sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



A Giselabahn mindennapjai

Fenséges Taurus és Talent fotók sok más mellett, Tirolból, Végh Józseftől!

Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten  fotó

Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten állomáson

A Hahnenkammrennen több tízezer nézőt vonz minden évben Kitzbühelre és környékére. Ekkora embertömeg szállítása komoly logisztikai feladat, főleg, hogy sokan érkeznek vonattal és repülőkkel. A képen látható vonatot egy utazási iroda szervezte és Svájcból hozott síturistákat a régióba.

Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten  fotó

Az ÖBB 1144 256 Hopfgarten állomáson

A1144. 256 pályaszámú mozdonynak jutott a feladat, a különvonatot vontatni az osztrák területeken. A vonat egyébként minden állomáson megállt Wörgl után, ahol buszok várták a sok csomaggal érkező turistákat, így juttatva el őket a hoteljeikbe.

Az ÖBB 1144 256 Kirchberg i fotó

Az ÖBB 1144 256 Kirchberg in Tirolban

(könyvjelző) (Giselabahn)

Kirchberg in Tirol állomásra érkezett a különvonat, majd rövidesen haladt tovább, végül Saalfeldenben várakozott pár napig, amíg el nem kellett szállítani a sívilágkupára érkezett vendégeket.

Az ÖBB X534.54 felsőve fotó

Az ÖBB X534.54 felsővezetékkarbantartó belső használatú kocsija Kirchberg in Tirol állomáson pihen

(Giselabahn)

Kirchberg in Tirol állomáson tartózkodik egy X 534-es felsővezeték vizsgáló motorkocsi is. Áramszedői nem a vontatómotorjai számára vannak, hanem a felsővezeték leföldelésére.

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lo fotó

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lok Kirchberg in Tirol állomáson

(Giselabahn)

A már korábban említett Hahnenkamm-expressek, egy emeletes ingavonat formájában szállítják az embereket a hétvége alatt, 20 perces ütemes menetrenddel. 2008-ban erre a feladatra a foci Európa bajnokságra felcicomázott Taurusokat osztották be. Ekkor ezek újdonságnak számítottak, mostanra pedig a felejtés homályába vesztek A 1116 029-8 „svéd” szerintem az egyik legszebben sikerült színtervet kapta. A mozdonyok mint reklámfelületek beváltnak látszanak a vasút népszerűsítésére. Valószínűleg azok is megnézték ezeket a mozdonyokat, akiknek amúgy a vasút teljesen közömbös.

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lo fotó

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lok Kirchberg in Tirol állomáson

(Giselabahn)

Egy vasútbarát, vagy egyszerű hobbyfotós is megtalálta a témát. Nem csoda, impozáns látvány egy ekkora nagy gép, ilyen mutatós kabátban.

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lo fotó

Az ÖBB 1116 029-8 Sweden-lok Kirchberg in Tirol állomáson

(könyvjelző) (Giselabahn)

Megtelt a Hahnenkamm-express, áll a jelző is már, lassan indul is a vonat, St. Johann in Tirol felé.

Az ÖBB 4024 032-7 pályaszám fotó

Az ÖBB 4024 032-7 pályaszámú Talent Kirchber in Tirol állomáson

(könyvjelző) (Giselabahn)

Persze a különvonatok között jártak a menetrend szerinti regionális vonatok is. A képen látható csatolt Talent Zell am Seebe tart éppen. Ezek a villamos motorvonatok egyébként ekkor kezdtek elterjedni a regionális közlekedésben. A háttérben a síelők által szintén nagyon kedvelt Hohe Salve (1828m) látható.

Az ÖBB 8073 220-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 8073 220-0 pályaszámú vezérlőkocsi Kirchber in Tirol állomáson

Az előbb látott „Svéd” emeletes inga után, egy „lapos” érkezett, ezennel vezérlőkocsival előre. Jól látható, hogy 20 perc alatt összejött újra pár utas, amit a további megállóhelyeken további százak követnek.

Az ÖBB 8073 220-0 pályaszám fotó

Az ÖBB 8073 220-0 pályaszámú vezérlőkocsi Kirchber in Tirol állomáson

(Giselabahn)

A 8073 220-0 pályaszámú, csöppet sem szép vezérlőkocsival előre meg is érkezett a Hahnenkamm-express Kirchbergbe.

Az ÖBB 1116 280-7 pályaszám fotó

Az ÖBB 1116 280-7 pályaszámú A1-Lok Kirchber in Tirol állomáson

(könyvjelző) (Giselabahn)

Persze ezt a vonatot sem sima piros Taurus vontatta (tolta), hanem az A1 mobilszolgáltatót reklámozó 1116 280-7. A képen látszanak az erős hóolvadás nyomai, a szinte egész évben a régióra jellemző kifogástalan hóminőséggel mindig a verseny ideje alatt vannak gondok.

A 4024 092-1 es Talent szin fotó

A 4024 092-1 es Talent szintén különvonatként érkezett Kirchbergbe. A kora reggeli órákban és a pénteki napokon még bevetettek ilyen villamos motorvonatokat is, de a főidőszakban bizony az emeletes ingáké volt a főszerep.

(Giselabahn)

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschla fotó

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschland-Lok Kirchberg in Tirol állomáson

(Giselabahn)

Egy regionális vonat mellé (Talent) újabb Hahnenkamm-express érkezik, szerencsére mozdonnyal előre, mert újra egy focis Werbelok-nak jutott ez a feladat. Ahogy haladunk előre az időben, egyre többen igyekeznek a sípályák felé.

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschla fotó

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschland-Lok Kirchberg in Tirol állomáson

(Giselabahn)

Mondanom sem kell, hogy a 1116 036-3 pályaszámú mozdony népszerű volt a nagyszámú német vendég körében. A mozdony éppen áramszedőt cserél, ezért van éppen mindkettő fenn.

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschla fotó

Az ÖBB 1116 036-3 Deutschland-Lok Kirchberg in Tirol állomáson

(könyvjelző) (Giselabahn)

Eltűnt a tömeg a vonatban, ég a vörös zárfény. A mozdonyvezető marad a mozdonyban, ugyanis egy, a vezérlőkocsiban lévő kolléga vezet a másik irányba. Ekkor még nem gondoltam, hogy a vezér urat hamarosan személyesen is ismerni fogom, sőt azt sem, hogy lehet, hogy én is hamarosan Hahnenkamm-expresst vezethetek.

Egy képen az X 534, a 1116  fotó

Egy képen az X 534, a 1116 036-3 „német” és egy másik német nevezetesség a 103 245-7.

(könyvjelző)

Kár a gyatra minőségért, mert ez bizony egy megismételhetetlen pillanat.

A DB 103 245-7. fotó

A DB 103 245-7.

A 103 245-7 a D1280-as számú „Grossglockner” nevű Zell am Seeből Münchenbe közlekedő gyorsvonattal érkezett Kirchbergbe. Hogy a véletlen küldte-e erre, vagy a neves sí esemény miatt jött ez a híresség, azt viszont nem tudom.

A két német: 103 245-7 és 1 fotó

A két német: 103 245-7 és 1116 036-3

(könyvjelző)

Bár egy fél emberöltő választja el őket egymástól, mindkettőről elmondható, hogy koruk legerősebbjei és leggyorsabbjai közé tartoznak.

A DB 103 245-7 Kirchberg in fotó

A DB 103 245-7 Kirchberg in Tirolban

Elindul Kirchbergből a Münchenbe tartó gyorsvonat.

Végül még egy ingavonat a H fotó

Végül még egy ingavonat a Hanenkammrennen-ről, a 1116 007-4 vontatta „Görög” mozdonnyal

(könyvjelző) (Giselabahn)

Jelenleg ez a mozdony az SOS-Kinderdorf matricázással látható.

Végül még egy ingavonat a H fotó

Végül még egy ingavonat a Hanenkammrennen-ről, a 1116 007-4 vontatta „Görög” mozdonnyal

(Giselabahn)

A 1116 007-4 gyakran megfordult Magyarországon is, és szintén az egyik legjobban sikerült „Werbelok”-ok egyike.

Ezzel a hangulatot jól tükr fotó

Ezzel a hangulatot jól tükröző fotóval búcsúzzunk el egy időre a Hahnenkemmrennen-től és nézzük meg, miként építették át a pályát Wörgl és Hopfgarten között.

(könyvjelző)

Az ÖBB 2043 058-3 munkavona fotó

Az ÖBB 2043 058-3 munkavonattal

(Giselabahn)

2009-ben 23 millió Euró értékben végeztek munkálatokat a Salzburg-Tiroler-Bahnon. Ennek keretében, mint a képen is látható, felújították a vízelvezető árkokat és átfolyókat, ágyazatkövet cseréltek.

Az ÖBB 2043 058-3 munkavona fotó

Az ÖBB 2043 058-3 munkavonattal

(Giselabahn)

A munkavonatnak a tolóerőt a 2043 058-3 adta. Az öreg dieselekből 3-4 is dolgozott az építkezéseken.

A 2043 058-3-as vontatta mu fotó

A 2043 058-3-as vontatta munkavonat Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(könyvjelző) (Giselabahn)

ÖBB Talent-pár Wörgl-Bruckh fotó

ÖBB Talent-pár Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(könyvjelző) (Giselabahn)

A munkálatok közben a másik vágányon zavartalanul ment a vonatközlekedés. A képen éppen egy Salzburgból ide tévedt Talentekből álló személyvonat látható.

A 2043 058-3-as vontatta mu fotó

A 2043 058-3-as vontatta munkavonat Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(könyvjelző) (Giselabahn)

Az ősz maradéka.

A 2043 058-3-as vontatta mu fotó

A 2043 058-3-as vontatta munkavonat Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(Giselabahn)

A pályasebesség itt 110 km/ó, de csak részben, az ívesebb pályaszakaszokon csak 70-80 km/ó.

A 2043 058-3-as vontatta mu fotó

A 2043 058-3-as vontatta munkavonat Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(könyvjelző) (Giselabahn)

Nem lehet egy leányálom ilyenkor a munkagépekkel dolgozni a szabadban. Bár a képeken nem látszik, fagyos hajnalban készültek a felvételek.

A 2043 058-3-as vontatta mu fotó

A 2043 058-3-as vontatta munkavonat Wörgl-Bruckhausel és Hopfgarten között.

(könyvjelző) (Giselabahn)

A munkavonat szép lassan eltolt Hopfgarten irányába. Felette az itteri kastély látható, ami a mai napig lakott, éppen ezért nem látogatható.

A 1144 243-3 Hopfgarten és  fotó

A 1144 243-3 Hopfgarten és Wörgl között, tehervonatával

(könyvjelző) (Giselabahn)

Közben a munkavonat teljesen el is tűnt a látómezőből, éppen csak a mozdonya látszik a kép bal sarkában, de cserébe egy újabb látványosság, egy 1144 vontatta tehervonat érkezett, ami faipari törmelékeket vagy pelletet szállít Jenbachba.

A 1144 243-3 Hopfgarten és  fotó

A 1144 243-3 Hopfgarten és Wörgl között, tehervonatával

2043 058-3 itt már napfürd& fotó

2043 058-3 itt már napfürdőben közel a Hopfgarteni állomáshoz

(Giselabahn)

A felújítási munkák miatt két hétre teljes vágányzárat is elrendeltek, ugyanis az állomás Wörgli kijárata utáni íveket teljesen újjáépítették, a 45 méteres Itter alagutat felrobbantották és a régi acélhidat a Brixen patakon, kicserélték újra.

2043 058-3 itt már napfürd& fotó

2043 058-3 itt már napfürdőben közel a Hopfgarteni állomáshoz

(Giselabahn)

A 2043 058-3 kopottas kinézetét az ÖBB-nél alkalmazott mosórendszer okozza. A járműveket tisztítás után vastag viaszréteggel vonják be, amitől ilyen kopottas kinézetük lesz.

A 2043 010-4 pályaszámú die fotó

A 2043 010-4 pályaszámú dieselcsoda, dacolva a hóeséssel az íves pályarészek bontásánál segédkezik

(könyvjelző) (Giselabahn)

A 2043 058-3 és háttérben a fotó

A 2043 058-3 és háttérben a 2043 010-4 az erős hóesésben Hopfgartennél

(Giselabahn)

2043 058-3 a hóesésben fotó

2043 058-3 a hóesésben

(Giselabahn)

Az ilyen időjárás nem csak télen gyakori errefelé, hanem akár márciusban, áprilisban is előfordulhat, bár esetünkben februárban zajlott ez a munkálat, amihez képest nagyon kevés a hó.

És végül így nézett ki a pá fotó

És végül így nézett ki a pálya sínek nélkül. A zöld épület mögött baloldalt pedig egy hegy hiányzik, amin egy 45 méteres alagúton át haladt a vasútvonal.

2043 058-3 és a felszedett  fotó

2043 058-3 és a felszedett pálya

(Giselabahn)

Két hét elmúltával itt újra vonatok robogtak, pedig ez idő alatt nem csak a pályát építették újjá, hanem elhordtak egy hegyet is és építettek egy új hidat.

2043 058-3 és a felszedett  fotó

2043 058-3 és a felszedett pálya

(Giselabahn)

Természetesen a munkálatokat közúti járművek is támogatták, főleg a felrobbantott hegy elhordásában vett részt sok rakódó és közúti szállítójármű.

Sajnos a vasútépítéshez nem fotó

Sajnos a vasútépítéshez nem sokat tudok hozzátenni, mindenesetre ez a gép érdekes mozdulatokat tudott csinálni az biztos!

A kövek rostálás, tisztítás fotó

A kövek rostálás, tisztítás után visszakerülnek a felújított pályába, némi friss kő hozzáadásával.

Ez a gépsor szedi fel a kav fotó

Ez a gépsor szedi fel a kavicságyazatot a talpfák alól.

Ez a gépsor szedi fel a kav fotó

Ez a gépsor szedi fel a kavicságyazatot a talpfák alól.

A sínek darabolása. fotó

A sínek darabolása.

Az AHM 800-r nevű géps fotó

Az AHM 800-r nevű gépsor, egyébként átlagosan csak 300 métert halad 12 óránként, maximális teljesítménye 60 méter/ óra.

A gépsor nagy előnye, hogy nem igényel közúti kapacitást, a felhasznált anyagok sínen el- és hozzá szállíthatók.

És itt pár órája még egy he fotó

És itt pár órája még egy hegy állott!

Ez pedig egy videó a hegy felrobbantásáról. A kép jobb szélén pedig a régi híd látható.

Ez pedig már az új híd, még fotó

Ez pedig már az új híd, még pár nap és szaladhatnak is rajta a vonatok, ezzel egy régi lassújel került el végleg a sínek mellől.

A régi híd, amit daruval le fotó

A régi híd, amit daruval leemeltek a patak fölül, sajnos ezt nem láthattam, pedig biztosan érdekes művelet lehetett.

A hidat a helyszínen feldar fotó

A hidat a helyszínen feldarabolták, majd azután került elszállításra

Az ÖBB 2043 010-4 Hopfgarte fotó

Az ÖBB 2043 010-4 Hopfgarten állomáson

(Giselabahn)

Éppen alapanyagért érkezett.

Hopfgarteni parkoló fotó

Hopfgarteni parkoló

Az építkezések ideje alatt egy nürnbergi cég vigyázza az ott dolgozók testi épségét. A figyelőik az építkezések előtt állnak, majd rádión értesítik a dolgozókat a vonatok érkezéséről. Autóikkal gyakran találkozni vasútépítések közelében. A háttérben pedig a 10-es 2043-es látható.

A 2043 020-3-al búcsúzzunk  fotó

A 2043 020-3-al búcsúzzunk is el az építkezésektől!

(Giselabahn)

A mozdony itt éppen a régi talpfák elszállítását végzi Hopfgarten állomáson.

Az ÖBB 2043 076-5 Wörgl hat fotó

Az ÖBB 2043 076-5 Wörgl határában

(Giselabahn)

Éppen a kitisztított vízelvezető árkokból kitermelt földet rakják kocsiira.

Az ÖBB 2043 005-4 Wörgl bej fotó

Az ÖBB 2043 005-4 Wörgl bejárati jelzőinél, ahol éppen váltókat cseréltek a felújítás keretében

(könyvjelző) (Giselabahn)

ÖBB 4024-es Talent a Gisela fotó

ÖBB 4024-es Talent a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

Térjünk vissza a vonalhoz pár kép erejéig! Egyik téli napon Kirchberg és Brixen im Thale közötti vonalszakaszra sétáltam ki. A Regionális forgalomban közlekedő Talent hátterében a Hohe Salve nevű hegy magasodik. A felüljáró mögött látható épület pedig hajdan sorompóház volt, de jelenleg már csak sejteni lehet egykori funkcióját.

Az ÖBB 1116 225-2 Kirchberg fotó

Az ÖBB 1116 225-2 Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

1116-ossal érkezik egy pellet vonat. Napjában több ilyen szerelvény közlekedik Jenbachig.

Az ÖBB 1116 057-9 pályaszám fotó

Az ÖBB 1116 057-9 pályaszámú Taurus egy CityShuttle ingavonattal Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Tauruszos négyrészes ingavonat az esti napfényben. Kirchberg falu már árnyékban fekszik, ott rohamosan barátságtalanodik ilyenkor az idő.

ÖBB Talent Kirchberg in Tir fotó

ÖBB Talent Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Egy felüljáróval arrébb menve jobban látszik Kirchberg falu és a már előbb is említett ex sorompóház. A Háttérben a két méter híján két kilométer magas Kitzbühlerhorn látható.

ÖBB Talent Kirchberg in Tir fotó

ÖBB Talent Kirchberg in Tirolnál

(Giselabahn)

Még egy Talent, immár földközelből. Tudom, hogy műanyag vonat, én mégis szeretem őket.

Esti fagy fotó

Esti fagy

Bár ezen a képen nincs is vonat, mégis erősen érezteti a fagyos este hangulatát. A légvezetékekre vastag dér rakódott és le sem olvadt a téli napsütésben. A vonatok áramszedői szikrákat hányva küzdenek ilyenkor a jó érintkezésért.

Az ÖBB 1116 195-7 pályaszám fotó

Az ÖBB 1116 195-7 pályaszámú Taurus egy igen vegyes képű vonattal Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Ez pedig egy Grazba tartó gyorsvonat, az IC 515. Korábban a legendás 4010-es motorvonatok jártak ebben a fordában, de túl hamar nyugdíjazta őket az ÖBB és komoly személykocsi hiány lépett fel. Ezért aztán ahány kocsi, annyi féle.

A City Shuttle kocsikon kív fotó

A City Shuttle kocsikon kívül német bérkocsik kerültek bevetésre, minden féle színtervvel, ami csak fut a DB-nél.

Még a kirchbergi  X534.54-e fotó

Még a kirchbergi X534.54-et is sikerült nyílt vonalon elkapni.

(Giselabahn)

Bár mintha csak vonalbejárásra indult volna, hamarosan visszatért Kirchbergbe.

Még a kirchbergi  X534.54-e fotó

Még a kirchbergi X534.54-et is sikerült nyílt vonalon elkapni.

(Giselabahn)

A kis gépezet a már korábban is említett, volt sorompó őrháznál. Ez a vonalszakasz egyébként elég gyorsan, 100 és 110 km/ó sebességgel járható.

Még a kirchbergi  X534.54-e fotó

Még a kirchbergi X534.54-et is sikerült nyílt vonalon elkapni.

(könyvjelző) (Giselabahn)

És még egy kép, az elrobogó szerkezetről, ami megállt a nyílt vonalon, majd pár perc múlva vissza is indult a posztjára.

ÖBB Talent Kirchberg in Tir fotó

ÖBB Talent Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Közben megnyúltak az árnyékok, hamarosan a pálya is árnyékba borul, de ez a Talent még élvezhette a napfürdőt egy kicsit.

ÖBB Talent Kirchberg in Tir fotó

ÖBB Talent Kirchberg in Tirolnál

(könyvjelző) (Giselabahn)

A kitzbüheli csúcs és a Talent. Tudom, hogy unalmas kis vonat, de ezt lassan meg kell szokni, egyenlőre más nem nagyon van, amíg nem jönnek a Desiro ML-ek, ha jönnek egyáltalán.

ÖBB Talent Kirchberg in Tir fotó

ÖBB Talent Kirchberg in Tirolnál

(Giselabahn)

Még egy kép erről az agyonfotózott helyről. Egy Talent és az érkező hófelhők.

Egy Taurus ereszkedik Kirch fotó

Egy Taurus ereszkedik Kirchbergnél tehervonatával

(könyvjelző) (Giselabahn)

A vonalon néha elég rendes a teherforgalom, míg máskor alig van pár tehervonat.

A tehervonat végén egy 1144 fotó

A tehervonat végén egy 1144-es szolgált tolóként, a lejtős részeken pedig fékező mozdonyként

Wörgl felől Kirchbergb fotó

Wörgl felől Kirchbergbe érkező CityShuttle ingavonat 8073 031-1 számú vezérlőkocsival

(Giselabahn)

A 1016 044-8 által tolt ing fotó

A 1016 044-8 által tolt ingavonat megindul a Giselabahn salzburgi végpontja felé, Kirchberg in Tirol állomásról

(Giselabahn)

A 1016 044-8 által tolt ing fotó

A 1016 044-8 által tolt ingavonat megindul a Giselabahn salzburgi végpontja felé, Kirchberg in Tirol állomásról

(Giselabahn)

Egy újabb ÖBB Talent fotó

Egy újabb ÖBB Talent

(könyvjelző) (Giselabahn)

Wörgl felől Westendorfba érkező regionális vonat.

Az ÖBB 4024 088-9 pályaszám fotó

Az ÖBB 4024 088-9 pályaszámú Talent Wörglnél a Salzburg-Tiroler-Bahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

Maradjunk a télnél! Egy Saalfeldenbe tartó személyvonat nem sokkal Wörgl után a sűrű hóesésben.

Az ÖBB 1116 276-5 Windau kö fotó

Az ÖBB 1116 276-5 Windau közelében a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

Egy Taurus kapaszkodik a windaui vonalkifejtésben tehervonatával. Az első kocsin váltók érkeztek a St Pölten melletti Wörthből, ahol egy váltó gyár üzemel.

Egy Talent Windau közelében fotó

Egy Talent Windau közelében a Giselabahnon

(Giselabahn)

És egy Talent a windaui völgyben. A pálya itt nagyon meredek és a kis sugarú ívek miatt a sebessége csak 65 és 70 km/ó. A tehervonatok rendre tolóval közlekednek.

Egy Talent Windau közelében fotó

Egy Talent Windau közelében a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

A helyszín ugyan az, a windaui völgy, ami számtalan fotózási lehetőséget kínál, ráadásul a nap minden szakában.

Egy Talent Windau közelében fotó

Egy Talent Windau közelében a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

A pálya itt nagyon szűk ívekkel tűzdelt és két alagút is található itt, a Leidegg és az Au. A pálya sebessége 65 és 70 km/ó.

Egy tehervonat Taurusszal W fotó

Egy tehervonat Taurusszal Windau közelében a Giselabahnon

(Giselabahn)

Ereszkedő tehervonat a windaui völgyben. Jó szolgálatot tesz itt az erős villamos fék, ennek hiányában ugyanis a sokkal idő és anyag igényesebb fűrészfogas módszerrel fékezve ereszkedhetnének csak a vonatok.

Talent a téli napfényben fotó

Talent a téli napfényben

(könyvjelző) (Giselabahn)

Az íves pályán bizony meg lehet próbálkozni érdekes képekkel, sajnos az utóbbi időben nagyon elhanyagoltam ezt a helyszínt, pedig talán valami ragadt rám az utóbbi időben és ki tudnék még hozni pár érdekes képet a helyszínből.

Az ÖBB 1116 270-8 a Giselab fotó

Az ÖBB 1116 270-8 a Giselabahnon

(Giselabahn)

Taurus gyorsvonattal a Griessen-hágónál, az erős havazásban. Ezt a képet soha nem fogom elfelejteni, kb. fél órát lapátoltam a kocsim körül, hogy folytathassam az utam tovább.

Az ÖBB 1016 031-5 a Giselab fotó

Az ÖBB 1016 031-5 a Giselabahnon

(Giselabahn)

Végül a vonat áthaladt a felüljáró alatt, amin álltam, még szerencse, hogy utána fordultam, mert onnan is gyorsvonat érkezett.

Az ÖBB 1016 031-5 a Giselab fotó

Az ÖBB 1016 031-5 a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

Az érkező mozdonyvezetőnek is tetszhetett a friss hóban való száguldás, mert a tükröket kihajtva figyeli amint a két vonat elhalad egymás mellett.

Az ÖBB 4010 sorozatú InterC fotó

Az ÖBB 4010 sorozatú InterCity motorvonata a Giselabahnon

(könyvjelző) (Giselabahn)

Egy kicsit ugrálunk ugyan az időben, de igyekeztem a hangulatuk alapján osztályozni a képeket, így kerülhetett ide ez a 4010-es, ami az IC 515 képébe, Grazba igyekszik a kemény télben. Erre a legendás motorvonatra még szeretnék visszatérni egy újabb album keretébe, szerencsére sikerült még pár képet csinálnom róluk, mielőtt leállították őket.

Az ÖBB 4010 sorozatú InterC fotó

Az ÖBB 4010 sorozatú InterCity motorvonata a Giselabahnon

(Giselabahn)

És végül a porhó, amit a 4010 felkavart maga mögött.

A 1016 026-5 egy tarkabarka fotó

A 1016 026-5 egy tarkabarka szerelvénnyel Wörglben, szintén az idő előtt selejtezett 4010-es sorozat folyománya

(Giselabahn)

Egy zúzmarás bokor a téli n fotó

Egy zúzmarás bokor a téli napfényben. Ilyen szépségeket is láthat az ember ebben az átfagyott világban

(könyvjelző)

Szép, szép, de ahova nem ér fotó

Szép, szép, de ahova nem ér el a fénye, ott bizony hideg is van de nagyon!

(könyvjelző)

Sőt még ahova elér, ott is a fagy az úr. Ezzel a képpel búcsúzzunk is el a téltől és nézzük meg hogyan fest a környezet kevesebb fehér dekorációval.

1116-ossal vont, 1044-essel fotó

1116-ossal vont, 1044-essel tolt tehervonat Windaunál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Visszatérve a windaui völgybe bizony nyáron más kép fogad minket. A zöld környezetben jól mutat a rövid, de nehéz, tolóval közlekedő tehervonat is.

1116-ossal vont, 1044-essel fotó

1116-ossal vont, 1044-essel tolt tehervonat Windaunál

(Giselabahn)

A kis vonat lassan eltűnik a hegy gyomrába egy alagút száján át.

De nem kell sokat várni, má fotó

De nem kell sokat várni, már jön is a Salzburg-Innsbruck Rex egy Taurussal az élen

(könyvjelző) (Giselabahn)

Az ingavonat kibukkant a takarásból, bár teljes pompájában nem látható a kis tisztásban, majd csak 100 méterrel arrébb lesz látható teljes hosszában.

De nem kell sokat várni, má fotó

De nem kell sokat várni, már jön is a Salzburg-Innsbruck Rex egy Taurussal az élen

(Giselabahn)

A következő „áldozat”  fotó

A következő „áldozat” egy unalmas Talent volt, bár nekem tetszik zöld környezetben, nem is olyan ronda kis vonatocska ez.

(Giselabahn)

Az előbbi kis tisztást fotó

Az előbbi kis tisztást mintha csak Talentre tervezték volna!

(Giselabahn)

Így egész jó kis kép születhetett.

Egy ÖBB Talent Windaunál fotó

Egy ÖBB Talent Windaunál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Az előző képeket egy magaslatról fotóztam, amin egy alagúton keresztülhaladnak a vonatok. Ez a hegy túloldala, a Talent épp az imént hagyta el az alagutat.

Egy ÖBB Talent Windaunál fotó

Egy ÖBB Talent Windaunál

(Giselabahn)

Az ív belső részéről is lehet jó képet készíteni, de csak rossz időben, szórt fénynél, különben csak a háttérben látó domboldalakat lehet fotózásra használni.

Egy ÖBB Talent Windaunál fotó

Egy ÖBB Talent Windaunál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Talent érkezik a Leideggtunnel-ből. Az alagút fölötti domboldal ideális helyszín délutáni fotózáshoz.

Taurus egy szép, egységes t fotó

Taurus egy szép, egységes tehervonattal Windaunál

(könyvjelző) (Giselabahn)

Szinkronban üzemelő 11 fotó

Szinkronban üzemelő 1144 és 1116-os mozdony ereszkedik a windaui völgyben Wörgl felé

(Giselabahn)

Szinkronban üzemelő 11 fotó

Szinkronban üzemelő 1144 és 1116-os mozdony ereszkedik a windaui völgyben Wörgl felé

(Giselabahn)

Sajnos az ilyen időjárás nagyon is gyakori mifelénk, az idei év szinte csak ebből állt.

Talent halad be Wörgl f! fotó

Talent halad be Wörgl főpályaudvarra

(Unterinntalbahn)

Röviddel Wörgl-Bruckhäusel  fotó

Röviddel Wörgl-Bruckhäusel megálló után a regionális vonat, azon ritka helyek egyikén ahol 110 a pályasebesség.

(könyvjelző) (Giselabahn)

4024 079-8 Wörglben fotó

4024 079-8 Wörglben

(Unterinntalbahn)

IC 515 érkezik Hopfgartenbe fotó

IC 515 érkezik Hopfgartenbe a szakadó esőben a 1144 258-as mozdonnyal az élen

(könyvjelző) (Giselabahn)

A kocsihiányt ezekkel a fölújított, bérelt kocsikkal igyekszik az ÖBB csökkenteni.

Az ÖBB 1016 032-3 Zell am S fotó

Az ÖBB 1016 032-3 Zell am See állomáson

(könyvjelző) (Giselabahn)

A Grossglockner indul Zell am See állomásról Wörglön át Münchenbe.

1144 215 érkezik az elő fotó

1144 215 érkezik az előbb is említett német bérkocsikkal Zell am See állomásra

Szép vonat ez, de azért a 4010-est visszasírjuk sokan.

Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn  fotó

Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn mozdonyai Zell am See állomáson

(könyvjelző)

Ha már Zell am Seeban járunk, meg kell említenünk a Pinzgauer Lokalbahnt, amit már a Salzburger Lokalbahn üzemeltet, de pár éve még az ÖBB volt a tulajdonos. 2095-ös dieselmozdonyok( 004-4, 015-0, 001) állnak a kisvasút telephelyén. Azóta a mozdonyok új arculatot kaptak, így már nem láthatjuk őket viszont.

Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn  fotó

Az ÖBB Pinzgauer Lokalbahn 5090 002-2 pályaszámú motorkocsija Zell am See állomás fűtőházánál

Az ilyen motorvonatokkal bonyolítják a személyforgalom nagy részét. Persze már ezek is az új tulajdonos színeiben tündökölnek.

A 14-es számú motorvonat má fotó

A 14-es számú motorvonat már a Salzburger Lokalbahn színeiben, közös peronról indul a Zell am See-i állomásról a normálnyomtávú vonatokkal

Zell am Seebe érkező m fotó

Zell am Seebe érkező motorvonat

(könyvjelző)

115 332-9 a D1280 „Grossglo fotó

115 332-9 a D1280 „Grossglockner” élén Wörgl Hauptbahnhofon

Hamarosan megkezdi útját Wörgltől München felé, miután egy 1144-essel megérkezett Zell am Seeből.

1016 018-2 egy Salzburgba i fotó

1016 018-2 egy Salzburgba induló ingavonat végén

(Giselabahn)

Egyszer megértem végre, hogy én vezethetem!

A vonat másik végén a 8073  fotó

A vonat másik végén a 8073 031-1-es vezérlőkocsival.

(Giselabahn)

8073 031-1 vezetőállás fotó

8073 031-1 vezetőállása

Nem egy modern szerkezet, de működik.

A kilátás sem utolsó ezen a fotó

A kilátás sem utolsó ezen a vonalon, ez a kép Saalfelden közelében készült

A kilátás sem utolsó ezen a fotó

A kilátás sem utolsó ezen a vonalon, ez a kép Saalfelden közelében készült

Egy kis kikukanntás a vonat fotó

Egy kis kikukanntás a vonatablakból

(Giselabahn)

A kép a Giselabahn elejénél készült.

Az épülő salzburgi pál fotó

Az épülő salzburgi pályaudvar, egyben a Giselabahn végpontja

(Giselabahn)

A pályaudvar átépítése rengeteg pénzt és időt vesz igénybe, ugyanis a műemlékvédelem alatt álló épületet először szakszerűen el kellett bontaniuk, majd az építkezésnél sok részt, például a fém kupolát eredeti állapotában vissza is kell építeniük. Íme pár kép a munkálatokról.

Az épülő salzburgi pál fotó

Az épülő salzburgi pályaudvar, egyben a Giselabahn végpontja

(Giselabahn)

Az épülő salzburgi pál fotó

Az épülő salzburgi pályaudvar, egyben a Giselabahn végpontja

(könyvjelző)

A pályaudvar átépítése rengeteg pénzt és időt vesz igénybe, ugyanis a műemlékvédelem alatt álló épületet először szakszerűen el kellett bontaniuk, majd az építkezésnél sok részt, például a fém kupolát eredeti állapotában vissza is kell építeniük. Íme pár kép a munkálatokról. Köszönöm a figyelmedet!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek