A 7507 pályaszámú Škoda ForCity Plus 30T Pozsonyban, az Öreg hídon vezető fonódott (1000 mm/1435 mm) vágányon
Az átépítés előtti Öreg hídon egy használaton kívüli vasúti vágány, 2 közúti forgalmi sáv és gyalogjárdák voltak, de történelmileg sokkal fontosabb szerepe volt. A régi Filiálka állomásról ezen át indultak a gőzvonatok Porpácon át Szombathelyre, és 1914-től a szintén normál nyomtávú villamos HÉV-ek Bécsbe, a POHÉV vonalán. A tipikus pozsonyi keskeny nyomtávú (1000 mm-es/méteres nyomközű) villamosok csak az újjáépítés óta járnak itt, egyelőre a pozsonyligetfalui lakótelep széléig. A fonódott vágány egy esetleges jövőbeli új POHÉV/Pozsony-Bécs tram-train miatt került rá.
Cseh-szlovákiában a normálnyomtávú és a méteres villamosok azonos szerkesztési szelvénnyel készültek, így könnyű volt a városok között cserélgetni a kocsikat, vagy akár többnyomtávú rendszereket fönntartani, mint tavalyelőttig Liberecben. A tipikus Tatra villamosoknál csereszabatosak a különböző nyomtávú forgóvázak, a méteresek külső csapágyazásúak, a normál nyomtávúak a PCC-jellegnek megfelelő belső csapágyazásúak. Liberecben kevés volt a mindkét jármű által használt szakasz és nem voltak alacsonypadlós villamosok, ezért megfelelt a háromsínes fonódó vágány, Pozsonyban viszont négysínes megoldást alkalmaztak.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.