A ŽSSK OŽ 405 953-1 Csorba és Mogyorós között
(Csorba-Csorbatavi Villamos Fogaskerekű Vasút)
405Železničná spoločnost Slovensko a.s. / Ozubnicová železnica Vysoké Tatry | |||
Gyártó: SLM, Winterthur | |||
|
A Tátrai Villamos és nosztalgiajárműve után elmentünk fogast fotózni, mivel pár év múlva idáig is el fog érni a fővonali nyomvonalkorrekció, és a mai tátracsorbai állomás helyett Csorba falunál épül egy új, a vonal pedig végig az autópályát követve fog haladni. Ehhez a mai Tátracsorba állomástól a megszűnő nagyvasút töltésén végig fogják vezetni a csorbatavi fogaskerekűt, hogy a nagyvasúti csatlakozása ne szűnjön meg. Ez a pálya viszont lapos lesz, így új, a fogashajtás mellett adhéziósan is működő, Stadler GTW motorvonatokat vásárolt a ŽSSK, amelyek hamarosan, még a vonal elkészülte előtt megérkeznek, és leváltják a klasszikus, szintén svájci gyártású járműveket. Ezért volt fontos, hogy a fogasról is bővítsük a képállományunkat.
Szép az alsó állomásról kiemelkedő vágány, a háttérben az úti céllal, a Magas-Tátrával. Az SLM-Winterthur/BBC-Baden gyártású, az elektricskával megegyezően 1500 V egyenfeszültségű motorvonatok formája szoros rokonságban áll a Gornergratbahn háromfázisú motorkocsijaival , ott persze igencsak más a táj a 3000 m fölötti csúcsra vezető vasútvonalon. A Matterhorn és a Ferenc József-csúcs látványai közül azért kérdőjeles, hogy melyik a szebb.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.