A CFR Calatori 601 036-2 Ramnicu Valcea Nord megállóhelyen
Egy hosszabb túra egyik napjának programjából kell egy beszámolót készítenem egy szomorú apropóból. Tavaly ősszel, Bulgáriába menet útba tudtuk ejteni a CFI Lonea, 790 mm nyomközű iparvasúti üzemet Petrozsény mellett, lefotóztuk az Mk45-rokon dízelgéppel vontatott szénvonatokat, és akkor jött az ötlet, hogy a kisvasút lelakott hangulatossága és veszélyeztetettsége miatt a többi, még üzemelő, romániai teherszállító kisvasutat is meg kellene látogatni és végig kellene fényképezni. Ez idén nyáron sikerült, a Lonea/Petrila rendszer mellett meglátogattuk a CFU Fienit és a CFI Govorát is, ezzel mindkét, ma működő ipari/üzemi kisvasútról lettek képeink - és egy azóta megszűntről is, mivel a Bistrita-Govora mészkővasút 2019. szeptember 15-én, vasárnap közlekedett utoljára. A három vonal közül ennek a megszűnésére számítottunk a legkevésbé, hamarosan látni fogjátok, hogy miért gondoltuk így. Az élet végül máshogy írta meg a történetet.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.