł

A DB AG 423 850 Estingben

(könyvjelző)

A DB AG 101 138-6 Olchingbe fotĂł

A DB AG 101 138-6 Olchingben

(könyvjelző)

Visszautaztam egy megállĂłnyit az S-Bahnnal, mivel a tehervonatok a zajvĂ©dő falak közĂ© szorĂ­tott vágányokon mentek, Ă©s szerettem volna valami áruszállĂ­tĂłt is elkapni. Előtte viszont egy AdTranz gyártmányĂş, DB 101-es sorozatĂş mozdony által hĂşzott InterCity vonat Ă©rkezett. KĂ©sőbb ezekből fejlődött ki a TRAXX tĂ­puscsalád , de azok szĂ©psĂ©ge Ă©s arányossága a korai, emelt sebessĂ©gű (220 km/h-ra engedĂ©lyezett) tĂ­pusĂ©t már nem tudta elĂ©rni.

A DB AG 115 459-6 és a 120  fotó

A DB AG 115 459-6 és a 120 150-8 Olchingben

Egy ismeretlen DB AG 403  O fotĂł

Egy ismeretlen DB AG 403 Olchingban

A DB AG 440 029-7 pályaszám fotó

A DB AG 440 029-7 pályaszámú Coradia Continental motorvonat egy párjával Olchingban

(könyvjelző)

A vonatok kimondottan a nagyobb távolságokra közlekedő RegionalExpress vonatnemhez lettek kifejlesztve.

A DB AG 152 005-5 Olchingba fotĂł

A DB AG 152 005-5 Olchingban

(könyvjelző)

A 152-es sorozat a Siemens EuroSprinter családba tartozik, a DB Cargónál nehéz tehervonati szolgálatban közlekedik. Pár kép DB-s tehervonatokról:

A DB AG 120 133-4 MĂĽnchen-P fotĂł

A DB AG 120 133-4 MĂĽnchen-Pasingban

(könyvjelző)

A 120-as sorozat volt az első, aszinkron hajtásĂş villanymozdony a Deutsche Bundesbahn kötelĂ©kĂ©ben, Ă©s nĂ©gy tengelyen is el tudta Ă©rni a 200 km/h sebessĂ©get. Ma már ritkán vesz rĂ©szt közforgalomban, itt is egy átállĂ­tĂłs vonatot hĂşzott (az InterCityk megállnak Pasingban). A technikája lett az alapja az InterCityExpress vonatoknak. Bár ez az első hosszabb (de csöppet sem komoly) nĂ©met ĂştibeszámolĂłm, ICE-kről már vannak kĂ©peim korábbrĂłl, jellemzően NĂ©metországon kĂ­vĂĽlről:

A MVG R2 2115 MĂĽnchen-Pasin fotĂł

A MVG R2 2115 MĂĽnchen-Pasingban

Ugyanilyen típusú villamosok többek között Berlinben is közlekednek.

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

Visszamentem a városba, ahogy elkezdett sötĂ©tedni, ahol szerencsĂ©sen összefutottam mindenfĂ©le villamosokkal, köztĂĽk ezzel az igen rĂ©gi, a Bengálival egy Ă­vásĂş dizájnnal rendelkező kocsival is. Már csak kĂĽlönjáratokon közlekednek MĂĽnchenben.

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

(könyvjelző)

A MVG P 2006 különjáraton M fotó

A MVG P 2006 különjáraton Maxmonumentnél

A MVG S 2312 Maxmonumentnél fotó

A MVG S 2312 Maxmonumentnél

(könyvjelző)

Ugyan ez főleg vonatfotĂłs oldal, kiterjedt gyűjtemĂ©nyem van villamosos fotĂłkbĂłl is, amik talán kevĂ©sbĂ© ismertek. Érdemes lehet vĂ©giggörgetni rajtuk!

A MVG S 2304 Maxmonumentnél fotó

A MVG S 2304 Maxmonumentnél

A MVG R2 2168 Maxmonumentné fotó

A MVG R2 2168 Maxmonumentnél

A MVG R2 2109 Maxmonumentné fotó

A MVG R2 2109 Maxmonumentnél

A MVG metrĂł Baureihe A 7169 fotĂł

A MVG metró Baureihe A 7169 Theresienwiese állomáson

(könyvjelző)

MĂĽnchen egyike a valĂłdi, nehĂ©zmetrĂłkkal rendelkező nĂ©met városoknak (Berlin, NĂĽrnberg Ă©s Hamburg mellett). A dizájn kicsit emlĂ©keztet a berlini szĂ©les profilĂş vonalakra, de azĂ©rt ez mĂ©g szĂ©lesebb.

Egy ismeretlen MVG Baureihe fotĂł

Egy ismeretlen MVG Baureihe A Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

Egy ismeretlen MVG Baureihe fotĂł

Egy ismeretlen MVG Baureihe A Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

ElőtĂ©rben az utasok.

A MVG Baureihe A 7140+6230  fotĂł

A MVG Baureihe A 7140+6230 Hauptbahnhofonn

(könyvjelző)

ElőtĂ©rben az utasok.

Ősz fotĂł

Ősz

(könyvjelző)

Lehullott falevél kis napfényes foltban.

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

Regensburg fotĂł

Regensburg

A DB AG 185 076-7 pályaszám fotó

A DB AG 185 076-7 pályaszámú TRAXX villanymozdonya tehervonattal Regensburg Hauptbahnhof állomáson

(könyvjelző)

Ezek jĂłval rĂ©gebbi kĂ©pek, egy másik, szintĂ©n nem vasĂşti tĂ©májĂş utazáson kĂ©szĂ­tettem őket. Ekkor is voltunk MĂĽnchenben, de vonatot csak Regensburgban Ă©s a Bajor Erdőben fĂ©nykĂ©peztem.

A DB AG 363 105-8 Regensbur fotĂł

A DB AG 363 105-8 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 610 579-1 Regensbur fotĂł

A DB AG 610 579-1 Regensburg Hauptbahnhofon

Az Arriva 223 062 Regensbur fotĂł

Az Arriva 223 062 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 628 246 Regensburg  fotĂł

A DB AG 628 246 Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 152 169-9 Regensbur fotĂł

A DB AG 152 169-9 Regensburg Hauptbahnhofon halad át tartályvonatával

A DB AG 143 022-2 Regensbur fotĂł

A DB AG 143 022-2 Regensburg Hauptbahnhofon

Az LTH Transportlogistik 18 fotĂł

Az LTH Transportlogistik 185 546-9 Regensburg Hauptbahnhofon

Silberling ingavonat Regens fotĂł

Silberling ingavonat Regensburg Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

A vezĂ©rlőkocsi a klasszikus, csomagtĂ©r nĂ©lkĂĽli Karlsruher Kopf arcĂ©llel (ilyenből volt poggyászteres is, de a felĂşjĂ­tásoknál annak ajtajait is lefalazták). Fontos megkĂĽlönböztetni ezt a Wittenberger Kopf-tĂłl, amiből kĂ©szĂĽlt Silberling Ă©s Halberstadter változat is. A vonatot a 111 167 pályaszámĂş egysĂ©gmozdony tolja.

Silberling ingavonat Regens fotĂł

Silberling ingavonat Regensburg Hauptbahnhofon (DB AG 111 167-3)

A DB AG 111 174-9 Regensbur fotĂł

A DB AG 111 174-9 Regensburg Hauptbahnhofon egy Silberling-ingavonat élén

A DB AG 185 317-5 tehervona fotĂł

A DB AG 185 317-5 tehervonattal Regensburg Hauptbahnhofon

Egy ismeretlen DB AG 411 IC fotĂł

Egy ismeretlen DB AG 411 ICE-TD Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 143 938-9 Trabi Sil fotĂł

A DB AG 143 938-9 Trabi Silberling-ingával Regensburg Hauptbahnhofon

A DB AG 151 055-1 Regensbur fotĂł

A DB AG 151 055-1 Regensburg Hauptbahnhofon hĂşz egy vegyes tehervonatot

(könyvjelző)

A DB AG 143 165-9 Regensbur fotĂł

A DB AG 143 165-9 Regensburg Hauptbahnhofon

(könyvjelző)

Itt szeretnĂ©m figyelmedbe ajánlani nĂ©hány korábban a benbe.hu-n publikált kĂ©pet a DB AG járműveiről:

Az Arriva 183 004 Regensbur fotĂł

Az Arriva 183 004 Regensburg Hauptbahnhofon a Prága-München vonatra vár

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen  fotĂł

Technisches Museum München - a budapesti Erzsébet-híd makettje

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

Technisches Museum MĂĽnchen  fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen - Junkers JU-52 repĂĽlőgĂ©p

Technisches Museum MĂĽnchen fotĂł

Technisches Museum MĂĽnchen

MĂĽnchen - Hofbrauhaus fotĂł

MĂĽnchen - Hofbrauhaus

München - Rathaus (Városház fotó

München - Rathaus (Városháza)

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 fotĂł

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 Gotteszell és Regen között az Ohetalbrückén a München-Prága vasútvonalon

(könyvjelző)

A fővonalnak Ă©pĂĽlt pályán ma már csak helyi forgalom bonyolĂłdik, a cseh határállomás (Bayerisch Eisenstein/Železná Ruda Alžbetin) a vasfĂĽggöny közepĂ©n fekĂĽdt. ArchĂ­v kĂ©peket itt lehet megnĂ©zni a környĂ©kről. A napi nagyon kevĂ©s MĂĽnchen-Prága vonat FĂĽrth im Wald/Domažlice felĂ© közlekedik, nem a hitleri fővonalon.

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 fotĂł

Egy ismeretlen Waldbahn RS1 Gotteszell és Regen között az Ohetalbrückén

(könyvjelző)

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

CĂ­mlap Cikkek Mozdonyok Atlasz ModellvasĂşt Linkek