sín benbe.hu

-------------------------------------------

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

Divača és környéke

Dízelezés a fővonalon és képek a Koper-rámpáról.

ŠZ Reagan érkezik Diva fotó

ŠZ Reagan érkezik Divačába Gornje Ležeče (Ljubljana) felől

(könyvjelző)

A hétvégét Szlovéniában töltöttem, ahová az ország déli részén pusztított jegesedés utóhatásait indultunk fotózni. Mire ideértünk, természetesen a jégnek már nyoma sem volt, de legalább az utakon gond nélkül lehetett közlekedni. Koper felé olyannyira kitört a tavasz, hogy a cseresznyefák is virágba borultak.

A ŠZ 664-114 húz egy t fotó

A ŠZ 664-114 húz egy tehervonatot Sežana-Trieszt felől, egy Adria Herkules egy másikat Koper felől keresztül Divača állomáson

(könyvjelző)

Eddigre teljes hosszában járható volt a Ljubljana-Sežana vasútvonal és a Divačából Koperbe vezető rámpa is, azonban a felsővezetéki károk jelentősek voltak. Több állomáson tőből kicsavart oszlopokat, földet súroló drótokat lehetett még mindig látni, így Pivkában és Postojnában is, Logatecnél az egyik vágány fölött úgy, ahogy van leszerelték a felsővezetéket tartó keresztvasakat (Szlovéniában a régi villamosvezetékhez hasonló, ívelt, merev tartók vannak), és a felsővezetéket az oszlopokhoz kötözték. Borovnica és Sežana között végig dízelvontatással jártak a tehervonatok, a személyvonatokat pedig busszal pótolták. Borovnica és Ljubljana között már jártak a személyvonatok. Az erdőkben tőből vagy derékból kicsavart fák hevertek mindenfelé, az erdészetek nagy erőkkel mentették a faanyagot, de így is állítólag az erdők 30%-a jóideig kiesik a művelésből. Az alábbi térképen lehet követni, hogy miről is beszélek:

Szlovén vasúti térkép

Az ÖBB 1216 150 húz egy kon fotó

Az ÖBB 1216 150 húz egy konténervonatot Prešnica és Črnotiče között

(könyvjelző)

A koperi rámpa déli részén, valószínűleg Hrpolje-Kozinától már villanymozdonyok jártak nagy bánatunkra, de azért maradtunk egy kicsit fotózni, mert eszméletlen nagy volt a forgalom és szépek voltak a fények. Deaf és szv még maradnak egy pár napig, így nekik majd egy csomó képük lesz a dízelezésről is, nekem a vasárnapom sajnos ráment arra, hogy hazavonatozzak - hétfőn tanítanom kellett, de nem bántam, mert ezen az egy napon is elég jó képeket sikerült készíteni. Ráadásul olyan helyen, ahol még nem fotóztam és nem is vonatoztam korábban.

Egy ŠZ 363 Črnoti fotó

Egy ŠZ 363 Črnotiče és Prešnica között húzza tehervonatát

Egy ŠZ 541 Črnoti fotó

Egy ŠZ 541 Črnotiče és Prešnica között tolja tehervonatát

Egy ŠZ 541 Črnoti fotó

Egy ŠZ 541 Črnotiče és Prešnica között húzza tehervonatát

(könyvjelző)

A koperi rámpa nem klasszikus hegyi vasút, hiszen nem hágón kel át, hanem a Dinári-Alpok fennsíkjáról ereszkedik le a tengerszintre. Ennek ellenére a vonalvezetése a szokásos: a fennsíkról egy bevágásban kitör a fennsík széléig, innen már látszik az Adria. Az állomás után körbejárja a szemközti hegyet, és beér egy hosszú völgybe, amit teljes hosszában végigjár, ismét a szárazföld felé fordulva. A völgy végén egy alagúttal visszafordul, majd megint végighalad rajta, majd egy újabb alagúton áttér egy másik völgybe, ahol leereszkedik a tengerszintig. A Monarchia tengerparti építkezéseinél megszokott módon viaduktok nincsenek, csak egyetlen kisebb vashíd, viszont látványos töltések kis átereszekkel előfordulnak, mint ezen a képen is látható. A hegymenetben küzdő gépek szellőzőinek a zaja kilométerekről hallatszik, majd néha a bevágásokban eltűnik egy rövid időre, őrületbe kergetve a fotóra váró vasútbarátot.

Egy 541-es a völgyi szakasz fotó

Egy 541-es a völgyi szakasz alsó pályáján a fölső pálya mellől fotózva

Tehervonat ereszkedik le eg fotó

Tehervonat ereszkedik le egy 541-essel és egy 363-assal Črnotiče és Hrastovlje között a koperi rámpán

(könyvjelző)

Lefelé általában nem kell előfogat, most is valószínűleg gépmenetet spóroltak, de az egyes gépmenetek is nagyon gyakoriak. Amint fölér egy teher a rámpán, a toló már jön is vissza a következő vonatáért. Nagyon szűk a kapacitás.
Balra lent látható az alsó pálya, és az alagút, amiben balra áttér egy másik völgye a pálya. A háttérben az Adriai-tenger.

Az ŠZ 541 104  fotó

Az ŠZ 541 104 Mamut tol egy tehervonatot Hrastovlje és Črnotiče között

(könyvjelző)

Tehervonat 541-essel Č fotó

Tehervonat 541-essel Črnotiče és Hrastovlje között

(könyvjelző)

Tehervonat két 363-assal &# fotó

Tehervonat két 363-assal Črnotiče és Hrastovlje között

(könyvjelző)

Tehervonat két 363-assal Hr fotó

Tehervonat két 363-assal Hrastovlje állomáson

Tehervonat két 363-assal Hr fotó

Tehervonat két 363-assal Hrastovlje állomáson

(könyvjelző)

Tehervonat egy 363-assal Hr fotó

Tehervonat egy 363-assal Hrastovlje állomáson

ŠZ 541-essel vonat és  fotó

ŠZ 541-essel vonat és 363-assal tolt konténervonat Hrastovlje és Črnotiče között

(könyvjelző)

Tehervonat 363-assal Č fotó

Tehervonat 363-assal Črnotiče és Hrastovlje között

(könyvjelző)

541-essel vont és tolt tehe fotó

541-essel vont és tolt tehervonat Črnotiče és Hrastovlje között (a hátsó gép az ŠZ 541 015)

Az ŠZ 541 004 tehervon fotó

Az ŠZ 541 004 tehervonatával Črnotiče és Hrastovlje között

(könyvjelző)

Az ŠZ 664-114 a fő fotó

Az ŠZ 664-114 a fővonalon Divača és Gornje Ležeče között

Az LTE 2016 909 Košana fotó

Az LTE 2016 909 Košana állomáson

Az ŠZ 664-106 Koš fotó

Az ŠZ 664-106 Košana állomáson

(könyvjelző)

Az ŠZ 664-113 Koš fotó

Az ŠZ 664-113 Košana állomáson

(könyvjelző)

ŠZ 664-es Reagan Gornj fotó

ŠZ 664-es Reagan Gornje Ležeče megszűnt megállóhelynél

(könyvjelző)

Adria Herkules Divačáb fotó

Adria Herkules Divačában

Az ŠZ 541 013 Ljubljan fotó

Az ŠZ 541 013 Ljubljanában egy Koperből érkezett tehervonattal

(könyvjelző)

Ljubljana fotó

Ljubljana

(könyvjelző)

Ljubljana fotó

Ljubljana

Ljubljana fotó

Ljubljana

Ljubljana fotó

Ljubljana

Pendolino Ljubljanában fotó

Pendolino Ljubljanában

A 312-125-ös Desiro Maribor fotó

A 312-125-ös Desiro Mariborban

A 312-112-ös Desiro Maribor fotó

A 312-112-ös Desiro Mariborban

(könyvjelző)

A háttérben a sípályák.

Az ŠZ 315-203-as Gomul fotó

Az ŠZ 315-203-as Gomulka Mariborban

EN57

PKP, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska, Koleje Śląskie

Gyártó: Pafawag Wroclaw
Tengelyelrendezés: 2'2'+Bo'Bo'+2'2' (EN71: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2')
Teljesítmény: 608 kW/1216 kW
Sebesség: 110 km/h
Szolgálati tömeg: 123 t

A lengyel S-Bahnok és személyvonatok kötelező darabja a mai napig még a fővárosban is; közvetlenül a Második Világháború utáni korszakot idéző dizájnja ellenére sok kocsi mikroprocesszoros vezérléssel és visszatápláló fékezéssel van ellátva. A volt Jugoszlávia egyenfeszültségű vonalain 1962-től Gomulka néven ismerik. Az EN71 változat a hegyvidéki vonalak számára két motorkocsival készült.

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

Oldalt az eredeti, lengyel változatról olvasható információ, illetve vannak linkek, amiket érdemes követni.

Pendolino Mariborban fotó

Pendolino Mariborban

(könyvjelző)

Az ŠZ 342 001 a Zágráb fotó

Az ŠZ 342 001 a Zágráb-Bécs EuroCityvel Mariborban

(könyvjelző)

Szobormozdony Mariborban fotó

Szobormozdony Mariborban

A 664-109 Mariborban a Dráv fotó

A 664-109 Mariborban a Dráva-hídon

A 814-124 Mariborban a Dráv fotó

A 814-124 Mariborban a Dráva-hídon

(könyvjelző)

A 664-109 Mariborban fotó

A 664-109 Mariborban

A 664-109 Őrihodoson ( fotó

A 664-109 Őrihodoson (Hodos, Szlovénia)

A 431 179 Őrihodoson ( fotó

A 431 179 Őrihodoson (Hodos, Szlovénia)

Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!

Keress a címkék közöttg

Hasonló képek:

541 363ER2 349664 102430 330VL10

Helyszínek:

Mozdonysorozatok:

541 363 1216 2016 814 431

 

Régi és új albumok:

Retró hétvége 2020/2.Retró-hétvége 2020/1Semmering- és Steyrtal-nosztalgiavonatok50 éves a BKV - <br />VillamosfelvonulásIvano Frankivszktól Ungvárig

Albumok Mozdonyok Atlasz RhB Cikkek Toolbox

-----------------

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek