A MÁV-START Bzmot 203 Pápateszér megállóhelyen
Ez már a 13-as Pápa-Tatabánya vonal. Ezen sok évvel ezelőtt már végigvonatoztam, és nagyon tetszett. Környéig villamosított (ott ágazik el Oroszlányba a vasút), majd Kisbérig, az 5-ös vonal keresztezőállomásáig kellemes erdőben vezet. Az a vonal legszebb része, Szák-Szendnél gyönyörű ívben vezet ki a megállóból, remekül festett a Bézé-mellékből nézve. Ha autóval vagy busszal jár valaki arra, kis képet kaphat a vonal szépségéből, mivel a dombokat kerülgető vasút többször metszi (többnyire bevágásban) a dombokon egyenesen átkelő közutat. A Kisbér-Veszprémvarsány talán a leggyengébb szakasza, az egyedüli jó fotóhely a hosszú, egyenes lejtő, ahol a 11-es vonallal párhuzamosan ereszkedik le a pálya. Mivel Veszprémvarsányban is négyes keresztek voltak, így többnyire itt előzött be minket a Győrből érkező, jóval gyorsabb Bézé-szerelvény. A Pápáig tartó szakaszban a legjobban az tetszett, hogy a kilátást a Bakony csúcsai uralják, köztük a radarállomásáról nevezetes Kőris-heggyel. Ezeken a képeken ez nem látszik, de az albumban később érkező, a tolatós tehervonatról szóló fotók között látszani fognak a hegyek is. Attól eltekintve tipikus mellékvonali a táj, kis állomásokkal, váltakozva erdőkkel és szántókkal, gyakran a pálya mellett legelésző vadakkal. Kár érte. A pályasebesség ugyanakkor lehetetlenné tette, hogy jelentős utasforgalma legyen, a felújítandó vonalak sorában pedig igen hátul áll, van ma az országban jópár, valóban nagy utasforgalmú, felújításra érdemes mellékvonal. Igaz, vasútfotós szemmel nézve sajnos jórészt az Alföldön.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.