Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Dunántúli maradékok 3.
Régebbi és újabb képek Nyugat-Magyarországról válogatva, amelyek még nem szerepeltek itt. A GYSEV-től a Dunaferrig.
![]() | |
A GYSEV 651 0023 pályaszámú Ludmilla Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 10:27:33 Répcelak 16 Ludmilla dízelmozdony gépmenet GYSEV napos |
Székely Viktorral indultam találkozni, hogy fotózzunk egyet együtt, de előtte ő még szolgálatban volt, így egy kicsit fotóztam magamban. Véletlenül pont az ő dízelmozdonyát, amint gépmenetben szorgosan készül Rajkára tehervonatért. Ekkor már elkészült a 16-os vonal villamosítása, mint a háttérben látható TRAXX-os IC-n is látszik, de egyes tehervonatokat villamos mozdony helyett a ráérő dízelekkel továbbították. Érdekes egy átmeneti időszak volt ez.
![]() | |
A MÁV-START 628 319 Répcelak és Csánig közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 10:32:46 Répce Csánig Répcelak 16 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat napos |
Viktor elviharzott a Lúddal, én pedig kapkodtam a lábomat, hogy még kiérjek az útátjáróig a térközre induló teherhez. Csak az óvatos kigyorsításnak volt köszönhető, hogy lett fotó a kannavonatról.
![]() | |
A GYSEV 247 507 Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 11:55:02 Répce Csánig Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A METRANS 761 004-1 Maersk intermodális konténervonattal Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 11:59:07 Répce Csánig Répcelak 16 2016 (magán) dízelmozdony magánvasút Herkules Metrans tehervonat konténervonat nyílt vonal elofogat füst napos |
![]() | |
A DB Schenker 0469 107-4 Csánig és Répcelak között a Répce hídonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 12:05:35 Répce Csánig Répcelak 16 Melák dízelmozdony tolatómozdony tehervonat tolatós tehervonat híd tartályvonat magánvasút DB DB Schenker napos |
A tolatós tehervonatot itt a DB Schenker győri gépei csinálják, de ilyen németes hangulatot elkaphat a fotós a Komárom-Esztergom vonalon , a kecskeméti Mercedes-gyárnál, de akár Kalocsán is.
![]() | |
A GYSEV 1116 064 Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 12:28:15 Répce Csánig Répcelak 16 GySEV 1047 villanymozdony Taurus nyílt vonal különleges festés elmúlt GYSEV InterCity GYSEV InterCity napos |
![]() | |
A GYSEV 247 504 Csánig és Répcelak között a Répce hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 12:51:30 Répce Csánig Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher híd oldalról GYSEV napos |
A legfőbb témák a tehervonatok és IC-k voltak, de közben nyílván kimerészkedtem az árnyékból lefotózni a mezei személyeket is. Nem is baj, hiszen a GYSEV Jenbacher sínbuszainak második szériája úgytűnik nagyon kevés időt tölt repce festésben, az első szériások pedig hamarosan még nosztalgiajárművekként is végezhetik. Egyeseket már gyötörnek a lázálmok, hogy a Bakonyvasútra megszereztessék a MÁV-val ezeket a kiváló vételeket
, csak éppen azt felejtik el, hogy ahogy a kis Schlierenek, úgy ezek is csak átmeneti megoldásnak kellettek a GYSEV-nél, és ezeket jobb nem továbbörökíteni. Persze, dizájnját tekintve modernebbnek tűnik a Bézénél, de az 1987-1992 közötti gyártás óta semmi sem változott bennük. Ugyanaz a motor, hajtómű, számítógép, pottyantós budi, ugyanaz a túl magas fogyasztás (különösen egy férőhelyre számítva), ha nagyon kell, a foteleket át lehet szerelni a Bézékbe belőlük.
![]() | |
A GYSEV 430 325 Répcelak és Csánig közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 12:56:46 Répce Csánig Répcelak 16 GySEV V43 villanymozdony Szili tehervonat autószállító nyílt vonal GYSEV napos |
Hátulról is jöttek izgalmas vonatok, de ez maximum dokumentumértékű (de nem vállalhatatlan - minden pixel információ rajta van a képen, nem kontraszttalan, nincs becsillanás, torzulás, egyszerűen csak félfényben készült, ami nem előnyös a járműfotózásnál feltétlenül, bár egyébként erre is vannak kivételek. A netes folklórban dok
címkével ellátott képeket törölni kellene, mert általában eleve nincs dokumentum értékük, másfelől vizuális környezetszennyezések, és nincs olyan téma, amire ne lehetne megfelelő helyen fölkészülve elfogadható képet lőni - ha pedig meglepetés volt, akkor így járás van, sajnos nem sikerült.)
![]() | |
A GYSEV 430 325 Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 14:24:19 Répce Csánig Répcelak 16 GySEV V43 villanymozdony Szili nyílt vonal tehervonat falu GYSEV napos |
Azért amikor visszafelé jött, meglett naposan is az előző képen látható Szili egy tehervonattal. Ez is érdekes téma, hiszen nem fognak a GYSEV V43-asai a végtelenségig kitartani a 16-os (és 17-es) vonalon, úgyhogy kevés ilyen fotóm fog róluk készülni.
![]() | |
A GYSEV 651 0023 Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 15:05:34 Répce Csánig Répcelak 16 Ludmilla dízelmozdony füst tehervonat híd GYSEV napos |
Persze itt még szükség volt néhány villanymozdonyra a 21-es személyfordájában, így például a Ludmillákat is befogták tehervonatozni. A Szombathely felől bejáró személyvonat miatt a teher lelassított a bejárati jelző előtt, majd a továbbhaladást engedélyező jelzés megjelenése után intenzíven gyorsítani kezdett.
![]() | |
A GYSEV 247 506 Répcelak és Csánig közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 15:12:40 Répce Csánig Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
Blokkra érkezik szemből is a személyvonat.
![]() | |
A MÁV-START 628 302 Csánig és Répcelak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 15:42:16 Répce Csánig Répcelak 16 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej nyílt vonal gépmenet napos |
Ez a Szergej viszont gépmenetben jött vissza.
![]() | |
A GYSEV 430 332 Vép és Szombathely között halad gépmenetbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 18:23:00 Szombathely Vép 20 GySEV V43 villanymozdony Szili nyílt vonal GYSEV napos |
![]() | |
A GYSEV 651 0023 Vép és Szombathely között sajnos elég kevés fénybenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 18:40:54 Szombathely Vép 20 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal tehervonat GYSEV napos |
![]() | |
A GYSEV 5147 512 Harka állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:43:39 Harka 220 15 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
Sopron rendezőFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:51:24 Sopron rendezõ 15 220 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A GYSEV 408 401-6 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:52:41 Sopron 8 220 15 M40 400 dízelmozdony GYSEV napos |
![]() | |
A GYSEV 1116 065-4 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:52:43 Sopron 8 220 15 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
Az ÖBB 1116 198-3 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:52:53 Sopron 8 220 15 ÖBB-Taurus villanymozdony Taurus ÖBB |
![]() | |
A GYSEV 247 503 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:56:56 Sopron 8 220 15 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
Szétkapott ikermotorkocsi SopronbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:57:28 Sopron 8 220 15 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
Az ÖBB 1116 128 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2015:08:05 19:59:05 Sopron 8 220 15 ÖBB-Taurus villanymozdony Taurus tehervonat ÖBB |
![]() | |
A MÁV-TR V43 1337 Budapest-Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:05 12:46:21 Budapest - Déli 30 40 1 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili fütögép InterCity napos |
![]() | |
Egy vonatos könyvhöz készítettem reklámfotókat hobbibólFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:05 13:07:11 Vasút és Ember nemmozdony |
![]() | |
Egy kissé viharvert trolibusz a Róbert Károly körútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:11:08 09:35:04 Trolibusz trolibusz |
![]() | |
A MMV 047 0040-1 Dunaújváros külső és Dunaújváros közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 06:00:21 Dunaújváros Dunaújváros külsõ 42 Csaurusz ASEA magánvasút nyílt vonal tehervonat magaslatról villanymozdony napos |
Lengyel bányákból hozza a szenet a Dunaferr, illetve hát mindig onnan, ahonnan a legolcsóbb, így néha Bosznia is besegít. Ezt a vonatot a Magyar Magánvasút Zrt. hozta el Komáromból. A szénnek a nyersvasgyártásban van fontos szerepe, mivel a belőle készített koksszal fűtik a nagyolvasztót, amivel az ércet megolvasztják, és az szétválik a nyersvas és a salak fázisokra.
![]() | |
A Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 06:16:25 Dunaújváros 42 43 A29 Dunaferr Dácsia |
A dunaújvárosi állomásról minden elegy egy Dácsia vagy Zetor mögött folytatja az útját; itt éppen egy bőven ezer tonna fölötti ércszállítmány készül nekiindulni a gyárkapuig vezető útnak. Mindkét mozdony 331 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű, így nem túl fickós a nyersanyag gyárba való bevonulása. Mielőtt azonban mi is bevonulnánk a gyárba, egy kicsit nézzük meg a gyár történelmét, és elemezzük, hogy miért is ide, minden nyersanyaglelőhelytől távol épült föl Sztálinváros és a Dunai Vasmű!
![]() | |
A MÁV Bzmot 339 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 06:19:33 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
Az MMV 047 0040-1 Dunaújváros állomáson egy szénvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 06:21:34 Dunaújváros 42 43 Csaurusz ASEA magánvasút villanymozdony |
![]() | |
A Dunaújvárosi Kikötő portáldaruiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 07:03:10 Dunaferr |
![]() | |
A Dunaújvárosi Kikötő forgalmi irodájaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 07:05:32 Dunaújváros-Kikötõ 42 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A körbuktató a Dunai Vasmű 720-as pályaudvarán (az úgynevezett Kápolna)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 09:50:37 Dunaferr |
![]() | |
A körbuktató a Dunai Vasmű 720-as pályaudvarán (az úgynevezett Kápolna)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 09:52:35 Dunaferr |
![]() | |
A Dunaferr új kokszolóműje, az előtérben egy belső használatú vasúti kocsiFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 09:55:58 Dunaferr |
![]() | |
A Dunaferr A23 063 723. számú pályaudvaron egy kokszvonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 09:56:57 Dunaferr 42 A23 tehervonat ipar bárányfelhok dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr napos |
![]() | |
A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:05:15 Dunaferr |
![]() | |
A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:06:59 Dunaferr |
![]() | |
A visszaszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:07:06 Dunaferr |
A 721. pályaudvar buktatójából, vagy az önürítős kocsik ürítőjéből (az RCH kocsikészletén múlik, miben jön a nyersanyag) érkező vasérc az osztályozóba kerül, ahonnan leürítik az oldalvezetékes, egyenáramú transzferkocsiba. A kék tehermotorkocsi kiviszi az ércet az érctér valamely pontjára, ott leborítja, és onnan már kotrógépekkel rendezik el. Néha azonban az érc egy részét vissza kell hozni az osztályozóba, a képen látható fekete transzferkocsi ilyenkor kap szerepet.
![]() | |
Az ércet kiszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:18:58 Dunaferr |
![]() | |
Az ércet kiszállító transzferkocsi a Dunaferr ércterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:22:56 Dunaferr |
Ha valaki azt hitte, egy vasúti járművezetőnek lehet unalmasabb munkahelye, mint a Kisföldalatti, akkor alaposan tévedett. Ez itt 110 méter kőkemény, nyílegyenes monotonitás.
![]() | |
A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:27:23 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:29:53 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
A Dunaferr A29 020 a kokszolómű és az ércosztályozó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:30:01 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Akkumulátoros vonszolómozdony és belső használatú teherkocsi a kokszolóműnélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:30:54 Dunaferr |
![]() | |
A Dunaferr A23 055 a 721-es pályaudvaron a Kápolnába segít betolni vasérszállító kocsikatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:34:54 Dunaferr 42 A23 tehervonat ipar dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
Igaziból innen már nem ő tolja be, hanem az a rozoga kis alacsony oldalfalú kocsi, illetve az alatta látható vaskos drótkötél. Ezt a Kápolna kezelője tudja irányítani, így ráadásul nincs egy gép lekötve fölöslegesen a kocsinkénti lökdöséssel, hanem mehet a következő adag vagonért a tartalék. Régen számos állomáson volt ilyen kocsivonszoló telepítve (még Felsőcsingerben is látszanak a nyomai), de ezek majdnem sehol nem működnek már, pedig hatékonyak voltak. Ma már a legtöbb helyen mozdonnyal kell tolatni, ahol ömlesztett áruval rakodnak.
![]() | |
A23-as tolat a Dunaferrben, az előtérben deformált salaktálakFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 10:46:21 Dunaferr 42 A23 salak dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
A Dunaferr A23-013 kohósalakvonattal tart a salakdepó feléFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:04:12 Dunaferr 42 A23 salak salakürítés tehervonat dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr napos |
Odaérve a még mindig olvadt kohósalakot tartalmazó kocsikat távvezérléssel megbillentik, így a salak a salaktálvagonokból távozhat. Mivel a salak olvadáspontja alacsonyabb az acélénál, így sima, hőálló bélet nélküli kocsikban is szállítható.
![]() | |
A Dunaferr nagyolvasztójaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:07:17 Dunaferr 42 A23 salak salakürítés tehervonat dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
A hátsó kohó salakvonata tolva érkezikFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:07:59 Dunaferr 42 A23 salakürítés tehervonat dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
A hátsó kohó salakvonata tolva érkezik - a mozdony az A23-053Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:08:25 Dunaferr 42 A23 salak salakürítés tehervonat dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
SalakürítésFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:12:59 Dunaferr |
![]() | |
A 722. pu. tipikus 50-es évekbeli forgalmi irodájaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:21:10 Dunaferr |
![]() | |
Belszolgálati kocsik a DunaferrnélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:23:26 Dunaferr |
![]() | |
A dízelmozdony-javító bázis a DunaferrnélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:28:53 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
A Dunaferr Lemezalakító kft. telephelyére tolnak be friss acéltekercseket egy belső használatú teherkocsinFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:31:18 Dunaferr |
![]() | |
Zetorparádé a Dunaferr fűtőházánál: az A23 062, A23 052 és félig az A23 057 látható a képenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:40:50 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
Érdemes összehasonlítani a két, különböző remotorizált mozdony gépterét: a bal oldaliban K-motor, a jobb oldaliban Detroit Diesel üzemel. A legtöbb gépnek sajnos már nincsenek meg az eredeti, Ganz-logós géptérajtajai.
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 064 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:41:04 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 062 és A23 057 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:41:26 Dunaferr 42 A23 futoház dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 052 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:41:56 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 057 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:42:01 Dunaferr 42 A23 futoház dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 052, A23 057 és A23 062 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:43:33 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 052 a fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 11:43:45 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:05:55 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:06:33 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:06:51 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
Itt jól megfigyelhető, hogy mitől furcsák a dunaferres Dácsiák: nincs ugyanis rajtuk hangtompító , mivel néhány üzembe már nem férnének be azzal együtt.
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:08:30 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 a lemezmegmunkálónál tolatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:10:34 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 054 konverterbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:19:31 Dunaferr 42 A23 tehervonat különleges téma ipar legjobb dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
A Zetorhoz közvetítőkocsival Magyarország legnagyobb nyomtávolságú vasúti járműve van kapcsolva. Azon viszik át a kész acélt a konverterből a bugákat készítő FAM-ba (Folyamatos Acélmű). Eredetileg darus futópályán érkezett az acél a régi Siemens-Martin kemencékből, ám azokat leváltották a sokkal korszerűbb LD-konverteres (Linz-Donawitz) technológiára, ahol a konverteredénybe került nyersvason oxigént bugyogtatnak át, így eloxidálva a nyersvas széntartalmát.
![]() | |
Acélművi salakot öntenek egy salaktál-kocsibaa Dunaferr konverterénélFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:20:59 Dunaferr |
![]() | |
A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAMFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:22:55 Dunaferr |
![]() | |
A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAMFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:23:17 Dunaferr |
![]() | |
A Folyamatos Acélmű, vagyis a FAMFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:23:34 Dunaferr |
Mielőtt elmegyünk innen, vessünk még egy pillantást a Vasmű térképére:
![]() | |
Az ISD Dunaferr A23 054 Dunaferrben a Folyamatos AcélműbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:27:24 Dunaferr 42 A23 dízelmozdony tolatómozdony Dunaferr |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 035 DunaferrbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 12:33:57 Dunaferr 42 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
A MÁV-TR M62 231 Dunaújváros-Kikötő állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 13:25:14 Dunaújváros-Kikötõ 42 M62 (MÁV) dízelmozdony Szergej oldalról víz borult |
![]() | |
A MÁV-TR M62 231 Dunaújváros-Kikötő állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2008:06:16 13:26:20 Dunaújváros-Kikötõ 42 M62 (MÁV) dízelmozdony Szergej víz folyó kikötö tehervonat felhos |
Ezzel véget ér sajnos a Dunaferrt bemutató képsorozatom, és bár nagyon visszavágyom, eddig nem sikerült elintézni, hogy ismét bejuthassak fotózni.
![]() | |
A MÁV 5341 004-9 Budapest-Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 06:07:08 Budapest - Déli 30 40 1 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás borult |
A háttérben jól látható a Rendőrség részére átalakított vasúti kocsi, amit szurkolói vonatokba soroztak.
![]() | |
A MÁV V43 1305 Budapest-Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 06:08:31 Budapest - Déli 30 40 1 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV 5341 014-8 Budapest-Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 06:12:39 Budapest - Déli 30 40 1 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás borult |
![]() | |
A MÁV 5341 014-8 és a V43 1176 Budapest-Déli pályaudvaronFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 06:12:42 Budapest - Déli 30 40 1 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás borult |
![]() | |
A MÁV 5341 014-8 Kulcs megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 07:37:21 Kulcs 42 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás borult |
![]() | |
Kulcs megállóhely felvételi épületeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 07:41:58 Kulcs 42 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Kulcs megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:16:05 Kulcs 42 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
Akik szerint nem fejlődött a vasút az elmúlt két évtizedben: hát ilyen Bézé-belsőt azért ma már nehéz találni, akkor meg mindennapos voltFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:18:11 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé |
![]() | |
Akik szerint nem fejlődött a vasút az elmúlt két évtizedben: hát ilyen Bézé-belsőt azért ma már nehéz találni, akkor meg mindennapos voltFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:18:55 Bzmot (MÁV) motorkocsi Bézé |
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:29:51 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé eso felhos |
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:30:19 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
Azért az a vörös csillag a főhomlokzaton elég durva.
![]() | |
A MÁV V63 029 és az MMV 040 0628-8 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:33:15 Dunaújváros 42 43 V63 (MÁV) villanymozdony |
![]() | |
BzxFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 08:38:58 Szemelykocsi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV V63 047 Rétszilas állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 10:51:48 Rétszilas 40 43 V63 (MÁV) villanymozdony tehervonat osz napos |
![]() | |
A MÁV Bzmot 175 Rétszilas állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 11:00:57 Rétszilas 40 43 Bzmot 100 Bézé motorkocsi |
![]() | |
A MÁV V63 014 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 11:56:54 Dunaújváros 42 43 V63 (MÁV) villanymozdony napos |
![]() | |
Dunaújváros, fordítókorongFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:22:15 Dunaújváros 42 43 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
DunaújvárosFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:32:19 Dunaújváros 42 43 Teherkocsi nemmozdony |
![]() | |
DunaújvárosFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:32:51 Dunaújváros 42 43 Szemelykocsi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV M47 1218 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:35:41 Dunaújváros 42 43 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
![]() | |
ÜtközőkFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:36:13 Teherkocsi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV M47 1218 Dunaújváros állomáson (meg egy katica)Fotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:37:49 Dunaújváros 42 43 M47 1200 (MÁV) dízelmozdony tolatómozdony Dácsia napos |
![]() | |
A MÁV M62 316 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:50:57 Dunaújváros 42 43 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej futoház napos |
![]() | |
Valami vágányútlezáró berendezés DunaújvárosbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 12:52:34 Dunaújváros 42 43 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony biztosító berendezés |
![]() | |
A MÁV M62 314 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 13:12:59 Dunaújváros 42 43 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej napos |
![]() | |
A MÁV Bzmot 316 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 13:48:54 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 13:56:23 Dunaújváros 42 43 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
Az ISD Dunaferr A29 020 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 13:57:56 Dunaújváros 42 43 A29 Dunaferr Dácsia |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 316 Mezőfalva állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 14:08:33 Mezõfalva 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé felhos |
Idáig a paksi és a rétszilasi vonatok együtt közlekedtek, itt kapcsolták szét őket. Csak menetvonalat és egy ici-pici csatlakozási időt lehetett spórolni vele.
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Paks állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:08:27 Paks 42 Bzmot 300 motorkocsi Bézé megszunt vasútvonal vicinális napos |
Ez a fotó sem látszik megismételhetőnek, a mellékvonalon már csak teherforgalom van.
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Paks állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:16:59 Paks 42 Bzmot 300 motorkocsi Bézé megszunt vasútvonal felhos |
![]() | |
Paks állomás építészeti részleteFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:21:32 Paks 42 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
A Pannon GSM már akkor sem létezettFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:21:53 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
Nosztalgikus vitrinFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:22:19 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
Paks vasútállomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:23:23 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
Paks vasútállomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:26:32 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
Paks vasútállomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:27:36 Riport |
![]() | |
Paks vasútállomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 15:28:39 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV Bzmot 321 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 16:57:23 Dunaújváros 42 43 Bzmot 300 motorkocsi Bézé felhos |
![]() | |
A MÁV 5341 011-4 Dunaújváros állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2007:10:07 16:57:35 Dunaújváros 42 43 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás borult |
![]() | |
Épül a négyes metró KelenföldönFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 05:34:41 Vasútállomások kiegészítöi nemmozdony |
![]() | |
A MÁV-TR V43 1008 Kádárta és Hajmáskér közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 08:12:02 Kádárta Hajmáskér 20 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
A következő túrámra a 900-as gyorsvonattal utaztam, így a veszprémi kereszt miatt eddig bírtam kijutni fotózni. Egyébként a teleobjektíves felvétel nem rossz, szépen kiemeli a Séd-patak völgyének szikláit.
![]() | |
A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 08:51:17 Hajmáskér 27 20 A25 havas gépmenet |
![]() | |
A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 08:53:19 Hajmáskér 27 20 A25 havas tehervonat tartályvonat |
![]() | |
A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 09:32:50 Hajmáskér Sóly 27 A25 havas tehervonat nyílt vonal magaslatról tolatós tehervonat tél mellékvonal megszunt vasútvonal tartályvonat legjobb felhos |
Erre a szokásos hétfő reggeli szállításra lehetett alapozni fotótúrát, a havas táj pedig kicsit szebbé varázsolja a kopott, téli, szürke időt. A Bobót legutóbb komoly felújítás után Diósjenőn láttam dolgozni , ahol pályaépítésnél segített.
![]() | |
A MÁV-TR V43 1334 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 09:51:04 Hajmáskér Hajmáskér-Újtelep 20 V43 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal havas magaslatról Klasszik-Szili Szili gyorsvonati kocsik |
Hajmáskér-Újtelepet menetrendi okokból vették ki, pedig utasa volt annyi, mint a nagyállomásnak számos vonatnál. A feltételes megállás itt is jobb módszer lett volna, de természetesen az utasvesztő stratégia mindig egyszerűbb.
![]() | |
A MÁV-TR V43 3313 Hajmáskér állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 12:02:14 Hajmáskér 27 20 V43 3000 (MÁV) villanymozdony havas Cirmos-Szili Szili gyorsvonati kocsik borult |
![]() | |
A MÁV M47 1316 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 12:11:09 Veszprém 20 11 M47 1300 (MÁV) Dácsia dízelmozdony tolatómozdony tehervonat |
![]() | |
Márkó megállóhelyFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 12:18:52 Márkó 20 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A MÁV V46 035 Veszprém és Márkó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 13:11:15 Márkó Veszprém 20 V46 (MÁV) villanymozdony tolatómozdony |
A MÁV-Cargo privatizálása előtt, amikor még kevés volt a nagyteljesítményű villanymozdony Magyarországon, és a magánvasutak is ritkaságszámba mentek, a 20-as számú vasútvonal Bakonyon átvezető szakaszán rendszeresek voltak az előfogatolt tehervonatok. Ma már az RCH Teknői gond nélkül elintézik ezt. Sajnos nincs sok fotóm ilyen, előfogatolt teherekről , pedig több túrát is tettem arrafelé ennek érdekében, de valahogy nem volt szerencsém. Ez az acéltekercs-szállítmány viszont pont jókor jött, közvetlenül azelőtt, hogy a vadászok megpróbáltak volna lelőni a fa tetejről, amire fölmásztam. Állítólag
minden irányból
körbe volt táblázva a terület, de speciel pont a vasúti megálló felől a kápolnához vezető út felől nem.
![]() | |
A GYSEV V43 328 Márkó és Veszprém közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 13:54:23 Márkó Veszprém 20 GySEV V43 villanymozdony Szili komfort kocsi havas nyílt vonal fenyofa GYSEV gyorsvonati kocsik Bhv borult |
Egyszer egy GYSEV terelésnél annyira komolyan vette a MÁV ezt az előfogatolás dolgot, hogy a taurusos teherre is ráküldték - jobb híján - az ajkai Dácsiát. A hegyi átkelést a pályára engedélyezett sebességgel sikerült teljesíteni, igaz, ez nem a Remot-M47 érdeme volt.
![]() | |
Egy ismeretlen MÁV Cirmos V43 Veszprém és Márkó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 14:13:33 Márkó Veszprém 20 V43 3000 (MÁV) villanymozdony havas nyílt vonal fenyofa Cirmos-Szili Szili gyorsvonati kocsik borult |
![]() | |
Egy ismeretlen MÁV V43 Veszprém és Márkó között a Göcsej InterCity-velFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 14:09:19 Márkó Veszprém 20 V43 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal keret hangulat Klasszik-Szili Szili borult |
![]() | |
A MÁV V43 1104 Veszprém és Márkó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 14:54:42 Márkó Veszprém 20 V43 (MÁV) villanymozdony templom havas nyílt vonal tehervonat Klasszik-Szili Szili borult |
Balra a kálvária-kápolna látható, amelyet 1991.-ben újítottak föl. A Vasfüggöny leomlása előtt a kápolna a páncélos gyakorlótér területére esett és igen romos állapotba került (talán belövést is kapott). Gyönyörűen helyreállították a Márkó utolsó házai között fölvezető Keresztutat is.
![]() | |
A MÁV-START Bybdtee 019 Herend és Márkó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:37:10 Herend Márkó 20 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony havas teleobjektív jelzö tél térközjelzö nyílt vonal MÁV megújulás kék halberstadti borult |
Egy újabb rejtélyes ügy a Men in Black-től. Egy titkos társaság, amely megvédi az emberiséget az idegenektől. Íme egy újabb fotó egy eseményről, amely nem történt meg
, egy aktából, amely nem létezik
. Mára a rejtélyes vonatoknak nyoma sincs, helyükön csak a műanyag játékszerek maradtak.
![]() | |
A MÁV-TR M47 1316 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:46:12 Veszprém 20 11 M47 1300 (MÁV) Dácsia dízelmozdony tolatómozdony havas vonatból borult |
![]() | |
A MÁV-TR V43 3201 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:47:52 Veszprém 20 11 V43 3000 (MÁV) villanymozdony ingavonat Cirmos-Szili Szili kék halberstadti borult |
![]() | |
A MÁV TVGnh 1258 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:50:21 Veszprém 20 11 PFT PFT |
![]() | |
A MÁV-TR V43 0310 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:50:29 Veszprém 20 11 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV-TR M41 2149 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:52:19 Veszprém 20 11 M41 (MÁV) dízelmozdony Csörgõ havas Bhv borult |
![]() | |
A MÁV-TR V46 035 és a V43 1075 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:54:37 Veszprém 20 11 V46 (MÁV) villanymozdony tolatómozdony |
A Szöcske egy újabb vonatot fog átsegíteni a hegyen.
![]() | |
A MÁV-TR V43 1337 Veszprém állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:55:58 Veszprém 20 11 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A MÁV-TR V43 1014 Veszprém állomáson a Citadella IC-velFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:02:02 15:56:26 Veszprém 20 11 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A Balatoni Iparvasút A25 083 Hajmáskér és Sóly közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 08:36:07 Hajmáskér Sóly 27 A25 tehervonat nyár magaslatról napos |
Ezúttal nem ezért jöttünk, csak útbaesett megismételni a téli fotót.
![]() | |
A MÁV-TR M62 224 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 09:05:41 Hajmáskér Hajmáskér-Újtelep 20 M62 (MÁV) dízelmozdony Szergej magaslatról tehervonat napos |
Nyári túránk célja alapvetően ez a kővonat volt, amely a 45-ös vonalon át közlekedett az M6-os autópálya építéséhez.
![]() | |
A MÁV-TR V43 1301 Hajmáskér és Hajmáskér-Újtelep közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 09:34:49 Hajmáskér Hajmáskér-Újtelep 20 V43 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal tehervonat tartályvonat táj Klasszik-Szili Szili napos |
A háttérben Veszprém látszik, a vasút elég komolyat emelkedik kifelé a Séd völgyéből.
![]() | |
Ingavonat Székesfehérvár és Sárpentele közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 11:17:33 Sárpentele Székesfehérvár 20 Vezerlokocsi (MÁV) vezérlökocsi nemmozdony |
Egy újabb kép egy vonatról, amely nem közlekedett, egy vezérlőkocsival, amely nem létezik. Mondjuk Sárpentele megállóhely sem, ahol leszálltunk a vonatról.
![]() | |
A MÁV-TR M62 224 Sárpentele és Székesfehérvár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 11:29:10 Sárpentele Székesfehérvár 20 M62 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat magaslatról nyílt vonal napos |
Jól láthatóan alig van megrakva a vonat, mivel a 45-ös vonalon már nem bírná el a pálya a csurig rakottat.
![]() | |
A MÁV-TR V43 1301 Sárpentele és Székesfehérvár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 11:33:58 Sárpentele Székesfehérvár 20 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
Persze, hogy a Szergejt blokkra követte egy szilis teher is.
![]() | |
A MÁV Ab 25 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 12:21:53 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 PFT PFT ABb/Bb |
Az ultrahangos sínvizsgáló vonatot még sosem sikerült elkapnom nyílt vonalon, és gondolom, már nem is nagyon fog, hiszen igen hamar forgalomba fog állni az őt is leváltó FMK-008 mérővonat .
![]() | |
A MÁV Ab 15 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 12:22:30 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 PFT PFT ABb/Bb |
![]() | |
A MÁV-START 5341 031 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 12:23:00 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt MÁV piros motorvonat MÁV megújulás felhos |
![]() | |
A MÁV-START Bzmot 203 Székesfehérvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 12:23:51 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 Bzmot 200 motorkocsi Bézé napos |
![]() | |
A permetező UNIMOGFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 12:26:58 Székesfehérvár 30 29 20 5 44 45 6 PFT PFT drezina |
![]() | |
A MÁV-TR M41 2140 Börgönd és Székesfehérvár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 14:18:54 Börgönd Székesfehérvár 44 45 M41 (MÁV) dízelmozdony tehervonat tartályvonat bárányfelhok nyílt vonal Csörgõ wedgie napos |
Akkoriban a 45-ös vonali tolatóst (hol van az már?) rendszeresen Remot vagy Klasszik Csörgő továbbította. Ezzel a képpel számomra teljessé vált a 45-ös vonali tehervonat-gyűjtemény .
![]() | |
A KÖZGÉP 40 62 001-5 Belsőbáránd és Börgönd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 15:53:14 Belsõbáránd Börgönd 45 Kékszergejek dízelmozdony magánvasút Szergej |
A KÖZÉP magánvasúti Szergeje is részt vett a kőszállításban.
![]() | |
A MÁV-TR M62 318 Börgönd és Belsőbáránd közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2009:05:04 15:59:00 Belsõbáránd Börgönd 45 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej tehervonat felhos |
![]() | |
A MÁV-START 431 339 Balatonszárszó és Balatonföldvár közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 06:45:05 Balatonszárszó Balatonföldvár 30 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Balaton Szili |
![]() | |
A MÁV-START 433 277 Balatonszárszó és Balatonföldvár között a magaspartról fotózvaFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 06:55:44 Balatonszárszó Balatonföldvár 30 V43 3000 (MÁV) villanymozdony nyílt vonal magaslatról Balaton tó víz táj Cirmos-Szili Szili kék halberstadti borult |
A maradékok válogatásának lassan a végére érek, ezek már 2016-ból száramzó felvételek, ezúttal is Székely Viktorral indultunk fotózni, akit reggel a BILK-en vettem föl, majd a nap végén Sárvárig fuvaroztam - jó nagy kör volt ez is tehát, de megérte. A növényzet növekedését elnézve, hacsak hamarosan le nem írtják a hegyoldalt, innen is idén lehetett utoljára vonatot fényképezni.
![]() | |
A MÁV-START 431 128 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:05:50 Balatonfenyves 30 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
Balra a kisvasúti átrakó maradványai láthatók. Fiatalabb koromban még Ja és Bak kocsikkal volt teli, de jórészüket szétvágták, pedig mindkettőnek mennyire örülne egynémely bővülő kisvasutunk! Szerencsére pár kocsi valamiképpen még tovább él, vagy Fenyvesen például Vadászkocsiként, vagy például a Mesztegnyői Erdei Vasúton
.
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:19:15 Kert kitérõ Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:19:34 Kert kitérõ Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:24:01 4. Delta Imremajor Központi fõmajor Kert kitérõ 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor között a Balatonfenyvesi Gazdasági VasútonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:24:03 Kert kitérõ Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút nyár nyílt vonal mellékvonal Kárpát-medencei kisvasút Bax Rába-mozdony borult |
Ezen a kis nyár végi kiránduláson Székely Viktorral indultunk randomtúrázni. Ismét a BILK-en végzett, ki kellett találni valamit, hát nekem Balatonfenyves jutott az eszembe, mint fókuszpont, mivel számomra ez nem ismert tartomány volt, pedig a MÁV egyik legérdekesebb mellékvonalja. Igen, mellékvonal, hiszen itt még közszolgáltatás keretében billeg a kisvonat, nyáron több, télen kevesebb utassal, de megvan a hivatásforgalmi utazóközönsége, így egyedi arca van a kisvasutak között, ráadásul az egyetlen, amellyel az év minden napján lehet utazni. Miközben hazánk egyik legfiatalabb kisvasútja, a többi hasonló közösségi közlekedési eszköz kikopott a MÁV portfoliójából.
A vasúthálózat létrejötte
Magyarország legtöbb vasútvonaláról alig tud valamit meg az egyszeri érdeklődő, ha csak az internetet böngészi, így a mellékvonalbarátoknak kötelező olvasmány például az Ez a vonat elment... című kiváló történeti összefoglaló. Nem ez a helyzet azonban a kisvasutakkal, amikről egyrészt egy rakás könyv szól, másrészt tele van velük az internet, így a Balatonfenyvesi GV történetét egyszerűen a Wikipediából másolom ide:
A Balatonnagybereki Állami Gazdaság kezdeményezésére 1950. október 13-án kezdték meg a 760 mm nyomtávolságú gazdasági vasút pályájának lefektetését. A lápos, mocsaras területen egymásra merőleges vágányokkal hálózták be. A területen lévő majorságokból mezőgazdasági terményeket, tőzeget és mésziszapot szállított a balatonfenyvesi vasútállomásra.
1953-ban a gőzmozdonyokat felváltották a dízelmozdonyok. 1954-ben Balatonfenyvesen felépítették a mozdonyszínt és a javítóműhelyt. A menetrend szerinti személyszállítás 1956. június 3-án indult meg. 1960. április 1-jén csatolták a MÁV-hoz, mint minden magyarországi gazdasági vasutat. Az 1970-es évektől az áruszállítás mennyisége folyamatosan csökkent. Az 1980-as években turisztikai jelentősége egyre nőtt, ahogy egyre többen látogatták a csisztapusztai termálfürdőt. 1985-ben gőzvontatású nosztalgiavonatokat indítottak Csisztapusztára. 1987-ben az ide vezető szakaszt mintegy 1 km-rel meghosszabbították, hogy még közelebb fogadhassa utasait a fürdő. 1990-ben a többi, csak áruszállításra használt kisvasúti pályaszakaszt üzemen kívül helyezték, vagy felszedték.
2002 szeptemberétől a forgalom csak a felújított Balatonfenyves–Somogyszentpál (39b) vonalon maradt meg. A többi vonalon a közlekedést a rossz pályaállapotokra hivatkozva felfüggesztették. 2012 szeptemberétől az üzemeltető a MÁV-Start Zrt. lett. 2013 júniusában érkezett a vasútra a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2008 pályaszámú dízelmozdony, egy szintén a Kecskeméti Kisvasútról származó felújított, kerékpárszállításra alkalmas BDa-w 615-8 személykocsi és egy korábban is itt közlekedő, felújított Baw-g kocsi. 2014 augusztusban érkezett a vasútra szintén a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2013 pályaszámú dízelmozdony. 2015 márciusban érkezett két Jah teherkocsi alvázára épített nyitott személykocsi középső üléssorral, a Nyírvidéki Kisvasútról. 2015 júniusában érkezett a vasútra a Kecskeméti Kisvasútról az Mk48 2022 pályaszámú dízelmozdony.
2015-ben bevezetik a kisvasúton a feltételes megállást (Imremajor, Pálmajor, Somogyszentpál felső), azaz a vonatok csak akkor állnak meg ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a vonatszemélyzet felé jelezték.
A hálózat
A hálózati térképen látszik, hogy tényleg merőleges vonalakból áll a hálózat, amit a lecsapolt Nagyberek polderei között vezettek el. Próbálták termővé tenni ezeket a területeket, de ez csak részben sikerült. A vasút fővonala a balatonfenyvesi állomástól Imremajoron át Csisztagyógyfürdőig vezető vasútvonal, amin jelenleg a Hunyadi akol deltáig van forgalom. Onnan a kisvonatok a Kéthelyi vonalra fordulnak, majd a Keresztező delta hűlt helyénél a Somogyszentpáli vonalra fordulnak.Ez utóbbi szolgálati hely egy szabványos egyvágányú Grand Union volt, az egymást keresztező vonalakról bármelyik irányba át lehetett járni. Az elágazások majdnem mindig deltavágánnyal épültek, így bármely kis majorságtól bármely másikig lehetett tehervonattal szállítani a takarmányt vagy más árukat. Hunyadi Akol deltánál sajnos mára a deltaágat megszűntették, sima elágazásként működik. A csisztai vonalon még a kilencvenes években utaztam egy balatoni nyaralás során, és nagyon érdekes volt látni a sok deltavágányt, amin régebben a tehervonatok közlekedtek. Könnyű volt odaképzelni a hajdani hatalmas forgalmat. Akkor már csak a táskai delta üzemelt, a többi deltavágány sínjei között már combvastagságú fák nőttek. Mára a táskai vonalat sajnos megrongálták, ezen utaznom se sikerült, de nagyon örülnék, ha a csisztai vonallal együtt fölújítanák, mivel a pincékre alapozva itt lenne a turizmusnak lehetősége. Csisztagyógyfürdő akkor legalábbis semmi érdekeset nem kínált. Ennek ellenére emlékszem, hogy a vonat annyira tele volt, hiába két Bax kocsival száguldott a C50-es, hogy ablakhoz nem is fértem oda, így alig láttam valamit a vasút környezetéből.
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Balatonfenyves és Imremajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:27:59 4. Delta Imremajor Központi fõmajor Kert kitérõ 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Pálmajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:30:04 Hunyadi akol delta Kundpuszta kitérõ Imremajor Központi fõmajor 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Pálmajor közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:42:42 Keresztezõ delta Pálmajor Csisztagyógyfürdõ 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
Pálmajor megállóhely a somogyszentpáli szárnyvonalonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 08:42:56 Pálmajor 39 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:23:42 Imremajor Központi fõmajor 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2008 Imremajor és Balatonfenyves közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:31:24 Kert kitérõ Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút nyílt vonal nyár mellékvonal magaslatról Kárpát-medencei kisvasút Bax Rába-mozdony borult |
Manapság nyáron majdnem mindig az Mk48-as megy, így ősszel viszont már biztosan nem kell két kocsival járni, így előkerülnek a C50-esek. Elhúz két kocsit is (mi annak idején két kecskeméti kék Bax kocsival vágtattunk 30-35 km/h-val Csisztára), de azért erre jobb az Mk, a pálya pedig bírja. Egyedül a sebességet nem - hiába a hosszú egyenes a lecsapolócsatorna mentén, a hangulatos fasorban, háromszor simán utólértük Imremajorig a vonatot. Még Somogyszentpálra kell egyszer lemenni fotózni, meg C50-est lőni vonalon, és persze utazni Somogyszentpálra, ahol még nem jártam. És újra utazni Csiszta és Táska felé! Lenne lehetőség a balatonparti kisvonatban, de ehhez kellene valami attrakció, valami szolgáltatás, mint ahogy Nagybörzsöny faluja is fölnőtt a kisvasútjához.
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2003 és az Mk48 2022 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:42:18 Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2022 és Mk48 2013 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:42:44 Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
![]() | |
A MÁV-START Mk48 2003 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:44:16 Balatonfenyves GV 39 Mk 48 dízelmozdony kisvasút Kárpát-medencei kisvasút Rába-mozdony Mk48 |
Úgy tűnik, hogy mivel három remek Mk-t is el tudtak kannibálkodni más kisvasutakról, az eredeti helyi Mk48-ast, az ősöreg 2003-ast inkább nem használják.
![]() | |
A MÁV-START 418 301 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:47:27 Balatonfenyves 30 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony GYSEV Schlieren felhos |
![]() | |
A MÁV-START 431 334 Balatonfenyves állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 09:56:19 Balatonfenyves 30 V43 (MÁV) villanymozdony Klasszik-Szili Szili |
![]() | |
A GYSEV 651 023 Becehegy és Balatongyörök közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 11:02:31 Balatongyörök Becehegy 26 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal jelzö GYSEV GYSEV Schlieren felhos |
![]() | |
A MÁV-START 418 330 Tapolca és Nemesgulács-Kisapáti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 11:41:19 Tapolca Nemesgulács-Kisapáti 29 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony Bmx nyílt vonal napos felhos |
![]() | |
A MÁV-START 117 180 Sümeg és Sümegi Bazaltbánya közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 13:53:15 Sümegi Bazaltbánya Sümeg 26 Bzmot 100 nyílt vonal táj vár magaslatról bárányfelhok Bézé motorkocsi napos felhos |
Randomtúránk következő pontja Sümeg volt, ahol fotóhelyet kerestünk a délután visszamenő Lúdnak, és közben lefotóztunk egy számomra új szögből egy Bézét is.
![]() | |
A MÁV-START 628 305 Nemesgulács-Kisapáti és Tapolca közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 15:12:50 Tapolca Nemesgulács-Kisapáti 29 M62 300 (MÁV) dízelmozdony Szergej nyílt vonal hegyek magaslatról táj nyár gyorsvonati kocsik felhos napos |
A háttérben a Csobánc látszik.
![]() | |
A MÁV-START 117 290 Raposka és Tapolca közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 15:37:19 Raposka Zalahaláp 26 Bzmot 100 Bézé motorkocsi |
![]() | |
A MÁV-START 418 313 Tapolca állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 15:40:45 Tapolca 26 29 M41 2300 (MÁV) dízelmozdony Bmx állomás bárányfelhok napos |
![]() | |
A GYSEV 651 023 Sümeg és Nyírlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 17:32:41 Sümeg Nyírlak 26 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal vár magaslatról legjobb GYSEV GYSEV Schlieren napos |
A fotó Sümeg előjelzőjéről készült, megfelelő biztonsági előkészületek mellett, úgyhogy nem javaslom megismételni!
![]() | |
A GYSEV 651 023 és a MÁV-START 418 108 Sárvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 18:20:54 Sárvár 20 Ludmilla dízelmozdony állomás vízház GYSEV GYSEV Schlieren napos |
Viktornak haza kellett jutnia Sopronba, erre a legjobb megoldás az volt, ha utolérjük a fürdősvonatot Sárvárig, és én innen Győrön át autózom haza.
![]() | |
A MÁV-START 418 108 Sárvár állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:03 18:29:18 Sárvár 20 M41 (MÁV) dízelmozdony Csörgõ kék halberstadti napos |
![]() | |
A MÁV-START M62 001 Dunavarsány és Taksony közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 12:21:45 Dunavarsány Taksony 150 M62 (MÁV) dízelmozdony Szergej retró nyílt vonal különleges festés napos |
![]() | |
A BHÉV MX 872 Szigetszentmiklós-Gyártelep és Szigethalom közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 12:56:35 Szigetszenthalom Szigetszentmiklós-Gyártelep 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat S-Bahn napos |
![]() | |
A BHÉV MX 871 Szigethalom alsó megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 13:09:02 Szigetszenthalom alsó 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat S-Bahn |
![]() | |
A BHÉV MX 863 Szigethalom és Szigethalom alsó közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 13:21:01 Szigetszenthalom alsó Szigetszenthalom 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat S-Bahn napos |
A háttérben az innen csak kis dombnak kinéző Széchenyi-hegy. Ugyan ez a Csepel-sziget, és technikailag nem a Dunántúl, ez a néhány kép egy kártyán volt az előző dunántúli túránk képeivel, így egyszerűbb volt egy füst alatt az egész mappa tartalmát föltölteni a benbe.hu-ra.
![]() | |
A BHÉV MX 863 Szigetcsép és Szigetszentmárton-Szigetújfalu közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 13:36:51 Szigetszentmárton-Szigetújfalu Egyetemi tangazdaság 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat nyílt vonal S-Bahn napos |
![]() | |
A BHÉV MX 873 Szigetszentmárton-Szigetújfalu és Horgásztanyák közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 15:59:20 Horgásztanyák Szigetszentmárton-Szigetújfalu 406 HÉV/Metró BHÉV nyílt vonal motorvonat S-Bahn napos |
![]() | |
Horgásztanyák peronjának kissé veszélyes megközelítéseFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 16:00:55 Horgásztanyák 406 Felveteli épületek nemmozdony |
![]() | |
A BHÉV MX/A 949 Szigetszentmiklós és Dunaharaszti külső közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 16:42:10 Dunahíd forgalmi kitérõ Szigetszentmiklós Dunaharaszti külsõ 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat S-Bahn |
![]() | |
A BHÉV MX/A 950 Szigetszentmiklós és Dunaharaszti külső között a Ráckevei-Duna hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:08 16:42:27 Dunahíd forgalmi kitérõ Szigetszentmiklós Dunaharaszti külsõ 406 HÉV/Metró BHÉV motorvonat nyílt vonal híd S-Bahn napos |
![]() | |
A MÁV-START 426 028 Felsőpakony és Ócsa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:12 11:13:10 Ócsa Felsõpakony 142 6342 (MÁV) motorkocsi Desiro nyílt vonal wedgie MÁV piros motorvonat napos |
![]() | |
A MÁV-START 418 143 Ócsa és Felsőpakony közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:12 11:46:26 Ócsa Felsõpakony 142 M41 (MÁV) dízelmozdony retró nyílt vonal oldalról útátjáró Csörgõ posta-Bhv |
![]() | |
A MÁV-START 418 163 Felsőpakony és Ócsa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2016:08:12 12:11:01 Ócsa Felsõpakony 142 M41 (MÁV) dízelmozdony posta-Bhv nyílt vonal távírópózna Csörgõ wedgie napos |
![]() | |
A GYSEV 1116 065-2 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:01 20:50:33 Sopron 8 220 15 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
A GYSEV V43 330 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:01 21:17:59 Sopron 8 220 15 GySEV V43 villanymozdony Szili éjszakai állomás perontetö GYSEV GYSEV Schlieren |
![]() | |
A GYSEV 1446 514 Gyöngyöshermán és Szombathely közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 04:40:43 Gyöngyöshermán 17 Jenbacher motorkocsi Jenbacher magaslatról GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 470 501 |
Ez a néhány kép egy korábbi túránkon készült, ahol a már fölújított 21-es Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalra látogattunk el. Ekkor még V43-assal húzott személyvonatok és piros matricás Taurusokkal húzott Schlieren személyek voltak a jellemzők. Ezek kicsit később kiegészültek vezérlőkocsikkal is, ezeket is megörökítettük, ahogy korábban a GYSEV dízelezését
és az alakjelzős Körmend állomást
is. Így a vonal átalakulásának minden lépcsőfokáról van valamennyi emlékem itt, a benbe.hu-n, egészen a mai FLIRT-es személyvonatokig
. Ennek a körnek egy plusz eleme volt hogy az akkor még nem lezárt szombathelyi térvilágítóoszlopról egy szép fotót lőhettünk Erzsébet királyné mozdonyi megtestesüléséről kellemes reggeli fényeknél.
![]() | |
A GYSEV V43 325 Szentgotthárd és Haris közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 07:08:59 Szentgotthárd Haris 21 GySEV V43 villanymozdony Szili nyílt vonal híd folyó magaslatról GYSEV InterCity napos |
![]() | |
A GYSEV 1116 060-3 Szentgotthárd és Haris között a Rába hídjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 07:11:28 Szentgotthárd Haris 21 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
A GYSEV V43 335 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 11:17:18 Egyházasrádóc Ják-Balogunyom 21 GySEV V43 villanymozdony Szili nyílt vonal GYSEV GYSEV Schlieren napos |
![]() | |
A GYSEV 1116 060-3 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 12:16:20 Egyházasrádóc Ják-Balogunyom 21 GySEV 1047 villanymozdony Taurus GYSEV |
![]() | |
A GYSEV V43 329 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 13:16:00 Egyházasrádóc Ják-Balogunyom 21 GySEV V43 villanymozdony Szili nyílt vonal magaslatról táj bevágás GYSEV GYSEV Schlieren napos |
![]() | |
A GYSEV 1116 063-7 Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:02 13:46:11 Egyházasrádóc Ják-Balogunyom 21 GySEV 1047 villanymozdony Taurus nyílt vonal GYSEV GYSEV Schlieren napos |
Igazi klasszikus 21-es vonali villanyvonat, még Ap kocsi is van benne, így a Fuggerth modellezők is örülhetnek.
![]() | |
A MÁV-TR 480 002 Sopron állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2012:07:03 06:19:54 Sopron 8 220 15 480 TRAXX villanymozdony TRAXX napos |
![]() | |
A Dunaferr Dunai Vasmű pályaudvarai és vágányhálózata DunaújvárosbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: Dunaferr |
A Pályaőr magazin cikke alapján.
![]() | |
Az ÖBB 2016 006 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 11:07:56 Ágfalva Lépesfalva-Somfalva Loipersbach-Schattendorf 220 2016 (ÖBB) dízelmozdony tehervonat magaslatról táj falu külföldi vonat Magyarországon nyílt vonal hegyek mellékvonal Herkules ÖBB borult |
Nyugat-Balkáni túránk után még egy napot maradtam Sopronban, mivel másnap reggel a bécsújhelyi vonaton a cukorrépavonatot vártuk, illetve számítottunk rá, hogy az ebenfurthi vonalon levő vágányzárak miatt terelt teher is lehet majd dupla Herkulessel. Nem kellett csalódnunk, talán a kedvenc osztrák témájú tehervonatfotóimat sikerült meglőnöm az osztrák-magyar határ közelében. A szép ágfalvai háttérrel való fényképezésben segített a felhős idő is, ami sokat emel az őszi táj hangulatán is.
![]() | |
A GYSEV 5047 501 Lépesfalva-Somfalva és Ágfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 11:35:04 Ágfalva Lépesfalva-Somfalva Loipersbach-Schattendorf 220 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 5047 501 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 11:49:10 Ágfalva Lépesfalva-Somfalva Loipersbach-Schattendorf 220 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
Az ÖBB 2016 037 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 12:01:45 Ágfalva Lépesfalva-Somfalva Loipersbach-Schattendorf 220 2016 (ÖBB) dízelmozdony tehervonat elofogat nyílt vonal magaslatról külföldi vonat Magyarországon Herkules ÖBB borult |
Azért ez az előfogatolás nagyon jól néz ki!
![]() | |
Az ÖBB 2016 002 Ágfalva és Lépesfalva-Somfalva közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 12:05:24 Ágfalva Lépesfalva-Somfalva Loipersbach-Schattendorf 220 2016 (ÖBB) dízelmozdony tehervonat elofogat nyílt vonal külföldi vonat Magyarországon konténervonat bevágás Herkules ÖBB borult |
Még semmi konkrét lépés nem történt, de az ÖBB villamosítani szeretné a Bécsújhely-Sopron vonalat, így már nem sokáig élvezhetjük ezeket a tereléseket. Azzal viszont megnyílik a lehetősége, hogy több, a Südbahn felé közlekedő tehervonat erre közlekedjen az ebenfurthi irány helyett.
![]() | |
A GYSEV 651 003 Pósfa és Hegyfalu közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 14:17:41 Hegyfalu Pósfa 16 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal GYSEV InterCity borult |
Másnap még Raffai Tamással elmentünk néhány Ludmillát fotózni, de az M86 építési területén Viktornak pár nappal korábban még remekül működő fotóhely már nem volt meg, így Hegyfalun lőttem egy kicsit más beállítást, mint fél évvel korábban.
![]() | |
A GYSEV 651 008 Hegyfalu és Pósfa közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 15:36:10 Hegyfalu Pósfa 16 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal gépmenet GYSEV borult |
![]() | |
A GYSEV 247 507 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:22:11 Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
Ezeket már hazafelé autózva fotóztam, mivel Répcelakon le akartam kapni egy IC-t, illetve a betonozó-szerelvényt.
![]() | |
A GYSEV 2446 514 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:22:36 Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher állomás GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 1446 514 és a 247 507 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:22:51 Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A GYSEV 2446 514 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:24:01 Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher GYSEV |
![]() | |
A MÁV M44 209 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:24:18 Répcelak 16 M44 (MÁV) Bobo |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:25:20 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:25:23 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:25:36 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:25:40 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:25:50 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:26:06 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A Vasútvill kft. betonozóvonataFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:26:07 Répcelak 16 PFT PFT nemmozdony |
![]() | |
A GYSEV 651 004 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:28:01 Répcelak 16 Ludmilla dízelmozdony magaslatról GYSEV InterCity borult |
![]() | |
A GYSEV 2446 514 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:29:15 Répcelak 16 Jenbacher motorkocsi Jenbacher magaslatról GYSEV |
![]() | |
A 439 007 Répcelak állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 16:31:09 Répcelak 16 A29 Dácsia |
![]() | |
Egy ismeretlen GYSEV 651 Szilsárkány és Szil-Sopronnémeti közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 17:16:00 Szilsárkány Szil-Sopronnémeti 16 Ludmilla dízelmozdony nyílt vonal elmúlt GYSEV InterCity borult |
![]() | |
A MÁV-START 480 003 Csorna állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:30 17:32:22 Csorna 8 16 14 480 TRAXX villanymozdony TRAXX GYSEV Schlieren |
![]() | |
A MÁV-START 5341 051-1 Budaörs és Kelenföld közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2014:10:31 11:23:58 Budaörs Kelenföld Szpotterdomb 1 FLIRT (MÁV) motorvonat Flirt nyílt vonal magaslatról MÁV piros motorvonat MÁV megújulás felhos |
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!