Az M47 1310 a Dudarbánya-Zirc szárnyvonalon
Ekkor, 2009-ben még igen élénk teherforgalom volt a rövid szárnyvonalon, kiszámíthatóan napi három pár vonat közlekedett, amit egy gépmenet is tarkított. Veszprémből két gép dolgozott Dudarra, reggel ment föl az első és vitt egy adag üres kocsit, majd a személyvonat után a második gép érkezett, Zircen vagy Eplényben keresztezett a rakott eleggyel, ami azonban kevesebb kocsit jelentett terhelési okokból. Így mire a második adag kocsi felért, az otthagyott pár kocsi már meg volt rakva. Az új, üres kocsik egy részét hozzácsatolták a rakottakhoz, azokat is megrakták, majd a gép levitte a második rakott vonatot. Eközben az első gép leért Veszprémbe, otthagyta a kocsikat és gépmenetben visszatért Dudarra, és ő hozta le a harmadik adag rakott kocsit. Ezen a napon egy Remot-Csörgő bedobásával próbáltak frissíteni a technológián, de az Eplényben fekvemaradt az első üres vonattal, így kis csúszással visszaállt a szokott rend. Hétfőnként Vinyét is kiszolgálták, ezt egy harmadik Remot-Dácsia intézte, és a Floyd Melákjai már ekkor is lejártak Tarjánpusztára néha napján. Ilyen élénk volt nem is olyan régen egy kis, erdei, hegyvidéki mellékvonal teherforgalma - gyakorlatilag a személyforgalmát is lepipálja.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.