sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Cseh motorvonatok nyomában

Liberec, Tanvald és Mladá Boleslav dízel-motorvonatai, a harrachovi fogas vonala és pár villanymozdony is bemutatkozik az első igazi csehországi vonatfotózós túrám képei között.

Az ÖBB 80-90.714 pályaszámú fotó

Az ÖBB 80-90.714 pályaszámú railjet vezérlőkocsija Budapest-Keleti pályaudvaron

Ezúttal Csehországba készültem a kora hajnali Jeszenszky János EuroCityvel, de azért lőttem egy railjetet is. Talán pályaszám-gyűjtés miatt. Akkor még nem jártak railjetek a cseheknél, azóta viszont jópár kék-fehér szerelvény is hadrendbe állt Prága és Bécs között.

A ZSSK 350 016-2 pályaszámú fotó

A ZSSK 350 016-2 pályaszámú Gorillája Budapest-Keleti pályaudvaron

(könyvjelző)

Ezúttal Csehországba készültem a kora hajnali Jeszenszky János EuroCityvel, amit természetesen szlovák Gorilla húzott. Ma már sokkal változatosabb a járműpark, 362-esek, V43-asok is kénytelenek beugrani, de szerencsére megjelentek a ČD 380-as Škoda Messerschmitt-jei is. Akkor persze még Csehországba kellett zarándokolni, hogy olyat fotózhasson az ember. Terveztem is.

A MÁV-TR 431 037 Budapest-K fotó

A MÁV-TR 431 037 Budapest-Keleti pályaudvaron

A ČD 163 063-1 Pardubi fotó

A ČD 163 063-1 Pardubice állomáson

Škoda trolibusz Pardub fotó

Škoda trolibusz Pardubicében

Csehszlovákai nevezetessége fotó

Csehszlovákai nevezetességei festett mozaikkal a pardubicei vasútállomáson

(könyvjelző)

A ČD 163 252-0 Pardubi fotó

A ČD 163 252-0 Pardubice állomáson

(könyvjelző)

Jól látható a csodálatos kockaépítészet egy újabb remek darabja.

Jelen túrám célja egy kis vonatozás volt Csehországban, időnként fényképezéssel egybekötve. Mivel vonattal utaztam, csak gyalog elérhető fotóhelyekben gondolkodhattam, és a helyismeret, valamint a lehetséges információforrások ismeretének hiánya miatt nem is lettek olyan szenzációsak a képek. De azért egynek jók lesznek, a tavaszi szünetben pedig ismét útra kelünk, bár borzalmas ítéletidőben.

Gyomírtó kiskocsi Stéblová  fotó

Gyomírtó kiskocsi Stéblová állomáson Pardubice és Hradec Kralové között

A ČD 843 015-9 Hradec  fotó

A ČD 843 015-9 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

A ČD 163 245-4 Hradec  fotó

A ČD 163 245-4 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

Utrecht, Hollandia? Nem, Hr fotó

Utrecht, Hollandia? Nem, Hradec Kralové, Csehország!

Hradec Kralové fotó

Hradec Kralové

Hradec Kralové fotó

Hradec Kralové

Hradec Kralové fotó

Hradec Kralové

(könyvjelző)

Hradec Kralové fotó

Hradec Kralové

Hradec Kralovéban az állomá fotó

Hradec Kralovéban az állomás előtti téren a helyi közlekedés mellett a vonatok indulása is látható

(könyvjelző)

Ennek köszönhetően a buszról vagy troliról leszállva rögtön tudod, hogy kell-e rohannod, vagy sem. Itt persze a különböző cégek által kínált közlekedési szolgáltatások valóban integráltak. Vajon egy vonat-busz átszállás Volán vagy BKK felé mikor lesz integrált minálunk?

Hradec Kralové hlavní nádra fotó

Hradec Kralové hlavní nádraŽi

(könyvjelző)

A ČD 163 245-4 Hradec  fotó

A ČD 163 245-4 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

(könyvjelző)

2012-ben még 163-as egyenáramú villanymozdonyokból és 2-3 kocsiból álló személyvonatok közlekedtek órás ütemben Hradec Kralové és Pardubice között a rövid vasútvonalon. Ezeket egészítik ki a Pardubicéből Liberecbe közlekedő dízel-motorvonatok szintén órás ütemben, de fél órával eltolva, igaz, ezek a közbülső állomások közül csak RoŠice nad Labemben állnak meg, de a két régióközpont így is fél óránként csatlakozik vonattal egymáshoz. Azóta a 163-asok helyett Škoda RegioPanter alacsonypadlós villanymotorvonatok álltak forgalomba, nagyban növelve ennek az elővárosi vasútnak a színvonalát.

A ČD 163 022-7, 163 08 fotó

A ČD 163 022-7, 163 084-7, 163 098-8 és 241 217-7 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

A ČD 163 004-7 és a &# fotó

A ČD 163 004-7 és a ČD Cargo 750 253-7 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

A ČD 854 204-5 Hradec  fotó

A ČD 854 204-5 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

Ez a motorvonat az északon fekvő Trutnovba készül.

Hradec Kralové hlavní nádra fotó

Hradec Kralové hlavní nádraŽi

(könyvjelző)

Hradec Kralové fotó

Hradec Kralové

A ČD 714 217-7 Hradec  fotó

A ČD 714 217-7 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

A ČD 163 090-4 Hradec  fotó

A ČD 163 090-4 Hradec Kralové hlavní nádraŽi állomáson

Csehszlovák postakocsi Dvur fotó

Csehszlovák postakocsi Dvur Kralovéban

A ČD 843 018-3 Dvůr Kr fotó

A ČD 843 018-3 Dvůr Kralové nad Labem állomáson

A ČD 843 025-8 Že fotó

A ČD 843 025-8 Železny Brod állomáson

A ČD 843 008-4 Turnov  fotó

A ČD 843 008-4 Turnov állomáson

A ČD 843 007-6 Turnov  fotó

A ČD 843 007-6 Turnov állomáson

A ČD 749 039-4 Turnov  fotó

A ČD 749 039-4 Turnov állomáson

(könyvjelző)

A délután ráment, hogy fölvonatozzak a 843-as motorkocsival Hradec Kralovéból Liberecbe. Az út Jaromeř után válik izgalmassá, amikor beérünk a hegyekbe, onnantól kezdve a háromkocsis szerelvény 60-80 km/h sebességgel folyamatosan kanyarból kanyarba csapódik, ahogy a domboldal mintázatát próbálja követni. Nyár volt, a hűs erdőket dúsan zöldellő fűvel borított mezők váltották, és sok pici állomás, amik legtöbbjén a gyorsvonat áthaladt - azokon ugyanilyen, 843-asokból kiállított, de vezérlőkocsis személyvonatok vették föl az utasokat. A 2012-es utazás alatt már előrehaladt a Najbrt néven ismert festési séma valóságba átültetése, és a fővonali mozdonyokon, gyorsvonati személykocsikon már több kísérleti festési sorozat is végighaladt (Najbrt 1., 2., 3., 4.), mégis sikerült még jópár járművet eredeti ČD fényezésében megörökítenem, a mellékvonalakon komplett szerelvényeket is. A Najbrt-nek egyébként két fő irányzatát sikerült megfigyelnem, ez egyes sorozatoknál vegyesen is alkalmazásra kerül: a fehér homlokú és a csíkos homlokú gépeket. Majd látszódni fog ez is. Én azonban a retró festéseket sokkal jobban szeretem, így gyerekkorom zöld-fehér cseh kocsijait is. Ilyenekből áll ez a Bardotka által vontatott Prága-Tanvald gyorsvonat is, amik hétvégéken járnak nagymozdonnyal (két pár vonat összesen - a többi, és az összes munkanapi járat 854-es motorvonattal van kiállítva). Azóta a nagymozdonyos vonatokon már nem Bardotka, hanem az Isteni BB-nél gyakoribb Búvár került. Ez a 749-es a kevésbé attraktív reklámfestések egyikét viseli. Az 1992-1996 között átépített gépek gőzfűtéses 751-esekből vagy tehervonati szolgálatra beszerzett, pótsúlyozott 752-esekből épültek át villamos fűtési aggregát beszerelésével, de ma már valamennyi fűtőházban csak tartalékként szerepelnek, lerobbant dízelmozdonyok helyett ugranak csak be, gyengeségük miatt többnyire csak személyvonatozni. A fényképekből úgy tűnik, hogy a ČiČenice-Volary vonalon (Česke Budejovice térsége) még vannak szép, ČD Cargo fényezésű példányok napi tehervonati szolgálatban.

A ČD 749 039-4 Turnov  fotó

A ČD 749 039-4 Turnov állomáson

A ČD 80-29 010-3 Turno fotó

A ČD 80-29 010-3 Turnov állomáson

Íme egy 843-as vezérlőkocsival előre. A régi fényezésű szerelvény Stará Pakából érkezett személyvonatként és Liberecbe tart.

Jópár utas várakozik a mozd fotó

Jópár utas várakozik a mozdonyos vonatra, ami Prágába megy, Turnovban

A ČD 749 283-1 Turnov  fotó

A ČD 749 283-1 Turnov állomáson

(könyvjelző)

Megérkezik őszakadtsága, a prágai gyors (igaziból a prágai S-Bahn részeként közlekedik, ami elég vicces). A Tanvald-Prága és a Pardubice-Liberec viszonylatok nem egy pontban keresztezik egymást, urnov és Železny Brod között ugyanazt az egyvágányú vasútvonalat használják, persze eltolt ütemben. Ennek megfelelően Liberec-Prága kapcsolat nincsen, hanem óránként, turnovi átszállással, a Liberec-Stará Paka személyek segítségével lehet a fővárosba eljutni.

Bár a kép alapján úgy tűnhet, igencsak lapos vidéken járunk, valójában Turnov a Cseh Paradicsom kapuja, és a Železny Bródba vezető fővonal annak homokkő sziklái között halad, igencsak kellemes hátteret nyújtva a vonatozáshoz.

A ČD 843 016-7 Turnov  fotó

A ČD 843 016-7 Turnov állomáson

A ČD 749 253-1 Turnov  fotó

A ČD 749 253-1 Turnov állomáson

A ČD 840 001-2 és a 81 fotó

A ČD 840 001-2 és a 814 213-5 Liberec állomáson

A ČD 742 115-9 Liberec fotó

A ČD 742 115-9 Liberec állomáson

Normál nyomközű villam fotó

Normál nyomközű villamos Liberecben

Érdekes módon a városban kétféle nyomtávolság használatos, mivel a Nysai Régióvillamos terv előkészítéseképpen a korábbi 1000 mm-es hálózatot elkezdték 1435 mm-esre bővíteni. Átmenetileg a főbb vonalak háromsínesek, de keleten vannak tisztán normálnyomtávú vonalrészek is, míg a híres libereci erdei villamos végig 1000 mm-es vágányon vezet, a Liberec-Tanvald vasútvonallal párhuzamosan.

Liberec fotó

Liberec

Liberec fotó

Liberec

Liberec fotó

Liberec

A ČD 843 015-9 Liberec fotó

A ČD 843 015-9 Liberec állomáson

A ČD 840 004-6 Liberec fotó

A ČD 840 004-6 Liberec állomáson

Liberec állomás, a szigetpe fotó

Liberec állomás, a szigetperon mellett egy Deutsche Bahn 642-es sorozatú Desiro-motorvonat, ami Zittauba készül

A ČD 742 115 Liberec á fotó

A ČD 742 115 Liberec állomáson

(könyvjelző)

Szállásom Liberec állomáson volt, vasútra néző ablakkal, így már ébredezés közben el tudtam kapni a tartalék mozgásait. Liberec állomás egyébként a mai utasforgalmához képest túlméretes, de igen impozáns: a felvételi épület Drezdához, Ústi nad Orlicihez vagy PlzeŇhez hasonlóan a vágányok között helyezkedik el, így a pénztárcsarnokba is csak aluljárón át lehet eljutni. Van külön érkezési és indulási aluljáró még, szolgáltatásai mögött viszont elbújhat a győri vagy székesfehérvári indóház. Egyedül étterem nincs, de ebben a műfajban, főleg Csehországhoz mérten, egész Liberec gyengén teljesített.

Csatolt Tatra T3-as villamo fotó

Csatolt Tatra T3-as villamosok Liberecben

A ČD 742 115-9 Liberec fotó

A ČD 742 115-9 Liberec állomáson

A ČD 914 096-3  fotó

A ČD 914 096-3 KaČenka Liberec állomáson

A ČD 814 096-4  fotó

A ČD 814 096-4 KaČenka Sychrov állomáson

A Sychrovskí-viadukt alulró fotó

A Sychrovskí-viadukt alulról

Innen jól látszik, hogy a négy nagy semmeringihez hasonlóan (Kalte Rinne , Krausel Klause , Gamperlgraben-Viadukt és Wagnergraben-Viadukt ), két szintes, ezzel a római vízvezetékeket utánozza.

A ČD 843 007-6 Sychrov fotó

A ČD 843 007-6 Sychrov és Sedlejovice között a Sychrovskí-viadukton

Egy ČD 843 sorozatú dí fotó

Egy ČD 843 sorozatú dízel vontatómotorkocsi Sedlejovice és Sychrov között a Sychrovskí-viadukton

(könyvjelző)

Innen nem látszik látszik, de a négy nagy semmeringihez hasonlóan (Kalte Rinne , Krausel Klause , Gamperlgraben-Viadukt és Wagnergraben-Viadukt ), két szintes, ezzel a római vízvezetékeket utánozza. Csehországban egyébként nagyon elterjedtek ezek a Bbmot kategóriájú nagymotorkocsik (vontatómotorkocsik), amik többnyire hozzájuk tervezett motormellékkocsikkal futnak, de, mint itt is, bármi más is hozzájuk kapcsolható. A kocsik között csak a kalauz jár át, mivel legtöbbször nincs a biztonságos átjárást lehetővé tevő gumihurka. Itt Liberec környékén a 843-as sorozat a jellemző nagymotorkocsi, ezek fura, Toblerone-szerű tetejükről könnyen fölismerhetőek. Jellegzetes a mellékkocsik ajtókiosztása is. Régebbi változatuk a 842-es sorozat, ezek az ország Dél-Keleti felé jellemzőbbek, ahol többnyire 854-es motorvonatok mellékkocsijaival futnak, amik inkább hasonlítanak gyorsvonati kocsira a magas tetejükkel és a kocsivégeken található lengő-toló ajtókkal.

A ČD 843 011-8 Sychrov fotó

A ČD 843 011-8 Sychrov és Doubí u Turnova között

(könyvjelző)

A szép, régi fényezésű motorvonatot a Sychrov és Turnov közötti részen fogtam meg. A hely nem nagyon látványos, legalábbis nem a modellezői szemmel izgalmas Sychrov állomás után, amelyiknek egyik végén alagút, másik végén viadukt van. A Stará Pakába tartó személyvonat azért elég jól néz ki a fenyőfák előtt.

A személyvonatok motorkocsi+vezérlőkocsi összeállításúak, ami a gyors fordulás mellett a Stará Pakai tolatásoknál is hasznos, mivel az állomás átépítése miatt most egy körüljárós vonatra van a legkisebb szükség.

A ČD 843 007-6 Turnov  fotó

A ČD 843 007-6 Turnov állomáson

Svájchoz hasonlóan itt is kihasználják még a vonatok poggyásztereit, még ha nem is annyira, mint például az RhB-n .

Malá Skála vasútállomása fotó

Malá Skála vasútállomása

A ČD 843 018-3 LiŠ fotó

A ČD 843 018-3 LiŠny és Malá Skála között

(könyvjelző)

A kedvenc, a túrán készült képem a Cseh Paradicsom (Česky Raj) pereméről, a Jizera folyó völgyéből. Sajnos a látványos felszíni formák ellenére megfelelő magaslati nézőpontot nem találtam a fotózáshoz.

Támad a gépsárkány fotó

Támad a gépsárkány

A retró-festésű Č fotó

A retró-festésű ČD 854 027-0 LiŠny és Malá Skála között

A ČD 843 015-9 Malá Sk fotó

A ČD 843 015-9 Malá Skála állomáson

Železny Brod fotó

Železny Brod

A ČD 843 025 és a 814  fotó

A ČD 843 025 és a 814 193-9 Železny Brod állomáson

Stará Paka fotó

Stará Paka

Az állomás azért izgalmas, mert a sokszoros elágazóállomás felvételi épülete a vágányok között helyezkedik el. Balra Jaromeřen át Hradec Kralovéba, jobbra Ostromeřbe lehet eljutni. A hátunk mögött a libereci irány mellett kiágazik, gyorsan ereszkedve egy mellékvonal Martinice v Krkonoších felé, ahonnan jópár kisebb mellékvonalra bomlik, behálózva az északi határszélt. A libereci irány mellett halad néhány kanyaron keresztül, mintha második vágány lenne, a Libuňon át Mladá Boleslavba vezető pálya. Ezen az átépítés miatt ekkor nem volt forgalom, vonatpótló buszok közlekedtek. A képen jobbra egy vezérlőkocsis 843-as látható, ezek Stará Paka és Liberec között személyvonatként közlekedtek.

A ČD 80-29 008-7 Stará fotó

A ČD 80-29 008-7 Stará Paka állomáson

Érdemes megfigyelni a váróterem fa előtetejét és a háttérben látható hosszú, fa darabáru-raktárat.

A ČD 80-29 008-7 Bělá  fotó

A ČD 80-29 008-7 Bělá u Staré Paky megállóhelyen

A ČD 843 009-2 Bělá u  fotó

A ČD 843 009-2 Bělá u Staré Paky és Stará Paka között

(könyvjelző)

A háttérben a völgy alján a Trutnovba vezető vasútvonal látszik, ahogy szorgosan ereszkedik még mélyebbre. A képen látható 843-as motorvonat Semily felől ereszkedik, hogy tovább haladjon Nová Pakáig, ahová ideiglenesen hosszabbodott néhány Liberec-Stará Paka személyvonat.

A 843-as sorozatú motorkocsikat Studénkában gyártották, meghajtásuk dízel-elektromos, és két, egyenként 300 kW-os, LIAZ M 1.2 C ML 640 D dízelmotor dolgozik bennük. Az 1995.től gyártott motorkocsik így gépészetileg csöppet sem fejlettebbek a Rába-Balaton motorvonatnál , a szerelvények képzése is egészen hasonlatos, de itt mégis sikertörténetnek számítanak. Az ilyen vonalakon mi meg bénázunk a tripla Bézék kel. Persze, itt a cseheknél a mellékvonalakon is 48-as vagy 54-es pálya van, sokszor hézagnélkülinek építve. A 843-as sorozatú vontatómotorkocsiból összesen 31 darab készült.

A ČD 843 016-7 Stará P fotó

A ČD 843 016-7 Stará Paka és Bělá u Staré Paky között

Egy 854-es sorozatú motorvo fotó

Egy 854-es sorozatú motorvonat Stará Paka és Bělá u Staré Paky zastávka között, útban Trutnovba

A ČD 810 597-5 Bělá u  fotó

A ČD 810 597-5 Bělá u Staré Paky és Stará Paka között

Bělá u Staré Paky zastávka fotó

Bělá u Staré Paky zastávka

Ez az alsó vonalon van, Trutnovba és több más, északi településre lehet erre eljutni.

A ČD 80-29 207-5 pálya fotó

A ČD 80-29 207-5 pályaszámú vezérlőkocsi (amit a 854 210-2 tol hátulról) Bělá u Staré Paky zastávka megállóhelynél

A ČD 843 018-3 Bělá u  fotó

A ČD 843 018-3 Bělá u Staré Paky és Stará Paka között

A ČD 843 011-8 Semily  fotó

A ČD 843 011-8 Semily állomáson

A ČD 814 192-1 Spálov  fotó

A ČD 814 192-1 Spálov és Železny Brod között

A személyvonat Tanvaldból érkezett.

A ČD 742 217-3 Že fotó

A ČD 742 217-3 Železny Brod állomáson

Tanvald fotó

Tanvald

Nagyon vicces, hogy MÁV-szignál tartozik a hangosbemondóhoz.

Fogaskerekű dízelmozdo fotó

Fogaskerekű dízelmozdonyok Tanvaldban

A ČD 840 015-2 Tanvald fotó

A ČD 840 015-2 Tanvald állomáson (a háttérben a 914 192-0 és a 840 001-2)

A ČD 840 sorozatú Regi fotó

A ČD 840 sorozatú RegioSpider motorkocsi beltere

A ČD 840 007-9 Smr& fotó

A ČD 840 007-9 Smržovka állomáson

Itt ágazik ki a rövid, többnyire erdőben vezető szárnyvonal Josefův Důl felé.

Jiřetin megállóhely fotó

Jiřetin megállóhely

A ČD 914 164-9 Josefův fotó

A ČD 914 164-9 Josefův Důl állomáson

(könyvjelző)

Josefův Důl állomás - a vág fotó

Josefův Důl állomás - a vágányok vége

Smržovka fotó

Smržovka

A ČD 742 115-9 Liberec fotó

A ČD 742 115-9 Liberec állomáson

OS Group, Liberec fotó

OS Group, Liberec

Liberec fotó

Liberec

A ČD 854 202-9 Liberec fotó

A ČD 854 202-9 Liberec állomáson

(könyvjelző)

A harmadik reggel egy új vonalra szerettem volna kimenni, a Novina melletti viaduktot vettem célba. Elvileg néhanapján járnak arra búváros személyek is - én is fotóztam ott olyat, csak éppen hátulról. Viszont rosszul számoltam ki a napállást is, így az egyetlen értékelhető képen a viadukt és a vonat árnyékos, a háttér napos lett (képzelheted, milyen lett a többi). Utána viszont elég sok dolgom volt még a nap folyamán, így menni kellett tovább, tehát a Novina-viadukt egyelőre rajta maradt a bakancslistámon, a koránkelés és a félórás döcögés az erdőben fölösleges erőfeszítésnek bizonyult. De legalább egy újabb szép vasútvonallal gyarapodtak a beutazott kilométereim, hiszen a Česká Lípába vezető vaspálya Novináig többnyire az erdőben, magasan a völgy fölött vezet, szóval jó volt a motorvonat ablakából kifelé nézelődni.

Novina megállóhely épülete fotó

Novina megállóhely épülete

A ČD 843 010-0 Kř fotó

A ČD 843 010-0 Křižany és Novina között a Novina-viadukton

A ČD Cargo 753 779-8 L fotó

A ČD Cargo 753 779-8 Liberec állomáson

Ilyen duplagépes tehervonatokat sokat láttam a környéken, ma már föltételezem, hogy Németország felé távoznak valamelyik Liberectől északra vezető vonalon. Akkor azonban sötétben tapogatóztam velük kapcsolatban, mert a turnovi forgalmistákkal sehogy nem bírtam zöldágra vergődni információszerzés ügyében, Liberecben pedig a toronyba nem lehet eljutni, csak üzemi területen keresztül, a felvételi épületekben igazi vasutast nem találni. Legközelebb több információt kell szerezni.

Tanvald üdülői fotó

Tanvald üdülői

A Tanvald-Harrachov közötti fotó

A Tanvald-Harrachov közötti fogaskerekű vasút (Zubačka) T426 sorozatú dízel-hidraulikus mozdonya Tanvaldban

Ugyanilyen gépek szolgáltak az Erzbergbahnon, Tiszolcon és az Ózdi Kohászati Üzemekben is.

A Tanvald-Harrachov közötti fotó

A Tanvald-Harrachov közötti fogaskerekű vasút (Zubačka) T426 sorozatú dízel-hidraulikus mozdonya Tanvaldban

A Tanvald-Harrachov közötti fotó

A Tanvald-Harrachov közötti fogaskerekű vasút (Zubačka) T426 sorozatú dízel-hidraulikus mozdonya Tanvaldban

(könyvjelző)

Ugyanilyen gépek szolgáltak az Erzbergbahnon , Tiszolcon és az Ózdi Kohászati Üzemekben is.

A fogaskerekű forgalma sokáig állt, a százéves évfordulóra egy egyesület kezdte el a helyreállítást és vette föl a forgalmat adhéziós motorkocsikkal. Később, miután a vasút régi motorkocsijai kiestek a forgalomból (az egyik kiégett), az államvasút vette át az üzemet Harrachovig, először 843-as motorkocsikkal, majd nemrégiben a ma is közlekedő Stadler RS1-esekkel. Harrachovból Lengyelországban a százéves évfordulón még csak egyszeri bemutatóüzem volt, a menetrend szerinti forgalom csak nemrég, egy magánvasút vonataival indult meg. Szklarska Poreba Gornától a PKP Gomulka villamos motorvonataival lehet utazni a sziklabevágásokkal tarkított vonalon Jelenia Górába.

A ČD T435 0139 Tanvald fotó

A ČD T435 0139 Tanvald állomáson

A ČD 840 008-7 Tanvald fotó

A ČD 840 008-7 Tanvald állomáson

A ČD 840 009-5 Desná-P fotó

A ČD 840 009-5 Desná-Pustinská megállóhelyen

Egy ČD 840-es Desná-Pu fotó

Egy ČD 840-es Desná-Pustinská és Kořenov zastávka között

(könyvjelző)

A ČD 840 010-3 Desná-P fotó

A ČD 840 010-3 Desná-Pustinská és Kořenov zastávka között

(könyvjelző)

A Tanvald-Harrachov fogas h fotó

A Tanvald-Harrachov fogas hossz-szelvénye

A ČD 840 003-8 Koř fotó

A ČD 840 003-8 Kořenov zastávka és Desná-Pustinská között

Képek a fogasról fotó

Képek a fogasról

A ČD 854 031-2 Velké H fotó

A ČD 854 031-2 Velké Hamry állomáson

A ČD 814 192-1 Velké H fotó

A ČD 814 192-1 Velké Hamry állomáson

A ČD 854 031-2 Jesenny fotó

A ČD 854 031-2 Jesenny megálló-rakodóhelyen

(könyvjelző)

Jesenny fotó

Jesenny

A ČD 814 192-1 Jesenny fotó

A ČD 814 192-1 Jesenny megálló-rakodóhelyen

Indulási kijelző Ž fotó

Indulási kijelző Železny Brod állomáson

A ČD 843 018-3 Že fotó

A ČD 843 018-3 Železny Brod állomáson

Železny Brod fotó

Železny Brod

A ČD 810 564-5 Stará P fotó

A ČD 810 564-5 Stará Paka állomáson

A ČD 843 011-8 Stará P fotó

A ČD 843 011-8 Stará Paka állomáson

Viadukt fotó

Viadukt

A ČD 843 008-4 Levínsk fotó

A ČD 843 008-4 Levínská Olešnice és Stará Paka között

A ČD 810 564-5 Stará P fotó

A ČD 810 564-5 Stará Paka és Levínská Olešnice között

(könyvjelző)

A ČD 810 597-5 Bělá u  fotó

A ČD 810 597-5 Bělá u Staré Paky és Stará Paka között

A másik vágány a Libuňba vezető vasútvonalé, azon akkor az állomás átépítése miatt nem volt forgalom.

Háromrészes RegioNova Stará fotó

Háromrészes RegioNova Stará Paka és Bělá u Staré Paky között

A vizilovas CHT 740 860 Sta fotó

A vizilovas CHT 740 860 Stará Paka és Bělá u Staré Paky között egy üres dozátoros-vonattal

(könyvjelző)

843-as motorkocsi vezérl fotó

843-as motorkocsi vezérlőkocsival Stará Paka és Bělá u Staré Paky között

A ČD 843 016 Stará Pak fotó

A ČD 843 016 Stará Paka és Bělá u Staré Paky között

A ČD 854 210-2 Stará P fotó

A ČD 854 210-2 Stará Paka és Bělá u Staré Paky zastávka között

A ČD 80-29 007-9 Stará fotó

A ČD 80-29 007-9 Stará Paka állomáson

A ČD 80-29 007-9 Turno fotó

A ČD 80-29 007-9 Turnov állomáson

A ČD 854 021-3 Turnov  fotó

A ČD 854 021-3 Turnov állomáson

A ČD 742 217-3 Turnov  fotó

A ČD 742 217-3 Turnov állomáson

A ČD 810 597-5 Turnov  fotó

A ČD 810 597-5 Turnov állomáson

A ČD 743 010-1 Turnov  fotó

A ČD 743 010-1 Turnov állomáson

A ČD 814 129-3 és a 91 fotó

A ČD 814 129-3 és a 914 110-2 Turnov állomáson

A ČD 742 217-3 Turnov  fotó

A ČD 742 217-3 Turnov állomáson

(könyvjelző)

A negyedik nap reggelén már korán elindultam Liberecből, hogy a fővonal egyenáramú részein is szerencsét próbáljak egy kicsit. A tervek szerint a váltóáramú szakaszon is fotóztam volna egy keveset Svitavy és Brno között, de a pályaépítések miatt ebben elbizonytalanodtam, és inkább beiktattam egy vacsorát Brnóban, és korábban odaértem, mint a Jan Jesenius EuroCity, amivel hazamentem. Előtte még várt rám pár gyengébb fotó Mladá Boleslav környékén is dízelfronton.

A ČD 914 097-1 Bakov n fotó

A ČD 914 097-1 Bakov nad Jizerou állomáson

A ČD 854 205-2 Mladá B fotó

A ČD 854 205-2 Mladá Bloselav-Debř és Bakov nad Jizerou között

A ČD 854 035-3 Mladá B fotó

A ČD 854 035-3 Mladá Bloselav-Debř és Bakov nad Jizerou között

(könyvjelző)

Így néz ki egy 854-es vontatómotorkocsi, amikor körüljárnak vele. Ennél a típusnál elég feltűnő a különbség a két vezetőállásos oldal között, hiszen a másik végén nincsen átjáróajtó, így a motoros vége a motorvonatnak csaknem ugyanúgy néz ki, mint a vezérlőkocsis - ugyanez a 843-asokra nem igaz. A kettő generációt összekötő 842-es motorvonatokhoz nem készült saját vezérlőkocsi, így ők többnyire 854-es vezérlőkkel járnak , igen gusztustalan látványt nyújtva, de legalább feltűnően különböző első és hátsó profillal.

A ČD 854 021-3 Mladá B fotó

A ČD 854 021-3 Mladá Bloselav-Debř állomáson

A ČD 80-29 206-7 Mladá fotó

A ČD 80-29 206-7 Mladá Bloselav-Debř állomáson

A ČD 742 173-8 Mladá B fotó

A ČD 742 173-8 Mladá Bloselav-Debř állomáson

A ČD 753 301-1 Mladá B fotó

A ČD 753 301-1 Mladá Bloselav-Debř állomáson

A ČD 814 110-3 Mladá B fotó

A ČD 814 110-3 Mladá Bloselav-Debř állomáson

A ČD 742 424-5 Mladá B fotó

A ČD 742 424-5 Mladá Bloselav hlavní nádraži állomáson

A váróterem  Nepřevázk fotó

A váróterem Nepřevázka megállóhelyen

A ČD 80-29 208-3 Lu fotó

A ČD 80-29 208-3 Luštenice állomáson

A ČD 971 033-6 Nymburk fotó

A ČD 971 033-6 Nymburk hlavní nádraži állomáson

A ČD 471 073-7 Nymburk fotó

A ČD 471 073-7 Nymburk hlavní nádraži állomáson

A ČD 150 205-3 Kolín á fotó

A ČD 150 205-3 Kolín állomáson

A ČD 471 044-8 Kolín á fotó

A ČD 471 044-8 Kolín állomáson

A ČD 363 169-4 Kolín á fotó

A ČD 363 169-4 Kolín állomáson

(könyvjelző)

Az emeletes+poggyászkocsiból álló szerelvény, élén a kétáramrendszerű villanymozdonnyal, Havličkův Bródba tart, hiszen arrafelé már a Kolín utáni állomásköztől 25 kV 50 Hz áramrendszer van. Pardubice felé egészen Česka Třebováig, majd onnan akár Ostravába vagy Kassára is jók az egyenáramú gépek.

A ČD T435 0099 Kolín á fotó

A ČD T435 0099 Kolín állomáson

A ČD 130 040-9 Brandys fotó

A ČD 130 040-9 Brandys nad Orlici állomáson

A ČD 362 116-6 Brandys fotó

A ČD 362 116-6 Brandys nad Orlici állomáson

Brandys nad Orlici állomás fotó

Brandys nad Orlici állomás

Az AWT 740 819-8 Brandys na fotó

Az AWT 740 819-8 Brandys nad Orlici és Ústi nad Orlici között

Az ÖBB 1216 230 Ústi nad Or fotó

Az ÖBB 1216 230 Ústi nad Orlici állomáson

Ústi nad Orlici állomás fotó

Ústi nad Orlici állomás

Az ČD 150 019-7 Ústi n fotó

Az ČD 150 019-7 Ústi nad Orlici állomáson

Az ČD 163 066-4 Ústi n fotó

Az ČD 163 066-4 Ústi nad Orlici állomáson

(könyvjelző)

Akkoriban újdonság volt, hogy a ČD a villamos és a dízelmozdonyos üzemben is elkezdte bevezetni a vezérlőkocsis üzemet. A villanymozdonyokhoz (163-as Pershingek és 242-es Plechácok ) újonnan gyártották a vezérlőket, a Búvárokhoz 854-es motorvonatok vezérlőkocsijait használták , amik elsőként kaptak Najbrt fényezést.

A ŽSSK 350 019-6 Ústi  fotó

A ŽSSK 350 019-6 Ústi nad Orlici állomáson

(könyvjelző)

Aláverőgép fotó

Aláverőgép

A AWT 740 819-8 Bezprávi és fotó

A AWT 740 819-8 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

A ČD 150 210-3 Ústi na fotó

A ČD 150 210-3 Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 362 168-7 Bezpráv fotó

A ČD 362 168-7 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

A ČD 150 016-3 Bezpráv fotó

A ČD 150 016-3 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

A ČD 380 004-2 Ústi na fotó

A ČD 380 004-2 Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 380 003-4 Bezpráv fotó

A ČD 380 003-4 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

(könyvjelző)

A ČD 122 036-7 Ústi na fotó

A ČD 122 036-7 Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 362 119-0 Ústi na fotó

A ČD 362 119-0 Ústi nad Orlici és Bezprávi között

Építőgép Ústi nad Orli fotó

Építőgép Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 681 002-2 "Pendol fotó

A ČD 681 002-2 "Pendolino" Bezprávi és Ústi nad Orlici között

(könyvjelző)

A ČD 150 213-7 Bezpráv fotó

A ČD 150 213-7 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

A ČD 380 010-9 Bezpráv fotó

A ČD 380 010-9 Bezprávi és Ústi nad Orlici között ex-ÖBB kocsikkal

(könyvjelző)

A RegioJet 162 116 Bezprávi fotó

A RegioJet 162 116 Bezprávi és Ústi nad Orlici között

A ÖBB 1216 210-5 "Kapsch" W fotó

A ÖBB 1216 210-5 "Kapsch" Werbelok Bezprávi és Ústi nad Orlici között

(könyvjelző)

A RegioJet 162 118 Ústi nad fotó

A RegioJet 162 118 Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 682 005-4 "Pendol fotó

A ČD 682 005-4 "Pendolino" Ústi nad Orlici és Bezprávi között

A ČD 162 061-5 Ústi na fotó

A ČD 162 061-5 Ústi nad Orlici állomáson

A ČD 560 002-8 Bř fotó

A ČD 560 002-8 Březová nad Svitavou állomáson

Brno fotó

Brno

Tatra KT8D5 villamos Brnóba fotó

Tatra KT8D5 villamos Brnóban

Tatra RT6N1 villamos Brnóba fotó

Tatra RT6N1 villamos Brnóban

A ČD 914 087-2 Novina  fotó

A ČD 914 087-2 Novina megállóhelyen

A ČD 742 159-7 Liberec fotó

A ČD 742 159-7 Liberec állomáson

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

350 0131216 163 252163 066ABe 4/4 II 49

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

854 163 150 80-29 380 350 T3 753 1216 80-90 241 750

 

Régi és új albumok:

Főleg kisvasúti különvonatokDízellel BánokszentgyörgyreFotósvonat BalatonfenyvesenGőzmozdonnyal ImenóbaLuzern-Interlaken-Express

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek