sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Fővonalak a hóban

Szár és Pettend, 1 és 30, V43-asok, V63-asok, FLIRT-ek és Taurusok egy fővonali mozdonyparádéban, izgalmas, havas képekkel.

A GYSEV 1047 504-4 Haydn-Ta fotó

A GYSEV 1047 504-4 Haydn-Taurus mozdonya Szárnál

(könyvjelző)

Hó van, délután kimegyek valahová, és fotózom, ami jön. - mondtam magamban, majd a döntést tett követte, kiérkezésemet pedig szinte azonnal a Joseph Haydn zeneszerző emlékének felidézésére tervezett gyönyörű lokomotív.

V63 150 nagy havat kavar el fotó

V63 150 nagy havat kavar eltolható oldalfalú kocsikból álló tehervonatával a szári bevágásban

Általában a szemközti sziklákról szoktak fényképezni, ott a külső ívről a vonat is hosszabban látható. A borult és párás idő miatt viszont jól jött, hogy az én hátteremet javarészt elfoglalta a sziklafal, ráadásul különösebb mozgás nélkül mindkét irányból érkező vonatokat tudtam fényképezni.

 fotó

railjet a szári bevágásban

5341 024-7 a szári bevágásb fotó

5341 024-7 a szári bevágásban

Mostanában Ausztriában viszonylag sok Talent motorvonatot fotóztam, ami nem is olyan rossz, ha tulajdonképpen más vonatnak látszó tárgy nem is igen jár arra. Ha azonban, miként az 1-es vonalon, jár, akkor a Talentnél jóval vonatszerűbb (normálisabban kinéző) FLIRT-ek kénytelenek háttérbe vonulni.

A GYSEV matricás 1116-os Ta fotó

A GYSEV matricás 1116-os Taurusa egy autószállító vonattal a szári bevágásban

(könyvjelző)

1116 006-6 a szári bevágásb fotó

1116 006-6 a szári bevágásban tehervonatozik

(könyvjelző)

Az RCHUN (a RailCargo Hungary, a MÁV-Cargo utódja) sem csak saját gépekkel fuvaroz, természetesen az ÖBB is vállal vonatokat, és nem csak határátlépőket, de például a Bükkábrány-Visonta lignitvonatok egy részét is teljesen piros mozdonyok viszik.

5341 021-3 Szárnál fotó

5341 021-3 Szárnál

Az ÖBB 1116 211-es  fotó

Az ÖBB 1116 211-es railjet Szárnál

(könyvjelző)

1047 503-6 Száron fotó

1047 503-6 Száron

(könyvjelző)

Idén egy teljes szerelvényt is kiállít a GYSEV Sopron-Budapest gyorsvonatként, álltalában hozzá illő Teknővel. Párszor már Giganttal is láttam, nyílván a zöld-sárga Teknők üzemképes motorjainak a számával összefüggésben.

V63 008 egy üres szerelvénn fotó

V63 008 egy üres szerelvénnyel Szárnál

(könyvjelző)

Persze, hogy üres, az csak innen föntről látszik. Viszonylag sokáig (több FLIRT-en át) kellett egy helyben maradnom, hogy a tehervonatok irányti igényem kielégüljön.

Az MRCE-Dispolok ES64 U2 -  fotó

Az MRCE-Dispolok ES64 U2 - 069 egy konténervonattal Szárnál

(könyvjelző)

Az egyik első - vagy talán az első - magyarországi fuvarjával kaptam el a fekete Taurust. A piros csík az olasz előírások miatt került rá a gépre, ott a láthatóság miatt minden vontatójármű homlokgerendája piros kell legyen. Hasonló okokból kapnak fehér homlokfalat a Hollandiában közlekedő tehervonati mozdonyok - elrondítva Ludmillákat ujablak és TRAXX-okat ujablak.

5341 026-2 Szárnál fotó

5341 026-2 Szárnál

Ezt a nagy bevágást a 160 km/h-ra átépítéskor robbantották ide a nyolcvanas években. Korábban a vonal egy szűk ívvel megkerülte a hegyet, és a falu felé egy állomás is volt. A nyomvonal ma is jól kivehető, még egy áteresz is látszik a megálló peronjáról.

5341 023-9 Szárnál fotó

5341 023-9 Szárnál

(könyvjelző)

Ezt a nagy bevágást a 160 km/h-ra átépítéskor robbantották ide a nyolcvanas években. Korábban a vonal egy szűk ívvel megkerülte a hegyet, és a falu felé egy állomás is volt. A nyomvonal ma is jól kivehető, még egy áteresz is látszik a megálló peronjáról.

Az MMV 0400 628 pályaszámú  fotó

Az MMV 0400 628 pályaszámú Csaurusza Szárnál

A Mapsen elég jól látszik a régi nyomvonal ujablak, de érdemes egészen Budaörstől Tatáig végigkövetni, gyakorlatilag teljesen új pálya épült majdnem Komáromig, levágva a legizgalmasabb részeket, de több, új izgalmas részt adva a vonalhoz.

A MÁV-Start 5342 008-9 pály fotó

A MÁV-Start 5342 008-9 pályaszámú TALENT motorvonata Szárnál

V43 1290 Szárnál fotó

V43 1290 Szárnál

(könyvjelző)

Az egyes vonalon a szilis tehervonatok napközben már elég ritkák, éjszaka is inkább GYSEV négylábúakkal találkozni. Persze, ezek a vonatok a biatorbágyi, bicskei, szárligeti és felsőgallai viaduktokkal, a felsőgallai szurdokkal, a Sáros-kanyarral együtt teljesen a múltba vesznek.

A 80-90 705 pályaszámú  fotó

A 80-90 705 pályaszámú railjet vezérlőkocsi Szár megállóhelyen

A START-logós 5341 039-8 pá fotó

A START-logós 5341 039-8 pályaszámú Stadler FLIRT motorvonat Szár megállóhelyen

Megérkezett az S-Bahnom, az aznapi fotózás eddig tartott. Pár nappal később a 30-as vonal Pettend megállóhelyére látogattam.

V43 1284 Pettenden, az észa fotó

V43 1284 Pettenden, az északi útátjáróban

A személyvonatot követő első gyorsvonatig idáig sikerült eljutnom a pettendi perontól. Baracska felé egy nyílt mező és egy tágas, sekély bevágás is várt rám.

V43 1008 Pettenden fotó

V43 1008 Pettenden

A 909 számú Szombathely - Veszprém - Budapest gyorsvonatot húzza.

Valószínűleg a 304 pályaszá fotó

Valószínűleg a 304 pályaszámú BDt vezérlőkocsi Pettend és Baracska között

A 4527 számú személyvonattal ingavonat érkezik. Nem ért meglepetésként: tudtam, hogy az új forda olyan pazarlóan bánik a FLIRT-ekkel (nagyon keveset futnak, gyakran együtt pihennek a személyzetükkel), hogy a 30a vonalra visszatértek a sittes Bhv ingavonatok.

V43 1342 Pettend és Baracsk fotó

V43 1342 Pettend és Baracska között

(könyvjelző)

A 4527 számú személyvonattal ingavonat érkezik. Nem ért meglepetésként: tudtam, hogy az új forda olyan pazarlóan bánik a FLIRT-ekkel (nagyon keveset futnak, gyakran együtt pihennek a személyzetükkel), hogy a 30a vonalra visszatértek a sittes Bhv ingavonatok.

Ismeretlen FLIRT Baracska é fotó

Ismeretlen FLIRT Baracska és Pettend között

Ezután nagyon FLIRT már nem is jött, hanem a korábban már eltűnt és a dilettantizmusnak köszönhetően ismét szerephez jutó ingák és a szilis gyorsok uralták a délelőttöt.

V43 1286 Baracska és Petten fotó

V43 1286 Baracska és Pettend között

Nem voltak elég tiszták a fények ahhoz, hogy szép fotókat lőjek a mezőben, meg elég köd sem, hogy látványos képek szülessenek. Ezért inkább klasszikus, enyhén magaslati képekre utaztam.

V43 1153 Pettend és Baracsk fotó

V43 1153 Pettend és Baracska között a Venezia EN-tal

(könyvjelző)

Általában tájképeket láttok tőlem (amikre legtöbbször csak egy szóló Bzmot-ot sikerül fölnyomorgatni), viszont néha rámtör, hogy bizonyos témákat megörökítsek. Így egy kicsit bővítenem kellett a V43, V63 képállományomat, akár a leghagyományosabb fotókkal is. Érdekes módon ugyanis a gyenge szilis képek majd' annyi embert érdekelnek, mint a legjobb bézések...

5341 020-5 Pettendhez közel fotó

5341 020-5 Pettendhez közeledik

V43 1340 Pettenden fotó

V43 1340 Pettenden

V43 1294 Pettenden fotó

V43 1294 Pettenden

Az előző klasszikus (vagyis egylámpás, fekete pályaszámos) gép után itt egy transzparens pályaszámos, világosszürke keretes, zárlámpás Szili.

V63 025 Pettend és Baracska fotó

V63 025 Pettend és Baracska között

(könyvjelző)

V43 1342 Baracska és Petten fotó

V43 1342 Baracska és Pettend között

5341 057-8 Pettend és Barac fotó

5341 057-8 Pettend és Baracska között

V43 3220 Baracska és Petten fotó

V43 3220 Baracska és Pettend között

(könyvjelző)

Kisütött a nap, máris teljesen más lett a leányzó fekvése. Szerintem egyszerű, de gyönyörű kép született. Ezúton is köszönet a ráérő nagykanizsaiaknak, amiért a folyamatos kékülés mellett is igyekeznek egyszínű szerelvényeket összeállítani. Azért ez így mutat valahogy!

V43 3242 Baracska és Petten fotó

V43 3242 Baracska és Pettend között

(könyvjelző)

Kisütött a nap, máris teljesen más lett a leányzó fekvése. Szerintem egyszerű, de gyönyörű kép született. Ezúton is köszönet a ráérő nagykanizsaiaknak, amiért a folyamatos kékülés mellett is igyekeznek egyszínű szerelvényeket összeállítani. Azért ez így mutat valahogy!

5341 028-8 Pettend és Barac fotó

5341 028-8 Pettend és Baracska között

Hát nem erre az irányra lestem, de azért lesz egy szebb ellenfényes képem is ebből az útátjáróból.

V43 1335 Baracska és Petten fotó

V43 1335 Baracska és Pettend között

Ez már mindjárt más. A jellegfa kiválóan mutatja a csípős telet, és épp elég látszik a háttérben a pusztából is.

Traktorátjáró és BDt 330 sz fotó

Traktorátjáró és BDt 330 székesfehérvári személyvonattal

(könyvjelző)

Emiatt a traktorátjáró miatt nem lehet 200 km/h sebességű a Martonvásár-Kápolnásnyék szakasz. Van még néhány másik, de azokat még kevésbé használják. Pedig egy csak traktorok által használható aluljáró meredekebb rézsűvel nem lenne olyan drága.

V43 1008 szombathelyi gyors fotó

V43 1008 szombathelyi gyorsvonattal Baracska és Pettend között

(könyvjelző)

Konténervonat Szilivel Pett fotó

Konténervonat Szilivel Pettend és Baracska között

(könyvjelző)

Konténervonat Szilivel Pett fotó

Konténervonat Szilivel Pettend és Baracska között

Csak érdekesség képpen, belefér az egész vonat. A zártárcsa viszont nem látszik.

V43 329 Pettend és Baracska fotó

V43 329 Pettend és Baracska között egy Szombathelyről érkező gyorssal

V43 329 Pettend és Baracska fotó

V43 329 Pettend és Baracska között egy Szombathelyről érkező gyorssal

(könyvjelző)

V43 1153 Baracska és Petten fotó

V43 1153 Baracska és Pettend között

(könyvjelző)

V43 1149 Pettend megállóhel fotó

V43 1149 Pettend megállóhelyen

(könyvjelző)

Pettend megállóhely fotó

Pettend megállóhely

Nem szoktam épületeket fényképezni, csak, ha viszonylag szépek. Itt talán valami megérzésem volt, és valóban, pár nappal később a romos, de a szél és a Nap hője ellen védelmet adó épületet ledózerolták. Helyette még kevesebb komfortot adó nyitott perontető jön majd.

Pettend megállóhely fotó

Pettend megállóhely

Pettend megállóhely fotó

Pettend megállóhely

V43 3242 és V43 329 Budapes fotó

V43 3242 és V43 329 Budapest Déli pályaudvaron

(könyvjelző)

Igazi klasszikus délis látkép, FLIRT-ek nélkül. A vasútbarátnak öröm, hogy ezek még járnak, meg a sittes Bhv-k, az utasnak és a mozdonyvezetőnek kevésbé.

V43 329 Budapest Déli pálya fotó

V43 329 Budapest Déli pályaudvaron

V43 3242 Budapest Déli pály fotó

V43 3242 Budapest Déli pályaudvaron

(könyvjelző)

Köszönöm megtisztelő figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek