Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Felhős időben a Tatár-hágón
D1, 2M62U, CsME3 - a szokásos jószágok a Keleti-Kárpátok lélegzetelállító tájain.
Az UZ D1 632 Csetfalva és Tiszaújlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 12:36:09 Címkék: Tiszaújlak Вилок Csetfalva Четфалва 190 321 Д1 D1 632 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ D1 769-3 Csetfalva és Tiszaújlak közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 12:39:18 Címkék: Tiszaújlak Вилок Csetfalva Четфалва 190 321 Д1 D1 769 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Itt hibásan szerepel a Google Maps-en, hogy ez Tiszaújhely / Novo széló állomása lenne. Annak külön megállója van a faluban, ez Tiszaújlak/Vílok állomás.
Az UZ D1 563-3 Rakasz megálló és Felsőveresmart közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 13:31:38 Címkék: Rakasz megálló Батрадь Felsőveresmart Велика Копаня 321 Д1 D1 563 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Egy több, mint nyolc évvel ezelőtti túra képei következnek most, megmagyarázhatatlanul nagy lemaradással sajnos. Viszont most már halaszthatatlan volt a dolog, mivel ez sem fog egy albumba beleférni, ráadásul három másik ukrajnai túra képei is feldolgozásra várnak, pedig hamarosan újra Ukrajnába készülök. Ez a túra azért is különleges, mert a trains.hu szervezésében különbusszal bonyolítottuk le, és csoportosan az eléggé kompakt és nyüzsgő programot nagyon olcsón tudtuk megcsinálni. Plusz az élmény is nagyobb volt, hogy ennyi vasútrajongóval együtt mókázhattunk hat napot.
Az UZ D1 563-1 Rakasz megálló megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 13:32:30 Címkék: Rakasz megálló Батрадь 321 Д1 D1 563 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen UZ M62 gyorsvonattal Bedőháza és Técső közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 14:32:45 Címkék: Bedőháza Бедевля Técső Тячів 321 2M62 M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok nyílt vonal felhos távírópózna templom Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen UZ M62 gyorsvonattal Técső és Úrmező közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 14:49:51 Címkék: Técső Тячів Úrmező Руське Поле 321 2M62 M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos nyílt vonal hegyek Hasonló fényképek |
Az UZ D1 768-1 Bilin és Tiszaborkút közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 17:15:18 Címkék: Tiszaborkút Kvasi/Квасы Bilin Білин 323 Д1 D1 768 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A legutóbb, mikor itt jártam , szintén a trains.hu fotóbusszal jöttünk, de akkor előtte bejártuk az Uzsoki-hágó magyar oldalát és fotóztunk a Bereszászi Kisvasúton, valamint a Királyháza-Aknaszlatina vonalon (sőt, egy rövid nézelődés a polgári Ikarus találkozón is belefért). Ezúttal az útba esett két vonaton kívül nem álltunk meg Kárpátalján, hanem rögtön a hegyek közé, a Sziget - Rahó - határszéli Vasútra indultunk, hogy még egy esti vonatot fotózzunk a Kárpátok itteni oldalán a Tatár-hágón.
Talán nem sok olvasóm van képben Ukrajna vasútföldrajzával kapcsolatban, ezért röviden összefoglalom a helyzetet. A Kárpát-medencéből három vasútvonalon lehet Ukrajna fő területei felé eljutni (ez a szükségszerűség rögtön mutatja, hogy itt mennyire marhaság a trianoni határ, egyben mutatja, miért tud ilyen elzárt, világvégi hely lenni Kárpátalja). A legfontosabb útvonal a hajdani MÁV Budapest - Sátoraljaújhely - Munkács vonalának folytatásaként a Kisszolyvai-hágón át megépült vonal számít, amit a MÁV egy vágánnyal a határpont Szkatarszkéig épített ki, itt az egyvágányú Beszkid-alagúton csatlakozott a BBÖ Lavocsnén és Sztríjen át Lembergbe vezető vonalához. Időközben a Szovjetunió a Beszkidi-alagút kivételével az egészet kétvágányúsította, oda most EU-finanszírozással épül a régi, eléggé rossz állapotú alagúttal párhuzamosan új, kétvágányú hágóalagút.
A másik villamosított, de egyvágányú kapcsolat a már említett Uzsoki-hágón vezet át, ez Ungvárról indul, és ez a legészakibb átkelő, a túloldalon Szambir érintésével vezet Lembergig. Ahol a képek készültek, az pedig a harmadik kapcsolat, a Tatár-hágó, amelyik Bátyúról indul tulajdonképpen, és először végigvezet az Alföld határán egész Kárpátalján, érintve Beregszászt, Nagyszőlőst, Husztot, majd a vasút átlép Romániába, ahol érinti Máramarosszigetet, Visóvölgynél ismét Ukrajnába kerül, ahol Barabás - Rahó - Tiszaborkút - Kőrösmező útvonalon át eléri a hágót, és szintén az osztrák pályához csatlakozik Voroktán át Kolomijába és Ivano-Frankivszkba. A kétszeri határátlépés miatt átmenőforgalom nincs rajta, a vonatok délen egy rövid kiágazással Aknaszlatinára közlekednek, északon pedig Rahótól a hágón át Lemberg és Kolomija felé. A románok Visóvölgyből Dés felé új vasútvonalat építettek, részben fölhasználva az Alsóvisón át Borsára vezető mellékvonalat, ezen a mai napig van valamekkora forgalom, főleg Sulzerekkel távolsági személy- és tehervonatok formájában. Hajdan Taracköz és Rahó felől is volt Szigetre piacnapokon széles vonat D1-essel, de ma már ilyesmi a menetrendekben sem szerepel. Pedig Brutzerék még román, gőzvontatású vegyesvonat mellett fotózták Visóvölgyben !
Az UZ D1 768-1 Bilin és Tiszaborkút közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 17:15:27 Címkék: Tiszaborkút Kvasi/Квасы Bilin Білин 323 Д1 D1 768 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ D1 563-1 Tiszaborkút és Szvidoveci közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 17:33:11 Címkék: Szvidoveci Свидівець Tiszaborkút Квасы 323 Д1 D1 563 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Reggel újra fölkerekedtünk, és egy-egy kép erejéig reggeli előtt is fotóztunk a vonalon, bár vajmi kevés fény volt, így csak ilyen félig rajzolt fotót sikerült kihoznom a helyzetből. A fotó az utolsó-előtti vasúti Tisza-hídon készült nem sokkal Kőrösmező alatt; az utolsó száz méterrel hátrébb van, ahol visszatér a bal partra a vasút, és a hágóig ott is marad.
Az UZ D1 563-3 Kőrösmező (Jaszínja) és Mezőhát (Lazescsina) közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:06 17:54:49 Címkék: Mezőhát З.П. ЛАЗЕЩИНА Kőrösmező Yasinya/Ясіня 323 Д1 D1 563 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Kőrösmező után a vasút elhagyja a Fekete-Tisza völgyét, és miközben a táj lágyabbá válik, a gépek számára itt kezdődik a neheze: a Lazescsina folyó völgyében vonalkifejtésen halad a vasút, ez a viadukt a lópatkó alakú visszafordítóban a folyó és a közút felett húzódik. Aztán a folyót végképp maga mögött hagyva a fennsík dombjai között eléri a 800 m fölött kicsivel található tetőpontot egy rövidke alagútban, és újra ereszkedni kezd.
Rahó állomás felújítás alattFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 04:14:42 Címkék: Rahó Rakhiv/Рахів 323 Állomások nemmozdony Ukrajna Hasonló fényképek |
Az UZ D1 745-3 Rahó állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 06:32:04 Címkék: Rahó Rakhiv/Рахів 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok állomás Hasonló fényképek |
A buszállomás RahónFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 06:34:30 Címkék: Rahó Rakhiv/Рахів 323 Ukrajna Hasonló fényképek |
Az UZ D1 745-3 Tiszaborkút állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 07:05:03 Címkék: Tiszaborkút Kvasi/Квасы 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ D1 745-3 Tiszaborkút és Szvidoveci közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 07:07:55 Címkék: Szvidoveci Свидівець Tiszaborkút Квасы 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
A vonal egyik leglátványosabb műtárgya a Tiszaborkúti viadukt, ahol nem sima hídként, hanem magasan vezet át a pálya a Fekete-Tisza fölött, hogy már az átkelés előtt magasságot nyerhessen.
A Tiszaborkúti viadukt archív képen - egy 324 sorozatú gőzmozdony húz hosszú személyvonatot
Fotó: Képeslap, profila.hu (ismeretlen URL)
Az UZ D1 745-3 Kőrösmező állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 07:30:08 Címkék: Kőrösmező Yasinya/Ясіня 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek |
Az UZ D1 745-3 Kőrösmező állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 07:32:33 Címkék: Kőrösmező Yasinya/Ясіня 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok állomás Hasonló fényképek |
Az UZ D1 745-3 Kőrösmező állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 07:33:35 Címkék: Kőrösmező Yasinya/Ясіня 323 Д1 D1 745 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
A fotós csapatFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:13:42 Címkék: Útitársak Hasonló fényképek |
Az Ural erejeFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:14:57 Címkék: Ukrajna Hasonló fényképek |
Az UZ D1 799-1 Jamná és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:17:09 Címkék: Yamna ЯМНА Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН 323 Д1 D1 799 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ D1 799-1 Vorokta és Voronyenka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:31:05 Címkék: Vorokta Vorokhta/Ворохта Voronyenkó Voronenko/ВОРОНЕНКА 323 Д1 D1 799 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ D1 799-1 Vorokta és Voronyenka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:32:30 Címkék: Vorokta Vorokhta/Ворохта Voronyenkó Voronenko/ВОРОНЕНКА 323 Д1 D1 799 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
A voroktai nagyviadukt nem bírta a terhelést, ezért szükséghíd létesült vele párhuzamosan - most már versenyeznek, hogy melyikük bírja kevésbé. A többi beton- és kőhíd szerencsére még bírja a tempót. A kép nem ferde, ennyire meredeken emelkedik a pálya, látható, hogy mindkét motornak keményen kell dolgoznia, pedig pótkocsiból csak egy jutott ebbe a szerelvénybe. Itt ez a második háromrészes D1, amit látunk, pár évvel korábban még csak négyrészessel találkoztunk, igaz, akkor nem mélyedtünk el olyan nagyon az ukrán vasútban.
Az UZ D1 799-1 Vorokta és Voronyenka közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:32:35 Címkék: Vorokta Vorokhta/Ворохта Voronyenkó Voronenko/ВОРОНЕНКА 323 Д1 D1 799 Ukrajna szélesnyomtáv motorvonat szovjet utódállamok Hasonló fényképek |
Az UZ 2M62U-0296 Tatariv és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:56:44 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН Tatariv Татарів 323 2M62 2M62U 0296 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv kétszekciós mozdony tehervonat szovjet utódállamok felhos nyár hegyek folyó wedgie távírópózna hangulat legjobb nyílt vonal Hasonló fényképek |
Miután a személyvonat elment, kiszúrtuk, hogy Voroktán egy tehervonat várakozik. Elébe siettünk, és a Prut folyó völgyében észak felé haladva találtunk is egy helyet, ahol sikerült lefotózni. Tehervonatot már láttunk, ami igazán különlegessé tette, hogy egy szekciónyi 2M62U vontatta, így a következő utánlövést is érdemes megnézni!
Az UZ 2M62U-0296 Tatariv és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 08:57:09 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН Tatariv Татарів 323 2M62 2M62U 0296 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv kétszekciós mozdony tehervonat szovjet utódállamok felhos hangulat hátulról nyílt vonal Hasonló fényképek |
Szekciónként csak egy vezetőállása van, ezért a végállomáson meg kell fordítani! Egyszekciós gép meg épp nem jutott, tolatni meg ezzel sem rosszabb, mint egy sima Szergejjel.
Az UZ 2M62U 0296 Mikulicsin állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 09:07:20 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН 323 2M62 2M62U 0296 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv kétszekciós mozdony tehervonat szovjet utódállamok felhos állomás hangulat Braz Ausztria felvételi épület tavasz hegyek Hasonló fényképek |
Ez a gyönyörű Osztrák Államvasúti felvételi épület le sem tagadhatja, hogy testvére a például az Arlbergbahn Braz állomásán állónak.
Az UZ M62 1380 Tatariv és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 09:31:45 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН Tatariv Татарів 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok alagút nyílt vonal hegyi vasút Hasonló fényképek |
Az UZ M62 1380 Tatariv és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 09:31:59 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН Tatariv Татарів 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos nyílt vonal hegyek hegyi vasút folyó fenyofa tavasz Hasonló fényképek |
Szintén a Prut folyó völgyében találkoztunk ezzel a D1-est pótló személyvonattal - igaziból nem is volt baj egy kis változatosság.
Az UZ 2M62U 0296 Jamná és Jaremcsá közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 09:52:26 Címkék: Jaremcsa Yaremcha/Яремче Yamna ЯМНА 323 2M62 2M62U 0296 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv kétszekciós mozdony tehervonat szovjet utódállamok felhos hegyek hegyi vasút nyílt vonal viadukt híd alagút távírópózna fenyofa alagútkapu Hasonló fényképek |
Az ellenvonat után ismét a teher nyomába szegődtünk és szintén egy már ismert fotóhelyen lőttük meg újra, a hegy gyomrából rögtön a folyó fölé vezető viaduktnál. Akkor még esélytelen volt az őrkatona miatt szemből fotózni a hidat, de azóta láttam már olyan képet is, szóval ki tudja... Sok viaduktos-hidas képet lőttünk ezen a túrán, de bőven maradt még téma a számunkra a Tatár-hágón (például a Jaremcsa előtti nagyviadukt, ami ide csak egy kanyar az úton), ezért hamarosan ismét fölkeressük!
Az UZ M62 1380 Vorokta és Tatariv közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 11:05:50 Címkék: Tatariv Татарів Vorokta Vorokhta/Ворохта 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok nyílt vonal hegyek tavasz virág Hasonló fényképek |
Aztán visszamentünk a személyvonatért Voroktához, ahol a pálya a Prut mellé ér, és őt üldöztük végig a folyóvölgyön, igyekezve vagy új, de könnyen megközelíthető helyekre beállni, vagy ismert helyeken új nézőpontot mutatni. A gyönyörű festésű gép és a tavaszias táj sokat dobott a fotókon. Külön jó volt, hogy míg az előző túrán dél-kelet, Kolomija felé fordultunk, ezúttal Ivano-Frankivszk volt a cél, és ez a személyvonat is arra tartott, így az elágazóállomás Gyeljatyin után is követhettük útján egy rövid szakaszon.
Az UZ M62 1380 Tatariv és Mikulicsin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 11:19:03 Címkék: Mikulicsin Mykulychyn/МИКУЛИЧИН Tatariv Татарів 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos hegyek nyílt vonal folyó támfal távírópózna Hasonló fényképek |
Az UZ M62 1380 Jaremcsá és Gyeljatyin közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 11:51:39 Címkék: Gyeljatyin Delyatyn/Делятин Jaremcsa Yaremcha/Яремче 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos nyílt vonal hegyek falu Hasonló fényképek |
Az UZ M62 1380 Gyeljatyin és Nadvirná között, Loiová megállónálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:23:35 Címkék: Nadvirná Надвирна Gyeljatyin Delyatyn/Делятин 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok teleobjektív hegyek tavasz füst falu virág Hasonló fényképek |
Az UZ M62 1380 Nadvirná állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:42:44 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos hegyek állomás vízház felvételi épület Hasonló fényképek |
Az UZ M62 1380 Nadvirná állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:42:59 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 2M62 M62 1380 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok felhos magaslatról állomás vízház Hasonló fényképek |
Az UZ CsME3 3921 NadvirnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:44:08 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 ЧМЭ3 CsME3 3921 Ukrajna tolatómozdony dízelmozdony szélesnyomtáv tehervonat szovjet utódállamok magaslatról hegyek tavasz felhos állomás Hasonló fényképek |
Az UZ CsME3 3921 NadvirnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:51:35 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 ЧМЭ3 CsME3 3921 Ukrajna tolatómozdony dízelmozdony szélesnyomtáv szovjet utódállamok magaslatról ipar felhos állomás Hasonló fényképek |
A háttérben a Nadvirnszkíj Lisokombinat parketta- és szerszámgyár - a teherkocsik alapján ez még működhet, a hátam mögött elterülő olajfinomítóról már nem vagyok meggyőződve.
Az UZ CsME3 3921 NadvirnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 12:59:47 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 ЧМЭ3 CsME3 3921 Ukrajna tolatómozdony dízelmozdony szélesnyomtáv tehervonat szovjet utódállamok tolatós tehervonat borult állomás Hasonló fényképek |
Az UZ CsME3 3921 NadvirnánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 13:01:27 Címkék: Nadvirná Надвирна 323 ЧМЭ3 CsME3 3921 Ukrajna tolatómozdony dízelmozdony szélesnyomtáv tehervonat szovjet utódállamok állomás felvételi épület felhos Hasonló fényképek |
Egy ismeretlen UZ DPL1 a Kolomija és Ivano-Frankivszk vonalon Dibrová megállónálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 14:46:10 Címkék: Markovci Dibrová 323 2M62 DPL1 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok nyílt vonal magaslatról távírópózna Hasonló fényképek |
A megállót kár keresni a Google Maps-en, nem szerepel rajta, a háttérben a Markivci melletti gáztartályok iparvágány-kiágazása látható, az alapján meg lehet találni.
Egy ismeretlen UZ DPL1 a Kolomija és Ivano-Frankivszk vonalon Dibrová megállónálFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2010:05:07 14:46:37 Címkék: Markovci Dibrová 323 2M62 DPL1 1/2-2M62 Ukrajna Szergej szélesnyomtáv szovjet utódállamok vezérlökocsi Hasonló fényképek |
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
D1 M62 2M62U CsME3 DPL1
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!