sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Elvitte a krampusz

A Traisentalbahn utolsó és a Krumpe első pár kilométere szűnt meg 2010. decemberében.

1144 246 St. Pölten Hauptba fotó

1144 246 St. Pölten Hauptbahnhofon

(Westbahn)

Megszűnő mellékvonalak fotózására indultunk Székely Viktor barátommal, ezúttal Ausztriába. Miközben nálunk épp olyan a politikai helyzet, hogy fejlesztés nélkül is újranyitnak mellékvonalakat, az osztrákok még azokat is bezárják, amik nagyjából használhatóak. Legalábbis Alsó-Ausztriában (Niederösterreich).

5047 010-3 St. Pölten Haupt fotó

5047 010-3 St. Pölten Hauptbahnhofon

(Westbahn)

A kiváló, éppen fagypont környéki hőmérséklet remek fotózást ígért, a bejárni tervezett vasútvonalak gyönyörűek, ráadásul Sankt Pölten Traktionhoz tartozik három régies, jaffa-színű Jenbacher motorvonat is, amik persze főleg a célterületnek választott St. Aegyd-i és Kienberg-Gamingi vonalakon közlekednek.

A BBÖ 1099.02 pályaszámú ma fotó

A BBÖ 1099.02 pályaszámú mariazellerbahnos villanymozdony St. Pölten Hbf-on

(Mariazellerbahn)

Néhányan fotózták az ősöreg masinát.

A BBÖ 1099.02 pályaszámú ma fotó

A BBÖ 1099.02 pályaszámú mariazellerbahnos villanymozdony St. Pölten Hbf-on

(Mariazellerbahn)

Így se csúnya egy vonat, de a vasútvonal mégszebb. Vasárnap a Mariazellerbahnon is terveztünk fotózni, egyszer pedig el kéne készítenem a pár éve nyáron csinált fotóimból az albumot...

Az ÖBB 1016 016-6 gépmenetb fotó

Az ÖBB 1016 016-6 gépmenetben St. Pöltenben egy új irodaház és a modern Stellwerk (váltóállító torony) előtt

(könyvjelző) (Westbahn)

5047 038-4 St. Pöltenben fotó

5047 038-4 St. Pöltenben

(Westbahn)

Háromrészes motorszerelvény megy a bezárandó mellékvonalra? Tulajdonképp nem, mivel az egyik elágazik Hainfeld felé, csak kettő megy St. Aegydbe. A vonal nem szűnik meg teljesen, csak a szokásos ÖBB szalámitechnikát fokozzák.

5047 038-4 tükröződik  fotó

5047 038-4 tükröződik St. Pöltenben

(Westbahn)

Hol van nálunk ilyen tiszta, csillogó üvegfal?

Az ÖBB 5047 026-9, szintén  fotó

Az ÖBB 5047 026-9, szintén Jaffa-festéses Jenbacher sínbusz Traisen elágazóállomáson

(Traisentalbahn)

Traisen nagyban hasonlít arra, ahogy Diósjenőnek ki kéne néznie. Emelt peron, méghozzá A és B felé vágva, mint Hatvanban, perontetős, régi felvételi épület, órás ütem minden irányba, néha szétkasztással, néha átszállással. Ez a motorkocsi Hainfeldből megy St. Pöltenbe, ahonnan vonatpótló busszal lehet továbbutazni Tullnba pályafelújítás miatt, egyébként közvetlen vonat lenne.

Traisen állomás - az elkerí fotó

Traisen állomás - az elkerített sávon a kerekesszékesek közlekedhetnek biztonságosan

(Traisentalbahn)

Azért írom elágazóállomásnak, mert most úgy tűnhet, hogy a hosszabb, St. Aegyd am Neuwalde felé vezető fővonalból ágazik ki a hainfeldi mellékvonal, de az eredeti fölállás nem ez volt: Hainfeldből tovább futnak a sínek a térképen jól láthatóan egy irányba eső Weissenbachig, egy kellemes, dombvidéki összekötővonalat formálva, amin egészen a Südbahnon fekvő Leobersdorfig, vagyis csaknem Bécsújhelyig lehet eljutni. A Triesting völgyében futó vaspályát 1877-ben nyitották meg és 2004-ig szolgálta St. Pölten és Wiener Neustadt kapcsolatát. A közvetlen kapcsolat igényének hiánya nem meglepő az ÖBB-től, hiszen idén már az utolsó két közvetlen Linz-Graz IC vonat sem jár a Pyhrnbahnon.

Az erősen behavazott 5 fotó

Az erősen behavazott 5047 009-5 Freiland állomáson

(Traisentalbahn)

St. Pölten után gyorsan beérünk a Traisen patak völgyébe, de igazán Schrambach után indul be a durva hegyvidék. Addig is szép ugyanakkor, széles ívekben, legelők mellett, de gyakran a folyó és a domb közé szorulva halad, ami azért fontos, mert Schrambachig megmarad a vasút, csak az azutáni rész szűnik meg. Több szurdokos rész is van, az egyik pont itt Freilandnál, ami arról nevezetes, hogy egy éles fordulóval és egy nagy vashíddal befordult egy oldalvölgybe, méghozzá úgy, hogy csak St. Aegyd felől lehetett bejárni oda. Máshová az állomás nem fért el, nyíltvonali elágazást pedig nem szerettek volna építeni.

Az erősen behavazott 5 fotó

Az erősen behavazott 5047 009-5 Freiland állomáson

(Traisentalbahn)

A mellékvonal gépeinek kiszolgálására (és valószínűleg menetközbeni vízkészlet-kiegészítésre is) szolgált a gyönyörűen felújított freilandi vízház.

Az erősen behavazott 5 fotó

Az erősen behavazott 5047 009-5 Freiland állomáson

(Traisentalbahn)

St. Pölten után gyorsan beérünk a Traisen patak völgyébe, de igazán Schrambach után indul be a durva hegyvidék. Addig is szép ugyanakkor, széles ívekben, legelők mellett, de gyakran a folyó és a domb közé szorulva halad, ami azért fontos, mert Schrambachig megmarad a vasút, csak az azutáni rész szűnik meg. Több szurdokos rész is van, az egyik pont itt Freilandnál, ami arról nevezetes, hogy egy éles fordulóval és egy nagy vashíddal befordult egy oldalvölgybe, méghozzá úgy, hogy csak St. Aegyd felől lehetett bejárni oda. Máshová az állomás nem fért el, nyíltvonali elágazást pedig nem szerettek volna építeni.

A Traisental látványa fotó

A Traisental látványa

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. fotó

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. Aegyd am Neuwalde végállomáson

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Még kis kápolna is áll a hegyen. Vannak sípályák is a környéken, de a domborzat és a klíma inkább az északi sportoknak kedvez. A megállóhely 589,5 m magasan van a tengerszint fölött, itt még nem garantálható a hó egész szezonban. Érdekesség, hogy a kevesebb, mint 6 kilométerre fekvő Kernhof állomás már száz méterrel magasabban, 688,8 m-en feküdt, ami egy folyóvölgyi vonalhoz képest elég sok. A Lavanttalbahn Obdach állomása a fennsíkon 880 méteren fekszik, a Wechselbahn (Aspangbahn), mint dízeles hágóvasút nagyalagútja 700 méter alatt fekszik.

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. fotó

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. Aegyd am Neuwalde végmegállóhelyen

(Traisentalbahn)

A vonat közvetlenül a sífutóút mellett áll meg, a háttérben takaros, városi ház és a havas fenyőkkel borított hegy. A vonalnak ma itt a vége, előrefelé, a város másik oldalán van egy kilométerre St. Aegyd am Neuwalde állomás - amikor mozdonyos, kerékpáros vonatok jönnek ide, akkor ott tudnak körbejárni. Hátrafelé a vonal gyorsan ütközőbakhoz ér, de az 1893-as megnyitás és 1988 között egészen Kernhof állomásig jártak a vonatok.

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. fotó

Az ÖBB 5047 038-4 Markt St. Aegyd am Neuwalde végmegállóhelyen

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Még kis kápolna is áll a hegyen. Vannak sípályák is a környéken, de a domborzat és a klíma inkább az északi sportoknak kedvez. A megállóhely 589,5 m magasan van a tengerszint fölött, itt még nem garantálható a hó egész szezonban. Érdekesség, hogy a kevesebb, mint 6 kilométerre fekvő Kernhof állomás már száz méterrel magasabban, 688,8 m-en feküdt, ami egy folyóvölgyi vonalhoz képest elég sok. A Lavanttalbahn Obdach állomása a fennsíkon 880 méteren fekszik, a Wechselbahn (Aspangbahn), mint dízeles hágóvasút nagyalagútja 700 méter alatt fekszik.

A Jaffa-színű ÖBB 5047 fotó

A Jaffa-színű ÖBB 5047 016-0 Hohenberg állomáson

(Traisentalbahn)

Gyönyörűek a vasút apró, Ferencz József-stílusú felvételi épületei, igazi modellező-álmok.

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Furthof és Hohenberg között

(Traisentalbahn)

Hohenberg falu mentén végighalad a vonat, itt a völgy pont tágasabb arcát mutatja.

Az ÖBB 5047 040-0 Furthof é fotó

Az ÖBB 5047 040-0 Furthof és Hohenberg között

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Furthof és Hohenberg között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Hohenberg falu mentén végighalad a vonat, itt a völgy pont tágasabb arcát mutatja.

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Furthof és Hohenberg között

(Traisentalbahn)

Nem túl nagy hely, de abszolút városias képet mutat. Nyílván a hegyekben teljesen más méret tartozik egy adott funkciójú helyhez, mint az alföldeken. Ez nálunk is remekül megfigyelhető a Dunántúlt és a Nagyalföldet összevetve.

Az ÖBB 5047 040-0 In der Br fotó

Az ÖBB 5047 040-0 In der Bruck és Hohenberg között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Hohenberg és Furthof között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A település egyik nevezetessége a korábbi szerepét részben megalapozó vár. A Traisental egy rövid szakaszon szurdokká szűkül, ezt az átkelőt védték a kőfalakkal. Stájerország határa és ezzel jónéhány, délre néző természetes átkelő már nincs messze.

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Hohenberg és Furthof között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Idillikus alpesi tájban döcög a kis motorkocsi.

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 040-0 pályaszámú motorkocsija egyedül halad Hohenberg és Furthof között

(Traisentalbahn)

A közút közel halad a vasúthoz, de nem a busz, hanem az autó az ellenfél. A buszok Hohenberget többnyire elkerülik, inkább egy völggyel nyugatabbra, Türnitz felé közlekednek. Szombaton például napközben nincs is busz, ami számunkra óriási meglepetést okozott.

Az ÖBB 5047 043-4 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 043-4 Freiland és Innerfahrafeld között

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 043-4 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 043-4 pályaszámú motorkocsija Innerfahrafeld és Freiland között

(Traisentalbahn)

Megnéztük a menetrendet, de abból nekünk nem derült ki, hogy a dél után nem sokkal induló busz nem közlekedik, így azzal terveztünk leutazni Freilandba, az egyik szurdokos szakaszhoz. Békésen sörözgettünk, amikor pedig elmeséltük terveinket a helyieknek, ők mondták, hogy a busz aznap nincs. Ez elég kellemetlenül érintett minket, azonban pár percen belül az angolul tökéletesen beszélő vendéglős néni már autót is intézett nekünk, amivel végülis lejutottunk a csodálatos Freiland állomásig. Nem tudom eléggé megköszönni a kedvességüket!

Az ÖBB 5047 043-4 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 043-4 pályaszámú motorkocsija Innerfahrafeld és Freiland között

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 008-7 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 008-7 pályaszámú motorkocsija Freilandban

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Freiland állomása mögé festeni nem lehetne ilyen gyönyörű hátteret.

Az ÖBB 5047 008-7 pályaszám fotó

Az ÖBB 5047 008-7 pályaszámú motorkocsija Freilandban

(Traisentalbahn)

Az előtérben vonóvezeték halad: Ausztriában ritkaságszámba megy, itt, a Traisentalbahn alsó szakaszán még bőven előfordul, hogy az állomásokat alakjelzők fedezik. Itt a sorompók motorosak, de csapórudas sorompó is sok helyütt van még, a Westbahntól kezdve a Pyhrnbahnig egészen nagyforgalmú vonalakon is.

Az ÖBB 5047 008-7 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 008-7 Freiland és Innerfahrafeld között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandb fotó

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandban

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandb fotó

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandban

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Kiváló dioráma-alap: négyvágányos elágazóállomás, a háttérben egyedül egy fenyvesbe takarodzó heggyel, részletesen kidolgozandó falu nélkül.

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandb fotó

Az ÖBB 5047 043-4 Freilandban

(Traisentalbahn)

Az állomás északi végénél kezdődik a Hohenbergnél sokkal kisebb település. Balra a vörös tárcsával lezárt türnitzi mellékvonal. A váltókat a felvételi épületből, vonóvezetékkel állítják. Bár kijárati jelző nincs, a forgalmista nem jön ki meneszteni a vonatot. A kép sarkában látható a rakodóvágány egy kis darabja, ez a felvételi épület előtt kis átkötéssel csatalkozik a fővágányokba. Néha fát rakodnak, most nem volt itt kocsi.

Az ÖBB 5047 038-4 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 038-4 Freiland és Innerfahrafeld között

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Világháborús veteránok álta fotó

Világháborús veteránok által épített idősek otthona Freilandban

(könyvjelző)

Az ÖBB 5047 009-5 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Freiland előtt

(Traisentalbahn)

5047 009-5 Freilandba érkez fotó

5047 009-5 Freilandba érkezik a Traisen partján

(Traisentalbahn)

A felső szakaszon azért volt dolguk a folyószabályozással foglalkozóknak.

Az ÖBB 5047 009-5 Freilandb fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Freilandba érkezik

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 009-5 Freilandb fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Freilandba érkezik

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Nagy áradások nem lehetnek, hiszen a másik part meglehetősen alacsony, azt pedig nem hiszem, hogy azt a szép házat hagynák elárasztani minden évben.

Az ÖBB 5047 038-4 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 038-4 Freiland csinos alak bejárati jelzőjénél

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 038-4 elindul F fotó

Az ÖBB 5047 038-4 elindul Freilandból

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A folyón több gát is áll, ez valószínűleg inkább a vízszintet szabályozza, Lilienfeldben viszont egy gyár vízellátását fedezi.
Érdemes megfigyelni a háromfogalmú, karos bejárati jelzőt: ritkaságnak számít Ausztriában, itt viszont több állomáson is ilyenek vannak. Persze Traisen, az elágazóállomás modern, tolatóvágányos biztosítóberendezéssel üzemel.

Az ÖBB 5047 038-4 elindul F fotó

Az ÖBB 5047 038-4 elindul Freilandból

(Traisentalbahn)

Nem tudtam betelni a havas fenyőfák látványával.

Az ÖBB 5047 038-4 elindul F fotó

Az ÖBB 5047 038-4 elindul Freilandból

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A folyón több gát is áll, ez valószínűleg inkább a vízszintet szabályozza, Lilienfeldben viszont egy gyár vízellátását fedezi.
Érdemes megfigyelni a háromfogalmú, karos bejárati jelzőt: ritkaságnak számít Ausztriában, itt viszont több állomáson is ilyenek vannak. Persze Traisen, az elágazóállomás modern, tolatóvágányos biztosítóberendezéssel üzemel.

A kisvakond és a Freiland a fotó

A kisvakond és a Freiland alatt álló gát a Traisen folyón

Napnyugta az alsóausztriai  fotó

Napnyugta az alsóausztriai Freilandban álló Traisen-gátnál

(könyvjelző)

Az ÖBB 5047 009-5 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Freiland állomásra érkezik St. Aegyd am Neuwalde felől

(Traisentalbahn)

Az ÖBB 5047 016-0 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 016-0 Freiland állomásra érkezik St. Pölten felől

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

Elfogyott a fény, ideje volt otthagynunk Freilandot, és visszatérnünk Hohenberge, ahová különleges programra invitáltak minket.

Az ÖBB 5047 016-0 Freiland  fotó

Az ÖBB 5047 016-0 Freiland állomásra érkezik St. Pölten felől

(Traisentalbahn)

Egy utolsó pillantás fölszállás előtt a Jaffa-színű motorkocsira...

Nem is tudom, ki a szebb? fotó

Nem is tudom, ki a szebb?

szv és egy krampusz Hohenbergben.

Készülődnek a krampusz fotó

Készülődnek a krampuszok Hohenbergben

Hohenberg a krampuszok egyik legnagyobb tanyája, minden decemberben elözönlik a völgyet, és riogatják a békés lakosokat - akik persze épp ezért mennek ki az utcára ilyenkor.

Készülődnek a krampusz fotó

Készülődnek a krampuszok Hohenbergben

(könyvjelző)

Ezek egész jóképű példányok, de lesz ez még rosszabb...

A krampuszok megbeszélik az fotó

A krampuszok megbeszélik az inváziót...

Békés füstölgés... fotó

Békés füstölgés...

Gyilkos tűz fotó

Gyilkos tűz

(könyvjelző)

Vajon van mitől félniü fotó

Vajon van mitől félniük?

A krampuszok megküzdenek a  fotó

A krampuszok megküzdenek a vezérségért

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

(könyvjelző)

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

(könyvjelző)

Új-Zélandi származása egyértelmű.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Engem fenyegetett.

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

(könyvjelző)

Árulják ezt a lónyálat a Julius Meinl-ben?

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

Kicsit ki van a csóka, de a rondaságához sokat hozzátesz az arcára és hajára kent tűzálló zselé is.

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

(könyvjelző)

Kicsit ki van a csóka, de a rondaságához sokat hozzátesz az arcára és hajára kent tűzálló zselé is.

Tűznyelő Hohenber fotó

Tűznyelő Hohenbergben

Természetesen egy poroltós önkéntes tűzoltó folyamatosan követi teljes készenlétben. Büszke vagyok: a poroltót egy felmenőm találta föl!

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

A valóságban egy igen csinos lány rejtőzik a jelmezben.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Az ördög mind a négy szeme.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Te jókislány voltál-e?

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Csehszlovák estimese.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

(könyvjelző)

A fiatal krampusznövendékek.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Az ördögi, piros traktor.

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Vajon mit főzött ki?

Krampuszfölvonulás Hohenber fotó

Krampuszfölvonulás Hohenbergben

Mindenki puncsot akar.

Nekem lámpást adott kezembe fotó

Nekem lámpást adott kezembe az Úr(?) Hohenbergben

(könyvjelző)

Pirosszemű úr visszaté fotó

Pirosszemű úr visszatért

Krampusz fotó

Krampusz

Krampusz fotó

Krampusz

(könyvjelző)

Krampusz fotó

Krampusz

Nem krampusz fotó

Nem krampusz

De krampusz fotó

De krampusz

Nem krampusz fotó

Nem krampusz

Ha tőle nem fél, akkor fotó

Ha tőle nem fél, akkor semmitől

Ha tőle nem fél, akkor fotó

Ha tőle nem fél, akkor semmitől

(könyvjelző)

A krampuszok elvegyülnek az fotó

A krampuszok elvegyülnek az italozó tömegben

Kialakulnak baráti beszélge fotó

Kialakulnak baráti beszélgetések

Vöri utódai fotó

Vöri utódai

A krampuszok is a Stiegl-t  fotó

A krampuszok is a Stiegl-t ajánlják!

Ahogy én is.

A kiskrampuszra még vigyázn fotó

A kiskrampuszra még vigyázni kell

Hohenberg főutcája, a  fotó

Hohenberg főutcája, a vár és a Café Partsch, a völgy legjobb sörözője

(könyvjelző)

Hohenberg főutcája, a  fotó

Hohenberg főutcája, a vár és a Café Partsch, a völgy legjobb sörözője

(könyvjelző)

Karácsonyfával és Betlehemmel.

Hohenberg vasútállomása fotó

Hohenberg vasútállomása

(Traisentalbahn)

Ma már csak megálló-rakodóhely, ennek megfelelően csak az egyfényű fedezőjelzővel fölszerelve.

Vonat érkezik St. Aegyd am  fotó

Vonat érkezik St. Aegyd am Neuwaldéból Hohenbergbe

(Traisentalbahn)

Egy héttel később ez már nem történt meg, pedig a főútvonalból kieső völgynek nem nagyon van más tömegközlekeési kapcsolata.

Igényes és igénytelen épüle fotó

Igényes és igénytelen épületek

Az ÖBB 5047 009-5 Traisen á fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Traisen állomáson

(Traisentalbahn)

A mi vonatunk idáig közlekedett, átszállás után mehettünk tovább St. Pöltenbe, a másik irányba már a szétakadós játék zajlott.

Az ÖBB 5047 009-5 Traisen á fotó

Az ÖBB 5047 009-5 Traisen állomáson

(Traisentalbahn)

Jelzőkonzol Traisenben fotó

Jelzőkonzol Traisenben

(Traisentalbahn)

A Hainfeldből Tullnba  fotó

A Hainfeldből Tullnba közlekedő ÖBB 5047 043-4 pályaszámú motorkocsi Traisenben

(könyvjelző) (Traisentalbahn)

A St. Pölten-i állomás make fotó

A St. Pölten-i állomás makettje

(Westbahn)

A St. Pölten-i állomás make fotó

A St. Pölten-i állomás makettje railjettel

A St. Pölten-i állomás make fotó

A St. Pölten-i állomás makettje railjettel és régi logós Taurusszal

A St. Pölten-i állomás make fotó

A St. Pölten-i állomás makettje WLB tehervonattal és a Mariazellerbahn vonatával

A St. Pölten-i állomás make fotó

A St. Pölten-i állomás makettje WLB tehervonattal

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher B fotó

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher Bär mozdonya St. Pölten Hauptbahnhofon

(Mariazellerbahn)

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher B fotó

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher Bär mozdonya Ober Grafendorfban

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher B fotó

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher Bär mozdonya Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher B fotó

Az ÖBB 1099 013-3 Ötscher Bär mozdonya Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

Jótékonysági koncert hirdet fotó

Jótékonysági koncert hirdetése a manki vonalért

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú motorkocsi segédüzemi csatlakozón Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

 fotó

www.ober-grafendorf.at

Ober Grafendorf fotó

Ober Grafendorf

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(Mariazellerbahn)

Remélem, érződik a képen, hogy a vonat közel hatvan kilométeres sebességgel tör át a havon!

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099 016-6 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszá fotó

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Rácsodálkozás.

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszá fotó

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Alak előjelzővel.

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszá fotó

Az ÖBB/BBÖ 1099.02 pályaszámú keskennyomközű villanymozdonya rövid személyvonattal Ober Grafendorf állomásnál

(Mariazellerbahn)

A Mariazellerbahn fővo fotó

A Mariazellerbahn fővonala és a Krumpe mellékvonal Ober Grafendorfnál

(Mariazellerbahn)

Fővonali vonat és Szék fotó

Fővonali vonat és Székely Viktor Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

A mozdonyoknak ez a legszebb fényezése szerintem, a kocsik közül is a Jaffa a kedvencem. A fehér-barna a Ganz G2 metróra emlékeztet, de elég bénán mutat, a tisztán barna pedig a gőzösös nosztalgiavonatnál még bejött, de most, hogy az Ötscherbär komplett szerelvénye és három mozdony is ilyen lett, már túlzásnak érzem.

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Graf fotó

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Grafendorfnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorf Mank felőli előjelzőjénél

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

St. Pöltenben tudomásom szerint ez az egy Verkehrsrot-lackierung motorkocsi van, de most örültem neki: egyrészt, ilyenről még úgy sincs képem, másrészt ez mutat a legjobban a hóban.

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorf Mank felőli előjelzőjénél

(könyvjelző) (Mariazellerbahn - Die Krumpe)

St. Pöltenben tudomásom szerint ez az egy Verkehrsrot-lackierung motorkocsi van, de most örültem neki: egyrészt, ilyenről még úgy sincs képem, másrészt ez mutat a legjobban a hóban.

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfnál

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

A vonal jövője a ködbe vész: a teljes Mariazellerbahnt átveszi a tartományi közlekedési cég (Niederösterreichische Verkehrsorganisationsgesellschaft). Ekkor még úgy tájkoztattak minket, hogy a Krumpén is kis kihagyás után megindul a közlekedés, jelenleg azonban úgy tűnik, hogy az utolsóvonatozás indokolt volt.

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn)

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Graf fotó

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Grafendorfnál

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfban

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfnál

(könyvjelző) (Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Vattacukor!

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Graf fotó

Az ÖBB 5090 007-5 Ober Grafendorfnál

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszám fotó

Az ÖBB 5090 007-5 pályaszámú 760 mm nyomközű motorkocsija Ober Grafendorfnál

(Mariazellerbahn - Die Krumpe)

Vattacukor!

Az ÖBB 1099 001-8 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099 001-8 pályaszámú ős-villanymozdonya Ober Grafendorf állomáson

(Mariazellerbahn)

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszámú ős-villamosmozdonya Ober Grafendorf állomáson egy felsővezeték-karbantartó jármű társaságában

(Mariazellerbahn)

A hattengelyes, csatlórudas hajtású, csökkentett frekvenciás, de nem szabvány ÖBB-delejjel működő gép hivatalosan a világ legöregebb, napi forgalomban résztvevő villanymozdonya, egészen pontosan 1911-ben gyártotta a Krauss & Tsa. valamint a Siemens-Schuckert művek (előbbi a járműszerkezetet és az erőátvitelt, utóbbi a villamos gépeket szállította). Ha nem hiúsul meg a járműbeszerzés (meglepődnék, ha nem Stadler GTW 2/6-ok lennének a befutók), akkor átveszik a kitüntető címet a MÁV-Trakció Zrt. V43-as mozdonyai :).

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszámú ős-villamosmozdonya Ober Grafendorf állomáson

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

A hattengelyes, csatlórudas hajtású, csökkentett frekvenciás, de nem szabvány ÖBB-delejjel működő gép hivatalosan a világ legöregebb, napi forgalomban résztvevő villanymozdonya, egészen pontosan 1911-ben gyártotta a Krauss & Tsa. valamint a Siemens-Schuckert művek (előbbi a járműszerkezetet és az erőátvitelt, utóbbi a villamos gépeket szállította). Ha nem hiúsul meg a járműbeszerzés (meglepődnék, ha nem Stadler GTW 2/6-ok lennének a befutók), akkor átveszik a kitüntető címet a MÁV-Trakció Zrt. V43-as mozdonyai :).

A  Niederösterreichischen L fotó

A Niederösterreichischen Landesbahnen E1 mozdonya St. Pölten Alpenbahnhof állomáson

(könyvjelző) (Mariazellerbahn)

Ma ez a mozdony az ÖBB 1099 001-ese, és nem pont így néz ki. A kép a Wikipediában található, jogdíj nélkül terjeszthető. Forrásoldal: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:NoeLB_E1_1911.jpg&filetimestamp=20080917132114. Szerzője ismeretlen.

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszámú ős-villamosmozdonya St. Pölten Hauptbahnhof állomáson

(Mariazellerbahn)

A hattengelyes, csatlórudas hajtású, csökkentett frekvenciás, de nem szabvány ÖBB-delejjel működő gép hivatalosan a világ legöregebb, napi forgalomban résztvevő villanymozdonya, egészen pontosan 1911-ben gyártotta a Krauss & Tsa. valamint a Siemens-Schuckert művek (előbbi a járműszerkezetet és az erőátvitelt, utóbbi a villamos gépeket szállította). Ha nem hiúsul meg a járműbeszerzés (meglepődnék, ha nem Stadler GTW 2/6-ok lennének a befutók), akkor átveszik a kitüntető címet a MÁV-Trakció Zrt. V43-as mozdonyai :).

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszám fotó

Az ÖBB 1099.001-8 pályaszámú ős-villamosmozdonya St. Pölten Hauptbahnhof állomáson

(Mariazellerbahn)

Egy ismeretlen pályaszámú D fotó

Egy ismeretlen pályaszámú DB ICE-T típusú szerelvény érkezik St. Pölten Hbf-ra

Az ÖBB 86-33 016-5 pályaszá fotó

Az ÖBB 86-33 016-5 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija St. Pölten Hauptbahnhofon

(Westbahn)

Életkép Wien Meidlingben fotó

Életkép Wien Meidlingben

(könyvjelző) (Südbahn)

Wiener Linien 59A jelzés fotó

Wiener Linien 59A jelzésű autóbusz Meidling / Philadelphiabrücke előtt

Van néhány ötletünk, hogy törhetne be a benbe.hu a buszfotózási bizniszbe, ez egy ilyen első kísérlet.

Az ÖBB 6020 236-3 pályaszám fotó

Az ÖBB 6020 236-3 pályaszámú motorvonati vezrélőkocsi Wien Meidling / Philadelphiabrücke állomáson

(könyvjelző) (Südbahn)

Innen még hosszú volt az út Budapestig, de többet nem fotóztam. Köszönöm a figyelmet, boldog karácsonyt!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek